Basisschool Prins Willem Alexander School in Laren (Gelderland)

Het team van Prins Willem Alexander School in Laren (Gelderland)

Current section: team
Verwoldseweg 18
7245 Laren (Gelderland)

Zie hier hoe het team van Prins Willem Alexander School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Prins Willem Alexander School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Prins Willem Alexander School bij jullie?

Ontdek hoe goed Prins Willem Alexander School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Prins Willem Alexander School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Prins Willem Alexander School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Prins Willem Alexander School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Prins Willem Alexander School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Personeelsvervanging op de Prins Willem Alexander School

Op de Prins Willem Alexander School zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van onze gewaardeerde medewerkers. Hiervoor werken we samen met IJsselpool, een professionele organisatie gespecialiseerd in onderwijsvervanging. Directies van scholen binnen SKBG kunnen via de geavanceerde VervangingsManager van IJsselpool eenvoudig een vervangingsaanvraag indienen. Dit geldt voor situaties zoals ziekte of zwangerschapsverlof, waarbij we direct de benodigde ondersteuning regelen. IJsselpool koppelt onze vervangingsvraag aan gekwalificeerde professionals die flexibel beschikbaar zijn voor tijdelijk onderwijs werk. Dankzij ons contract met IJsselpool garanderen we snel en efficiënt de juiste vervanging voor onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de Prins Willem Alexander School Laren

3

Taal- en Rekenspecialisten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist voor rekenonderwijs
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor lees- en schrijfvaardigheid

Toelichting van de school:

Op de Prins Willem Alexander School in Laren zetten wij ons in voor optimale leerontwikkeling. Ons team van gespecialiseerde leerkrachten deelt actief kennis en expertise. Deze samenwerking zorgt ervoor dat alle leerlingen profiteren van de nieuwste onderwijsmethoden en inzichten. Zo stimuleren we een continue professionele groei binnen ons team, wat direct ten goede komt aan uw kind.

1

Sociaal-Emotionele Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator voor leerlingontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze Kwaliteitscoördinator speelt een cruciale rol in het waarborgen van een veilige en stimulerende leeromgeving. Deze rol omvat drie kernaspecten die bijdragen aan passend onderwijs. Ten eerste is er de ‘leercoördinator’, die de professionalisering van leerkrachten bevordert en hen ondersteunt bij het ontwikkelen van effectieve lesmethoden. Ten tweede fungeert de coördinator als ‘zorgregisseur’, nauw samenwerkend met leerkrachten om de individuele zorgbehoeften van leerlingen te vervullen. Tot slot treedt de coördinator op als ‘trendanalist’, waarbij gezamenlijk met de leerteams de onderwijsambities worden vastgesteld en strategieën worden bijgestuurd om de leerresultaten continu te verbeteren.

1

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Vanaf groep 5 besteden wij op de Prins Willem Alexander School extra aandacht aan de ontwikkeling van uw kind, naast de reguliere lesstof. We richten ons op het versterken van het zelfbeeld, het aanleren van effectieve leerstrategieën en het bevorderen van motivatie. Deze vaardigheden zijn essentieel voor zowel succes op de basisschool als voorbereiding op het voortgezet onderwijs. Onze aanpak voor meer- en hoogbegaafde leerlingen volgt het beproefde interventiemodel van Hooft & van der Zwan, gericht op versnellen, verrijken en verbinden. Om de sociaal-emotionele groei te stimuleren, brengen we meer- en hoogbegaafde kinderen samen in een uitdagende 'uilengroep'. Hier ontmoeten ze ontwikkelingsgelijken. We vinden het belangrijk dat zij leren omgaan met uitdagingen, inclusief de leerkuil, aangezien de basisstof voor hen vaak eenvoudiger te doorgronden is. Periodiek evalueren we wie deelneemt aan de uilengroep en wie wordt toegevoegd, zodat het aanbod altijd aansluit bij de behoeften.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling binnen deze categorie zijn benoemd, integreren wij beweging en fysieke activiteit structureel in ons dagelijkse lesprogramma om de algehele ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren.

