't Kampke in Lattrop-Breklenkamp

Het team van 't Kampke in Lattrop-Breklenkamp

Current section: team
Ottershagenweg 45
7635 Lattrop-Breklenkamp

Zie hier hoe het team van 't Kampke is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 't Kampke. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 't Kampke bij jullie?

Ontdek hoe goed 't Kampke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 't Kampke zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 't Kampke. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (40%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 't Kampke werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 't Kampke gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool 't Kampke: Zekerheid voor Onderwijs

Bij Basisschool 't Kampke zorgen we ervoor dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zelfs bij afwezigheid van de vaste leerkracht. Wij maken gebruik van een professioneel mobiliteitscentrum voor de organisatie van leerkrachtvervanging. Dit centrum is aangesloten bij het Onderwijsbureau Twente (OBT). Door deze samenwerking garanderen we dat er snel en efficiënt een bevoegde en ervaren vervanger voor de klas staat. Dit zorgt voor continuïteit in de leeromgeving en minimale onderbreking van het lesprogramma voor onze leerlingen. Meer gedetailleerde informatie over de werkwijze en voordelen van dit mobiliteitscentrum vindt u op de website van het OBT. Zij bieden een betrouwbare oplossing voor flexibele en kwalitatieve personeelsinzet binnen het onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het onderwijs aan onze leerlingen staat centraal in de ontwikkeling van ons als organisatie. Deze ontwikkeling bestaat uit sociaal-emotionele ontwikkeling, cognitieve ontwikkeling, de wereld oriënterende ontwikkeling, de sportieve/fysieke ontwikkeling en de creatieve ontwikkeling.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Werken met Ontwikkelingsmateriaal
23.2%
Spel en Beweging
21.1%
Kunstzinnige vorming (Expressie)
18.9%
Voorbereidend Taal/ Lezen
16.8%
Voorbereidend Rekenen
12.6%
Muzikale Vorming
3.2%
Engels
2.1%
Levensbeschouwing
2.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
19%
Taal
18.7%
Wereldoriëntatie
18.7%
Rekenen/wiskunde
18%
Kunstzinnige en creatieve vorming
9%
Overig
6.7%
Bewegingsonderwijs
6%
Engelse taal
3%
Levensbeschouwing
1%

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Basisschool 't Kampke

3

Taal en Rekenen: Versterking voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Taalspecialist
Leesspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde taalspecialist, met 50 uur per schooljaar beschikbaar, versterkt het taalonderwijs op 't Kampke. Deze specialist analyseert leerlingresultaten, coacht collega's en bevordert teamontwikkeling op het gebied van lezen, spelling en mondelinge taalvaardigheid. Zo zorgen we voor optimale taalontwikkeling bij elke leerling. De rekenspecialist werkt met 50 uur per jaar aan de verbetering van het rekenonderwijs. Door toetsgegevens te analyseren en effectieve instructiemethoden te adviseren, ondersteunt deze specialist de leerkrachten. Dit draagt bij aan een sterk rekenbeleid en verhoogt de rekenvaardigheid van onze leerlingen. Met 50 uur per jaar richt de leesspecialist zich op het verrijken van het leesonderwijs. Door leesresultaten te analyseren en leesmotivatie te stimuleren, creëren we een rijke leesomgeving. Dit bevordert zowel technisch als begrijpend lezen en draagt bij aan een leven lang leren.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider

Toelichting van de school:

De kwaliteitscoördinator en gedragsspecialist bieden essentiële ondersteuning aan leerkrachten en ouders bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen. Zij denken actief mee bij hulpvragen, adviseren over passende aanpakken en begeleiden de inzet van extra ondersteuning waar nodig. Dit alles met als doel een veilig en positief leerklimaat te creëren voor elk kind op onze school. De gedragsspecialist heeft hiervoor 50 uur per jaar beschikbaar binnen de normjaartaak, terwijl de kwaliteitscoördinator deze rol vervult binnen haar eigen functie. Samen zorgen zij voor een optimale ondersteuning.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Stimuleren van Potentie

