Basisschool De Driemaster in Lelystad

Het team van De Driemaster in Lelystad

Current section: team
Wold 15 73
8225 Lelystad

Zie hier hoe het team van De Driemaster is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Driemaster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Driemaster bij jullie?

Ontdek hoe goed De Driemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Driemaster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Driemaster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (43.8%)
35-45 jaar (18.8%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Driemaster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Driemaster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invallers en Flexibele Vervanging op De Driemaster

Op De Driemaster zetten we vol in op de professionele ontwikkeling van ons onderwijsteam. Onze leerkrachten volgen regelmatig bijscholingen en trainingen om op de hoogte te blijven van de nieuwste onderwijsontwikkelingen en didactische inzichten. Dit zorgt voor kwalitatief hoogstaand onderwijs dat aansluit bij de behoeften van uw kind. Bij afwezigheid van een vaste leerkracht door bijvoorbeeld ziekte of studie, kijken we eerst intern naar beschikbare, bevoegde collega's. Mocht er geen interne vervanging mogelijk zijn, dan schakelen we onze betrouwbare vervangingspool in. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde invallers die we samen met andere schoolbesturen in de regio onderhouden, waardoor continuïteit in de klas gewaarborgd blijft. In uitzonderlijke situaties waarin een reguliere invaller niet beschikbaar is, bieden we een alternatief lesprogramma aan. De klas krijgt dan een themadag met gespecialiseerde vakdocenten op gebieden als natuur, programmeren, creatieve vakken, techniek of sport. Deze themadagen bieden een verrijkende leerervaring buiten de reguliere lesmethodes om. Als laatste redmiddel, en enkel in zeer uitzonderlijke gevallen, kunnen leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere klassen. Mocht het onverhoopt toch nodig zijn een groep naar huis te sturen, dan bieden wij altijd noodopvang aan. Ouders worden hierover uiteraard tijdig en duidelijk geïnformeerd, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op De Driemaster

6

Taal en Rekenen: Versterk de Basis op De Driemaster

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Orthopedagoog voor Leerontwikkeling
Rekenspecialist voor Cijfermatige Vaardigheden
Hoogbegaafdheid Specialist voor Talentontwikkeling
RID Specialist Niveau 3 voor Lezen en Spellen
Leesspecialist voor Leesplezier en Begrip

Toelichting van de school:

Op De Driemaster werken onze toegewijde specialisten nauw samen met het schoolteam. Gezamenlijk zetten zij zich in om de leerdoelen te realiseren die zijn vastgelegd in ons jaarplan en schoolplan. Dit schooljaar ronden we bovendien een belangrijk verbeteringstraject af voor ons rekenonderwijs, zodat elke leerling de best mogelijke ondersteuning krijgt. Deze focus op taal en rekenen zorgt ervoor dat leerlingen een sterke basis ontwikkelen. Dit helpt hen niet alleen op school, maar ook in hun verdere ontwikkeling. Onze specialisten bieden gerichte hulp bij zowel taal- als rekenuitdagingen. Ze zorgen voor een gestructureerde aanpak, aangepast aan de individuele behoeften van elke leerling.

7

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Schoolomgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Orthopedagoog voor Emotionele Welzijn
Hoogbegaafdheid Specialist voor Sociaal Welzijn
Speltherapeut voor Emotionele Verwerking
PBS Coördinatoren voor Schoolbrede Gedragsnormen
Beeld- en Didactisch Coach voor Interactieverbetering

Toelichting van de school:

De Driemaster hanteert de Positive Behaviour Support (PBS) aanpak, een schoolbrede methodiek die gebaseerd is op gedeelde waarden: veiligheid, respect en verantwoordelijkheid. Deze kernwaarden vertalen we naar pro-sociaal gedrag voor alle leerlingen, medewerkers en ouders. Ons doel is een omgeving te creëren die leren stimuleert en gedragsproblemen proactief voorkomt. Door deze geïntegreerde aanpak waarborgen we een continu veilig schoolklimaat, zowel op schoolniveau als binnen elke klas. We oefenen gedragsverwachtingen en onze medewerkers fungeren als positieve rolmodellen. Met behulp van de 'gouden weken' en de beloning van positief gedrag bevorderen we een prettige leeromgeving. Onze drie PBS-coördinatoren, in samenwerking met het team en de directie, sturen dit programma aan. Daarnaast is één van onze collega's vrij geroosterd als beeld- en didactisch coach. Deze coach maakt gebruik van videoanalyse voor praktische feedback op interactie, klassenmanagement en didactiek, wat de professionele vaardigheden van leerkrachten versterkt.

