
Het team van Christelijke Basisschool De Hoeksteen in Leersum
Current section: teamZie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Hoeksteen is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Hoeksteen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Christelijke Basisschool De Hoeksteen bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Hoeksteen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Christelijke Basisschool De Hoeksteen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 70% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool De Hoeksteen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Christelijke Basisschool De Hoeksteen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Hoeksteen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Vervanging van Leerkrachten op De Hoeksteen: Een Zorgeloze Aanpak
Op Christelijke Basisschool De Hoeksteen vinden we de continuïteit van het onderwijs essentieel. Daarom hebben we een doordacht systeem voor leerkrachtvervanging ingericht om ervoor te zorgen dat uw kind altijd les krijgt. Als onderdeel van de stichting Fluenta maken wij gebruik van een professionele vervangingspoule. Deze samenwerking garandeert dat we snel en efficiënt gekwalificeerde leerkrachten kunnen inzetten wanneer dat nodig is. Zo blijft de kwaliteit van ons onderwijs altijd gewaarborgd. Daarnaast zetten we binnen ons eigen team in op flexibiliteit. Onze toegewijde leerkrachten staan vaak voor elkaar klaar om bij afwezigheid van een collega de lessen op te vangen. Deze interne slagkracht zorgt voor een stabiele en vertrouwde leeromgeving voor alle leerlingen van De Hoeksteen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Werken aan kwaliteit Er wordt aan kwalitatief goed onderwijs gewerkt door middel van actuele methoden, professionalisering van de leerkrachten, het consequent volgen van de resultaten van de leerlingen en het volgen van processen en resultaten van onderwijsontwikkelingen. We geven doelgericht les uitgaande van de kerndoelen van het ministerie. Deze bereiken we door de verschillende lesmethodes te volgen, maar ook door bewust andere keuzes te maken en activiteiten weg te laten of toe te voegen aan de methodes. Onze professionaliteit maakt dat we goed zicht hebben op wat de leerlingen op welk moment moeten kunnen en kennen. De maatschappij verandert voortdurend en dus ook het onderwijs. Nieuwe ontwikkelingen worden (kritisch) op de voet gevolgd. Daarom zijn er ieder schooljaar studiedagen, regelmatig vergaderingen en volgen leerkrachten nascholingscursussen om hun taak (nog) beter te kunnen verrichten. Ieder jaar wordt er geëvalueerd, dit doen we met een kwaliteitssysteem: Werken Met Kwaliteitskaarten (WMK). Hierin zijn de eisen die de inspectie stelt aan goed onderwijs meegenomen. De oudertevredenheidspeiling, de personeelstevredenheidspeiling en de leerlingtevredenheidspeiling helpen om regelmatig kritisch naar onszelf te kijken. Op deze manier van plannen, uitvoeren, evalueren en bijstellen werken we aan een doorlopende verbetering van de kwaliteit van ons onderwijs. Expliciete directe instructie (EDI) Kinderen zijn nieuwsgierig en willen steeds iets nieuws leren. Alle kinderen verdienen aandacht en zorg. Hier geven we vorm aan door middel van een gedifferentieerde aanpak. Tijdens de instructie richten we ons op een grote betrokkenheid van leerlingen en stellen ons op als een rolmodel als het om leren gaat. Onze school is klassikaal georganiseerd, maar we richten ons ook op individuele onderwijsbehoeften van leerlingen. Wie moeite heeft met een bepaald onderdeel, krijgt extra (of verlengde) instructie en/of extra oefenstof. Wie meer dan alleen de basisstof nodig heeft, krijgt extra uitdagende opdrachten. Ook kan de lesstof soms compact worden aangeboden, waardoor er ruimte komt voor verdieping. Kinderen van gelijke leeftijd zitten meestal in dezelfde groep. Er wordt veel rekening gehouden met de verschillende mogelijkheden van de kinderen. ICT ICT is niet meer weg te denken uit het basisonderwijs. Op De Schakel wordt in iedere groep gebruikgemaakt van het digitale schoolbord. In de groepen 6 t/m 8 gebruiken de kinderen Chromebooks. Via “Snappet” verwerken de kinderen de lesstof van rekenen. Zij werken op hun eigen niveau aan hun leerdoelen. In de school zijn daarnaast extra Chromebooks aanwezig om ook andere leerlingen te ondersteunen. Binnen het thematisch onderwijs worden de Chromebooks veel ingezet. In de kleutergroepen zijn een aantal Ipads aanwezig, die voor het onderwijs ingezet kunnen worden. Er wordt eveneens aandacht besteed aan mediawijsheid en digitaal pesten, hierbij is een grote betrokkenheid van ouders van belang.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Professionele Ondersteuning op De Hoeksteen: Specialisten voor Elk Kind
Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Kwaliteitscoördinator (KC) op De Hoeksteen speelt een cruciale rol in het coördineren van extra ondersteuning voor leerlingen die specifieke zorg nodig hebben. Deze professional werkt nauw samen met leerkrachten en ouders om de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind te optimaliseren. De KC-er voert regelmatige klassenbezoeken uit, adviseert en ondersteunt leerkrachten, en onderhoudt contact met ouders over de voortgang van leerlingen. Door middel van zorgoverleggen met de directie en samenwerking met de KC-er van De Schakel, wordt de zorgstructuur continu gemonitord en bijgestuurd. Onze taal- en rekenspecialisten zijn de experts binnen de school op deze gebieden. Zij ontwikkelen en implementeren beleid en bieden gerichte ondersteuning aan groepsleerkrachten bij taal- en rekenonderwijs. De remedial teacher (RT) biedt individuele of kleine groepsinterventies gedurende acht weken, met tussentijdse evaluaties om de effectiviteit te waarborgen. Leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, kunnen deelnemen aan de Plusgroep of de 'Day a Week School' voor cognitief getalenteerde leerlingen. Voor kinderen met leer- of sociaal-emotionele uitdagingen is er de Praktijkklas, waar ze talenten ontdekken in praktische vakgebieden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Zelfvertrouwen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op De Hoeksteen hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Met onze lesmethodes en programma's zoals 'The Leader in Me' stimuleren we positieve sociale vaardigheden en emotioneel welzijn. Het leerlingvolgsysteem 'Leerling in Beeld' monitort de sociaal-emotionele groei van elk kind. Dit systeem biedt waardevolle inzichten en adviezen, zodat we tijdig extra ondersteuning kunnen bieden wanneer dat nodig is.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, beschikt De Hoeksteen over gespecialiseerde expertise. Onze gedragsspecialist, intern begeleider, remedial teacher en specialist meer- en hoogbegaafdheid werken samen om effectieve strategieën te ontwikkelen. Deze professionals bieden gerichte begeleiding om leerlingen te helpen hun leerdoelen te bereiken en een positieve schoolervaring te hebben. Ze werken nauw samen met de groepsleerkrachten om de ondersteuning te integreren in de dagelijkse lespraktijk.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gezondheid en Vitaliteit
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De GGD Regio Utrecht voert gedurende de schoolloopbaan van uw kind vier uitgebreide gezondheidsonderzoeken uit, met name in groep 2 en 7. Deze onderzoeken zijn bedoeld om de gezondheid en ontwikkeling van elk kind nauwlettend te volgen en vroegtijdig eventuele afwijkingen te signaleren. Ouders kunnen ook buiten de standaardonderzoeken om een consult aanvragen bij de jeugdarts of jeugdverpleegkundige voor specifieke vragen over bijvoorbeeld leerproblemen, gedrag of schoolverzuim. Er is een protocol voor omgaan met verzuim, waarin de schoolarts geconsulteerd kan worden. Daarnaast biedt De Hoeksteen logopedische screenings aan voor kleuters, waarbij leerkrachten problemen kunnen signaleren. Na overleg met ouders kan een logopediste een onderzoek uitvoeren en advies geven. We streven naar een integrale aanpak, waarbij school, ouders en externe hulpverleners samenwerken voor de optimale ontwikkeling van het kind.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Christelijke Basisschool De Hoeksteen bieden we ondersteuning waar nodig, maar voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorging verwijzen we naar gespecialiseerde zorgverleners. We werken nauw samen met ouders en externe partners om te zorgen dat elk kind de juiste zorg en aandacht krijgt. Onze focus ligt op het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving waarin alle kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Bij specifieke zorgvragen rondom medische behoeften of persoonlijke verzorging, adviseren wij ouders om contact op te nemen met de daarvoor bestemde professionals en instanties.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Extra Ondersteuning voor Leerlingen op De Hoeksteen
Verbeterd Lesaanbod: Focus op Taalvaardigheid voor de Toekomst
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan op Christelijke Basisschool De Hoeksteen
Wat zijn de belangrijkste doelen van ons schoolplan?
Hoe realiseren we de ambitieuze doelen uit het schoolplan?
Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Hoeksteen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Hoeksteen?
Met welke partners werkt Basisschool De Hoeksteen samen voor het jonge kind?
Basisschool De Hoeksteen werkt nauw samen met vooraanstaande partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen met organisaties zoals SKDD en Kinderdagverblijf de Harlekijn zorgen voor een naadloze aansluiting en gedeelde expertise. Door deze samenwerkingen garanderen we een doorlopende leerlijn en een stimulerende omgeving voor alle jonge leerlingen in Leersum.