IBS El Boukhari in Leerdam

Het team van IBS El Boukhari in Leerdam

Current section: team
Populierstraat 2
4142 Leerdam

Zie hier hoe het team van IBS El Boukhari is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IBS El Boukhari. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IBS El Boukhari bij jullie?

Ontdek hoe goed IBS El Boukhari bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IBS El Boukhari zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IBS El Boukhari. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IBS El Boukhari werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (54.5%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Indirect ondersteunend personeel (36.4%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IBS El Boukhari gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging bij IBS El Boukhari

Bij IBS El Boukhari zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs wanneer uw kinderne leerkracht tijdelijk afwezig is. Leerkrachten die gebruikmaken van studieverlof of ander gepland verlof, conform de CAO-PO, worden vakkundig vervangen door een speciaal hiervoor aangewezen invalkracht. Dit garandeert dat de leerontwikkeling van uw kind ononderbroken doorgaat. Onze prioriteit bij onverwachte afwezigheid, zoals ziekte of calamiteiten, is altijd interne vervanging door bekwame collega's. Deze aanpak zorgt voor een vertrouwde omgeving en minimale verstoring. Wanneer interne vervanging niet direct mogelijk is, zetten we ervaren onderwijsassistenten in om de groep op te vangen. Als laatste redmiddel wordt de klas verdeeld over andere groepen, wat de impact op de dagelijkse routine verder minimaliseert. De continuïteit en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Het naar huis sturen van leerlingen is dan ook een uitzonderlijke maatregel die we enkel in zeer specifieke, noodzakelijke situaties overwegen. IBS El Boukhari streeft ernaar een stabiele en stimulerende leeromgeving te bieden, elke dag weer.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op IBS El Boukhari: Onze Specialisten

4

Taal & Rekenen: Verbeteren Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Gespecialiseerde Rekendocent
Expert Taalonderwijs
Onderwijsassistenten voor Remedial Teaching

Toelichting van de school:

Bij IBS El Boukhari geloven we in een geïntegreerde aanpak voor extra ondersteuning. Onze deskundige teams van specialisten, ondersteuners en leerkrachten werken nauw samen om uw kind optimaal te begeleiden. Onze onderwijsondersteuners zijn essentieel voor het automatiseren en verbeteren van taal- en rekendoelen. Zij bieden gerichte hulp. Binnen onze professionele leergemeenschappen versterken we continu de kennis van onze leerkrachten. Dit doen we door gezamenlijke visievorming en praktische implementatie van de nieuwste onderwijsmethoden. We hanteren een 'binnen- en buitenkring'-model, waarbij de kernteams de plannen ontwikkelen en de bredere groep leerkrachten betrokken wordt bij de uitvoering en verdere ondersteuning.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positieve Klasdynamiek

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Sociaal Welzijn
Coördinator Anti-Pestbeleid

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele groei van onze leerlingen staat centraal. Wij bieden extra ondersteuning door een gezamenlijke inspanning van specialisten, leerkrachten en ondersteuners. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling maken we gebruik van de bewezen effectieve methode 'De Vreedzame School'. Deze methode bevordert een positief sociaal klimaat in de klas. In onze leergemeenschappen werken we continu aan het vergroten van de expertise van onze leerkrachten. We ontwikkelen gezamenlijk visie en zorgen voor een succesvolle uitvoering. Het 'binnen- en buitenkring'-model zorgt ervoor dat de meest recente inzichten gedeeld worden en effectief toegepast binnen de school.

2

Gedrag & Werkhouding: Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Gedragsontwikkeling
Gespecialiseerd Gedragscoach

Toelichting van de school:

Onze school biedt een breed scala aan ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Deze ondersteuning wordt gezamenlijk ontwikkeld en uitgevoerd door onze toegewijde specialisten, leerkrachten en onderwijsondersteuners.

1

Motorische Vaardigheden: Stimuleren Beweging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Tijdens de gymlessen richten we ons op het behalen van de SLO-doelen voor motorische ontwikkeling. Voor specifieke hulpvragen waarvoor wij intern niet de expertise hebben, werken we nauw samen met externe gespecialiseerde professionals. Deze samenwerking zorgt ervoor dat uw kind altijd de juiste ondersteuning krijgt, ook buiten ons directe expertisegebied.

