Basisschool GBS Het Christal in Leusden

Het team van GBS Het Christal in Leusden

Current section: team
De Biezenkamp 286
3831 Leusden

Zie hier hoe het team van GBS Het Christal is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van GBS Het Christal. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past GBS Het Christal bij jullie?

Ontdek hoe goed GBS Het Christal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij GBS Het Christal zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij GBS Het Christal. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (18.2%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij GBS Het Christal werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (11.1%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor GBS Het Christal gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten: Zekerheid en Continuïteit op Basisschool Het Christal

Op basisschool Het Christal streven we naar optimale continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Of het nu gaat om ziekte, een studiebeurs of een welverdiend verlof, wij zetten alles op alles om tijdig en deskundige vervanging te regelen. Zo maken we gebruik van de professionele Vervangpool van CorDeo Scholengroep en zetten we flexibel onze eigen medewerkers in die bereid zijn bij te springen. Wij informeren u zo spoedig mogelijk over eventuele afwezigheid van een leerkracht. In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat vervanging niet direct georganiseerd kan worden. In zo'n uitzonderlijke situatie zullen we u informeren dat de groep vrijgesteld wordt en vragen we u vriendelijk om zelf voor opvang te zorgen. Mocht dit echt niet lukken, dan kunt u uw kind uiteraard naar school brengen. Wij zijn dan verantwoordelijk voor de opvang, maar beseft u dat dit niet de ideale situatie is voor uw kind en de andere leerlingen. Wij rekenen op uw begrip en terughoudendheid bij het gebruik van deze laatste optie, zodat we de onderwijscontinuïteit voor iedereen kunnen waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Klassikaal onderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Specialisten voor Extra Ondersteuning op GBS Het Christal

4

Taal en Rekenen: Specialistische Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze toegewijde Remedial Teacher en dyslexiespecialist bieden gerichte begeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning behoeven op het gebied van lezen en rekenen. Daarnaast stimuleren we de intellectuele groei van leerlingen met een bovengemiddelde intelligentie via onze 'groeigroep'. Deze speciale begeleiding buiten de reguliere lesuren is erop gericht om meer- en hoogbegaafde kinderen uitdagende leerervaringen te bieden.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Alle teamleden van GBS Het Christal zijn Kanjer-gecertificeerd, wat garant staat voor een veilige en positieve leeromgeving. We implementeren diverse programma's die specifiek gericht zijn op de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Individuele Aandacht

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Binnen elke klas besteden we veel aandacht aan het gedrag, de werkhouding en de taakaanpak van ieder kind. Bij specifieke uitdagingen werken we nauw samen met onze orthopedagoog, remedial teacher, talentbegeleider of gedragsspecialist. Gezamenlijk bepalen we de meest effectieve ondersteuning per kind.

4

Motorische Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging en Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ergotherapeut
Oefentherapeut
Vakdocenten Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

In samenwerking met een gespecialiseerde oefentherapeute monitoren we de motorische ontwikkeling van onze leerlingen. Hierbij besteden we ook aandacht aan schrijfvaardigheid en bieden we jaarlijks een rug-screening aan. Onze vakdocenten bewegingsonderwijs spelen een belangrijke rol in het observeren en bevorderen van de motorische en lichamelijke ontwikkeling van de kinderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Flexibele Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op GBS Het Christal hebben we geen specifieke specialisten voor medische handelingen of persoonlijke verzorging. Echter, bij bijzondere medische omstandigheden denken we altijd mee om passende oplossingen te vinden. We geloven in de kracht van samenwerking en maatwerk om elk kind optimaal te ondersteunen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek Onze Ondersteuning: Passend Onderwijs voor Elk Kind bij GBS Het Christal

