Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn

Het team van Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn in Leeuwarden

Current section: team
Brandemeer 35
8918 Leeuwarden

Zie hier hoe het team van Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 64.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (64.1%)
Man (35.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.9%)
Man (18.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (2.6%)
25-35 jaar (21.1%)
35-45 jaar (31.6%)
45-55 jaar (23.7%)
55-65 jaar (18.4%)
&ge;65 jaar (2.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.6%)
45-55 jaar (22.8%)
55-65 jaar (18.7%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.9%)
Direct ondersteunend personeel (34.2%)
Management (7.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vacature Leerkracht Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn: Flexibele Invulling en Deskundige Ondersteuning

Bij Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn in Leeuwarden begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs, zeker binnen het speciaal basisonderwijs. Daarom zetten we ons maximaal in om bij afwezigheid van een vaste leerkracht altijd een deskundige vervanger te regelen. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van een stabiele leeromgeving voor alle leerlingen op onze school aan het Brandemeer 35. Mocht het onverhoopt niet lukken om een externe invaller te vinden, dan zorgen we ervoor dat de lesgroep opgevangen wordt door onze toegewijde, aanwezige leerkrachten. Zij staan klaar om de zorg en begeleiding voort te zetten. Het naar huis sturen van klassen is slechts een laatste redmiddel, dat we alleen overwegen in uitzonderlijke situaties waarin alle andere opties uitgeput zijn. De veiligheid en het welzijn van uw kind staan bij ons altijd voorop. U kunt erop vertrouwen dat uw kind nooit zonder overleg en uw toestemming naar huis wordt gestuurd. Wij communiceren proactief over elke situatie die invloed kan hebben op de dagelijkse schoolgang.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
15.7%
Sociale vaardigheden
13.7%
Buitenspel
9.8%
Spelontwikkeling
9.8%
Rekenen en wiskunde
7.8%
Wereldoriëntatie
7.8%
Kunst en cultuur
7.8%
Gymnastiek
6.9%
Kleine pauze
4.9%
Godsdienstige vorming
4.9%
Vrije invulling
4.9%
Wetenschap en techniek
3.9%
Muziek
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
21.9%
Taal
20.8%
Lezen
15.2%
Overig
11.9%
Wereldoriëntatie
11.6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.5%
Bewegingsonderwijs
6.5%
Levensbeschouwing
4.9%
Engelse taal
0.7%

Deskundige Ondersteuning op SBO Aquamarijn: Ons Specialisten Team

6

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op SBO Aquamarijn zetten wij ons in om elk kind optimaal te begeleiden. Ons team van specialisten biedt gerichte ondersteuning bij taal en rekenen. Wij zien een toename van leerlingen met Taal Onderwijs Stoornissen (TOS). Om deze leerlingen, die zonder specifieke begeleiding vast kunnen lopen, de best mogelijke kansen te bieden, onderzoeken we een intensieve samenwerking met Kentalis. Voor het schooljaar 2024-2025 ontwikkelen we een plan om de ondersteuning voor TOS-leerlingen binnen onze school te optimaliseren. Dit haalbaarheidsonderzoek is cruciaal voor hun toekomstige schoolsucces.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Kinderpsycholoog

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Wij bieden een veilige en ondersteunende omgeving waarin kinderen zich prettig voelen. Ons team van specialisten, waaronder gedragsspecialisten en orthopedagogen, werkt actief aan het aanpakken van sociaal-emotionele uitdagingen. Deze deskundige begeleiding helpt kinderen om te gaan met hun gevoelens en positieve relaties op te bouwen met klasgenoten en leerkrachten.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Kinderpsycholoog

Toelichting van de school:

Voor een optimale gedragsmatige ontwikkeling en een effectieve taakaanpak, beschikt SBO Aquamarijn over een team van toegewijde specialisten. Wij bieden structuur en voorspelbaarheid, essentieel voor veel van onze leerlingen. We maken gebruik van de 'Geef me de 5'-methodiek, een bewezen aanpak die duidelijkheid schept in WAS, HOE, WAAR, WIE en WANNEER. Dit creëert een veilige leeromgeving, waardoor kinderen zich beter kunnen concentreren en hun leerresultaten verbeteren. Sinds 2016-2017 zijn we trots op onze 'Geef me de 5'-licentie, een erkenning van onze expertise. Indien nodig bieden we ook individuele begeleiding met deze methode, om elke leerling de best mogelijke ondersteuning te garanderen.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Een goede fysieke ontwikkeling is de basis voor veel schoolse activiteiten. Ons team van specialisten, waaronder fysiotherapeuten en logopedisten, biedt ondersteuning op maat. Deze gerichte aanpak helpt kinderen om hun fysieke vaardigheden te ontwikkelen en zelfvertrouwen op te bouwen.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn en Zelfstandigheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Schoolmaatschappelijk Werker

Toelichting van de school:

Voor alle vragen en advies omtrent medische zorg en persoonlijke verzorging, kunt u terecht bij onze toegewijde specialisten. Wij streven naar het welzijn en de zelfstandigheid van elke leerling. Onze schoolmaatschappelijk werkers en interne begeleiders staan klaar om u te ondersteunen. Samen zorgen we ervoor dat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel op school als daarbuiten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
23
Totaal specialisten
23
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Kooklokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij SBO Aquamarijn

Ons Zorgbeleid en Ondersteuningsprofiel Uitgelegd

Bij Christelijke SBO School Aquamarijn in Leeuwarden staat de individuele ontwikkeling van elk kind centraal. Ons schoolondersteuningsprofiel (SOP) is een essentieel onderdeel van ons zorgbeleid. Dit profiel beschrijft de specifieke begeleiding die wij bieden aan leerlingen met uiteenlopende onderwijsbehoeften. Bij aanmelding ontvangen wij een zorgrapport vanuit de basisschool van de leerling. Dit rapport bevat waardevolle informatie over de reeds geboden ondersteuning en de specifieke behoeften van het kind. Met deze inzichten stellen wij een passend onderwijs- en zorgaanbod samen. We hanteren een OntwikkelingsPerspectief Plan (OPP) om de verwachte uitstroomniveaus op twaalfjarige leeftijd te bepalen. Dit plan bespreken we uitgebreid met ouders bij plaatsing en evalueren we tweemaal per jaar, in februari en juni, om de voortgang te monitoren. Onze aanpak is gebaseerd op zorgvuldige observaties en toetsingen, waarbij we diverse ontwikkelingsgebieden volgen. Dit omvat motoriek, visuele en auditieve waarneming, ruimtelijke oriëntatie, sociaal-emotionele ontwikkeling, en spraak- en taalontwikkeling. Ook de vooruitgang in lezen, rekenen en spelling wordt nauwlettend gevolgd met behulp van het leerlingvolgsysteem Parnassys en ZIEN! voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Voor het komende schooljaar vergroten we de expertise van ons team op het gebied van het afstemmen op individuele verschillen in ontwikkeling, zowel qua gedrag als leerproces. Dit stelt ons in staat om de ondersteuning aan uw kind continu te optimaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Diepgaande Blik

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij Christelijke Speciaal Basisschool Aquamarijn in Leeuwarden staat de sociale veiligheid van elke leerling en medewerker centraal. We focussen op positieve interacties en het versterken van onze christelijke identiteit in alle activiteiten. Burgerschap is een speerpunt dat we actief bevorderen, met een speciaal ontwikkelde burgerschapskalender die aansluit bij de jaarkalender. Dit beleidsstuk borgt dat we leerlingen actief betrekken bij thema's rondom burgerschap. Daarnaast blijven taal en rekenen de fundamenten van ons onderwijs. We streven ernaar het onderwijs op deze gebieden continu te verbeteren, om zo optimale leerresultaten te garanderen. Onze vernieuwde visie, ontwikkeld met het hele team, resulteert in een schoolklimaatovereenkomst. Deze overeenkomst vormt de basis voor onze dagelijkse praktijk en ons streven naar continue kwaliteitsverbetering, met een duidelijke koppeling naar onze pedagogische visie en professionalisering.

Hoe waarborgt Aquamarijn de gestelde onderwijsdoelen?

We monitoren de voortgang van onze schoolplanambities nauwgezet via jaarlijkse evaluaties, vastgelegd in schooljaarverslagen die gekoppeld zijn aan onze schooljaarplannen. Hierdoor kunnen we tijdig bijsturen en optimaliseren. Voor een systematische kwaliteitsborging maken we binnen ParnasSys gebruik van het WMK-EC instrument. De kwaliteitskaarten worden in gezamenlijk overleg met het team ingevuld, wat zorgt voor een brede gedragen visie op kwaliteit. Om de kwaliteit verder te verankeren, vult het managementteam (MT) en de vakcoördinatoren dit aan met klassenbezoeken en flitsbezoeken. Hierbij maken we gebruik van specifieke kijkwijzers om de effectiviteit van ons onderwijs te beoordelen en te verbeteren.

Ontwikkelingskansen voor Jonge Kinderen op SBO Aquamarijn

Toelichting van de school

Ontdek hoe Christelijke Speciaal Basisschool Aquamarijn in Leeuwarden een stimulerende omgeving creëert voor de allerkleinsten. Wij geloven in een warme en veilige start voor elk kind, waarbij we speciale aandacht besteden aan de vroege ontwikkeling. Door middel van spelenderwijs leren en individuele begeleiding bieden we uw kind de beste kansen. Onze school is er voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om hun potentieel volledig te benutten. Wij zetten ons dagelijks in om een positieve en uitdagende leerervaring te garanderen, afgestemd op de unieke behoeften van elk kind.

Veelgestelde vragen

Biedt SBO Aquamarijn Leeuwarden speciale programma's voor jonge kinderen?

Op Christelijke Speciaal Basisschool Aquamarijn Leeuwarden richten we ons op het bieden van een solide basis voor alle jonge kinderen. Hoewel we geen specifiek 'extra' programma hebben dat losstaat van ons reguliere aanbod, is onze gehele schoolomgeving ontworpen om de vroege ontwikkeling optimaal te ondersteunen. Elke dag staat in het teken van spelend leren en individuele aandacht, zodat elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen.

Met welke partnerschappen werkt SBO Aquamarijn samen voor de jongste leerlingen?

Christelijke Speciaal Basisschool Aquamarijn hecht waarde aan een breed ondersteuningsnetwerk. Voor de ontwikkeling van onze jongste leerlingen werken we nauw samen met diverse externe professionals en instanties. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om een compleet pakket aan zorg en onderwijs te bieden, afgestemd op de specifieke behoeften van elk kind en zijn of haar gezin.
Team | Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs Aquamarijn in Leeuwarden | [2025] Schoolregister