OBS Wereldwijs in Landgraaf

Het team van OBS Wereldwijs in Landgraaf

Current section: team
Baronstraat 11
6371 Landgraaf

Zie hier hoe het team van OBS Wereldwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Wereldwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS Wereldwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS Wereldwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS Wereldwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Wereldwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS Wereldwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (58.8%)
Direct ondersteunend personeel (41.2%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS Wereldwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek

Effectieve Leerkrachtvervanging bij OBS Wereldwijs: Beleid en Praktijk

Bij OBS Wereldwijs begrijpen we dat onverwachte afwezigheid van leerkrachten de continuïteit van het onderwijs kan beïnvloeden. Ons beleid is erop gericht om de impact hiervan zoveel mogelijk te minimaliseren. Bij ziekte of een andere vorm van onvoorziene afwezigheid van een leerkracht, zetten wij primair in op ons eigen vervangingscluster. Dit cluster bestaat uit flexibele leerkrachten die gekoppeld zijn aan drie nabijgelegen scholen om zo snel mogelijk in te kunnen springen. Indien de vervangerspool onvoldoende capaciteit heeft, volgen wij strikte richtlijnen om de best mogelijke oplossing te bieden. We kijken eerst intern of collega's bereid zijn extra uren te maken. Vervolgens onderzoeken we de mogelijkheden om leerkrachten van andere scholen binnen ons bestuur tijdelijk in te zetten. Als externe vervanging niet direct mogelijk is, kunnen we terugvallen op interne oplossingen. Denk hierbij aan de inzet van onderwijsassistenten of leerkrachtondersteuners onder supervisie van een bevoegde leerkracht die nabij aanwezig is. Zij begeleiden de lesactiviteiten waarbij de onderwijsinstructie centraal staat. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen bevoegde vervanging beschikbaar is, kunnen leerlingen tijdelijk worden ingedeeld bij andere klassen. Dit gebeurt om zelfstandig werken te faciliteren. Communicatie met ouders is cruciaal. Bij langdurige afwezigheid zonder directe vervanging, informeren wij u via Social Schools, schriftelijk of telefonisch. In het uiterste geval kan het voorkomen dat leerlingen tijdelijk thuis moeten blijven, waarbij we ouders vragen zelf opvang te regelen. Voor ouders die echt geen opvang kunnen regelen, biedt de school in noodsituaties opvang op school. Hierbij sluiten de leerlingen aan bij andere groepen, zonder dat er formeel onderwijs plaatsvindt. Zodra vervanging is geregeld, of de eigen leerkracht weer aan het werk gaat, informeren we u direct. De leerlingen kunnen dan de volgende schooldag weer in hun eigen groep les volgen. Om te zorgen dat niet steeds dezelfde groepen worden getroffen, rouleren wij de plaatsing van leerlingen bij tijdelijke afwezigheid van leerkrachten.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Gepersonaliseerde Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS Wereldwijs

Ons Aanbod: Ruimte voor Groei en Ontwikkeling

OBS Wereldwijs biedt een breed scala aan ondersteuning om elke leerling optimaal te laten presteren. We hebben speciale aandacht voor kinderen met leeruitdagingen zoals dyslexie en dyscalculie, waarbij we gerichte methoden inzetten om hun leerproces te bevorderen. Ook voor meer- en hoogbegaafde leerlingen creëren we uitdagende omgevingen en activiteiten die hun talenten stimuleren en verdiepen. Daarnaast bieden we begeleiding aan kinderen met specifieke gedragsbehoeften en aan leerlingen met medische aandoeningen zoals diabetes, zodat zij zich volledig kunnen concentreren op hun schoolontwikkeling. Onze school verwelkomt ook NT2-leerlingen (Nederlands als tweede taal) en biedt hen de nodige taalondersteuning om succesvol deel te nemen aan het onderwijs. Bij OBS Wereldwijs geloven we in de kracht van individuele aandacht en streven we ernaar een veilige en stimulerende leeromgeving te bieden voor alle kinderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg op OBS Wereldwijs: Ons Schoolplan en Verbeterplannen

Welke concrete doelen stimuleren de ontwikkeling op OBS Wereldwijs?

