Basisschool CBS Driestromenland in Lelystad

De resultaten van CBS Driestromenland in Lelystad

Current section: resultaten
Voorstraat 336
8226 Lelystad

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van CBS Driestromenland, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past CBS Driestromenland bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS Driestromenland bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op CBS Driestromenland

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke basisschoolleerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep 8 middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage is cruciaal voor alle basisscholen in Nederland en geeft aan of de school voldoet aan de minimumeisen voor basisvaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie op het Streefniveau: Vooruitblik op Leerlingontwikkeling

Het streefniveau wordt gezien als een uitdagende, hogere standaard dan het fundamentele niveau. Het is ons doel om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen in groep 8 dit ambitieuze niveau te laten bereiken. Per basisschool stelt de inspectie, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage fungeert als de unieke signaleringswaarde die de prestaties van de school op dit hogere niveau weerspiegelt.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van CBS Driestromenland?

Het schooladvies wordt voor het eerst gegeven aan het einde van groep 7. Dit voorlopige advies is gebaseerd op de prestaties, werkhouding en motivatie van de leerling. In groep 8 ontvangen de leerlingen een definitief schooladvies. Dit advies wordt persoonlijk toegelicht tijdens een gesprek met zowel het kind als de ouders. Na de doorstroomtoets in februari wordt beoordeeld of het advies kan worden bijgesteld. Belangrijk om te weten: een advies wordt niet naar beneden bijgesteld op basis van toetsresultaten.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Burgerschap bij CBS Driestromenland

Bij CBS Driestromenland geloven we dat kinderen met plezier leren en zich vol vertrouwen ontwikkelen tot competente individuen. We besteden veel aandacht aan het aanleren van essentiële vaardigheden die kinderen nodig hebben om succesvol deel te nemen aan onze dynamische maatschappij. Dit integrale beleid is vastgelegd in ons beleidsplan voor Positive Behavior Support (PBS) en burgerschapsvorming. Voor gedetailleerde informatie over onze aanpak voor sociale ontwikkeling, nodigen wij u van harte uit contact op te nemen met onze directie.

Oorspronkelijk: Wij vieren de unieke talenten en achtergronden van elk kind.

Verbonden: Wij bouwen aan een sterke gemeenschap waarin iedereen zich thuis voelt en samenwerkt.

Verantwoordelijk: Wij leren kinderen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en de wereld om hen heen.

Hoe bevordert CBS Driestromenland de sociale ontwikkeling van uw kind?

CBS Driestromenland stimuleert de sociale ontwikkeling door middel van een gestructureerde aanpak gericht op positief gedrag en burgerschap. Onze methoden zoals School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) en de IEP-programma's helpen kinderen om sociale vaardigheden te ontwikkelen, conflicten op te lossen en respectvol met elkaar om te gaan. We creëren een veilige en ondersteunende leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt en kan groeien. Onze focus ligt op het aanleren van vaardigheden die essentieel zijn voor succesvolle participatie in de maatschappij. Dit omvat samenwerking, empathie en verantwoordelijkheidsgevoel. Door middel van gerichte activiteiten en begeleiding zorgen we ervoor dat kinderen niet alleen academisch, maar ook sociaal-emotioneel volwassen worden.

Welke registratiemethoden gebruikt CBS Driestromenland voor sociale opbrengsten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt CBS Driestromenland gebruik van effectieve registratiesystemen.

  • Vensters voor vergelijking van sociaal-emotionele ontwikkeling
  • Hart en Handen IEP voor individuele leerplannen en voortgang

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet bij CBS Driestromenland?

CBS Driestromenland hanteert een proactieve benadering van sociaal-emotioneel leren, met de nadruk op het bevorderen van positief gedrag en een veilige schoolcultuur.

  • School Wide Positive Behavior Support (SWPBS): Dit raamwerk helpt ons om een omgeving te creëren waarin positief gedrag wordt aangemoedigd en ondersteund, wat leidt tot een betere leerervaring voor alle leerlingen.

Inspectierapport CBS Driestromenland: Inzicht in Onderwijskwaliteit

Bent u op zoek naar gedetailleerde informatie over de prestaties en evaluaties van CBS Driestromenland? Hier vindt u officiële rapporten van de onderwijsinspectie. Deze documenten bieden een helder beeld van de onderwijskwaliteit en eventuele ontwikkelpunten. Voor specifieke vragen of een persoonlijke toelichting op de inspectieresultaten, nodigen wij u van harte uit om contact op te nemen met de schoolleiding. Wij staan u graag te woord en geven graag meer context bij de bevindingen. Ontdek hoe CBS Driestromenland zich inzet voor excellent onderwijs en voortdurende verbetering, gebaseerd op de inzichten uit deze officiële rapportages.

Resultaten | CBS Driestromenland in Lelystad | [2025] Schoolregister