Basisschool Op gen Hei in Landgraaf

Het team van Basisschool Op gen Hei in Landgraaf

Current section: team
An de Voeëgelsjtang 12
6373 Landgraaf

Zie hier hoe het team van Basisschool Op gen Hei is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Op gen Hei. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Op gen Hei bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Op gen Hei bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Op gen Hei zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 68.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (68.2%)
Man (31.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Op gen Hei. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (31.8%)
45-55 jaar (22.7%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Op gen Hei werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.3%)
Direct ondersteunend personeel (18.2%)
Indirect ondersteunend personeel (4.5%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Op gen Hei gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek

Vervanging van Leerkrachten: Continuïteit van Kwalitatief Onderwijs bij Basisschool Op gen Hei

Bij Basisschool Op gen Hei garanderen we de continuïteit van hoogwaardig onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze vaste leerkrachten. Ons toegewijde team bestaat niet alleen uit bekwame leerkrachten voor elke klas, maar ook uit flexibele leerkracht ondersteuners die klaarstaan om in te springen. Deze interne flexibiliteit stelt ons in staat om in de meeste gevallen de lesprogramma's naadloos voort te zetten. Ziekteverlof of andere vormen van verlof worden opgevangen door onze ondersteunende leerkrachten, waardoor uw kind altijd kan rekenen op een gestructureerde en stimulerende leeromgeving. We investeren in een robuust vervangingsbeleid om de educatieve kwaliteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze school is gevestigd in het MultiFunctioneel Centrum "An de Voeëgelstjang". In het MFC zijn naast de basisschool ook nog een peuterspeelzaal, een muziekschool, een Vrije Academie (creatief programma) en een Heemkundevereniging gehuisvest.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Op gen Hei: Specialisten voor Elke Uitdaging

3

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Rekenspecialist
Deskundige Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Ervaren Logopedist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde logopedist staat om de week voor u klaar, waardoor we gerichte taalontwikkeling en communicatievaardigheden stimuleren. Deze specialistische hulp is cruciaal voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij het ontwikkelen van hun taal- en rekenvaardigheden. Wij geloven in een proactieve aanpak om elke leerling de best mogelijke start te geven.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gespecialiseerde Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn van uw kind, bieden wij expertise. Onze ergotherapeut is wekelijks aanwezig om uw kind te ondersteunen bij het omgaan met uitdagingen en het bevorderen van zelfvertrouwen. Samen werken we aan een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich begrepen en gesteund voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut voor Optimale Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Basisschool Op gen Hei zet zich in voor positief gedrag en een sterke werkhouding. Onze ergotherapeut biedt waardevolle begeleiding bij het ontwikkelen van efficiënte taakaanpakken, wat essentieel is voor academisch succes. Wij streven ernaar om elke leerling de tools te geven die nodig zijn om zelfstandig en met plezier te leren.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Volop Ruimte voor Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke motorische specialisten op school aanwezig zijn, besteden we veel aandacht aan beweging en fysieke activiteit. Onze gymlessen en buitenschoolse activiteiten zijn ontworpen om de motorische vaardigheden van alle leerlingen te stimuleren. We moedigen een actieve levensstijl aan als integraal onderdeel van de algehele ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Betrokkenheid en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en externe professionals. Veiligheid en welzijn staan voorop, en we zorgen voor een zorgvuldige aanpak bij specifieke behoeften. Onze school is uitgerust om hygiënische en veilige omstandigheden te garanderen voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Ontdek de Speciale Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool Op gen Hei

