
Het team van De Leidse Houtschool in Leiden
Current section: teamZie hier hoe het team van De Leidse Houtschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Leidse Houtschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De Leidse Houtschool bij jullie?
Ontdek hoe goed De Leidse Houtschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De Leidse Houtschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Leidse Houtschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De Leidse Houtschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Leidse Houtschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Zorgeloos Onderwijs bij De Leidse Houtschool
Bij De Leidse Houtschool staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Wanneer een groepsleerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte of verlof, zetten wij alles op alles om passende vervanging te regelen. Onze prioriteit is het waarborgen van een stabiele leeromgeving voor uw kind. Indien een direct beschikbare vervanger niet mogelijk is, benaderen we onze flexibele duoleerkrachten of andere bekwame teamleden om bij te springen. Hierbij kiezen we altijd voor de meest rustige en effectieve oplossing voor de leerlingen. Hoewel we het combineren van groepen of het verdelen ervan over meerdere klassen zoveel mogelijk proberen te vermijden, kan dit in uitzonderlijke situaties noodzakelijk zijn om het onderwijs te garanderen. Uw kind blijft zo altijd verzekerd van deskundige begeleiding. In het zeldzame geval dat het absoluut onmogelijk blijkt om vervangende expertise te vinden, zal het schoolleidingsteam de lastige beslissing nemen om tijdelijk de lessen voor de betreffende groep te laten vervallen. Dit is echter een laatste redmiddel waar we alles aan doen om dit te voorkomen. Voor langdurige afwezigheid, zoals bij zwangerschapsverlof, informeren we ouders ruim van tevoren. Uw kind maakt dan kennis met de tijdelijke leerkracht, wat zorgt voor een soepele overgang en vertrouwdheid in de klas.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op de Leidse Houtschool werken we met 10 groepen waarbij wij streven naar een maximum van 26 leerlingen in één groep. De leerlingen van 4 en 5 jaar starten op onze school altijd in groep 1/2. De oudste kleuters helpen de jongste kleuters op weg. Vanaf schooljaar ’23-’24 wordt er in alle groepen gewerkt met een planning in de vorm van dag- en weektaken. Dit is een manier van werken die het mogelijk maakt op een andere manier te organiseren. Als alternatief voor de klassikale aanpak is het tegelijkertijd toch overzichtelijk en hanteerbaar voor de leerkracht. Binnen de organisatievorm vindt de leerkracht aanknopingspunten om flexibel in te spelen op verschillen tussen leerlingen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling op De Leidse Houtschool
Specialistische Hulp bij Taal en Rekenen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op De Leidse Houtschool staan gespecialiseerde professionals klaar om uw kind te ondersteunen bij taal- en rekenontwikkeling. Onze dyslexiespecialist, Ineke Meijer, biedt gerichte hulp bij dyslexie. De intern begeleider, eveneens Ineke Meijer, coördineert de individuele ondersteuningsplannen. Daarnaast is Carola Vieveen onze toegewijde remedial teacher, die extra aandacht besteedt aan leerlingen die extra oefening nodig hebben. Sandra Fransen, onze taalspecialist, versterkt de taalvaardigheid van alle leerlingen. Voor spraak- en taalontwikkeling kunt u rekenen op de expertise van onze logopediste (contact via 1801) en Eva Groeneveld, onze kinderfysiotherapeut, ondersteunt bij motorische aspecten die taalontwikkeling kunnen beïnvloeden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Leidse Houtschool hecht veel waarde aan een veilige en stimulerende sociaal-emotionele omgeving voor elk kind. Marloes van den Broek, onze gedragsspecialist, biedt ondersteuning bij gedragsuitdagingen en bevordert positieve interacties. De intern begeleider, Ineke Meijer, speelt een centrale rol in het signaleren en aanpakken van sociaal-emotionele behoeften. Voor leerlingen die extra uitdaging zoeken, zijn Froukje Geertzen en Rineke de Visser onze specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid. Zij zorgen voor een uitdagend leeraanbod op maat.
Verbetering van Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een goede werkhouding en effectieve taakaanpak zijn cruciaal voor schoolsucces. De Leidse Houtschool biedt hierin gespecialiseerde ondersteuning. Onze gedragsspecialist, Marloes van den Broek, werkt samen met leerlingen aan verbetering van hun werkhouding en focus. De intern begeleider, Ineke Meijer, monitort de voortgang en stemt ondersteuning af. Carola Vieveen, onze remedial teacher, biedt praktische strategieën voor taakaanpak. Voor leerlingen met een specifieke leerbehoefte op dit gebied, bieden Froukje Geertzen en Rineke de Visser, specialisten meer- en hoogbegaafdheid, uitdagende leermogelijkheden.
Bevordering van Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Leidse Houtschool stimuleert een gezonde motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze intern begeleider, Ineke Meijer, coördineert de zorg voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op motorisch gebied. Eva Groeneveld, onze kinderfysiotherapeut, helpt bij het ontwikkelen van fijne en grove motoriek. Voor spraak- en mondmotoriek is onze logopediste (contact via 1801) beschikbaar. Ardi Vooys, onze vakdocent gymnastiek, zorgt voor een gevarieerd en uitdagend bewegingsprogramma dat de algehele lichamelijke ontwikkeling bevordert.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorging hanteert De Leidse Houtschool duidelijke protocollen. Deze protocollen zijn ontworpen om de veiligheid en het welzijn van uw kind te waarborgen. U kunt het uitgebreide protocol voor medisch handelen vinden op de officiële website van onze school. Hierin staat gedetailleerd beschreven hoe wij omgaan met diverse medische situaties en ondersteuningsvragen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op De Leidse Houtschool
Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Uitleg
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Schoolplan De Leidse Houtschool
Wat zijn de verbeterdoelen van ons schoolplan 2023-2027?
Hoe realiseert De Leidse Houtschool de vastgestelde onderwijsdoelen?
Downloaden
Download hier ons volledige schoolplanOntdek ons Programma voor Jonge Kinderen op De Leidse Houtschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke speciale programma's biedt De Leidse Houtschool voor jonge kinderen?
Met welke organisaties werkt De Leidse Houtschool samen voor het welzijn van jonge kinderen?
De Leidse Houtschool werkt nauw samen met 'Boter, Kaas & Overblijf' om een gezonde en plezierige lunchervaring voor onze leerlingen te garanderen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen op school een voedzame maaltijd krijgen die bijdraagt aan hun energie en concentratie gedurende de dag. Via de website van Boter, Kaas & Overblijf kunt u meer informatie vinden over hun diensten en het menu. Wij vinden het belangrijk dat kinderen goed gevoed worden, zodat ze optimaal kunnen presteren in de klas.