Samenlevingsschool De Stapsteen
Oldenoert 23 I
9351 KN Leek

Schoolweging

Schoolweging
30.58
Spreiding
7.64

De schoolweging van De Stapsteen Leek is 30,58 , met een spreiding van 7,64 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe Stapsteen LeekGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Vanaf groep 3 meten we ieder jaar de ontwikkeling van lezen, taal en rekenen met IEP-toetsen. De resultaten leggen we naast de methode gebonden toetsen die we frequent afnemen. Ook houden we de sociale en emotionele ontwikkeling via observaties van de leerkracht en een registratieprogramma in de gaten en kunnen we ingrijpen wanneer dit nodig is. Het “Stappenplan leerlingenzorg” van het Samenwerkingsverband beschrijft de manier waarop de zorg voor de leerlingen is georganiseerd. Dit stappenplan ligt op school ter inzage.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Wij vinden het van belang dat er in eerste instantie wordt uitgegaan van de groep als sociale werk- en leerplek. Wij willen dat ieder kind zich veilig voelt in de groep / op school. Vanuit deze basis willen we dat er gewerkt wordt in het aangaan en onderhouden van 'gezonde' relaties. Vanuit hier willen we de kinderen succes ervaringen laten opdoen, zich vertrouwd laten voelen. Daarnaast richten we ons ook op het individu, hij/zij is autonoom, mag zijn wie het is en laten zien wat hij of zij kan. LEES MINDER

respect voor elkaar/omgeving

Samen verantwoordelijk

Vertrouwen en veiligheid

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

De kernwaarden van de school passen bij de identiteit en onderwijskundige visie van de school. De school kiest ervoor om jaarlijks een vragenlijst bij leerlingen af te nemen m.b.t. sociale veiligheid. Daarnaast wordt er driejaarlijks een vragenlijst bij ouders, leerlingen en team afgenomen vanuit de kwaliteitscyclus van WMK (Werken Met Kwaliteit, een webbased kwaliteitsinstrument). Er is dagelijks aandacht voor ieders welbevinden in de groep. Er zijn duidelijke afspraken binnen de school over omgang met elkaar en de omgeving. Dit wordt ondersteund door de inzet van de methode Trefwoord (levensbeschouwing) en Leefstijl (sociaal emotionele ontwikkeling). Hiermee komen alle thema's op gebied van sociale veiligheid aan bod.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Leefstijl