Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden

De resultaten van Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden

Current section: resultaten
Regenboogpad 7
2317 Leiden

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Jenaplanschool De Dukdalf, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Jenaplanschool De Dukdalf bij jullie?

Ontdek hoe goed Jenaplanschool De Dukdalf bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau Taal & Rekenen op Jenaplanschool De Dukdalf

Ontdek de prestaties van onze leerlingen op het fundamentele niveau van taal en rekenen. Dit essentiële niveau, dat alle basisschoolleerlingen aan het einde van groep 8 zouden moeten beheersen, wordt gemeten met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau. Jenaplanschool De Dukdalf streeft ernaar dit niveau ruimschoots te overstijgen, zoals onze resultaten laten zien. Een solide basis voor de verdere ontwikkeling van elk kind staat bij ons voorop.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Taal & Rekenen: Ambitie op Jenaplanschool De Dukdalf

Naast het fundamentele niveau richten we ons ook op het streefniveau, een ambitieuzer doel voor taal en rekenen aan het einde van de basisschoolperiode. De onderwijsinspectie bepaalt per school een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Jenaplanschool De Dukdalf zet vol in op het stimuleren van hoge prestaties, zodat zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau behalen. Onze resultaten weerspiegelen deze toewijding aan excellentie en de groei van elke individuele leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Jenaplanschool De Dukdalf?

Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden biedt een stimulerende leeromgeving voor alle kinderen, ongeacht hun achtergrond of startniveau. Wij geloven in het potentieel van elk kind en streven ernaar hen maximaal te laten groeien, zodat ze hun talenten optimaal kunnen ontwikkelen. Onze leerlingen stromen door naar diverse niveaus binnen het voortgezet onderwijs, waaronder vwo (atheneum en gymnasium), havo en vmbo. Deze brede doorstroom weerspiegelt onze ambitie om elk kind uit te dagen en te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling. Wij stellen hoge verwachtingen en bieden op maat gemaakte uitdagingen om elk kind boven zichzelf te laten uitstijgen. Het schooladvies op De Dukdalf wordt zorgvuldig en in samenwerking met u bepaald. De leerkrachten van de bovenbouw en de intern begeleider monitoren de voortgang van uw kind nauwgezet via observaties, toetsresultaten en werkgedrag. Ook de input van het kind en de ouders is essentieel in dit proces. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig advies, dat begin groep 8 wordt geëvalueerd. Het definitieve schooladvies wordt in februari van groep 8 vastgesteld na een gesprek met zowel ouders als het kind. Indien een doorstroomtoets uitwijst dat uw kind meer potentie heeft, passen we het advies aan. Zo garanderen we een passend vervolgonderwijs dat aansluit bij de individuele capaciteiten en ambities van uw kind.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling Jenaplanschool De Dukdalf: Groei en Respect

Bij Jenaplanschool De Dukdalf stimuleren we de sociale ontwikkeling van ieder kind door drie kernprincipes centraal te stellen: jezelf, de ander en de wereld. We creëren een warme en veilige omgeving waar kinderen zich welkom voelen en deel uitmaken van de groep, terwijl ze ook de ruimte krijgen om hun unieke identiteit te ontdekken en te ontwikkelen. Kinderen leren zichzelf beter kennen, worden zelfstandiger en ontdekken hun eigen talenten en passies. Ze nemen verantwoordelijkheid voor hun leerproces en persoonlijke groei. Dit bevordert zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld, essentieel voor een gezonde ontwikkeling. Onze school is een levendige ontmoetingsplek waar kinderen, ouders en leerkrachten samenwerken en leren. We hechten veel waarde aan respectvolle omgang, samenwerking en empathie. Kinderen leren effectief met elkaar om te gaan en een positieve bijdrage te leveren aan de gemeenschap binnen de school. Daarnaast openen we de blik van kinderen op de wereld om hen heen. Door te leren over diverse culturen en maatschappelijke thema's, ontwikkelen ze respect en een verantwoordelijkheidsgevoel voor de wereld. De school fungeert als een veilige basis om nieuwsgierigheid te wekken, optimaal te leren en het beste uit zichzelf te halen.

Persoonlijke Ontwikkeling (Jezelf)

Samenwerking en Respect (De Ander)

Wereldoriëntatie en Maatschappelijke Betrokkenheid (De Wereld)

Hoe bevordert Jenaplanschool De Dukdalf sociale ontwikkeling?

Jenaplanschool De Dukdalf legt de basis voor een rustige en veilige leeromgeving met een prettig schoolklimaat. Dit wordt ondersteund door de Kanjertraining, die kinderen helpt de impact van hun gedrag op zichzelf en anderen te begrijpen. Respectvolle communicatie en gedrag zijn hierbij leidend in alle schoolactiviteiten en beleid. Naast de Kanjertraining zetten we, indien nodig, aanvullende methoden in, zoals specifieke groepstrainingen of een systeemaanpak, om sociale veiligheid te garanderen. Alle groepen, van kleuters tot oudere leerlingen, maken gebruik van het digitale Kanjer Volg- en Advies Systeem (KanVAS). Dit systeem monitort sociale veiligheid en biedt waardevolle inzichten via sociogrammen, leerling- en docentenenquêtes en pedagogische adviezen, zodat ons onderwijs optimaal aansluit bij de behoeften van elk kind. Als Kanjerschool promoten we een positieve en respectvolle interactie tussen leerlingen, leerkrachten en ouders. We stimuleren positief taalgebruik, fungeren als rolmodellen met respectvol gedrag en betrekken ouders actief bij het schoolleven. Conflicten worden constructief aangepakt, waarbij we kinderen leren hoe ze op een respectvolle manier oplossingen kunnen vinden. Door deze integrale aanpak zorgen we ervoor dat kinderen zich sociaal en emotioneel optimaal ontwikkelen, met respect voor zichzelf en hun omgeving.

Welke registratiemethoden gebruikt De Dukdalf voor sociale groei?

Jenaplanschool De Dukdalf monitort de sociale ontwikkeling van leerlingen met behulp van de volgende systemen:

  • Kanvas
  • Ontwikkelingsvolgmodel (OVM)

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

De Dukdalf integreert de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren in het lesprogramma:

  • Kanjertrainingen
  • Taakspel

Inspectierapport Jenaplanschool De Dukdalf: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek wat de Onderwijsinspectie heeft bevonden over Jenaplanschool De Dukdalf, uw vertrouwde basisschool in Leiden. Wij zetten ons dagelijks in voor hoogwaardig onderwijs en de persoonlijke ontwikkeling van elk kind. Lees hier meer over de onderwijsresultaten en de kwaliteitsbeoordeling van onze school. Deze informatie helpt u een compleet beeld te krijgen van ons onderwijsaanbod en onze schoolprestaties. Jenaplanschool De Dukdalf streeft naar een veilige en stimulerende leeromgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontplooien. De bevindingen van de inspectie ondersteunen onze missie en visie op goed onderwijs.

Resultaten | Jenaplanschool De Dukdalf in Leiden | [2025] Schoolregister