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Specialisten OOC

Toelichting van de school:

Onze kwaliteitscoördinator en gedragsspecialist ondersteunen leerkrachten bij hulpvragen rondom gedrag, werkhouding en taakaanpak op 't Kampke. Zij adviseren over passende interventies en begeleiden extra ondersteuning, met als doel een veilig leerklimaat te waarborgen waarin leerlingen optimaal kunnen presteren. De gedragsspecialist is hiervoor 50 uur per jaar beschikbaar. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid tot ondersteuning vanuit het Onderwijs Ondersteunings Centrum (OOC). Hierbij kunt u denken aan een orthopedagoog of ambulante begeleiding om de ontwikkeling van uw kind verder te stimuleren.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen signaleren leerkrachten en de intern begeleider (Kwaliteitscoördinator) proactief eventuele ontwikkelingspunten. We werken nauw samen met een lokale fysiotherapeut en/of logopediste om gerichte ondersteuning te bieden waar nodig. Deze samenwerking zorgt voor een integrale aanpak van de ontwikkeling van elk kind.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op basisschool 't Kampke waarborgen we de veiligheid en het welzijn van leerlingen met betrekking tot medisch handelen en persoonlijke verzorging. Medisch handelen, zoals medicatietoediening of hulp bij allergische reacties, gebeurt enkel met schriftelijke toestemming en een zorgplan. Onze teamleden voeren dit alleen uit na bekwaamheid en bevoegdheid, en ontvangen instructies van zorgprofessionals. Persoonlijke verzorging, zoals hulp bij toiletgang, wordt discreet en met respect voor privacy uitgevoerd, altijd in overleg met ouders en volgens een zorgplan. Door nauwe samenwerking met ouders en externe zorgverleners zorgen we voor passende ondersteuning, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Multifunctionele centrale hal
Groen schoolplein
Gymlessen in de sportzaal van Lattrop

Individuele Leerlingontwikkeling: Extra Ondersteuning op 't Kampke

Onze Visie op Leerlingbegeleiding en Toekomstplannen

Op basisschool 't Kampke stimuleren we de brede ontwikkeling van elk kind. We begeleiden leerlingen actief in het ontwikkelen van eigenaarschap, waarbij we oog hebben voor hun unieke talenten, executieve functies en een groeimindset. Door diverse meetinstrumenten te gebruiken, krijgen we inzicht in de vooruitgang van elke leerling, zowel ten opzichte van zichzelf als van anderen. Deze opbrengsten delen we transparant met leerling, ouder en leerkracht. Dit stelt ons in staat om gerichte vervolgstappen te zetten, zowel inhoudelijk als procesmatig. Onze school staat voor duidelijkheid in ontwikkeling en een focus op optimale persoonlijke ontplooiing voor iedereen. Ambities 2024-2028: Versterking door Expliciete Directe Instructie (EDI) We verdiepen ons in het EDI-model, een effectieve instructiemethode die zorgt voor duidelijkheid en structuur in de klas. EDI bevordert heldere leerdoelen en systematische instructie, ervan uitgaande dat elke leerling kan slagen met de juiste begeleiding. Dit professionaliseringstraject versterkt onze onderwijskwaliteit en de vaardigheden van onze leerkrachten. Onze school optimaliseert continu voor het welzijn en de ontwikkeling van onze leerlingen. Onder het motto "Zeker gaan doen" omarmen we vernieuwingen en verbeteringen. We staan open voor flexibele onderwijssystemen die de leerervaring verrijken en moedigen experimenten aan die onze doelen ondersteunen. We zetten in op het stimuleren van intrinsieke motivatie, differentiatie en het eigen leertempo van leerlingen. Dit creëert kansen voor brede talentontwikkeling. We integreren de belevingswereld en executieve functies in ons lesaanbod, vaak door middel van thematisch werken. Creativiteit, samenwerking en bewegend leren, inclusief meer buitenlessen en aandacht voor duurzaamheid, staan centraal. Leren door spel en ontdekking, met een rijke leeromgeving en vakintegratie, is essentieel. Persoonlijk leiderschap bevordert zelfkennis, helpt leerlingen hun kwaliteiten optimaal te benutten en hun valkuilen te herkennen. Hiermee beperken we lange luisterinstructies, overmatige toetsing en onnodige administratie, wat leidt tot meer effectief onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategische Schoolontwikkeling