Hoe GBS Het Christal de Individuele Groei van Leerlingen Stimuleert

Bij GBS Het Christal geloven we in onderwijs dat gedijt op een solide basis, gericht op de brede ontwikkeling van elk kind. Ons onderwijs is duurzaam, continu in verbetering en wordt samen vormgegeven. We focussen op individuele groei en kijken nauwkeurig naar de unieke behoeften van elk kind om optimale ontwikkeling te garanderen. Dit betekent passend onderwijs, waarbij handelingsgericht werken centraal staat en de onderwijsbehoeften van de leerling vooropgesteld worden. Wij zetten vol in op de mogelijkheden van elk kind, wat essentieel is voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen en het stimuleren van het leerproces. Een betrokken omgeving, waarin leerkracht, leerling en ouders samenwerken, is hierbij cruciaal. Door heldere communicatie en SMART-geformuleerde doelen zorgen we ervoor dat iedereen op de hoogte is en gezamenlijk bijdraagt aan de ontwikkeling van onze leerlingen. Ons team bestaat uit groepsleerkrachten, een specialist hoogbegaafdheid, een orthopedagoog en een remedial teacher. Zij bieden extra ondersteuning aan leerlingen die specifieke behoeften hebben. Indien nodig, schakelen we externe hulp in via samenwerkingsverbanden zoals De Eem en Lariks Centrum voor Jeugd & Gezin, en werken we samen met CorDeo OnderwijsPunt. CorDeo OnderwijsPunt is een ambulante dienst binnen CorDeo die scholen ondersteunt met ambulant begeleiders, orthopedagogen en leerkrachtcoaches. De inzet van het OnderwijsPunt is altijd op verzoek van de school, met als doel zoveel mogelijk kinderen een passende plek te bieden. Scholen ontvangen financiële ondersteuning van samenwerkingsverbanden voor intern begeleiders en trajectbegeleiding voor leerkrachten. Voor vragen kunt u contact opnemen via passendonderwijs@cordeoscholen.nl. Het Ondersteuningsteam Christal (OTC), bestaande uit de remedial teacher, orthopedagoog en directeur, is eindverantwoordelijk voor de ondersteuningsprocessen op school. Met ondersteuning van onze onderwijsondersteuner van Samenwerkingsverband De Eem en onze contactpersoon van wijkteam Lariks, bieden we kwalitatief hoogwaardig onderwijs en ondersteuning met een breed scala aan expertise. Ons onderwijs is doelgericht en eigentijds, met een focus op de individuele ontwikkeling van ieder kind. Het schooljaar is opgedeeld in vier zorgblokken waarin onderwijsassistenten, de remedial teacher en leerkrachten intensief samenwerken. Korte communicatielijnen maken snelle schakeling in ondersteuning mogelijk. Aan het einde van elk blok evalueren we of de gestelde doelen zijn behaald, wat een continue verbetercyclus garandeert. Ons School Ondersteunings Profiel (SOP) beschrijft gedetailleerd de ondersteuningsmogelijkheden van onze school. Handelingsgericht werken staat centraal, waarbij de onderwijsbehoeften van de leerling leidend zijn. Door te focussen op de sterke kanten van een kind, bevorderen we zelfvertrouwen en leerplezier. De samenwerking tussen leerkracht, leerling en ouders, met heldere communicatie en SMART-doelen, is essentieel voor succesvolle ontwikkeling. Wanneer het reguliere onderwijs niet volstaat, verdiepen we ons aanbod. De remedial teacher biedt gerichte begeleiding aan leerlingen die dat nodig hebben. De Groeigroep biedt uitdagend onderwijs aan kinderen met een bovengemiddelde intelligentie, één uur per week. Indien nodig, kunnen externe professionals zoals logopedisten, schoolmaatschappelijk werk, SWV De Eem en Lariks ingeschakeld worden. Voor kinderen die intensieve begeleiding nodig hebben vanwege een stoornis of beperking, kan een individueel arrangement worden aangevraagd bij Samenwerkingsverband De Eem. Hoewel gezondheidszorg primair een ouderlijke verantwoordelijkheid is, stimuleert GBS Het Christal een gezonde levensstijl. Toekomstige ontwikkelingen omvatten de opleiding van een rekenspecialist en een taal/leesspecialist om ons reken- en taalonderwijs te versterken. Daarnaast leiden we een specialist voor het jonge kind op om ons onderwijs up-to-date te houden en de doorgaande lijnen te borgen, zodat we continu onderwijs van hoge kwaliteit blijven bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan op GBS Het Christal

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan op GBS Het Christal?