1

Veiligheid en Eerste Hulp: BHV en EHBO

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde BHV-er en kinder-EHBO instructeur

Toelichting van de school:

De veiligheid van onze leerlingen staat voorop. Daarom beschikt de Prins Willem Alexander School over een gecertificeerde BHV-er (Bedrijfshulpverlener) en een expert in kinder-EHBO. Zij zijn getraind om adequaat te handelen in noodsituaties en zorgen voor een veilige omgeving gedurende de gehele schooldag.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Ontdek Onze Aanpak voor Extra Ondersteuning en Leerlingontwikkeling

Gedetailleerde Toelichting van de Prins Willem Alexander School

Bij de Prins Willem Alexander School volgen we elke stap in de ontwikkeling van uw kind nauwkeurig via ons geavanceerde leerlingvolgsysteem, Parnassys. Dit systeem stelt ons in staat om individuele voortgang te monitoren en gerichte ondersteuning te bieden waar nodig. Onze toegewijde kwaliteitscoördinator speelt een cruciale rol in het waarborgen van optimale leerresultaten. Zij faciliteert groeps- en leerlingbesprekingen en biedt deskundige begeleiding aan leerkrachten bij het afstemmen van het onderwijs op kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. Deze coördinator volgt de prestaties van deze leerlingen nauwgezet en werkt nauw samen met leerkrachten en ouders. Ouders worden actief betrokken bij het leerproces van hun kind. Indien nodig stellen we samen een ontwikkelingsperspectief (OPP) op, waarbij de praktische aanpak door ouders wordt ondertekend. Dit zorgt voor een gezamenlijke visie op de groei van uw kind. De kwaliteitscoördinator onderhoudt proactief contacten met externe specialisten en het Samenwerkingsverband, en participeert actief in het schoolondersteuningsteam. Dit team bevordert de samenwerking tussen reguliere en speciale scholen, met als doel passend onderwijs voor elk kind te realiseren. Toekomstig Aanbod voor Uitgebreide Ondersteuning: Wij geloven in de potentie van elk kind en stellen daarom ambitieuze, doch haalbare leerdoelen. Ons onderwijsaanbod wordt zorgvuldig samengesteld op basis van de unieke onderwijsbehoeften van ieder kind. We streven ernaar dit aanbod continu te optimaliseren, vanuit de overtuiging dat elk kind succesvol kan leren en zich kan ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling Prins Willem Alexander School

Wat zijn de strategische doelen van ons schoolplan 2024-2027?

Onze school streeft naar excellent onderwijs, waarbij succes geen toeval is. Het schoolplan 2024-2027 bevat zes kernachtige doelstellingen die onze onderwijsvisie vormgeven. 1. Een sterke educatieve basis We focussen op doelgerichte instructie in lezen en rekenen, met veel aandacht voor de kernvaardigheden. Door flexibele lesroosters kunnen leerlingen aansluiten bij het niveau dat het beste bij hen past, gebruikmakend van het effectieve Directe Instructie Model (EDI). 2. Wereldverkenning door spel en beweging De brede ontwikkeling van elk kind staat centraal. We stimuleren beweging en buitenspelen, en begeleiden kinderen bij het ontdekken van de wereld om hen heen. 3. Ontwikkeling tot verantwoordelijke burgers We leren kinderen hun rol in de maatschappij te begrijpen, met respect voor elkaar en de omgeving. Samenwerking, doorzettingsvermogen en een besef van geschiedenis en afkomst worden gestimuleerd. Kinderen ontdekken hun eigen identiteit en ontwikkelen zelfvertrouwen, met aandacht voor geloof en naastenliefde. Zorg voor welzijn en duurzaamheid is essentieel. We bevorderen gezonde leefgewoonten en bouwen aan verbinding binnen de school en met de gemeenschap. Kinderen leren om zorg te dragen voor elkaar, hun buurt en de wereld, met oog voor diverse culturen en de natuur. 4. Voorbereiding op de toekomst met moderne faciliteiten In het schooljaar 2025-2026 verhuizen we naar een nieuw schoolgebouw. De voorbereidingen voor de inrichting van leeromgevingen en het schoolplein zijn in volle gang. 5. Effectief leren door professionele ontwikkeling Ons toegewijde team is de sleutel tot kwaliteitsonderwijs. Door intensieve samenwerking en continue professionele ontwikkeling blijven we vooroplopen met de nieuwste onderwijskundige inzichten. 6. Digitale geletterdheid voor de 21e eeuw We bereiden leerlingen voor op een digitale samenleving door digitale geletterdheid te integreren in het curriculum. Vanaf 2024-2025 bieden we de methode Basicly aan voor mediawijsheid, informatievaardigheden, ICT-basisvaardigheden en computational thinking. Zelfstandig leren en effectief gebruik van leermiddelen Kinderen leren zelfstandig werken en keuzes maken met behulp van weektaken. Chromebooks ondersteunen zelfstandige verwerking en bieden toegang tot digitale leermiddelen. Interactieve whiteboards worden in alle groepen gebruikt voor dynamische lessen.

