
De resultaten van De Hobbit in Leiderdorp
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Hobbit, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Hobbit bij jullie?
Ontdek hoe goed De Hobbit bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling op Basisschool De Hobbit
Het fundamentele niveau is essentieel voor taal- en rekenvaardigheden aan het einde van de basisschool. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Op basisschool De Hobbit streven we ernaar dat al onze leerlingen deze cruciale basisvaardigheden beheersen, wat essentieel is voor hun verdere schoolcarrière.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitieuze Leerdoelen voor Leerlingen van Basisschool De Hobbit
Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieuzer doel dan het fundamentele niveau. We zetten ons in om zoveel mogelijk leerlingen in groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie. Dit zorgt voor een passende uitdaging voor elke leerling op onze school. Ontdek hoe De Hobbit presteert ten opzichte van deze ambitieuze streefcijfers en wat dit betekent voor de onderwijskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Hobbit?
Basisschool De Hobbit in Leiderdorp hanteert een zorgvuldig proces voor het bepalen van het schooladvies, cruciaal voor de doorstroom naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies. Dit advies is gebaseerd op een combinatie van leerprestaties uit eerdere schooljaren, de observaties van de toegewijde leerkrachten en waardevolle gesprekken met zowel ouders als de leerling zelf. Het voorlopige advies biedt een eerste, belangrijke indicatie van het meest geschikte niveau binnen het voortgezet onderwijs. Gedurende het voorjaar van groep 8 leggen de leerlingen een doorstroomtoets af. Deze toets is ontworpen om de kennis en vaardigheden op kernvakken zoals taal en rekenen te evalueren. De resultaten van deze toets dienen als een belangrijke aanvulling om het voorlopige advies te valideren of eventueel bij te stellen. De doorstroomtoets is een ondersteunend instrument en vormt niet de enige basis voor het definitieve advies. Na afronding van de doorstroomtoets wordt het definitieve schooladvies vastgesteld. Dit advies wordt met zorg samengesteld door het onderwijsteam, in nauwe samenwerking met de intern begeleider en andere relevante professionals. Het definitieve advies integreert de resultaten van de toets met de algehele ontwikkeling en de unieke capaciteiten van de leerling, zoals gedurende de gehele basisschoolperiode zijn waargenomen. Transparantie en communicatie staan centraal in dit proces. Ouders en leerlingen worden continu geïnformeerd. Het voorlopige schooladvies wordt uitgebreid besproken tijdens oudergesprekken, waar ruimte is voor alle vragen en opmerkingen. Na de doorstroomtoets worden de resultaten en het definitieve advies opnieuw met de betrokkenen gedeeld. Dit waarborgt dat iedereen volledig op de hoogte is van de genomen stappen en de onderliggende overwegingen voor het uiteindelijke schooladvies. Voor verdere vragen over dit proces staat de schoolleiding of de leerkracht van uw kind u graag te woord. Basisschool De Hobbit zet zich in voor een zo duidelijk en begrijpelijk mogelijk schooladviesproces voor iedereen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Hobbit
Basisschool De Hobbit zet zich in voor een omgeving waar iedereen, ongeacht achtergrond, met respect behandeld wordt. We integreren de principes van de Kanjertraining om een positieve en veilige sfeer te waarborgen, zichtbaar in onze school. Een veilige leer- en leefomgeving is cruciaal voor zowel leerlingen als personeel. Door een sterke sociale verbinding te cultiveren, creëren we de ideale basis voor optimaal leren en werken. Onze school streeft ernaar een gemeenschap te zijn waar leerlingen, medewerkers en ouders zich mentaal veilig voelen en prettig samenwerken, wat bijdraagt aan een harmonieuze en productieve schoolcultuur.
Vertrouwen en Veiligheid
Rust en Wederzijds Respect
Positieve Sociale Interactie
Hoe bevordert Basisschool De Hobbit sociale ontwikkeling bij leerlingen?
Bij Basisschool De Hobbit stimuleren we sociale ontwikkeling door een veilige en respectvolle omgeving te creëren, gebaseerd op de principes van de Kanjertraining. We leggen nadruk op wederzijds respect en positieve interacties tussen leerlingen, personeel en ouders. Onze aanpak richt zich op het opbouwen van een sterke sociale cohesie, wat essentieel is voor een positief leerklimaat. Dit doen we door actief te werken aan een prettige sfeer waarin iedereen zich gewaardeerd voelt. We hanteren een proactieve methode om sociaal-emotionele vaardigheden te onderwijzen, waardoor leerlingen leren omgaan met elkaar en zich ontwikkelen tot zelfverzekerde individuen.
Welke methoden gebruikt De Hobbit voor het in kaart brengen van sociale vooruitgang?
Basisschool De Hobbit maakt gebruik van specifieke registratiemethoden om de sociale vooruitgang van leerlingen te monitoren en te evalueren. Dit helpt ons om gerichte ondersteuning te bieden waar nodig. We zetten het registratie-instrument 'Kanvas' in om inzicht te krijgen in de sociale opbrengsten. Hiermee kunnen we de ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig volgen en bijsturen. Deze gestructureerde aanpak zorgt ervoor dat we een duidelijk beeld hebben van de sociale groei binnen onze school en kunnen we onze interventies effectief afstemmen op de behoeften van onze leerlingen.
Welke lesmethoden zet De Hobbit in voor sociaal-emotionele groei?
Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maakt Basisschool De Hobbit gebruik van de effectieve Kanjertrainingen. Deze methode is erop gericht om kinderen belangrijke levensvaardigheden bij te brengen. De Kanjertrainingen bieden praktische handvatten voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen, sociale vaardigheden en emotieregulatie. Leerlingen leren hoe ze op een positieve manier met uitdagingen om kunnen gaan. Door deze specifieke aanpak te volgen, zorgen we ervoor dat onze leerlingen niet alleen academisch, maar ook sociaal en emotioneel goed voorbereid zijn op de toekomst.
Inspectierapport Basisschool De Hobbit: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over basisschool De Hobbit in Leiderdorp. Wij streven continu naar hoogwaardig onderwijs en een veilige leeromgeving voor al onze 363 leerlingen. Dit rapport geeft inzicht in onze prestaties en ontwikkelpunten. Als christelijke basisschool hechten we waarde aan een persoonlijke benadering en een stimulerende sfeer waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.