Welke Kernambities Sturen Onze Schoolontwikkeling?

Bij 't Kampke zetten we ons in voor een toekomstbestendige ontwikkeling, vastgelegd in onze Strategische Koers voor 2024-2028. Ambitie 1: Jouw Unieke Leerreis. We stimuleren elke leerling om een eigen leerpad te volgen, met aandacht voor teamverantwoordelijkheid, ouderbetrokkenheid, normen, waarden en persoonlijke leiderschap. We focussen op intrinsieke motivatie, brede talentontwikkeling en werkplezier voor leerkrachten, met minder nadruk op toetsen. Ambitie 2: Een Betekenisvol Onderwijsaanbod. Ons onderwijs is afgestemd op de belevingswereld van leerlingen en stimuleert creativiteit, samenwerking en bewegend leren, inclusief buitenlessen en duurzaamheid. We bieden spelenderwijs en ontdekkend leren in een rijke leeromgeving, waarbij persoonlijk leiderschap centraal staat. Ambitie 3: De Kunst van het Ambacht. We bevorderen vakmanschap bij zowel leerkrachten als leerlingen door te experimenteren, samen te werken en nieuwe wegen te verkennen. Dit doen we via effectieve instructie, collegiale samenwerking via Lesson Study en de zeven gewoonten van Stephen Covey, met minder administratie en vergaderingen. Ambitie 4: Bewust Organiseren. We optimaliseren onze organisatie voor het welzijn en de ontwikkeling van leerlingen. Dit omvat het herijken van onze visie en organisatiestructuur, het onderzoeken van alternatieve leerstofjaarklassensystemen en het ontwikkelen van waarderende rapportages, met bewuste keuzes voor alle schoolactiviteiten.

Hoe Zorgen Wij Voor Kwaliteitsborging en Strategische Uitvoering?

Onze kwaliteitszorg bij 't Kampke is geworteld in een systematische aanpak die strategie vertaalt naar de dagelijkse onderwijspraktijk. Zelfevaluatie en Schoolbespreking: De directie evalueert jaarlijks de voortgang van onze schoolambities. Dit vormt de basis voor de strategische schoolbespreking met ons bestuur, waarbij we ons afvragen: 'Doen we de goede dingen?' en 'Doen we die dingen goed?'. Kwaliteitsrondes: Jaarlijks voeren we verdiepende gesprekken over onze onderwijsontwikkelingen, personeel, organisatie en financiën. Deze rondes worden ondersteund door specifieke vragen en markeringen die aansluiten bij onze ambities. Collegiale Visitatie en Externe Analyse: Bij een positief kwaliteitsbeeld nodigen we een visitatieteam uit voor een waarderende evaluatie. Bij vermoedens van risico's schakelen we een externe analist in voor een grondige schoolanalyse, inclusief de ontwikkelcapaciteit van de school. Video Interactie Begeleiding (VIB): Leerkrachtontwikkeling is cruciaal; VIB helpt ons de kwaliteit van instructie en interactie te verbeteren. Evaluatie en Kwaliteitsverbetering: We gebruiken diverse instrumenten voor continue verbetering, waaronder monitoring van leeropbrengsten, sociale competenties, rendementsgegevens, groepsobservaties en leerlingbesprekingen. Jaarlijks evalueren we onze ambities, en tweejaarlijks houden we integraal kwaliteitsonderzoek onder leerlingen, ouders en medewerkers. De RI&E voor fysieke en sociale veiligheid wordt vierjaarlijks uitgevoerd. Evaluatie Schooljaar 2024-2025: We hebben ons gericht op het versterken van teamverantwoordelijkheid via leerteams, het verminderen van toetsdruk en administratie, en het doorontwikkelen van effectieve instructie. De implementatie van nieuwe methodes, zoals Taal Actief 5 en Pluspunt rekenen, is succesvol verlopen, met positieve feedback van leerkrachten over zowel de training als de praktische toepassing.