6

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Effectieve Strategieën
Intern Begeleider voor Uitgebreide Ondersteuning
Orthopedagoog voor Gedragsanalyse
Hoogbegaafdheid Specialist voor Aangepaste Taken
PBS Coördinatoren voor Structuur en Verwachtingen
Beeld- en Didactisch Coach voor Werkprocesverbetering

Toelichting van de school:

Binnen De Driemaster zetten onze gespecialiseerde teamleden hun unieke expertise en vaardigheden in waar dit het meest nodig is. Zij bieden gerichte ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, zodat elke leerling optimaal kan presteren. Onze aanpak is gericht op het creëren van een gestructureerde leeromgeving. Dit helpt leerlingen om zich beter te concentreren en taken effectiever aan te pakken. De specialisten werken samen met de leerkrachten om strategieën te ontwikkelen die passen bij de individuele leerbehoeften. Hierdoor wordt de schoolse voortgang van elke leerling gestimuleerd.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Lichamelijke Opvoeding voor Bewegingsstimulering

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde vakleerkracht lichamelijke opvoeding is een waardevol lid van ons expertise team. Deze leerkracht draagt bij aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen. Door middel van uitdagende bewegingsactiviteiten stimuleren we de motorische vaardigheden en de algehele lichamelijke fitheid van de kinderen. Deze expertise zorgt ervoor dat ook de lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen de aandacht krijgt die het verdient, wat bijdraagt aan een gezonde levensstijl.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op De Driemaster streven we ernaar om een veilige en ondersteunende omgeving te bieden aan al onze leerlingen. Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten voor medisch handelen en persoonlijke verzorging direct aan school verbonden zijn, werken we nauw samen met externe professionals en ouders om de benodigde zorg te waarborgen. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen staan centraal. We zorgen voor een omgeving waarin leerlingen zich gerespecteerd en verzorgd voelen. Voor specifieke medische of verzorgingsvragen verwijzen we graag naar de juiste instanties en betrekken we ouders actief bij de ondersteuning van hun kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Op Maat Gemaakt Onderwijs: Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op De Driemaster

Een Diepgaande Blik op Passend Onderwijs en Individuele Behoeften

Op basisschool De Driemaster in Lelystad zetten we ons in voor een educatieve omgeving waar elk kind, ongeacht zijn of haar specifieke onderwijsbehoeften, kan floreren. Ons School Ondersteunings Profiel (SOP) fungeert als een essentieel, levendig document dat ouders, leerkrachten en de schoolorganisatie ondersteunt bij het praktisch realiseren van passend onderwijs. Wij geloven dat ieder kind recht heeft op kwalitatief hoogstaand onderwijs. Dit principe geldt in het bijzonder voor leerlingen die behoefte hebben aan extra begeleiding. Passend onderwijs betekent voor ons dat we leerlingen zoveel mogelijk binnen de vertrouwde omgeving van de reguliere school ondersteunen met zorgvuldig afgestemd en effectief onderwijs. Wanneer een leerling indicaties toont voor extra ondersteuning of specifieke leerbehoeften, zal de leerkracht primair de eigen expertise en die van directe collega's aanwenden om passende oplossingen te vinden. Indien de ondersteuningsvraag complexer blijkt, volgen we een gestructureerde route van basisondersteuning naar gespecialiseerde hulp. Binnen de bestaande ondersteuningsstructuur van De Driemaster, eventueel in samenwerking met externe partners, implementeren we preventieve en licht corrigerende interventies op een planmatige en kwalitatief hoogwaardige manier. De Driemaster biedt een breed scala aan ondersteuning voor leerlingen met diverse behoeften, waaronder: * Individuele leerlijnen op maat * Specifieke begeleiding bij dyslexie * Ondersteuning bij spraakontwikkeling en logopedische vraagstukken * Hulp bij taalontwikkelingsstoornissen (TOS) * Begeleiding bij fysieke beperkingen zoals chronische ziekten, epilepsie en astma * Ondersteuning voor slechthorende of dove leerlingen * Specifieke aandacht voor ADHD en ADD * Begeleiding bij autisme spectrum stoornissen (ASS) of verwante aandoeningen * Ondersteuning bij grensoverschrijdend gedrag * Hulp bij faalangst en het vergroten van zelfvertrouwen * Versterking van sociale vaardigheden en weerbaarheid * Begeleiding bij sociaal-emotioneel welzijn * Advies en ondersteuning voor een gezonde levensstijl * Preventie en aanpak van schooluitval **Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning:** Komend schooljaar rondt een van onze collega's de opleiding tot hoogbegaafdheidsspecialist af. We onderzoeken binnen het team wie deze specialistische opleiding zal volgen, zodat we twee deskundigen op het gebied van hoogbegaafdheid binnen onze school hebben. Onze didactisch beeldcoach ondersteunt jaarlijks alle leerkrachten. Naast individuele begeleiding, initiëren we ook trainingen voor kleine groepen via beeldcoaching. Dit versterkt het leren van en met elkaar en verhoogt de kwaliteit van het klassikale onderwijs. De opgedane kennis wordt direct vertaald naar effectieve ondersteuning voor onze leerlingen met diverse onderwijsbehoeften. Onze leescoördinatoren bezoeken dit jaar een leescongres en volgen een cursus om ons leesonderwijs te verrijken, met een focus op woordenschatuitbreiding en verdieping. Dit draagt bij aan de optimale leesontwikkeling van onze leerlingen. Verder volgen diverse collega's ONT-trainingen om leerlingen effectiever te ondersteunen bij de Nederlandse taal en het vergroten van hun woordenschat. Op het gebied van rekenonderwijs zijn we volop in ontwikkeling. Twee gediplomeerde rekencoördinatoren begeleiden het team bij kennisuitbreiding en expertiseontwikkeling. Zij implementeren en borgen de gemaakte vooruitgang binnen de school. Dit zorgt ervoor dat ons rekenonderwijs naadloos aansluit bij het niveau van onze leerlingen, en draagt bij aan hogere leerprestaties, motivatie en plezier in rekenen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan De Driemaster