Ons Educatief Model: Een Diepere Kijk

Bij Basisschool Op gen Hei staat uw kind centraal. Ons onderwijsconcept focust op het welbevinden van elk kind, met als doel brede en hoge leeropbrengsten te realiseren. We stellen ambitieuze doelen en begeleiden onze leerlingen op hun pad naar zelfstandigheid. Door te werken aan relatie, competentie en autonomie, stimuleren we zowel de zelfkennis als sociale vaardigheden, en bevorderen we een positief zelfbeeld. Kinderen leren zo hun eigen kwaliteiten en mogelijkheden te herkennen en te waarderen. Welbevinden is voor ons de sleutel tot geluk en zelfvertrouwen. We koesteren verschillen tussen kinderen als waardevolle kansen om respectvol van en met elkaar te leren. De algehele ontwikkeling van het kind is leidend, wat zich uit in onze aanpak waarbij we streven naar een 'cijfervrije' schoolomgeving. Focus ligt op de Deep Learning skills, de zogenaamde 6 C's, die we integreren in ons dagelijks onderwijs. BASISONDERSTEUNING BIJ OP GEN HEI Ankerpunt 1: Kwaliteitsstandaard. Onze school voldoet aan de kwaliteitsstandaard van de onderwijsinspectie en heeft het basisarrangement ontvangen. Dit garandeert een solide basis voor alle leerlingen. Ankerpunt 2: Planmatig en Handelingsgericht Werken. Effectieve ondersteuning vereist een doordachte aanpak. Wij werken planmatig en handelingsgericht, waarbij we cyclisch aandacht besteden aan de leer- en sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ankerpunt 3: Specifieke Ondersteuning. We bieden preventieve en licht curatieve interventies om leerlingen te ondersteunen bij specifieke hulpvragen. Dit omvat ondersteuning bij rekenen, lezen, uitdagingen voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, het waarborgen van sociale veiligheid en het omgaan met gedragsverschillen. Ankerpunt 4: Ondersteuningsstructuur. Onze school is ingericht met een flexibele ondersteuningsstructuur. We bieden hulp op vier niveaus: niveau 1 (onderwijs in de groep), niveau 2 (ondersteuning binnen de groep), niveau 3 (ondersteuning door interne experts) en niveau 4 (ondersteuning door externe specialisten). Dit zorgt voor tijdige en adequate hulp, zowel zelfstandig als met hulp van ons netwerk. Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning. We blijven ons huidige, bewezen ondersteuningsaanbod handhaven om de continue ontwikkeling van uw kind te waarborgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Diepgaande Blik

Welke ambitieuze doelen stellen we in ons schoolplan 2023-2026?

Basisschool Op gen Hei presenteert in het schoolplan 2023-2026 de concrete doelen waar wij de komende jaren aan werken. Deze speerpunten zijn een combinatie van onze teamvisie, inzichten uit onze kwaliteitszorg en de strategische richting van Movare. Ons team legt de nadruk op Deep Learning en formatief evalueren, waarbij cijfers minder belangrijk zijn. Vakintegratie wordt waar mogelijk toegepast om leerstof relevanter te maken. We zorgen ervoor dat de basisvakken uitstekend verzorgd zijn en hebben expertise in leerlijnen voor cognitie, creatieve ontwikkeling en burgerschapsvorming. De middagpauzes worden verrijkt door professionals die zich richten op beweging, creatieve expressie en persoonlijke groei van onze leerlingen. Ons schoolgebouw en de buitenruimte sluiten naadloos aan bij onze onderwijsvisie, wat bijdraagt aan een stimulerende leeromgeving. Wat betreft kwaliteitszorg, stemmen we ons aanbod af op de diverse leerlingenpopulatie en zorgen we voor verdieping en verbreding gedurende de schoolloopbaan. Onze pedagogisch-didactische visie is voelbaar in het dagelijkse werk van onze leerkrachten, die leerlingen voorzien van constructieve feedback op hun leerproces. We garanderen dat de onderwijstijd optimaal wordt benut op elk leerlingniveau en stellen ambitieuze doelen voor uitmuntend onderwijs. De doelen vanuit het strategisch beleid van Movare 2023-2026 omvatten het vormgeven van een duurzame leef- en leeromgeving, het ontwikkelen van visies op leren en gedrag, en het versterken van de professionaliteit van ons team met behulp van analyse tools zoals Ultimview. We brengen onze leerlingenpopulatie in kaart, optimaliseren de samenwerking met VVE-partners en zorgen voor een dekkend onderwijsaanbod binnen ons cluster. Bovendien beschrijven we onze aanpak om het leerpotentieel van alle leerlingen te benutten en hoe we aandacht besteden aan gezondheid en gezond gedrag binnen onze school.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en waarborgen we kwaliteit?

