Christelijke Basisschool Klim Op in Leerdam

Het team van Christelijke Basisschool Klim Op in Leerdam

Current section: team
Keramieklaan 3
4142 Leerdam

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool Klim Op is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool Klim Op. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Klim Op bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Klim Op bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool Klim Op zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool Klim Op. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (42.9%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (7.1%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (7.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool Klim Op werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (64.3%)
Direct ondersteunend personeel (35.7%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool Klim Op gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Christelijke Basisschool Klim Op: Altijd Onderwijs Zonder Onderbreking

Bij Christelijke Basisschool Klim Op in Leerdam garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs wanneer een leerkracht afwezig is. Bij ziekte of bijzonder verlof van een van onze gewaardeerde teamleden, zorgen wij voor gekwalificeerde invallers. Dit zijn vaak vertrouwde gezichten binnen onze schoolorganisatie, zodat uw kind les krijgt van een bekende en bekwame professional. Onze samenwerking met LOGOS en de vervangingspool Transvita stelt ons in staat om snel en efficiënt te schakelen. Dit betekent dat we altijd beschikken over een breed netwerk van beschikbare invallers. Hierdoor minimaliseren we de impact van afwezigheid op de leerervaring van uw kind. In uitzonderlijke situaties, waarin geen geschikte vervanger beschikbaar is, nemen wij de weloverwogen beslissing om klassen niet te combineren. We geven er de voorkeur aan om een groep tijdelijk thuis te laten, om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. Kinderen die geen opvang hebben, worden uiteraard op school opgevangen en begeleid. Transparantie staat bij ons hoog in het vaandel. Wij streven ernaar om ouders zo spoedig mogelijk te informeren over eventuele wijzigingen in het lesrooster. Uw betrokkenheid en begrip zijn essentieel voor een soepele gang van zaken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Klim Op

4

Taal- en Rekenondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Educatieve Groei
Gespecialiseerde Rekencoach
Taalontwikkelingsspecialist
Logopedist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool Klim Op Leerdam zetten we ons in om elke leerling optimaal te ondersteunen bij taal- en rekenvaardigheden. Onze toegewijde specialisten, waaronder een intern begeleider, rekenspecialist, taalspecialist en logopedist, werken nauw samen om een stimulerende leeromgeving te creëren. Ze bieden gerichte hulp en ontwikkelen lesplannen die aansluiten bij de individuele leerbehoeften. We geloven dat een sterke basis in taal en rekenen essentieel is voor toekomstig succes. Daarom investeren we in expertise en middelen om leerlingen te helpen hun volledige potentieel te bereiken. Onze aanpak is gericht op het vergroten van zelfvertrouwen en het ontwikkelen van essentiële vaardigheden.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Persoonlijke Groei
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafde Kinderen

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal op Christelijke Basisschool Klim Op. Onze gespecialiseerde teams, bestaande uit een gedragsspecialist, intern begeleider en een specialist voor meer- en hoogbegaafdheid, bieden gerichte ondersteuning. Voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, hanteren we een gestructureerde aanpak met een speciale 'Routekaart'. Dit instrument helpt ons om het gedrag en de behoeften van de leerling nauwkeurig in kaart te brengen. Op basis hiervan stellen we een persoonlijk ondersteuningsplan op, gericht op het bevorderen van welzijn en positieve interacties binnen onze schoolgemeenschap.

4

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Optimale Leerprestaties
Intern Begeleider voor Studieplanning
Ergotherapeut voor Studiecomfort
Kanjercoördinator voor Positieve Klasdynamiek

Toelichting van de school:

Christelijke Basisschool Klim Op Leerdam biedt gespecialiseerde ondersteuning om de werkhouding en taakaanpak van leerlingen te verbeteren. Ons team van experts, waaronder een gedragsspecialist, intern begeleider, ergotherapeut en kanjercoördinator, werkt samen om een positieve leeromgeving te waarborgen. Deze specialisten zijn er om leerlingen te helpen zich te concentreren, taken efficiënt aan te pakken en een proactieve houding te ontwikkelen. Door middel van gerichte strategieën en individuele begeleiding zorgen we ervoor dat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar academische doelen te bereiken en een succesvolle schoolervaring te hebben.