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan voor de periode 2023-2027 is opgesteld in samenwerking met alle betrokkenen. We richten ons op het versterken van de inzichten in leerlingontwikkeling en effectief leerkrachtgedrag. Daarnaast waarborgen we de hoge kwaliteit van ons reken-, lees- en taalonderwijs. We stimuleren onderzoekend en ontdekkend leren door middel van STEAM-onderwijs en wereldoriëntatielessen. Bovendien bevorderen we leren binnen en buiten de klas, met aandacht voor burgerschap en groepsdoorbrekende activiteiten. De expertise van ons team wordt continu uitgebreid en geborgd door samenwerking en kennisdeling. De principes van Positive Behavior Support (PBS) worden geïntegreerd, net als ons burgerschaps- en rekenonderwijs.

Hoe realiseert De Driemaster haar onderwijsdoelen?

De scholen van Stichting SchOOL hanteren een cyclische benadering voor school- en jaarplannen, geoptimaliseerd via de PDSA-methode. Regelmatige evaluaties met collega-scholen en het bestuur binnen de kwaliteitscyclus van SchOOL zorgen voor continue bijsturing. De analyse van onderwijsresultaten vindt plaats op teambasis, met gerichte interventies waar nodig. We gebruiken diverse diagnose-instrumenten, waaronder tevredenheidspeilingen onder ouders en leerlingen, observaties en toetsanalyses, om onze sterke en ontwikkelpunten in kaart te brengen. We hechten eraan dat het team zich eigenaar voelt van de resultaten en de kwaliteitsverbeteringen. Gezamenlijk trekken we conclusies uit kwaliteitsgegevens en stellen we doelen op kind-, leerkracht- en schoolniveau, vastgelegd in ons jaarplan.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij De Driemaster, Lelystad

Toelichting van de school

Bij basisschool De Driemaster in Lelystad zorgen we voor een naadloze overgang voor uw kind. We ontvangen een gedetailleerd overdrachtsdocument van de peuterspeelzaal. Dit stelt ons in staat om direct een gepersonaliseerd leerplan te ontwikkelen, afgestemd op de unieke behoeften en ontwikkeling van uw kind. Onze focus ligt op een warme en stimulerende omgeving waar jonge kinderen zich veilig en geborgen voelen om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt De Driemaster aan jonge kinderen?

Basisschool De Driemaster in Lelystad is toegewijd aan het bieden van een optimale start voor elk kind. Hoewel we geen losstaand 'extra' programma hanteren, is ons reguliere onderwijs speciaal ontworpen om aan te sluiten bij de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat spelenderwijs leren, veel aandacht voor sociale emotionele ontwikkeling en een gestructureerde dagindeling die kinderen helpt wennen aan de schoolse routine.

Met welke organisaties werkt De Driemaster samen voor het jonge kind?

De Driemaster hecht waarde aan een sterke verbinding met de omgeving van het jonge kind. We werken nauw samen met de peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in Lelystad om een soepele overgang te garanderen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we een compleet beeld krijgen van elk kind, wat essentieel is voor een succesvolle start in het basisonderwijs.
Team | De Driemaster in Lelystad | [2025] Schoolregister