Openbare Dalton Basisschool de Tandem in Leidschendam

Het team van Openbare Dalton Basisschool de Tandem in Leidschendam

Current section: team
Leenkamp 7 - 9
2264 Leidschendam

Zie hier hoe het team van Openbare Dalton Basisschool de Tandem is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Dalton Basisschool de Tandem. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Dalton Basisschool de Tandem bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Dalton Basisschool de Tandem bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Dalton Basisschool de Tandem zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Dalton Basisschool de Tandem. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (18.8%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (37.5%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Dalton Basisschool de Tandem werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (6.3%)
Indirect ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Dalton Basisschool de Tandem gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Zorgeloos Leren op De Tandem

Bij Openbare Dalton Basisschool de Tandem zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Ons uitgebreide team telt meer leerkrachten dan het aantal klassen, waardoor we flexibel kunnen inspelen op personeelsbeheer. Deze extra leerkrachten, ook wel ambulant personeel genoemd, bieden essentiële ondersteuning. Ze helpen onze leerlingen en collega-leerkrachten, nemen zorgtaken op zich en verlichten de administratieve lasten, wat bijdraagt aan een efficiënte schoolorganisatie. Bij onverwachte afwezigheid van personeel zetten we primair in op externe vervanging om de continuïteit van het onderwijs te garanderen. Mocht dit niet direct mogelijk zijn, dan zorgen wij voor een efficiënte interne invulling, zodat uw kind altijd les krijgt van een bevoegde en vertrouwde professional.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Hulp: Specialisten voor Extra Ondersteuning op Basisschool de Tandem

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Versterk de Fundamenten

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten leiden werkgroepen en bieden gerichte ondersteuning op specifieke vakgebieden. Zij werken nauw samen om ervoor te zorgen dat elke leerling de aandacht krijgt die nodig is voor optimale academische groei. Ontdek hoe onze experts leerlingen helpen excelleren in taal en rekenvaardigheden.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij bieden gespecialiseerde begeleiding voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders ondersteunen leerkrachten bij hulpvragen, terwijl onze orthopedagogen bovenschools beschikbaar zijn voor extra expertise. Samen creëren we een omgeving waarin elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze specialisten helpen leerkrachten bij het aanpakken van gedrag, het verbeteren van werkhoudingen en het optimaliseren van taakaanpakken. Met een focus op individuele behoeften zorgen zij voor effectieve strategieën die het leerproces bevorderen. Dit team van experts staat klaar om scholen en leerlingen te ondersteunen bij uitdagingen op het gebied van gedrag en leren.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling werken wij samen met een externe fysiotherapeut. Deze samenwerking zorgt voor gespecialiseerde ondersteuning op maat, afgestemd op de behoeften van onze leerlingen. Onze intern begeleider coördineert deze zorg en zorgt voor een naadloze integratie.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Essentiële Zorg

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging bieden wij geen specifieke specialistische ondersteuning aan binnen de school. Voor dergelijke zorgvragen verwijzen wij naar externe medische professionals. De school richt zich primair op het onderwijs en de pedagogische ontwikkeling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Denklab
Doelab

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op De Tandem

Hoe Basisschool De Tandem Leerlingen Begeleidt

Bij Openbare Dalton Basisschool de Tandem staat elk kind centraal. We streven ernaar om een passende plek te bieden aan iedere leerling, mits onze school kan voldoen aan de specifieke ondersteuningsbehoeften. Elk kind wordt individueel beoordeeld om te bepalen of plaatsing mogelijk is. Deze beslissing wordt mede gevormd door de huidige groepsdynamiek en de samenstelling van de klas. Ons doel is om een inclusieve leeromgeving te creëren waar iedereen zich thuis voelt en de juiste begeleiding krijgt. Wij investeren continu in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten. Door middel van gerichte scholing zorgen we ervoor dat ons team optimaal is toegerust om elke leerling de ondersteuning te bieden die nodig is voor succesvolle groei en ontwikkeling. Ontdek de voordelen van ons toegewijde team.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteit en Visie van Basisschool de Tandem

Wat zijn de kernambities van ons Daltononderwijs?