Hoe waarborgt de school de realisatie van de schoolplan-doelen?

De doelstellingen uit ons schoolplan worden periodiek geëvalueerd tijdens teambijeenkomsten, studiedagen en trainingen. De Medezeggenschapsraad (MR) is nauw betrokken bij dit proces. We hanteren een PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om de voortgang te monitoren. De schoolleider en de kwaliteitsfunctionaris coördineren de voortgangsbewaking via overleggen, observaties en evaluaties.

Voorbereiding op de Basisschool: Samenwerking met Peuteropvang

Toelichting van de school

De Prins Willem Alexander School in Laren (Gelderland) biedt geen specifieke programma's voor kinderen onder de 4 jaar. Onze focus ligt op een naadloze overgang naar het basisonderwijs. Wij geloven in een sterke start voor elke leerling. Daarom onderhouden we nauwe banden met lokale kinderopvangorganisaties. Deze samenwerking zorgt voor een soepele kennismaking met onze schoolomgeving en onderwijsaanpak. Door deze gezamenlijke inspanningen bereiden we jonge kinderen optimaal voor op hun eerste schooldag. Dit verkleint de stap naar het basisonderwijs en bevordert een positieve leerervaring vanaf het begin.

Veelgestelde vragen

Biedt de Prins Willem Alexander School speciale programma's voor peuters?

Nee, de Prins Willem Alexander School biedt geen aparte programma's aan voor kinderen jonger dan 4 jaar. We richten ons volledig op het basisonderwijs. Wel werken we nauw samen met kinderopvang en peuterspeelzalen om de doorstroom naar groep 1 zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dit garandeert een goede voorbereiding op de basisschool.

Met welke organisaties werkt de school samen voor de voorbereiding van jonge kinderen?

De Prins Willem Alexander School onderhoudt een waardevolle samenwerking met toonaangevende kinderopvangorganisaties in Laren. Deze partnerschappen zijn essentieel voor een goede voorbereiding van jonge kinderen op het basisonderwijs. We werken nauw samen met Kindcentrum Avonturijn Laren, bekend om hun stimulerende aanpak voor de allerkleinsten. Daarnaast is Graaf Jantje Laren een belangrijke partner, die zorgt voor een speelse en educatieve kennismaking met leerconcepten. Deze samenwerkingen garanderen een optimale overgang en een positieve start voor alle nieuwe leerlingen van onze school.

De Prins Willem Alexander School onderhoudt een waardevolle samenwerking met toonaangevende kinderopvangorganisaties in Laren. Deze partnerschappen zijn essentieel voor een goede voorbereiding van jonge kinderen op het basisonderwijs. We werken nauw samen met Kindcentrum Avonturijn Laren, bekend om hun stimulerende aanpak voor de allerkleinsten. Daarnaast is Graaf Jantje Laren een belangrijke partner, die zorgt voor een speelse en educatieve kennismaking met leerconcepten. Deze samenwerkingen garanderen een optimale overgang en een positieve start voor alle nieuwe leerlingen van onze school.