
De resultaten van Professor Wassenberghskoalle in Lekkum
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Professor Wassenberghskoalle, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Professor Wassenberghskoalle
De schoolweging van Professor Wassenberghschool is 26,13 , met een spreiding van 4,92 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Professor Wassenberghskoalle bij jullie?
Ontdek hoe goed Professor Wassenberghskoalle bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Professor Wassenberghskoalle?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Professor Wassenberghschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Tussentijdse resultaten en meer. We maken op de Prof. Wassenberghskoalle duidelijke keuzes. Alles is gericht op; ieder kind kan leren. We zijn zuinig met de onze leerkrachttijd, hebben hoge verwachtingen van kinderen en zijn ons bewust van het Pygmalioneffect, oftewel Piet kan niet leren, geeft Piet kan niet leren. Dus zeggen we ieder kind kan leren. Soms is er simpelweg tijd nodig of extra oefening om je iets eigen te maken. We zijn zelfkritisch en luisteren naar onze ouders en leerlingen. We gaan dan ook liever in gesprek en werken niet met digitale tevredenheidslijstjes. Er worden voortdurend resultaten gemeten met behulp van de methodetoetsen. De leerkracht kan met behulp van boeken en ICT middelen de lesstof aanpassen per leerling. Tussentijdse methodeonafhankelijke resultaten worden gemeten met Leerling in Beeld van CITO. De kwaliteitscoördinator en de leerkrachten bespreken de groepsresultaten en nemen maatregelen waar nodig. We gaan voor een horizontale verantwoording waarbij leerkrachten elkaar helpen om het beste uit de kinderen te halen. Op schoolniveau verantwoorden we ons in het actieplan. Dit is ingedeeld volgens het inspectiekader. Het schoolplan wordt tevens jaarlijks waar nodig aangepast.
Zitten de oud-leerlingen van Professor Wassenberghskoalle in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Sociale competenties. De Prof. Wassenberghskoalle is een afspiegeling van de situatie in het werkelijke leven. een ontmoetingsplaats voor alle gezindten. Verschillen in opvattingen en levensbeschouwingen gebruiken we als uitgangspunt voor ons onderwijs om kinderen te laten leren, met respect voor elkaars identiteit. De lessen intercultureel onderwijs, geestelijke stromingen en humanistisch vormingsonderwijs en burgerschap geven kinderen gelegenheid om te werken aan de eigen identiteit. Op verzoek van de ouders geven de leerkrachten zelf lessen levensbeschouwelijk onderwijs en godsdienstig vormingsonderwijs. De PWS staat in een kleine gemeenschap en werkt samen met de instanties in de omgeving. Hier hoort ook de kerk bij. Coöperatief leren speelt naast het competitieve en individuele leren een grote rol. We proberen onze leerlingen weerbaar te maken met behulp van aspecten uit Kleur, Kwink en andere. LEES MINDER
aandacht voor relatie
veiligheid
goede wereldburgers
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
We gebruiken VISEON als meetinstrument. Op school wordt gewerkt met portfolio, waarmee gedrag en leerresultaat wordt besproken met ouders en kinderen. Met ouders en leerlingen worden afspraken gemaakt om bepaald gedrag te veranderen. Indien er problemen zijn wordt de frequentie van kind- oudergesprekken opgevoerd. Proloog hanteert hiervoor een 7 stappensysteem. Proloog werkt tevens in clusters, deze clusters zijn gekoppeld aan wijkteams. Op verzoek van het kernteam komt de ambulante begeleider in de klas om de leerkracht te ondersteunen. Als team dragen we verantwoordelijkheid voor alle kinderen. Oudere kinderen dragen op hun beurt verantwoordelijkheid voor jongere kinderen. Er vinden gezamenlijke activiteiten plaats waarbij er aan die verantwoordelijkheid wordt gewerkt.