
Het team van Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden
Current section: teamZie hier hoe het team van Jenaplanschool De Dukdalf is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Jenaplanschool De Dukdalf. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Jenaplanschool De Dukdalf bij jullie?
Ontdek hoe goed Jenaplanschool De Dukdalf bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Jenaplanschool De Dukdalf zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Jenaplanschool De Dukdalf. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Jenaplanschool De Dukdalf werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Jenaplanschool De Dukdalf gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging bij Jenaplanschool De Dukdalf
Bij Jenaplanschool De Dukdalf zorgen we voor een optimale leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van uw kind's groepsleerkracht. We zijn aangesloten bij POOLWEST, een gespecialiseerde regionale vervangingspool voor het primair onderwijs. Dit stelt ons in staat om bij ziekte, studieverlof of scholing van onze leerkrachten, snel en efficiënt een gekwalificeerde vervanger te vinden. Vaak doen we ook een beroep op onze flexibele parttime leerkrachten om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze Prioriteit: Leren en Welzijn Mocht de regionale pool geen directe oplossing bieden, dan volgen we een zorgvuldig stappenplan om de impact op uw kind te minimaliseren. We onderzoeken de inzetbaarheid van ambulant personeel en bekijken of het mogelijk is om klassen tijdelijk op te splitsen. Een Zorgvuldige Afweging door Schoolleiding en Team De schoolleiding en het team maken altijd een weloverwogen beslissing om de best mogelijke oplossing te garanderen voor de specifieke situatie. Uw kind's leerproces en welzijn staan hierbij voorop. Transparante Communicatie bij Uitzonderlijke Situaties In zeer uitzonderlijke gevallen, waarbij geen andere oplossing mogelijk is, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis moet. U wordt in dergelijke situaties altijd tijdig en persoonlijk geïnformeerd. Uw betrokkenheid en begrip waarderen we enorm.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Stamgroepen, jaargroepen en bouwen
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Hoe Zorgt Jenaplanschool De Dukdalf Voor Extra Ondersteuning?
Taal en Rekenen: Fundament voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden leggen we een sterke nadruk op de ontwikkeling van taal en rekenen. Met een toegewijd team van specialisten, waaronder onze intern begeleider, remedial teacher en een gespecialiseerde logopedist, bieden we gerichte ondersteuning om elke leerling te laten uitblinken. Onze vakspecialisten verrijken het onderwijs met hun expertise in taal en rekenen. Zij ontwikkelen en implementeren innovatieve lesmethoden en materialen, en voorzien leerkrachten van effectieve didactische strategieën. Dit alles draagt bij aan een dynamische leeromgeving waar kinderen optimaal worden gestimuleerd. De preventieve logopedische zorg wordt verzorgd door een deskundige logopedist van 1801 jeugd & onderwijsadvies. Deze specialist staat klaar voor alle vragen rondom uitspraak, taalontwikkeling, meertaligheid, mondgedrag, stem en luistervaardigheden. Rond de leeftijd van vijf jaar ontvangen alle leerlingen een persoonlijke uitnodiging voor een logopedische screening. Bij gesignaleerde problematiek volgt, indien nodig, nader onderzoek op school. Ouders worden proactief betrokken met adviezen, controleafspraken of verwijzingen naar externe behandeling. Ook leerlingen uit andere groepen kunnen op verzoek worden gezien door de logopedist, na aanmelding via de leerkracht of intern begeleider. De logopedist verzorgt tevens voorlichtingsbijeenkomsten voor zowel ouders als leerkrachten.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van ieder kind. Door de nauwe samenwerking tussen onze intern begeleider, gedragsspecialist en remedial teacher, creëren we een omgeving waarin kinderen zich veilig en gebouwd voelen. De intern begeleider ondersteunt leerkrachten bij de integratie van sociaal-emotionele programma's, zoals de Kanjertraining, binnen het dagelijkse onderwijs. Onze gedragsspecialist coacht leerkrachten bij het hanteren van groepsdynamiek en het oplossen van conflicten, en bevordert een positieve sfeer in de klas. De remedial teacher biedt individuele begeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel vlak, om zo hun weerbaarheid en sociale vaardigheden te versterken. Wij ondersteunen de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen op zowel gestructureerde als spontane wijze, inspelend op de individuele behoeften van elk kind. Samen met ouders werken we aan een omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen in hun eigen tempo. Dit alles binnen een cultuur van wederzijds respect, waarbij kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en voor hun omgeving. Deze aanpak sluit perfect aan bij onze pedagogische visie: kinderen serieus nemen en hen motiveren tot actieve deelname aan hun eigen leerproces en ontwikkeling.