Samenlevingsschool De Stapsteen in Leek

De resultaten van Samenlevingsschool De Stapsteen in Leek

Current section: resultaten
Oldenoert 23 I
9351 Leek

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Samenlevingsschool De Stapsteen, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Samenlevingsschool De Stapsteen bij jullie?

Ontdek hoe goed Samenlevingsschool De Stapsteen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op De Stapsteen

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Op Samenlevingsschool De Stapsteen meten we dit met de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van onze leerlingen de basisvaardigheden zou moeten hebben verworven. Dit is een cruciaal meetpunt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief De Stapsteen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Potentieel op De Stapsteen

Het streefniveau op Samenlevingsschool De Stapsteen daagt onze leerlingen uit om meer te bereiken dan de basisvaardigheden. We streven ernaar dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau zouden moeten behalen om aan de verwachtingen te voldoen. Voor De Stapsteen is dit een belangrijk doel om de ontwikkeling van al onze leerlingen te maximaliseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Samenlevingsschool De Stapsteen?

Bij Samenlevingsschool De Stapsteen ontvangen leerlingen en hun ouders aan het einde van groep 7 een voorlopig schooladvies. Dit advies is gebaseerd op de voortgang gedurende het schooljaar, waarbij het leerlingvolgsysteem, het dagelijkse werk en de algemene leerhouding centraal staan. Nadat de doorstroomtoets in groep 8 is afgerond, wordt dit voorlopige advies definitief gemaakt. Eventuele aanpassingen worden dan doorgevoerd, zodat het advies optimaal aansluit bij de ontwikkeling van de leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat bij De Stapsteen

Bij Samenlevingsschool De Stapsteen geloven we sterk in de kracht van de groep als motor voor zowel leren als sociaal welzijn. We creëren een omgeving waarin ieder kind zich veilig en geborgen voelt, de essentiële basis voor persoonlijke groei. Vanuit dit veilige fundament stimuleren we het aangaan en onderhouden van gezonde, positieve relaties. Dit stelt kinderen in staat om succeservaringen op te doen en een sterk gevoel van vertrouwen te ontwikkelen. Daarnaast erkennen we de unieke waarde van elk individu. We moedigen kinderen aan om autonoom te zijn, zichzelf te zijn en hun talenten volop te tonen en te ontwikkelen.

Wederzijds respect voor elkaar en de omgeving

Gezamenlijke verantwoordelijkheid nemen

Veiligheid en vertrouwen als basis

Hoe bevordert De Stapsteen de sociale ontwikkeling van uw kind?

Wij hanteren een groepsgerichte aanpak waarbij de sociale interactie centraal staat. Kinderen leren gezonde relaties opbouwen en onderhouden, wat essentieel is voor hun welzijn en leerprestaties. We bieden een veilige omgeving waar elk kind zichzelf kan zijn en succeservaringen kan opdoen.

Welke methoden gebruikt De Stapsteen voor het registreren van sociale vooruitgang?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van het registratiesysteem 'Zien'. Dit systeem helpt ons om de ontwikkeling van elk kind op sociaal vlak te volgen en te ondersteunen.

  • Zien

Welke lesmethoden zet De Stapsteen in voor sociaal-emotioneel leren?

Onze school maakt gebruik van bewezen methoden om het sociaal-emotioneel leren te versterken. We werken met 'Leefstijl' om kinderen vaardigheden bij te brengen voor een gezonde omgang met zichzelf en anderen, en met 'Breinhelden' om hen te helpen hun emoties beter te begrijpen en hanteren.

  • Leefstijl
  • Breinhelden

Inspectierapport Basisonderwijs: De Kwaliteit van Samenlevingsschool De Stapsteen

Samenlevingsschool De Stapsteen, gevestigd in het hart van Leek, biedt hoogwaardig basisonderwijs aan 180 leerlingen. Onze school streeft naar een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind de kans krijgt zich optimaal te ontwikkelen. Wij nodigen u uit om de officiële bevindingen van de onderwijsinspectie in te zien en te ontdekken hoe wij streven naar voortdurende verbetering van ons onderwijs.

Resultaten | Samenlevingsschool De Stapsteen in Leek | [2025] Schoolregister