4

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Bewegingsonderwijs
Fysiotherapeut voor Motorische Ontwikkeling
Ergotherapeut voor Fijne Motoriek
Logopedist voor Lichamelijke Coördinatie

Toelichting van de school:

De fysieke ontwikkeling van onze leerlingen is van groot belang op Christelijke Basisschool Klim Op. Met een team van deskundigen, waaronder een intern begeleider, fysiotherapeut, ergotherapeut en logopedist, bieden we gespecialiseerde ondersteuning. Onze specialisten richten zich op het verbeteren van zowel grove als fijne motorische vaardigheden, evenals de algehele lichamelijke coördinatie. Ze werken aan het creëren van een omgeving waarin kinderen zich vrij voelen om te bewegen en zich fysiek te ontwikkelen, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en leervermogen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool Klim Op Leerdam hechten we groot belang aan de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen. Al ons handelen op het gebied van medische zorg en persoonlijke verzorging volgt strikt het protocol Medisch handelen en medicijnverstrekking van de LOGOS scholengroep. Dit protocol garandeert dat alle medische procedures en medicatieverstrekkingen veilig, verantwoord en conform de geldende richtlijnen worden uitgevoerd. We zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving waarin de gezondheid van uw kind altijd voorop staat.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Groot schoolplein
Toneel-/ muzieklokaal
Kooklokaal
Inpandige gymzaal
Grote entreehal

Individuele Leerondersteuning op Maat bij Klim Op Leerdam

Ontdek Hoe Wij Elk Kind Begeleiden

Bij Christelijke Basisschool Klim Op Leerdam geloven we in onderwijs dat aansluit bij de unieke behoeften van elk kind. We bieden daarom onderwijs op maat, met differentiatie binnen de klas. Leerlingen met specifieke leeruitdagingen ontvangen een individueel leerplan en persoonlijke begeleiding, direct binnen hun vertrouwde klaslokaal. Dit zorgt voor een optimale ontwikkeling voor ieder kind. Begaafde leerlingen excelleren in onze speciale Flexgroep. Hier dagen we kinderen die sneller leren uit met lesstof die hun cognitieve en studievaardigheden prikkelt. We stimuleren hun probleemoplossend vermogen en voldoen aan hun individuele leervragen. Voor kinderen met gedragsproblematiek creëren we een veilige leeromgeving. Factoren zoals het aantal zorgleerlingen, de groepsgrootte en de ervaring van de leerkracht spelen hierbij een cruciale rol. Veiligheid voor leerling, groep en team staat altijd voorop. Onze school is volledig toegankelijk voor leerlingen met een fysieke beperking. We beschikken over een aangepast toilet en een lift om een comfortabele schoolervaring te garanderen. Kinderen met dyslexie of dyscalculie worden zorgvuldig ondersteund volgens de geldende protocollen. We gebruiken methodes zoals BOUW! en Read & Write voor leesproblemen. Voor rekenvaardigheden streven we ernaar om de specifieke behoeften van kinderen met rekenproblemen te vervullen, zodat ook zij succesvol kunnen zijn. Speciaal voor taalontwikkeling hebben we 'De Taaltuin'. Hier werken jonge leerlingen uit groep 1, 2 en 3 twee ochtenden per week met taalspecialisten aan woordenschat, geletterdheid en beginnende leesvaardigheid. Wij hanteren duidelijke grenzen voor onze zorg, gebaseerd op de groepsdynamiek, de draagkracht van leerkrachten en de totale belasting. De directie bepaalt de omvang van de ondersteuning. Christelijke Basisschool Klim Op werkt nauw samen met diverse externe partners, waaronder het sociaal team, gespecialiseerde dyslexiebureaus, psychologenpraktijken en schoolmaatschappelijk werk. Deze samenwerkingen versterken onze onderwijskwaliteit. Onze ambitie is om het aanbod aan extra ondersteuning continu te verbeteren. Door voortdurend te leren van onze ervaringen en samen te werken, stemmen we onze hulp steeds beter af op de ontwikkelingsbehoeften van uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan CBS Klim Op