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Zelfstandigheid Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden geloven we in de kracht van elk kind. Wij stimuleren zelfstandigheid, initiatief en verantwoordelijkheid in zowel gedrag als werk. Onze aanpak is gericht op het ontwikkelen van een positieve werkhouding, waarbij kinderen leren doelen te stellen, hun werk te plannen en te reflecteren op hun prestaties. We besteden veel aandacht aan het aanleren van essentiële sociale vaardigheden, zoals effectieve communicatie en respectvol omgaan met elkaar. Kinderen leren hierdoor niet alleen academische kennis, maar ook belangrijke levensvaardigheden die hen verder helpen. Samen stellen we duidelijke afspraken op over werk en gedrag, wat bijdraagt aan een prettig en veilig leerklimaat voor iedereen. Onze intern begeleider coördineert ondersteuningsplannen en adviseert leerkrachten bij gedrags- en werkhoudingsvraagstukken. De gedragsspecialist implementeert de Kanjertraining om sociale vaardigheden te versterken en conflicten op te lossen. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, biedt de specialist meer- en hoogbegaafdheid aangepaste programma's om hun potentieel volledig te benutten.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen met Plezier
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs zorgt voor uitdagende en plezierige gymlessen die aansluiten bij de leeftijd en ontwikkeling van de kinderen. We streven ernaar dat elk kind met enthousiasme deelneemt aan bewegingsactiviteiten. De vakleerkracht bewegingsonderwijs ontwerpt en geeft gerichte lessen gericht op zowel grove motoriek, zoals rennen en springen, als fijne motoriek, zoals knippen en tekenen. Een gevarieerd bewegingsprogramma bevordert de algehele fysieke ontwikkeling. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van fijne motoriek, werken we nauw samen met een gespecialiseerde fysiotherapeut. Onze intern begeleider coördineert de motorische ontwikkelingsplannen en ondersteunt leerkrachten bij het identificeren van leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Samen met de vakleerkracht en fysiotherapeut zorgen we voor een integrale aanpak om de motorische vaardigheden van elk kind optimaal te ontwikkelen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Veiligheid Voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden bieden we zorgvuldige aandacht aan zowel persoonlijk verzorging als medisch handelen. Dit doen we met de expertise van onze gediplomeerde specialisten, om de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen te waarborgen. Onze aandachtsfunctionaris ziet toe op de juiste persoonlijke verzorging van leerlingen en ondersteunt leerkrachten en ouders bij het waarborgen van respectvolle en adequate verzorgingsprocedures. De aandachtsfunctionaris is het aanspreekpunt voor vragen en zorgt voor een positieve benadering van persoonlijke verzorging binnen de school. Daarnaast is onze BHV'er (Bedrijfshulpverlener) paraat voor alle medische handelingen en eerste hulp bij noodsituaties. De BHV'er zorgt voor een snelle en effectieve reactie in geval van medische noodgevallen en coördineert de eerste hulpverlening, wat bijdraagt aan een veilige schoolomgeving voor iedereen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Kindontwikkeling: Ondersteuning op Jenaplanschool De Dukdalf
Ons Schoolondersteuningsplan: Een Diepgaande Toelichting
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg en Jenaplan Schoolplan: De Dukdalf Leiden
Wat zijn de kernambities van ons Jenaplan schoolplan voor 2025-2026?
Hoe realiseren en monitoren wij onze schoolontwikkelingsdoelen?
Ontdek Ons Rijke Aanbod voor het Jonge Kind bij Jenaplanschool De Dukdalf
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Jenaplanschool De Dukdalf extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Jenaplanschool De Dukdalf heeft een speciaal afgestemd programma voor het jonge kind, gericht op spelend leren en een brede ontwikkeling.
Met welke partners werkt De Dukdalf samen voor het jonge kind programma?
Jenaplanschool De Dukdalf werkt nauw samen met Partou Kinderopvang en Boter Kaas en Overblijf om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen.