
Het team van Basisschool 't Valder in Landgraaf
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool 't Valder is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool 't Valder. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool 't Valder bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool 't Valder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool 't Valder zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool 't Valder. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool 't Valder werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool 't Valder gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsplanning en Vervanging op Basisschool 't Valder
Het waarborgen van onderwijscontinuïteit is essentieel, zeker in de huidige dynamische onderwijssector. Basisschool 't Valder ervaart, net als veel andere scholen, de uitdagingen van een krappe arbeidsmarkt voor onderwijspersoneel. We zetten ons volledig in om de impact van afwezigheid van leerkrachten te minimaliseren. Vervanging is momenteel structureel gegarandeerd bij langdurige afwezigheid zoals zwangerschaps- en WIEG-verlof. Voor kortere periodes van afwezigheid, zoals ziekte, vertrouwen we primair op onze interne flexibiliteit en de toewijding van ons eigen team. We streven ernaar om altijd passende oplossingen te vinden, mede dankzij de inzet van onze toegewijde medewerkers. Onze school profiteert van een vaste vervanger die door de stichting aan ons is toegewezen. Deze leerkracht wordt bij beschikbaarheid prioriteit gegeven om de lescontinuïteit te waarborgen. Indien deze vervanger niet beschikbaar is, schakelen we direct onze interne reserves in. Hierbij worden eerst ambulante leerkrachten ingezet, mits hun eigen planning dit toelaat. Als interne opvang onverhoopt niet mogelijk is, worden leerlingen verdeeld over andere klassen. Alternatief zorgen onderwijsassistenten of leraarondersteuners voor begeleiding onder de eindverantwoordelijkheid van een leerkracht. Alleen in uiterste noodzaak, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een deel van de groep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Wij realiseren ons dat dit consequenties kan hebben voor leerlingen en ouders. Basisschool 't Valder doet er alles aan om dit te voorkomen en waardeert uw begrip en ondersteuning in deze uitdagende situatie enorm.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Opbouw van de groepen en leerlingplaatsing
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Team: Specialisten voor Extra Ondersteuning op Basisschool 't Valder
Taal- en Rekenspecialisten: Boost de Academische Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde logopediste bezoekt de school tweewekelijks om kleuters te screenen op mogelijke spraak- en taalontwikkelingsachterstanden. Deze vroege interventie zorgt ervoor dat kinderen de juiste ondersteuning krijgen om hun communicatieve vaardigheden optimaal te ontwikkelen vanaf jonge leeftijd.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze intern begeleiders (IB'ers) zijn cruciaal voor de coördinatie van alle leerlingenzorg binnen Basisschool 't Valder. Zij ondersteunen onze leerkrachten actief bij het identificeren en begeleiden van leerlingen die extra aandacht en hulp nodig hebben. De IB'er fungeert als een belangrijke schakel tussen ouders, externe specialisten en instanties, en ziet toe op de effectieve implementatie van ons zorgbeleid. Het ultieme doel is om ieder kind de kans te geven zich optimaal te ontplooien en te laten excelleren binnen de klas. Onze ergotherapeut biedt gerichte hulp aan kinderen die uitdagingen ervaren met essentiële schoolse taken. Denk hierbij aan schrijven, knippen, het plannen van werk, concentratie of het zelfstandig uitvoeren van opdrachten. De ergotherapeut observeert nauwkeurig in de klas en deelt waardevolle adviezen met zowel leerkrachten als ouders. Daarnaast traint de ergotherapeut specifieke vaardigheden, zodat het kind zo zelfstandig mogelijk kan functioneren en volledig kan deelnemen aan het onderwijs. Dit draagt bij aan een succesvolle schoolervaring en persoonlijke groei.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Stimuleren van Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool 't Valder hechten we enorm veel waarde aan een positieve pedagogische aanpak. We creëren een omgeving waarin het welbevinden van elk kind centraal staat, wat de basis vormt voor effectief leren en ontwikkelen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Leerkrachten op onze school worden regelmatig geconfronteerd met leerlingen die klachten uiten over pijn, vaak gerelateerd aan alledaagse zaken zoals hoofdpijn of buikpijn. Ook ontvangen we steeds vaker verzoeken van ouders om medicatie toe te dienen zoals voorgeschreven door een arts. Het is essentieel dat in dergelijke situaties altijd gehandeld wordt conform een vooraf vastgesteld en goedgekeurd protocol, om de veiligheid en gezondheid van de leerlingen te waarborgen.
Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze teamleden die een BHV-certificaat hebben, volgen jaarlijks een verplichte herhalingscursus om hun kennis en vaardigheden up-to-date te houden. Daarnaast organiseren we eenmaal per jaar een grootschalige ontruimingsoefening voor alle groepen, die na afloop grondig wordt geëvalueerd en waar nodig wordt bijgestuurd. Onze overblijfkrachten volgen elke twee jaar een herhalingscursus EHBO, zodat zij optimaal voorbereid zijn op elke situatie.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Optimale Leerlingontwikkeling op 't Valder
Ons Schoolbeleid voor Zorg en Begeleiding
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan: Een Diepgaande Blik
Welke Concrete Doelen Staan Vaste In Ons Schoolplan voor 2025-2026?
Hoe Monitoren en Realiseren We Onze Schoolse Doelen?
Downloaden
ONTDEK ONS VOLLEDIGE SCHOOLPLAN HIEROntwikkelingsgerichte Groepen 1/2: Spelend Leren bij Basisschool 't Valder
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?
Basisschool 't Valder biedt specifieke extra ondersteuning en activiteiten voor jonge kinderen, waaronder een focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE).
Met welke partners werkt Basisschool 't Valder samen voor het jonge kind?
Wij werken nauw samen met Flow Kinderopvang om een naadloze overgang en een verrijkende leerervaring voor jonge kinderen te garanderen.