Basisschool R.K. Basisschool de Tweemaster in Leiden

De resultaten van R.K. Basisschool de Tweemaster in Leiden

Current section: resultaten
Broekplein 1
2318 Leiden

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van R.K. Basisschool de Tweemaster, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past R.K. Basisschool de Tweemaster bij jullie?

Ontdek hoe goed R.K. Basisschool de Tweemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basis voor Verdere Ontwikkeling

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. We meten deze vaardigheden in groep acht met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van onze leerlingen de fundamentele kennis en vaardigheden moet beheersen. RK Basisschool de Tweemaster streeft ernaar om dit niveau ruimschoots te overtreffen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Het Maximale Potentieel van Onze Leerlingen

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau en daagt leerlingen uit om hun volledige potentieel te benutten. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten bereiken. Voor het streefniveau stelt de inspectie voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze waarde geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau moeten behalen om aan de verwachtingen te voldoen. RK Basisschool de Tweemaster zet zich in om deze ambitieuze doelen te realiseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van R.K. Basisschool de Tweemaster?

Op R.K. Basisschool De Tweemaster in Leiden begeleiden we uw kind zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Vanaf groep 1 volgen we de ontwikkeling nauwgezet, eerst met observaties via KIJK en vanaf groep 3 met het Cito leerlingvolgsysteem en methodetoetsen. Ouders en kind worden actief betrokken bij dit proces. In groep 8 staan we voor de belangrijke keuze van het juiste vervolgonderwijs. Zowel onze school als de middelbare scholen in Leiden informeren u hierover graag. Open dagen van het voortgezet onderwijs bieden een uitstekende gelegenheid om scholen te verkennen en de beste match te vinden. Een passende plek zorgt ervoor dat uw kind zich optimaal kan blijven ontwikkelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale en Emotionele Ontwikkeling op Basisschool de Tweemaster

Bij R.K. Basisschool de Tweemaster hechten we enorm veel waarde aan de algehele ontwikkeling van uw kind. Naast academische vooruitgang, staat de sociaal-emotionele groei centraal. Om deze ontwikkeling nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van een gespecialiseerd volgsysteem. Voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2 integreren we sociaal-emotionele observaties binnen het brede ontwikkelingsvolgsysteem 'Kijk!'. Leerkrachten observeren elk kind tweemaal per schooljaar. Vanaf groep 3 tot en met groep 8 zetten we het 'SCOL' (Sociale Competentie Observatie Lijst) volgsysteem in. Hierbij vult de leerkracht jaarlijks de observaties in. Vanaf groep 6 betrekken we de leerlingen actief bij hun eigen ontwikkeling door hen tweemaal per jaar een zelfevaluatievragenlijst te laten invullen. Deze methodische aanpak stelt ons in staat om te beoordelen of uw kind zich volgens de ontwikkelingsnormen ontplooit, of dat er specifieke gebieden zijn waar extra begeleiding wenselijk is. Zo waarborgen we een optimale persoonlijke groei voor ieder kind op onze school.

Respect voor elkaar en de omgeving

Een veilige leeromgeving

Actieve verantwoordelijkheid nemen

Hoe bevordert R.K. Basisschool de Tweemaster de sociale vaardigheden van leerlingen?

De geanalyseerde resultaten van de sociaal-emotionele vragenlijsten worden grondig besproken tijdens teamvergaderingen met de leerkrachten en de intern begeleider. Indien nodig, worden effectieve interventies gepland die gericht zijn op het verbeteren van de sociale competenties binnen de groep. Bovendien zijn twee van onze toegewijde teamleden gecertificeerd in de Kanjertraining, waardoor zij collega's kunnen ondersteunen bij het implementeren van deze succesvolle methode. Bij signalen van pestgedrag hanteren we ons strikte pestprotocol, aangevuld met specifieke instrumenten zoals de schaalvraag en de supportgroep aanpak. Al deze initiatieven sluiten naadloos aan bij onze schoolbrede aanpak van Positive Behaviour Support (PBS), wat bijdraagt aan een positieve en veilige leeromgeving voor alle leerlingen.

Welke instrumenten gebruikt R.K. Basisschool de Tweemaster voor het meten van sociale opbrengsten?

R.K. Basisschool de Tweemaster maakt gebruik van de volgende gevalideerde registratievormen om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van leerlingen systematisch in kaart te brengen:

  • Het 'Kijk!' observatiesysteem voor kleuters
  • De 'Sociale Competentie Observatie Lijst (SCOL)' voor oudere leerlingen

Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op R.K. Basisschool de Tweemaster?

Onze school zet effectieve en bewezen methodieken in om het sociaal-emotioneel leren van leerlingen te stimuleren en te versterken. De volgende programma's vinden toepassing binnen ons onderwijs:

  • Een doos vol gevoelens
  • Kinderen en… hun sociale talenten
  • School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)
  • Taakspel
  • Hiro, schooljudo

Inspectierapport R.K. Basisschool de Tweemaster: Kwaliteit en Ontwikkeling

De R.K. Basisschool de Tweemaster in Leiden staat onder toezicht van de onderwijsinspectie. Dit rapport geeft inzicht in de kwaliteit van ons onderwijs en de schoolontwikkeling. Wij streven naar een veilige en stimulerende leeromgeving voor al onze 257 leerlingen. Dit inspectierapport reflecteert onze inspanningen en de resultaten daarvan. Lees meer over onze educatieve aanpak en de bevindingen van de inspectie. Wij nodigen u uit om de details te bekijken en te ontdekken hoe wij continu werken aan verbetering van ons basisonderwijs.

Resultaten | R.K. Basisschool de Tweemaster in Leiden | [2025] Schoolregister