Ontdek het unieke Jonge Kind Programma op Basisschool 't Kampke

Toelichting van de school

Op basisschool 't Kampke in Lattrop-Breklenkamp bieden we een gestructureerde leerlijn voor taal, rekenen, spel en motorische ontwikkeling, speciaal afgestemd op jonge kinderen. We maken gebruik van bewezen methodes zoals Early Years (onderdeel van IPC), de rekenmethode Pluspunt en de Map Fonemisch Bewustzijn. Observatie staat centraal met het instrument Looqin, wat ons helpt de ontwikkeling van elk kind nauwkeurig te volgen. Goede samenwerking met Kinderopvang de Kinderkroon zorgt voor een naadloze overgang wanneer kinderen van de kinderopvang naar onze basisschool gaan. Dit garandeert een consistente ontwikkeling. Zorg en Ontwikkeling voor Jonge Leerlingen: Ons onderwijs is erop gericht de ontwikkeling van onze leerlingen te ondersteunen zonder onderbrekingen. Kinderen starten op vierjarige leeftijd en stromen door in jaargroepen. Tijdens de kleuterperiode kijken we zorgvuldig naar de individuele ontwikkeling van uw kind. De duur van de kleuterperiode kan hierdoor variëren, van ruim tweeënhalf jaar tot anderhalf jaar, zonder dat dit versnelling, doubleren of een verlengde kleuterperiode betekent. De doorstroom naar groep 3 wordt bepaald door de brede ontwikkeling van het kind, niet enkel door de geboortedatum. Visie op het Jonge Kind: Jonge kinderen leren het best door spel, ontdekking en onderzoek. Wij stimuleren deze brede ontwikkeling – creatief, sociaal, emotioneel, cognitief en motorisch – in een rijke leeromgeving. Korte kringmomenten worden afgewisseld met uitgebreide leer- en speelmomenten. Thematisch werken staat centraal, waarbij kinderen, waar mogelijk, zelf vorm en inhoud bepalen. Dit zorgt ervoor dat het aanbod aansluit bij hun belevingswereld en interesse. Kinderen kiezen zelf aan welke activiteiten ze werken, passend bij hun eigen niveau. Leerkrachten verbinden zich met de kinderen en verrijken hun spel door deel te nemen zonder het spel te onderbreken. Samen met het kind verkennen we de meest geschikte context en materialen. We werken met authentieke en uitdagende materialen, die we aanpassen aan de behoeften van de kinderen. De leerkracht volgt de kinderen op leerlijnen en in hun algehele ontwikkeling, met specifieke aandacht voor hun welbevinden, betrokkenheid en competenties. Door nabij te zijn, te observeren, te reflecteren, te verbinden, bij te sturen en te registreren, ondersteunen we elk kind optimaal.

Veelgestelde vragen

Biedt 't Kampke specifieke programma's voor kleuters?

Basisschool 't Kampke biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen dat gericht is op hun brede ontwikkeling door middel van spel, ontdekking en thema's.

Met welke externe partijen werkt 't Kampke samen voor het jonge kind?

Voor een soepele overgang van kinderopvang naar basisschool werkt 't Kampke nauw samen met Kinderopvang de Kinderkroon.
Team | 't Kampke in Lattrop-Breklenkamp | [2025] Schoolregister