0

Medische Zorg & Persoonlijke Verzorging: Geen Interne Specialisten

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging beschikt IBS El Boukhari niet over gediplomeerde interne specialisten. Dit valt buiten ons huidige ondersteuningsprofiel.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Logopedie

Ontdek de Extra Ondersteuning op IBS El Boukhari

Gedetailleerde Schoolinformatie over Leerlingondersteuning

Bij IBS El Boukhari zetten we ons dagelijks in om de expertise binnen onze school continu te vergroten. We investeren jaarlijks fors in de professionele ontwikkeling van ons toegewijde team. Dit garandeert dat we hoogwaardig basisonderwijs blijven bieden, perfect afgestemd op de unieke behoeften van elke leerling. Door middel van gerichte scholing, inspirerende studiedagen en nauwe samenwerking met externe deskundigen, zorgen wij ervoor dat onze kennis altijd actueel is en onze lesmethoden effectief blijven. Ons doel is om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden voor academische en persoonlijke groei. Toekomstgericht Passend Onderwijs Onze school ambieert een voortrekkersrol in passend onderwijs, met een focus op interventies die op maat zijn gemaakt voor de individuele leerling. We verbeteren continu ons Effectieve Directe Instructie (EDI) model en versterken het woordenschatonderwijs. Deze inspanningen zijn cruciaal om onze leerlingen optimaal te begeleiden in hun leerproces en hen te helpen hun volledige potentieel te bereiken. Deze ambitieuze doelen zijn verankerd in onze school- en jaarplannen en vormen de leidraad voor onze verdere ontwikkeling. We blijven investeren in de deskundigheid van ons onderwijsteam, de samenwerking met externe partners en de betrokkenheid van ouders. Zo garanderen we dat alle leerlingen de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben om te excelleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Toekomstgericht Onderwijs

Welke ambitieuze doelen stellen we in ons schoolplan voor de komende jaren?

Kwaliteitszorg is de ruggengraat van ons onderwijs. Het omvat de systematische aanpak waarmee we de kwaliteit van onze leeromgeving continu verbeteren en optimaliseren. Ons schoolplan is een levend document dat onze visie en concrete streefdoelen voor de komende vier jaar uiteenzet. Het is onze leidraad om een omgeving te creëren waar elke leerling, ouder en leerkracht zich gewaardeerd en betrokken voelt. Onze kerndoelen voor de komende vier jaar zijn veelzijdig en gericht op optimale ontwikkeling. We streven naar de succesvolle implementatie van Nederlands als tweede taal (NT2) binnen de gehele school. Daarnaast leggen we een sterke focus op het stimuleren van wetenschap en techniek, en op het realiseren van echt onderwijs op maat door effectieve differentiatie. Het verbeteren van de leesvaardigheid, met name begrijpend lezen, en het versterken van woordenschatontwikkeling zijn eveneens prioriteiten. Verder zetten we vol in op handelingsgericht werken en ontwikkelingsgericht werken, met een duidelijke visie op passend onderwijs. Het intensiveren van het Expliciet Direct Instructie (EDI)-model en het borgen van de sociale en emotionele ontwikkeling door programma's als 'De Vreedzame School' en 'Mijn Aqlaaq' zijn essentieel. We moedigen leerlingen aan om zelfstandig en samenwerkend te leren, waarbij we het leerproces zichtbaar maken. De ontwikkeling van 21e-eeuwse vaardigheden, teambuilding, het bevorderen van een professionele cultuur en het versterken van executieve functies maken ons onderwijsaanbod compleet. Voor het schooljaar 2025-2026 hebben we specifieke jaarlijkse doelstellingen geformuleerd. Hierbij ligt de nadruk op het bieden van gepersonaliseerd onderwijs, met extra aandacht voor leerlingen die boven het gemiddelde presteren. We willen ons pedagogisch-didactisch handelen, inclusief het EDI-model, verder verfijnen. Het bevorderen van zelfstandig werken en het versterken van klassenmanagement, met oog voor doorlopende leerlijnen, zijn eveneens cruciaal. We creëren een rijke en doelgerichte leeromgeving en ontwikkelen ons burgerschapsonderwijs en de identiteit van onze school verder.