Op OBS Wereldwijs hechten we grote waarde aan continue verbetering van ons onderwijsconcept. We verzamelen systematisch gegevens om de resultaten te analyseren en onze kwaliteit te optimaliseren. Onze dataverzameling omvat tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en ons team. Daarnaast monitoren we nauwgezet de leerlingresultaten via ons leerlingvolgsysteem en volgen we de Movare Monitor en de Onderwijsmonitor van Limburg. We bestuderen inspectierapporten en evalueren uitgevoerde activiteiten. Een klankbordgroep voor de Gezonde Basisschool van de Toekomst en feedback van de Medezeggenschapsraad en Oudervereniging zijn essentieel. Ook houden we relevante publicaties en lezingen bij om ons onderwijs up-to-date te houden. Al onze strategische keuzes zijn vastgelegd in ons schoolplan 2019-2023. Transparantie over onze prestaties is cruciaal. We streven ernaar dat ouders en leerlingen eenvoudig informatie kunnen vinden, scholen kunnen vergelijken en geïnformeerde keuzes kunnen maken. Uw feedback helpt ons om samen het gesprek over onderwijskwaliteit te voeren en onze school continu te verbeteren. We gebruiken alle beschikbare data optimaal voor de ontwikkeling van ons onderwijs.

Hoe realiseert OBS Wereldwijs structurele kwaliteitsverbetering?

Jaarlijks evalueren we onze onderwijsinhoudelijke doelen, verbeterpunten en eventuele knelpunten. We streven ernaar om verbeteringen geleidelijk en systematisch over meerdere jaren door te voeren. Vanaf dit schooljaar implementeren we de Enigma-aanpak om onze kwaliteitsstructuur significant te versterken. Dit focust op de professionalisering van ons team en het standaardiseren van onze onderwijsprocessen. We hanteren hierbij de PDSA-cyclus (Plan-Do-Study-Act) voor een cyclische aanpak per onderwerp. Deze schoolontwikkeling wordt ondersteund door deskundige begeleiding, waardoor we een duurzame kwaliteitsimpuls realiseren.

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

OBS Wereldwijs biedt een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen, van voor- tot vroegschoolse educatie. We werken nauw samen met Peuterspeelzaal Wereldwijs, gevestigd in ons schoolgebouw, om een naadloze overgang te garanderen. Ons programma maakt gebruik van de bewezen KIJK! methode van Bazalt, gericht op taalontwikkeling en brede ontplooiing. Gezamenlijke thema-bijeenkomsten voor ouders en kinderen versterken de betrokkenheid en bieden praktische handvatten voor thuis. Deze interactieve sessies zijn speciaal ontworpen om ouders te betrekken bij taalstimulerende activiteiten, wat essentieel is voor de vroege ontwikkeling van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend aanbod heeft OBS Wereldwijs voor peuters en kleuters?

OBS Wereldwijs biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, met een focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van uw kind optimaal te stimuleren, met speciale aandacht voor taalvaardigheid en sociale vaardigheden. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak, waarbij we nauw samenwerken met onze partners om een rijke leeromgeving te creëren. Ontdek hoe wij uw kind helpen om met zelfvertrouwen de basisschool te starten.

OBS Wereldwijs biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, met een focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van uw kind optimaal te stimuleren, met speciale aandacht voor taalvaardigheid en sociale vaardigheden. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak, waarbij we nauw samenwerken met onze partners om een rijke leeromgeving te creëren. Ontdek hoe wij uw kind helpen om met zelfvertrouwen de basisschool te starten.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt OBS Wereldwijs samen voor het jonge kind programma?

OBS Wereldwijs werkt samen met gerenommeerde partners om hoogwaardige educatieve programma's voor jonge kinderen te bieden. Onze samenwerking met Peuterspeelzaal Wereldwijs zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool. Daarnaast bundelen we onze krachten met Humankind Kinderopvang, wat ons in staat stelt om een breed scala aan ondersteunende diensten aan te bieden. Deze samenwerkingen garanderen een consistente en stimulerende leerervaring voor elk kind.

OBS Wereldwijs werkt samen met gerenommeerde partners om hoogwaardige educatieve programma's voor jonge kinderen te bieden. Onze samenwerking met Peuterspeelzaal Wereldwijs zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool. Daarnaast bundelen we onze krachten met Humankind Kinderopvang, wat ons in staat stelt om een breed scala aan ondersteunende diensten aan te bieden. Deze samenwerkingen garanderen een consistente en stimulerende leerervaring voor elk kind.

Team | OBS Wereldwijs in Landgraaf | [2025] Schoolregister