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Bij Christelijke Basisschool Klim Op zetten we ons dagelijks in voor de verbetering van ons onderwijs. Ons schoolplan bevat specifieke doelstellingen om leerervaringen effectiever en betekenisvoller te maken voor elke leerling. Dit strategische document waarborgt dat ons onderwijs voldoet aan de verwachtingen van leerlingen, ouders en ons toegewijde team. Kwaliteitszorg is een continu proces waarbij we onze voortgang monitoren en de effectiviteit van onze methoden evalueren. Ons schoolplan 2024-2028 is opgebouwd rond vier strategische pijlers die elkaar wederzijds versterken. Deze pijlers garanderen een holistische benadering van onderwijsontwikkeling en schoolverbetering. De vier focuspunten zijn: 1. **Optimaal Ontwikkelen**: Hierbij focussen we op het functioneren van ons team als een professionele leergemeenschap. We zorgen voor een curriculum dat aansluit bij de behoeften van onze leerlingenpopulatie en passen onze pedagogisch-didactische aanpak continu aan op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten. 2. **Toekomstbestendig Onderwijs**: We streven naar een consistent pedagogisch klimaat dat sociale veiligheid bevordert. Als Kanjerschool investeren we in de scholing van ons team op het gebied van burgerschap en welzijn. Tevens zetten we in op een gezonde schoolomgeving en versterken we onze christelijke identiteit als fundament voor burgerschapsvorming. 3. **Vakmanschap Doet Ertot**: Ons team volgt gerichte bijscholing om onze schoolontwikkeling te ondersteunen. We hebben een gedragsspecialist binnen de school en stimuleren het geven van constructieve feedback onderling. De Klim Op formuleert eigen ambities, waaruit concrete onderwijsdoelen, waaronder leeropbrengsten, worden afgeleid. 4. **Samen Verantwoordelijk**: Als trotse onderdeel van KC Broekgraaf hechten we veel waarde aan de betrokkenheid van ouders. Wij geloven in een gezamenlijke inspanning van team en ouders om een positief en stimulerend leerklimaat te creëren. Deze bredere doelstellingen worden jaarlijks vertaald naar concrete actieplannen en evaluaties, zodat we continu bijsturen en onze onderwijskwaliteit waarborgen.

Hoe realiseren we de gestelde onderwijsdoelen?

De ambitieuze doelen uit ons schoolplan worden jaarlijks vertaald naar specifieke, meetbare actiepunten in ons jaarplan. Deze jaarplannen vormen de basis voor groepsplannen en gedetailleerde analyses, waarmee we de kwaliteit van het onderwijs in elke klas nauwgezet bewaken. Twee keer per jaar, aan het begin van de zomer en in het vroege voorjaar, evalueren we de voortgang van ons jaarplan. Dit stelt ons in staat om proactief te monitoren of we onze doelstellingen bereiken en waar eventueel extra inspanningen of interventies nodig zijn om onze leerlingen optimaal te ondersteunen.

Speciaal Aanbod Jonge Kind Basisschool Klim Op Leerdam

Toelichting van de school

Op Christelijke Basisschool Klim Op in Leerdam bieden we een warm en stimulerend leeromgeving voor kinderen vanaf de jongste jaren. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van elk kind. Wij geloven in een speelse en actieve benadering van leren, waarbij we de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen stimuleren. Door middel van creatieve activiteiten en begeleide spelletjes leggen we een sterke basis voor hun verdere schoolloopbaan. Ontdek hoe wij bij Klim Op Leerdam uw kind helpen groeien en zich ontwikkelen in een veilige en liefdevolle omgeving. Neem gerust contact op voor meer informatie of een rondleiding.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Christelijke Basisschool Klim Op voor jonge kinderen in Leerdam?

Christelijke Basisschool Klim Op in Leerdam biedt een rijke en ontwikkelingsgerichte omgeving voor jonge kinderen. Ons programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor toekomstig leren. We focussen op spelenderwijs ontdekken en creëren een veilige leerplek.

Met welke partners werkt Basisschool Klim Op Leerdam samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen, werkt Basisschool Klim Op in Leerdam nauw samen met Kinderopvang Dichtbij. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente benadering van de kinderopvang en het basisonderwijs. Door deze samenwerking kunnen we een doorlopende leerlijn garanderen, van kinderopvang tot aan de basisschool. Dit helpt kinderen zich sneller thuis te voelen en bevordert hun algehele ontwikkeling. Bezoek de website van Kinderopvang Dichtbij voor meer informatie over hun diensten en hoe zij bijdragen aan de vroege educatie van uw kind.

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen, werkt Basisschool Klim Op in Leerdam nauw samen met Kinderopvang Dichtbij. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente benadering van de kinderopvang en het basisonderwijs. Door deze samenwerking kunnen we een doorlopende leerlijn garanderen, van kinderopvang tot aan de basisschool. Dit helpt kinderen zich sneller thuis te voelen en bevordert hun algehele ontwikkeling. Bezoek de website van Kinderopvang Dichtbij voor meer informatie over hun diensten en hoe zij bijdragen aan de vroege educatie van uw kind.

Team | Christelijke Basisschool Klim Op in Leerdam | [2025] Schoolregister