't Kampke in Lattrop-Breklenkamp

De resultaten van 't Kampke in Lattrop-Breklenkamp

Current section: resultaten
Ottershagenweg 45
7635 Lattrop-Breklenkamp

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van 't Kampke, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past 't Kampke bij jullie?

Ontdek hoe goed 't Kampke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op 't Kampke

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Onze school monitort deze resultaten nauwkeurig via de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat minimaal 85% van onze leerlingen deze cruciale basisvaardigheden moet demonstreren, een norm die we continu nastreven bij 't Kampke.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op 't Kampke

Het streefniveau gaat verder dan de basis en daagt onze leerlingen uit om hun volledige potentieel te bereiken. Wij streven ernaar dat een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit hogere niveau behaalt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie van onze school. Dit geeft ons een helder doel om naartoe te werken, met als ambitie om de prestaties van onze leerlingen continu te verbeteren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van 't Kampke?

Ontdek hoe leerlingen van basisschool 't Kampke worden geadviseerd voor het voortgezet onderwijs. De school weegt hiervoor diverse factoren mee, zoals de ontwikkeling in Nederlands en rekenen, sociaal-emotionele vaardigheden en werkhouding. Het schooladvies is een weloverwogen oordeel gebaseerd op de volledige ontwikkeling van het kind, inclusief resultaten van toetsen uit het leerlingvolgsysteem en de persoonlijke groei. Dit zorgt voor een passend advies dat recht doet aan elk kind. De school werkt nauw samen met leerkrachten van groep 6, 7 en 8, de intern begeleider en de directie bij het opstellen van het advies. Ouders en leerlingen worden actief betrokken, zodat zij de redenen achter het schooladvies volledig begrijpen. Indien de centrale eindtoets een ander advies geeft dan het schooladvies, wordt het schooladvies heroverwogen. Bij een hogere score op de eindtoets kan het schooladvies, in overleg met ouders, worden bijgesteld. Een lager advies op de eindtoets leidt niet tot een aanpassing van het schooladvies. Het schooladvies van de basisschool is leidend voor plaatsing in het voortgezet onderwijs, waarbij de middelbare school in overleg met ouders en leerling een hogere plaatsing kan overwegen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling Sociaal Gedrag op Basisschool 't Kampke

Basisschool 't Kampke in Lattrop-Breklenkamp creëert een optimale leeromgeving door een focus op veiligheid, vertrouwen en wederzijds respect. Wij geloven dat een veilige omgeving de basis vormt voor effectief leren, waarbij elke leerling, leerkracht en ouder zich gewaardeerd voelt. Onze katholieke identiteit vormt de kern van ons pedagogisch beleid. We streven ernaar om kinderen op een positieve, duidelijke manier te benaderen, waarbij we hun eigen verantwoordelijkheid stimuleren. Volgens ons ontstaat een positief pedagogisch klimaat niet enkel uit regels, maar vooral uit de houding en het handelen van het onderwijspersoneel.

Veiligheid voorop

Respect voor iedereen

Onderling vertrouwen

Hoe bevordert Basisschool 't Kampke de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op 't Kampke stimuleren we actief sociaal competent gedrag bij onze leerlingen. Dit doen we door hen te voorzien van de nodige sociale kennis, vaardigheden en positieve houdingen. Ons doel is dat elk kind leert om zelf de regie te nemen over eigen handelen en leerprocessen. We maken hierbij gebruik van het gedachtegoed van Stephen Covey, met name de 7 eigenschappen van effectief leiderschap. Dit model, vertaald naar het onderwijs, biedt een gemeenschappelijke taal en een gestructureerde aanpak. Leerlingen ontwikkelen hierdoor essentiële 21e-eeuwse vaardigheden zoals verantwoordelijkheid, zelfstandigheid, creativiteit en samenwerken. Een cruciaal onderdeel van onze aanpak zijn de 'Gouden Weken' aan het begin van het schooljaar. Deze periode is essentieel voor het opbouwen van een positieve groepsdynamiek en sfeer. De leerkracht speelt hierin een sleutelrol door veel aandacht te besteden aan groepsvorming, wat de klas gedurende het hele jaar ten goede komt. Groepsvorming doorloopt verschillende fasen: Forming (oriëntatie en veiligheid zoeken), Storming (onderlinge verhoudingen en conflicten), Norming (vaststellen van regels en normen), Performing (effectieve samenwerking als team) en Reforming (evaluatie en afsluiting). Het begrijpen en begeleiden van deze fasen is essentieel voor een succesvol schooljaar.

Welke methoden en registratiesystemen zet 't Kampke in voor sociale en emotionele ontwikkeling?

Voor het monitoren van sociale opbrengsten en het bevorderen van sociaal-emotioneel leren, maakt Basisschool 't Kampke gebruik van specifieke methoden en registratiesystemen: Registratie van sociale opbrengsten: * Looqin Methoden voor sociaal-emotioneel leren: * Kinderen en… hun sociale talenten * De zeven gewoonten van Stephen Covey

Wat zijn de kernwaarden die 't Kampke hanteert voor een positief sociaal klimaat?

De kernwaarden die centraal staan in de sociale ontwikkeling en het pedagogisch klimaat op Basisschool 't Kampke zijn: * Veiligheid * Respect * Vertrouwen

Inspectierapport 't Kampke: Kwaliteit en Ontwikkeling in het Basisonderwijs

Op 17 januari 2020 vond een thematisch onderzoek plaats naar het didactisch handelen op basisschool 't Kampke. Inspecteur Niels van Leuteren evalueerde onze aanpak, waarbij hij de focus legde op de kwaliteit van ons onderwijs en onze ontwikkelingspunten, zoals uiteengezet in ons school- en jaarplan. Het inspectiebezoek omvatte gesprekken met directie, locatiecoördinator en intern begeleider, waarbij onze pedagogische visie en de voortgangsbewaking centraal stonden. Belangrijke thema's waren het pedagogisch klimaat, het creëren van een duidelijke structuur voor leerlingen en het verrijken van de leerervaringen ('de jus'). Ook de aanpak binnen combinatiegroepen en de effectiviteit van de instructie werden onder de loep genomen. De inspecteur bezocht alle groepen, van onderbouw tot bovenbouw, en observeerde ook de veiligheid tijdens het buitenspelen, mede dankzij de inzet van juniorcoaches via Beweegwijs. De observaties werden afgesloten met gesprekken met de leerkrachten, wat resulteerde in een overwegend positieve algemene indruk. Er werd een hoge mate van betrokkenheid en activiteit geconstateerd, met veel aandacht voor verbinding en continuïteit in de combinatiegroepen. Positief werd gemeld dat leerkrachten durven aan te sluiten bij leerlijnen en leerstof, met oog voor het lesdoel. Echter, er is nog ruimte voor groei in het helder communiceren van lesdoelen aan leerlingen en het stellen van meer open, prikkelende vragen. Hoewel er soms enige onrust werd waargenomen, voelden de leerlingen zich veilig. De school werkt actief aan het verbeteren van vraagstellingstechnieken. De resultaten van dit bezoek worden meegenomen in 'De staat van het onderwijs 2020'. De Onderwijsinspectie zal geen apart verslag publiceren.

Resultaten | 't Kampke in Lattrop-Breklenkamp | [2025] Schoolregister