Hoe waarborgt onze school de continuïteit en effectiviteit van kwaliteitsverbetering?

Onze school hanteert een robuust kwaliteitszorgsysteem, bekend als WMK, wat staat voor "Wetenschappelijk Onderbouwde Kwaliteitszorg". Dit systeem stelt ons in staat om de kwaliteit van ons onderwijs systematisch te beoordelen, te monitoren en effectief te verbeteren, conform de richtlijnen van ons jaarplan. Verbeterpunten worden geïdentificeerd en geïntegreerd in ons jaarplan, waarna het voltallige team de uitvoering op zich neemt. De directie speelt een proactieve rol in het monitoren van de voortgang en het tijdig bijsturen waar nodig. Gedurende het schooljaar evalueren we als team regelmatig de voortgang van onze verbeterplannen. De resultaten en verantwoording van onze inspanningen worden vastgelegd in een jaarlijks verslag, wat transparantie en continue ontwikkeling garandeert.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen: Groep 1 & 2 bij IBS El Boukhari

Toelichting van de school

Bij IBS El Boukhari starten we de educatieve reis van uw kind met een focus op de ontwikkeling in groep 1 en 2. Deze eerste schooljaren zijn cruciaal voor de overgang van thuis naar de vertrouwde schoolomgeving. Voor kinderen die al ervaring hebben opgedaan bij een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf, kan deze overgang soepeler verlopen. Om deze reden bieden wij de mogelijkheid voor wennen op school, zelfs vóór de vierde verjaardag van uw kind. Deze wendagen worden zorgvuldig afgestemd, in nauw overleg met u en de toekomstige leerkracht, om de beste start te garanderen. Wij adviseren ouders om hun kind de eerste schoolweek zelf te begeleiden, zelfs als er daarna gebruik wordt gemaakt van busvervoer. Dit creëert een veilige basis en bevordert de zelfstandigheid van uw kind. In onze kleuterklassen staat spel centraal als motor voor ontwikkeling. Via thematisch onderwijs brengen we de maatschappij de school binnen, of verkennen we deze juist buiten de klasmuren. De leerkrachten volgen de voortgang van elk kind nauwgezet door middel van observaties en spel, en documenteren dit in ons kindvolgsysteem 'Kleuter in Beeld'. We creëren een rijke leeromgeving die een optimale balans biedt tussen gestructureerd onderwijs en de vrijheid voor het kind om zelf te ontdekken en te leren. Spel is hierbij het belangrijkste middel; het toont waar een kind zich bevindt in zijn of haar groei. De leerkracht past het aanbod hierop aan en biedt gerichte ondersteuning. Naast spel wordt ook expliciet aandacht besteed aan het aanleren van vaardigheden. We modelleren gewenst gedrag, bieden oefenmomenten en integreren het geleerde vervolgens weer in speelse activiteiten. Denk hierbij aan praktische zaken zoals het schoonmaken van materialen of het leren hoe je respectvol vraagt om mee te spelen. Onze kleutergroepen zijn bewust homogeen samengesteld. Hierdoor kunnen we het onderwijs en de begeleiding optimaal afstemmen op de specifieke ontwikkelingsfase van de kinderen, wat leidt tot een effectievere leerervaring.

Veelgestelde vragen

Is er speciaal onderwijs voor jonge kinderen op IBS El Boukhari?

IBS El Boukhari biedt geen afzonderlijk 'extra' aanbod voor jonge kinderen; de reguliere lesprogramma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen.

Met welke organisaties werkt IBS El Boukhari samen voor het jonge kind programma?

Momenteel werkt IBS El Boukhari niet samen met externe partijen voor het programma gericht op jonge kinderen.
Team | IBS El Boukhari in Leerdam | [2025] Schoolregister