
Schoolweging
De schoolweging van Eestroom is 36,95 , met een spreiding van 5,58 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen vertonen een sterke focus op praktisch en beroepsgericht onderwijs: 6.25% praktijkonderwijs (vs. 1.01% regio) en 50% gecombineerd vmbo-advies (b/k/(g)t). Slechts 12.5% havo-advies ligt ruim onder het Friesse gemiddelde (16.07%). Dit weerspiegelt de complexe leerlingenpopulatie. Opvallend is het ontbreken van vwo-adviezen, terwijl vergelijkbare scholen gemiddeld 18.61% vwo adviseren.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Eestroom | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Meten en vergelijken van prestaties is nodig. In de eerste plaats om te kijken hoe het leer- en ontwikkelingsproces zich per leerling en/of per groep ontwikkelt. Daarnaast geeft het de leerkracht informatie of de instructie op een goede manier is gegeven, hoe de lesstof wordt verwerkt, of er veranderingen nodig zijn en of leerlingen extra of speciale aandacht/ondersteuning nodig hebben. De leerresultaten worden vastgelegd in het CITO-leerlingvolgsysteem. Naast methode-gebonden toetsen, observaties en analyse van het gemaakte werk worden methode-ongebonden toetsen gebruikt.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Geen enkele leerling presteert boven advies (vs. 25.27% landelijk), terwijl 16.67% onder advies functioneert (hogere dan landelijke 11.81%). Dit kan wijzen op een voorzichtige advisering of uitdagingen in doorstroombegeleiding. De 83.33% die op advies presteert, sluit aan bij het schoolbeleid gericht op realistische inschattingen voor deze populatie.