
Het team van Regenboog in Leiderdorp
Current section: teamZie hier hoe het team van Regenboog is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Regenboog bij jullie?
Ontdek hoe goed Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Continuïteit en Kwaliteit op Basisschool De Regenboog
Op Basisschool De Regenboog begrijpen we het belang van een stabiele leeromgeving voor uw kind. Daarom zorgen wij bij afwezigheid van leerkrachten, zoals bij ziekte of verlof, altijd voor een passende vervanging. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van verstoringen. Waar mogelijk zetten we intern leerkrachten in voor kortdurende vervangingen, zodat uw kind les krijgt van een bekend gezicht. Dit draagt bij aan een gevoel van rust en vertrouwdheid in de klas. Bij langdurige afwezigheid streven we naar continuïteit door ervaren en bekwame medewerkers in te zetten. Dit kan betekenen dat we een vaste vervanger aanstellen die de groep en de lesstof goed leert kennen. Indien externe hulp nodig is, maken we gebruik van een zorgvuldig geselecteerd netwerk van invalleerkrachten. Deze professionals worden via eigen werving benaderd en voldoen aan onze hoge kwaliteitsstandaarden, zodat de educatieve continuïteit gewaarborgd blijft.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De Regenboog werkt in de bovenbouw met combinatiegroepen. Dit houdt in dat de leerlingen van twee jaargroepen één klas vormen. Bij de kleuters in de groepen 1/2 is dit ook altijd het geval. Het geeft de leerkracht veel differentiatiemogelijkheden: oudere kinderen helpen de jongere en per vak wordt op passende wijze aangesloten bij de ondersteuningsbehoefte van de leerling. In de groepen 3 t/m 5 is ons leerlingaantal groeiende, waardoor er enkelvoudige jaargroepen zijn ontstaan. Wij koesteren het kleinschalige karakter van de school. Elkaar kennen en met een vertrouwd en veilig gevoel naar school gaan vinden we uiterst belangrijk.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Regenboog
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool De Regenboog in Leiderdorp zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze gespecialiseerde teamleden, waaronder een dyslexiespecialist en remedial teacher, bieden gerichte hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Samen werken we aan het vergroten van zelfvertrouwen en het behalen van schoolsucces.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij geloven in een brede ontwikkeling waarbij sociaal-emotionele groei centraal staat. Onze experts, zoals de orthopedagoog, ondersteunen leerlingen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en emotionele veerkracht. Een positief schoolklimaat zorgt ervoor dat elk kind zich gezien en gehoord voelt.
Gedrag en Werkhouding: Focus op Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een goede werkhouding en positief gedrag zijn essentieel voor effectief leren. Onze gedragsspecialist en intern begeleider werken samen om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van zelfdiscipline en een proactieve leerhouding. We bieden praktische strategieën om uitdagingen op het gebied van gedrag aan te gaan.
Motorische Ontwikkeling: Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we geen specifieke motorische specialisten hebben, stimuleren we fysieke activiteit en coördinatie binnen ons reguliere lesaanbod. We integreren beweging in de les om de concentratie en algehele ontwikkeling van leerlingen te bevorderen. Elke leerling krijgt de kans om zich op verschillende vlakken te ontplooien.
Medische en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor medische en persoonlijke verzorgingsvragen werken we nauw samen met ouders en externe professionals. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop, en we zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving. Bij specifieke behoeften maken we gebruik van de expertise van externe zorgverleners.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Regenboog
Ons Pedagogisch Beleid en Zorgstructuur
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool De Regenboog
Wat zijn de onderwijskundige doelen van ons schoolplan?
Hoe realiseren we de gestelde doelen vanuit het schoolplan?
Downloaden
Download Hier Ons Schoolplan 2023-2026Speciaal Onderwijs Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Regenboog
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Regenboog extra educatieve programma's voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool De Regenboog zet zich actief in voor het jonge kind met een speciaal programma. Dit initiatief is ontworpen om kinderen met specifieke behoeften, zoals nieuwkomers (NT2-leerlingen), extra ondersteuning te bieden. Onze school streeft ernaar een inclusieve leeromgeving te creëren waarin elk kind de kans krijgt om te excelleren.
Met welke partners werkt Basisschool De Regenboog samen voor het jonge kind programma?
Basisschool De Regenboog werkt nauw samen met FloreoKids, specifiek met hun peuteropvang 'De Spetters'. Deze samenwerking bevordert een naadloze overgang van de kinderopvang naar het basisonderwijs. Onze gezamenlijke focus ligt op de optimale ontwikkeling van jonge kinderen, met speciale aandacht voor de vroege taalontwikkeling en sociale vaardigheden.