
De resultaten van De Astronaut in Leiden
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Astronaut, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Astronaut bij jullie?
Ontdek hoe goed De Astronaut bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op De Astronaut
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit wordt getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% voor dit basisniveau, wat de signaleringswaarde vormt voor alle basisscholen in Nederland. Op Basisschool De Astronaut zetten we ons in om deze basisvaardigheden te waarborgen voor al onze 96 leerlingen. Een solide basis is cruciaal voor de verdere ontwikkeling en doorstroom naar het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op De Astronaut
Het streefniveau gaat verder dan de basis en daagt leerlingen uit om hogere academische doelen te bereiken. Het is ons streven dat zoveel mogelijk leerlingen van Basisschool De Astronaut dit ambitieuze niveau behalen aan het einde van groep acht. De specifieke doelstelling per school wordt bepaald door de onderwijsinspectie, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Deze signaleringswaarde per school is een maatstaf voor onze inspanningen om elke leerling optimaal te laten presteren en zich verder te ontwikkelen. Ontdek hoe onze 96 leerlingen excelleren in ons stimulerende leeromgeving in Leiden.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Astronaut?
Op basisschool De Astronaut in Leiden wordt het schooladvies zorgvuldig samengesteld. In groep 7 ontvangen leerlingen een eerste, voorlopig schooladvies. Dit advies is gebaseerd op de algehele ontwikkeling van de leerling gedurende het schooljaar. De leerkracht, de intern begeleider en de directie werken nauw samen om tot een weloverwogen advies te komen. In groep 8 wordt in december een tweede voorlopig advies uitgebracht. De doorstroomtoets vindt plaats in februari, waarna de definitieve schooladviezen eind maart worden verstrekt. Leerlingen schrijven zich vervolgens, met hun definitieve advies, in voor het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Astronaut Leiden
Op basisschool De Astronaut in Leiden stimuleren we actief de sociale ontwikkeling van elk kind. Kinderen voelen zich hierdoor veilig, gewaardeerd en volledig onderdeel van onze schoolgemeenschap, van de klas tot de speelplaats. Dit sluit perfect aan bij onze kernwaarde 'Samenleven'. Door middel van diverse activiteiten leren onze leerlingen verschillende sociale rollen aan te nemen en verantwoordelijkheid te dragen. Denk hierbij aan het ondersteunen van jongere kinderen tijdens de lunch, het organiseren van gezamenlijke spelactiviteiten, en effectief samenwerken binnen diverse clubjes en projecten. Om deze positieve sociale houding te bevorderen, integreren we de principes van 'The Leader in Me'. We organiseren regelmatig activiteiten speciaal ontworpen om kinderen te laten oefenen met diverse sociale rollen en samenwerkingsvaardigheden, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling.
Samen leven: respect en verbinding in de school
Samen maken en ontdekken: creativiteit en onderzoekend leren stimuleren
Samen binnen en buiten leren: een brede blik op educatie
Hoe bevordert De Astronaut de sociale vaardigheden van leerlingen?
Basisschool De Astronaut stimuleert sociale ontwikkeling door kinderen actief te betrekken bij gezamenlijke activiteiten en het aannemen van verschillende rollen binnen de schoolgemeenschap. Door de principes van 'The Leader in Me' te volgen, leren leerlingen effectief samenwerken, elkaar helpen en verantwoordelijkheid dragen, wat bijdraagt aan een positief leerklimaat.
Welke methoden gebruikt De Astronaut voor het registreren van sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt basisschool De Astronaut gebruik van de volgende registratiemethode:
- Werken met Kwaliteit (WMK) voor een gestructureerde aanpak van sociale ontwikkeling.
Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op De Astronaut?
Basisschool De Astronaut zet zich in voor de sociaal-emotionele groei van leerlingen door de implementatie van:
- The Leader in Me, een programma dat leiderschapskwaliteiten en proactiviteit bij kinderen bevordert.
Onderwijsinspectie Rapport Basisschool De Astronaut Leiden
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over basisschool De Astronaut in Leiden. Wij streven naar kwalitatief hoogstaand onderwijs voor al onze 96 leerlingen. Op deze pagina vindt u een overzicht van de officiële inspectierapporten en de kwaliteitsevaluaties van onze school. Lees meer over onze aanpak en de resultaten die we boeken. De Astronaut biedt een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich kan ontwikkelen. Bekijk de beschikbare documenten voor een gedetailleerd inzicht in ons onderwijs en onze prestaties.