
Het team van Christelijke Basisschool De Vijverhof in Leidschendam
Current section: teamZie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Vijverhof is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Vijverhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Christelijke Basisschool De Vijverhof bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Vijverhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Christelijke Basisschool De Vijverhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool De Vijverhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Christelijke Basisschool De Vijverhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Vijverhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op De Vijverhof: Onze Aanpak voor Continuïteit
Op Christelijke Basisschool De Vijverhof garanderen we de continuïteit van het onderwijs door een proactieve aanpak bij de afwezigheid van leerkrachten. We streven ernaar om eerst intern de benodigde vervanging te regelen. Dit zorgt ervoor dat uw kind kan rekenen op vertrouwde gezichten en een stabiele leeromgeving, zelfs wanneer de eigen leerkracht afwezig is. Indien een interne oplossing niet mogelijk is, zetten we alles op alles om een gekwalificeerde externe leerkracht te vinden. Alleen in zeer uitzonderlijke situaties, en als laatste redmiddel, overwegen we het verdelen van leerlingen over andere groepen. Het welzijn van onze leerlingen staat voorop, en we zijn er trots op dat we in de afgelopen jaren het naar huis sturen van groepen hebben kunnen voorkomen. Desondanks erkennen we de uitdagingen van het huidige lerarentekort en houden we rekening met de mogelijkheid dat dit in de toekomst nodig kan zijn. Voor langdurige afwezigheid van een vaste leerkracht, zorgen wij voor een passende structurele vervanging of een effectieve interne oplossing, zodat de onderwijsdoelen van de groep altijd behaald worden. Bovendien investeren we in het welzijn van ons team door middel van interne vervangingen om de werkdruk te verlagen. Dit stelt leerkrachten in staat om tijd te besteden aan belangrijke taken zoals administratie, wat bijdraagt aan een efficiëntere en prettigere werkomgeving. Daarnaast faciliteren we een evenementencoördinator, een rol die door één of meerdere leerkrachten wordt ingevuld. Zij besteden een deel van hun tijd aan het organiseren van memorabele schoolfeesten en evenementen, wat de schoolervaring voor alle leerlingen verrijkt.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De school heeft gekozen voor een manier van werken waarbij rekening wordt gehouden met de verschillen tussen de kinderen. Er is ruime aandacht voor zelfstandigheid van de kinderen. In de afgelopen jaren heeft De Vijverhof het onderwijs geactualiseerd. In de komende jaren wordt dit bestendigd en wordt er verdieping aangebracht zodat kinderen van De Vijverhof goed worden voorbereid op de toekomst en het vervolgonderwijs. Dit ziet u onder andere in onderwijs terug door:
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Specialistisch Ondersteuningsteam op De Vijverhof
Academische Ondersteuning: Taal en Rekenen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Christelijke Basisschool De Vijverhof zetten we vol in op individuele leerontwikkeling. Binnen de klas wordt reeds rekening gehouden met variërende leerniveaus, maar soms is extra, gerichte ondersteuning onmisbaar. Daarom bieden wij naast het reguliere klassikale aanbod ook gespecialiseerde begeleiding buiten de klas. Onze toegewijde onderwijsassistenten en gespecialiseerde leerkrachten werken nauw samen met de groepsleerkrachten om leerlingen die extra uitleg, verdieping of juist uitdaging nodig hebben, optimaal te ondersteunen. De intern begeleider coördineert deze trajecten effectief. We benutten hiervoor diverse didactische materialen, zoals Briljant taal/rekenen, Rekenblobs/Taalblobs, speciaal geselecteerde leesteksten, plusboeken en de methode Met Sprongen Vooruit. Deze materialen zijn specifiek ontworpen om zowel remediërend als verrijkend te werken. Ze bieden concrete, visuele ondersteuning die het begrip van lesstof versterkt en stimuleren tegelijkertijd kritisch denken en probleemoplossend vermogen. Bij deze intensieve begeleiding en uitdaging besteden we ook veel aandacht aan de ontwikkeling van executieve functies, essentieel voor succesvol leren.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij hechten groot belang aan het sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen. In groep 6 en 7 bieden we de bewezen effectieve Rots en Water training aan, terwijl groep 8 deelneemt aan 'Follow your Sun' lessen. Deze programma's vullen ons kerncurriculum, gebaseerd op de Vreedzame School-methode, prachtig aan. Indien ouders of leerkrachten signaleren dat een leerling behoefte heeft aan extra ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied, wordt de intern begeleider direct ingeschakeld. Samen wordt gekeken naar de meest passende interventies. Bovendien is er een schoolmaatschappelijk werker beschikbaar voor snelle en laagdrempelige hulp, zowel voor leerlingen als voor ouders.
Gedragsmanagement en Effectieve Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op De Vijverhof stimuleren we actief de ontwikkeling van executieve functies bij alle leerlingen. Deze cruciale hersenfuncties, zoals planning, organisatie, concentratie, impulscontrole, doorzettingsvermogen en flexibel denken, zijn fundamenteel voor zowel academisch succes als sociaal-emotioneel welbevinden. We gebruiken het innovatieve programma 'Breinhelden' om deze vaardigheden op een speelse en herkenbare manier aan te leren. De Breinhelden personifiëren specifieke executieve functies, zoals aandacht of emotieregulatie. Door hun 'krachten' regelmatig in de klas te oefenen, leren kinderen effectiever om te gaan met hun gedrag en leerproces. Kindgesprekken worden ook benut om deze ontwikkeling te bespreken en te ondersteunen. Daarnaast bieden we ondersteuning via Schoolmaatschappelijk Werk van Kwadraat voor kinderen en ouders die extra hulp nodig hebben.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkelingsondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs beschikt tevens over de expertise van een motorische remedial teacher, wat zorgt voor gerichte ondersteuning bij de motorische ontwikkeling van onze leerlingen.
Medische en Persoonlijke Verzorgingsondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Momenteel bieden wij geen specifieke specialistische ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Leerlingondersteuning op De Vijverhof
Onze Aanpak voor Extra Ondersteuning en Uitdaging
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Optimale Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan De Vijverhof
Wat zijn de belangrijkste doelen van ons schoolplan?
Hoe realiseert De Vijverhof de gestelde onderwijsdoelen?
Downloaden
Download Hier Ons Schoolplan 2023-2027Stimulerend Aanbod Voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Vijverhof
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Christelijke Basisschool De Vijverhof extra faciliteiten voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool De Vijverhof biedt een uitstekende peuteropvang voor kinderen van 2 tot 4 jaar, verzorgd door Vlietkinderen. Dit programma is gericht op een soepele overgang naar de basisschool.
Met welke organisatie werkt De Vijverhof samen voor het aanbod voor jonge kinderen?
De Vijverhof werkt nauw samen met Vlietkinderen voor de peuteropvang. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn en een harmonieuze ontwikkeling van uw kind.