Onze schoolidentiteit is geworteld in de Bron, met een focus op Bijbelonderwijs dat leerlingen helpt de verhalen en thema's toe te passen in hun leven. Leerkrachten zijn rolmodellen die onze christelijke waarden uitdragen. We leren leerlingen dat ze deel uitmaken van twee koninkrijken: Nederland en Gods nieuwe wereld. Samen vieren we deze identiteit, wat onze verbinding met de gemeenschap versterkt. Ons burgerschapsonderwijs is gebaseerd op kerndoelen 34-39, met als doel betekenisvol te zijn voor onze omgeving en actief deel te nemen in de wijk. We streven naar onderwijskwaliteit door een vernieuwde visie op de ontwikkeling van jonge kinderen (4-7 jaar), die we vertalen naar ons onderwijs in de onderbouw. Dit concept wordt helder uitgewerkt en toegepast door onze leerkrachten. We onderzoeken en implementeren nieuwe methoden voor wereldoriëntatie, waarbij lezen wordt geïntegreerd. Geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek worden samenhangend aangeboden, gekoppeld aan begrijpend lezen, muziek en beeldende vorming. Dit stimuleert thematisch en talentgericht leren, zodat elk kind kan schitteren. Binnen ons zaakvakonderwijs en thematisch werken stimuleren we onderzoekend leren en een nieuwsgierige houding. We bieden een balans tussen kennis en vaardigheden, inclusief de leerlijn presenteren, met aandacht voor kerndoelen 34-53. Voor de toekomst ontwikkelen we een nieuw kindcentrum dat ons onderwijsconcept ondersteunt. Een professionele cultuur met open feedback en gezamenlijk leren is essentieel. We leggen afspraken vast in beleidsstukken en ontwikkelen onze 'Christal Clears' kwaliteitskaarten verder om onze borging te waarborgen.

Hoe monitort GBS Het Christal de voortgang van de schoolplandoelen?

De gestelde doelen zijn verankerd in de jaarplannen van GBS Het Christal. Deze plannen worden regelmatig geëvalueerd met het team en de Medezeggenschapsraad (MR). Door deze structurele evaluaties volgen we de voortgang nauwkeurig en passen we de plannen aan waar nodig. De voortgang en verantwoording worden ook besproken tijdens de jaarlijkse gesprekscyclus met het College van Bestuur (CvB).

Voorbereiding op School: Ons Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

GBS Het Christal in Leusden richt zich momenteel op kinderen vanaf 4 jaar. Hoewel we nu geen specifiek aanbod hebben voor peuters en kleuters van 0 tot 4 jaar, werken we actief aan de ontwikkeling hiervan. Onze toekomstplannen omvatten een nieuw schoolgebouw waar we graag een doorlopende leerlijn willen realiseren. Hiervoor onderzoeken we een mogelijke samenwerking met Stichting Koalah, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie die deel uitmaakt van onze CorDeo Scholengroep. Dit initiatief heeft als doel om een naadloze overgang en een passend aanbod te creëren voor de allerjongsten. Momenteel onderhoudt GBS Het Christal geen exclusieve samenwerking met één kinderopvanginstelling. Onze leerlingen maken gebruik van diverse opvangmogelijkheden voor en na schooltijd. Met de realisatie van onze nieuwe locatie willen we hierin verandering brengen en nauw samenwerken met KOALAH, de kinderopvangorganisatie binnen onze Scholengroep CorDeo, om zo een compleet en afgestemd aanbod voor het jonge kind te kunnen bieden.

Veelgestelde vragen

Biedt GBS Het Christal extra programma's voor peuters en kleuters (0-4 jaar)?

GBS Het Christal heeft momenteel geen specifiek aanvullend programma voor kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar. We streven ernaar dit aanbod in de toekomst te ontwikkelen.

Met welke kinderopvangorganisaties werkt GBS Het Christal samen voor het jonge kind?

Op dit moment heeft GBS Het Christal geen formele samenwerkingsverbanden met specifieke kinderopvangorganisaties voor het jonge kind. We oriënteren ons wel op een toekomstige samenwerking met KOALAH, de kinderopvangorganisatie van onze Scholengroep CorDeo.