Om onze ambitieuze onderwijsdoelen te bereiken, stellen we fundamentele vragen centraal: Doen we de juiste dingen? Doen we ze goed? Hoe meten we dit? En delen anderen deze visie? We verzamelen feedback uit diverse bronnen om deze vragen te beantwoorden. We hebben een gedetailleerd inzicht in de onderwijsbehoeften van onze leerlingen, vastgelegd in ons document 'kenmerken van onze leerlingenpopulatie'. Dit helpt ons om ons onderwijsaanbod continu te optimaliseren. Ons leerlingvolgsysteem, ParnasSys, biedt uitgebreide data over de onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van elke leerling. Minimaal tweemaal per jaar evalueren we de leerresultaten met behulp van Leerling in Beeld (LiB). Deze analyses, uitgevoerd samen met onze intern begeleider tijdens didactische en sociaal-emotionele groepsbesprekingen, leiden tot gerichte aanpassingen in het handelen van leerkrachten in de klas. Dit proces mondt uit in individuele leerlingbesprekingen die ons onderwijs verfijnen. We voeren systematische zelfanalyses uit om de kwaliteit van onze opbrengsten en het leerproces te evalueren, met oog voor onze wettelijke taken. Na de CITO-toetsen presenteren we de resultaten en analyses aan het hele team. Daarnaast zijn de resultaten van het sociaal-emotioneel onderzoek van LiB cruciale indicatoren voor de betrokkenheid en het welbevinden van leerlingen, wat essentieel is voor hun leervermogen. Methodetoetsen en niet-methodegebonden toetsen worden geëvalueerd om ons onderwijs te verbeteren. We werken planmatig aan verbeteractiviteiten, waarbij ons jaarplan, dat voortkomt uit het schoolplan en binnen ParnasSys beheerd wordt, fungeert als leidraad voor evaluatie en voortgang. We verantwoorden onze onderwijskwaliteit jaarlijks aan ons netwerk, inclusief ouders, bestuur, vervolgonderwijs en de onderwijsinspectie. Collegiale consultaties met specifieke doelstellingen en observatieopdrachten versterken onze professionele ontwikkeling. Ons schoolplan en de schoolgids voldoen aan alle wettelijke vereisten. Op basis van alle verzamelde feedback stellen we onze doelen bij en identificeren we verbeterpunten, die we vervolgens integreren in het jaarplan. Om continue verbetering te waarborgen, passen we de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) toe, wat zorgt voor een systematische aanpak en het borgen van behaalde resultaten.

Ontdek Ons Jonge Kind Programma: Een Vliegende Start op Basisschool Op gen Hei

Toelichting van de school

Bij Basisschool Op gen Hei geloven we in een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Daarom werken we nauw samen met kinderopvangorganisatie Humankind, die zowel kinderdagverblijf (KDV) als buitenschoolse opvang (BSO) aanbiedt. Bovendien is onze multifunctionele accommodatie verrijkt met peuteropvang Ukkepuk, onderdeel van Kinderopvang Flow. Hier bieden we een stimulerend voorschools programma aan voor kinderen van 2 tot 4 jaar, gericht op optimale ontwikkeling en speelse kennismaking met het onderwijs.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Op gen Hei Extra Ondersteuning voor Jonge Kinderen?

Absoluut! Basisschool Op gen Hei zet zich actief in voor de vroegtijdige ontwikkeling van jonge kinderen. Ons speciale aanbod voor het jonge kind is ontworpen om uw kind een uitstekende start te geven. Dit omvat een gestructureerd programma dat aansluit bij de behoeften van peuters en kleuters, met als doel hun cognitieve, sociale en emotionele vaardigheden te stimuleren. We zorgen voor een veilige en uitdagende leeromgeving waarin elk kind kan floreren.

Absoluut! Basisschool Op gen Hei zet zich actief in voor de vroegtijdige ontwikkeling van jonge kinderen. Ons speciale aanbod voor het jonge kind is ontworpen om uw kind een uitstekende start te geven. Dit omvat een gestructureerd programma dat aansluit bij de behoeften van peuters en kleuters, met als doel hun cognitieve, sociale en emotionele vaardigheden te stimuleren. We zorgen voor een veilige en uitdagende leeromgeving waarin elk kind kan floreren.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang: Een Sterke Basis voor Succes

Met Welke Partners Werkt Basisschool Op gen Hei Samen voor het Jonge Kind Programma?

Om een compleet en hoogwaardig aanbod voor jonge kinderen te garanderen, werkt Basisschool Op gen Hei samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen zorgen voor een soepele overgang en een consistente pedagogische aanpak. We zijn er trots op dat we kunnen rekenen op de expertise van Kinderdagverblijf Pompidoe en Buitenschoolse Opvang De Spookjes, beide onderdeel van Humankind.

Om een compleet en hoogwaardig aanbod voor jonge kinderen te garanderen, werkt Basisschool Op gen Hei samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen zorgen voor een soepele overgang en een consistente pedagogische aanpak. We zijn er trots op dat we kunnen rekenen op de expertise van Kinderdagverblijf Pompidoe en Buitenschoolse Opvang De Spookjes, beide onderdeel van Humankind.

Team | Basisschool Op gen Hei in Landgraaf | [2025] Schoolregister