
Schoolweging
De schoolweging van Trampoline is 31,21 , met een spreiding van 6,60 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 95,2% score voor het fundamenteel niveau (verplichte norm: 85%) bewijst de school haar basiskwaliteit. Dit resultaat, 0,6% hoger dan vergelijkbare scholen, is opmerkelijk gezien de relatief complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 31,21).
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Kindcentrum Trampoline overtreft de inspectienorm voor het streefniveau ruimschoots: 59,1% van de leerlingen behaalt dit niveau tegen een verwachting van 43,5%. Dit reflecteert de effectieve focus op maatwerk, vooral in rekenen waar verticale leerlijnen zijn geïntensiveerd.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een breed spectrum: 17,65% vwo en 11,76% havo/vwo, samen bijna 30% theoretische leerwegen. Tegelijk is er aandacht voor praktische routes: 5,88% vmbo-b en 26,47% vmbo-k. Opvallend is het percentage 'onbekend' advies (14,71%), wat mogelijk samenhangt met de brede doelgroep van het kindcentrum.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Trampoline | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij benutten alle tussentijdse resultaten om kritisch naar ons onderwijs te kijken en zo nodig onze werkwijze aan te passen. Aan het begin van het schooljaar zijn er start gesprekken over de ambities voor iedere groep. Gedurende het schooljaar zijn er groepsbesprekingen en leerlingbesprekingen tussen intern begeleider en leerkrachten. Daarnaast zijn er 'opbrengstgesprekken' tussen directeur, intern begeleider en leerkrachten. Binnen de groepen worden trendanalyses besproken en op schoolniveau kijken we met het team naar de trends en passen ons onderwijs schoolbreed aan waar nodig.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 10,2% van de leerlingen zit onder advies, aanzienlijk lager dan het landelijk gemiddelde (11,81%). 24,49% presteert zelfs boven advies, wat het effect bevestigt van de doorlopende ontwikkelingslijn tussen kindcentrum en voortgezet onderwijs. De intensieve mentorprogramma's voor brugklassers dragen hieraan bij.