Op Basisschool de Tandem baseren we ons onderwijs op de kernwaarden van de Nederlandse Dalton Vereniging. Dit betekent dat we leren organiseren in kleine instructiegroepen, waarbij elk kind werkt op zijn eigen niveau en eigen leerlijnen volgt. We stimuleren zowel individuele verwerking als samenwerking, met een focus op hoge ambities voor elke leerling. Via ons leerlingvolgsysteem FocusPO monitoren we de voortgang en prestaties van de school en de individuele groepen. Deze data-analyse stelt ons in staat om onze schoolambities continu aan te scherpen en gerichte interventies te ontwikkelen en uit te voeren, vaak in samenwerking met collega's in duogroepen.

Hoe waarborgen wij de professionele groei van onze leerkrachten?

Bij de Tandem investeren we actief in de professionele ontwikkeling van ons team. Startende leerkrachten worden begeleid door ervaren mentoren, en collegiale consultatie wordt gestimuleerd om kennisdeling te bevorderen. Elke leerkracht is verantwoordelijk voor zijn of haar ontwikkeling, vastgelegd in een jaarlijkse gesprekkencyclus met minimaal één klassenbezoek. Hierin worden afspraken gemaakt over professionalisering, bijvoorbeeld via de Passende Activiteiten Set (PAS), die de leerkracht zelf beheert. Dit alles draagt bij aan een lerende organisatie waarin we continu van en met elkaar leren om de kwaliteit van ons onderwijs te optimaliseren.

Aan welke specifieke projecten werkt de Tandem dit schooljaar?

Voor het komende schooljaar ligt de focus op diverse belangrijke ontwikkelingen. We streven naar een significante verbetering van de resultaten bij Begrijpend Lezen en werken aan de verdere ontwikkeling van ons leerlingportfolio. Daarnaast verkennen we de mogelijkheden van IPC-onderwijs, waarbij vakken zoals wereldoriëntatie worden gebundeld, en versterken we de doorgaande lijn in rekenonderwijs met behulp van Snappet. Elk jaar zetten we ook een van de vier Daltonkernwaarden extra in de spotlight om deze verder te verankeren in onze schoolcultuur en het dagelijkse onderwijs.

Hoe kunnen we de schoolplannen en doelstellingen inzien?

Alle gedetailleerde informatie over onze schoolplannen, doelstellingen en de manier waarop we deze realiseren, is beschikbaar voor inzage. U kunt het volledige schoolplan downloaden voor een diepgaande kijk op onze onderwijsvisie en aanpak.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Leidschendam

Toelichting van de school

Openbare Dalton Basisschool de Tandem in Leidschendam biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. Wij geloven in de kracht van zelfstandigheid en samenwerking, kernwaarden van onze Daltonaanpak, die we al vroeg inzetten. Ons doel is om elk kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen, met aandacht voor zowel individuele behoeften als groepsdynamiek.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt De Tandem voor jonge kinderen?

Openbare Dalton Basisschool de Tandem heeft een doorlopend programma dat speciaal is ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit programma legt een sterke nadruk op spelend leren, het ontdekken van de wereld om hen heen en het ontwikkelen van sociale vaardigheden. We zorgen voor een veilige en uitdagende omgeving waar elk kind zich welkom en gestimuleerd voelt om te groeien.

Met welke partners werkt basisschool De Tandem samen voor het jonge kind?

Basisschool De Tandem werkt samen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen met lokale kinderopvang, peuterspeelzalen en gespecialiseerde educatieve diensten zorgen voor een naadloze overgang en een breed educatief netwerk. We streven ernaar om de ontwikkeling van jonge kinderen in Leidschendam optimaal te ondersteunen door deze waardevolle verbindingen.

Basisschool De Tandem werkt samen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen met lokale kinderopvang, peuterspeelzalen en gespecialiseerde educatieve diensten zorgen voor een naadloze overgang en een breed educatief netwerk. We streven ernaar om de ontwikkeling van jonge kinderen in Leidschendam optimaal te ondersteunen door deze waardevolle verbindingen.

Lokale kinderopvangorganisaties
Peuterspeelzalen in de omgeving
Gespecialiseerde educatieve diensten
Team | Openbare Dalton Basisschool de Tandem in Leidschendam | [2025] Schoolregister