R.K. Basisschool WSKO Andreashof in Kwintsheul

Het team van R.K. Basisschool WSKO Andreashof in Kwintsheul

Current section: team
Leeuwerik 11
2295 Kwintsheul

Zie hier hoe het team van R.K. Basisschool WSKO Andreashof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van R.K. Basisschool WSKO Andreashof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past R.K. Basisschool WSKO Andreashof bij jullie?

Ontdek hoe goed R.K. Basisschool WSKO Andreashof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij R.K. Basisschool WSKO Andreashof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (71.4%)
Man (28.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij R.K. Basisschool WSKO Andreashof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (28.6%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (19%)
45-55 jaar (9.5%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij R.K. Basisschool WSKO Andreashof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (19%)
Indirect ondersteunend personeel (4.8%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor R.K. Basisschool WSKO Andreashof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Engelse taal
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool Andreashof: Continuïteit van Leren Gegarandeerd

Bij R.K. Basisschool WSKO Andreashof zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van personeel. Bij ziekte of noodzakelijk verlof van een leerkracht of ander teamlid, zetten we primair in op interne oplossingen. Ons toegewijde team, inclusief directieleden, werkt nauw samen om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van verstoringen voor uw kind. Daarom streven we ernaar om kinderen nooit naar huis te sturen. In zeldzame gevallen, wanneer interne vervanging niet toereikend is, kunnen groepen tijdelijk worden opgevangen door andere teamleden. Pas als alle andere opties zijn uitgeput, en met de grootst mogelijke zorg, worden kinderen bij uitzondering opgesplitst of naar huis gestuurd. De school blijft te allen tijde open voor die kinderen waarvan de ouders geen alternatieve opvang kunnen regelen. Dit alles is vastgelegd in een gedetailleerd protocol, opgesteld door het bestuur, om transparantie en duidelijkheid te verschaffen over onze procedures rondom personeelsvervanging.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Eigentijds onderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op Basisschool Andreashof

4

Specialistische Hulp bij Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor Vloeiend Lezen
Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Remedial Teacher voor Extra Oefening
Meer- en Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde dyslexiespecialist, een externe professional, is wekelijks op school aanwezig om leerlingen met dyslexie gerichte ondersteuning te bieden. Dit stelt ons in staat om individuele leerplannen te ontwikkelen en leermoeilijkheden effectief aan te pakken, zodat elke leerling zijn of haar potentieel kan bereiken.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Ergotherapeut voor Dagelijkse Vaardigheden

Toelichting van de school:

Een van onze collega's heeft de LSCI (Life Space Crisis Interventies) opleiding succesvol afgerond, wat bijdraagt aan een veilige en ondersteunende leeromgeving. Daarnaast is onze externe ergotherapeut wekelijks beschikbaar om leerlingen te helpen bij de ontwikkeling van essentiële dagelijkse vaardigheden en zelfstandigheid.

0

Verbetering van Gedrag en Werkhouding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke gedragsspecialisten direct aan deze categorie zijn toegewezen, integreren wij strategieën voor positief gedrag en een effectieve taakaanpak in ons dagelijks onderwijs. Onze leerkrachten en intern begeleiders werken nauw samen om een stimulerend leerklimaat te creëren waarin elke leerling kan floreren.

1

Stimulering van Motoriek en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsontwikkeling

Toelichting van de school:

Via onze externe partner, de fysiotherapeut, bieden wij wekelijks deskundige begeleiding op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling. Deze samenwerking waarborgt dat leerlingen de nodige ondersteuning krijgen om hun fysieke vaardigheden te optimaliseren.

0

Ondersteuning bij Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke behoeften op het gebied van medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en externe zorgverleners. Onze school streeft ernaar om een omgeving te bieden die aansluit bij de individuele zorgvraag van elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Keuken
Handvaardigheidlokaal
Muziekzaal
Danszaal
Zorgunit

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Andreashof

Ontdek Ons Toekomstig Aanbod en Schoolbeleid

Op RK Basisschool WSKO Andreashof geloven we in de kracht van op maat gemaakte ondersteuning. Ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel, beschikbaar op Scholen Op de Kaart en onze eigen website www.andreashof.nl, schetst de mogelijkheden. Samen met Samenwerkingsverband Westland werken we continu aan de verbetering van ons toekomstige aanbod. Onze ambities richten zich op het versterken van uitdagend onderwijs en het bieden van specifieke ondersteuning aan hoogbegaafde leerlingen, een kernonderdeel van ons schoolbeleid. Daarnaast breiden we onze leerlijn 'digitale geletterdheid' uit. Dit stelt ons in staat om kinderen optimaal voor te bereiden op het vervolgonderwijs en hen te vormen tot zelfstandige wereldburgers. Om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, investeren we in de expertise van onze leerkrachten. We stellen gespecialiseerde krachten aan, zoals een rekenspecialist, NT2-specialist en taalspecialist, om zo gerichte ondersteuning te bieden. Wij stimuleren dat kinderen meer eigenaarschap ontwikkelen over hun eigen leerproces. Door hen actief te betrekken bij 'hoe' en 'waarom' ze leren, bevorderen we zelfstandigheid en motivatie.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg: Schoolplan en Ontwikkeldoelen

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 legt de basis voor vernieuwend onderwijs, gericht op de toekomst. We streven naar een transformatie van traditionele lesmethoden naar een eigentijdse leeromgeving waarin zowel leerlingen als leerkrachten een actieve, vernieuwde rol innemen. Dit betekent meer ruimte voor zelfstandigheid en eigenaarschap bij de kinderen, waarbij we 'minder vastpakken en meer loslaten' als leidend principe hanteren. Burgerschap is een integraal onderdeel van ons dagelijkse lesprogramma, wat bijdraagt aan de brede ontwikkeling van elk kind. Daarnaast zetten we vol in op Handelingsgericht Werken, conform de zorgcyclus, om de onderwijskwaliteit en individuele begeleiding voor al onze leerlingen continu te verbeteren. De implementatie van de leerlijn digitale geletterdheid versterkt de digitale vaardigheden van onze leerlingen.

Hoe realiseren we onze ambitieuze schoolontwikkelingsdoelen?

De strategische ontwikkeldoelen voor de komende vier jaar zijn vastgelegd in ons Schoolplan 2023-2027. Deze overkoepelende doelen worden jaarlijks uitgewerkt in concrete plannen, waarbij we een gestructureerd format volgen. Dit format omvat de beschrijving van het ontwikkeldoel, de huidige en gewenste situatie, de geplande activiteiten en de benodigde organisatieaanpassingen. Elk jaarplan bevat tevens details over de betrokkenen, de planperiode, de verantwoordelijke eigenaar, budgettaire overwegingen en meetbare resultaten. De evaluatie van de voortgang en de borging van de behaalde resultaten vinden plaats in het jaarverslag, zodat we continu kunnen bijsturen en leren.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool Andreashof

Toelichting van de school

Vloeiende Overgang van Peuters naar Basisschool: Informatiedeling en Zorgplicht Veel jonge kinderen starten hun educatieve reis op een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf. Hier ontwikkelen ze essentiële sociale vaardigheden, leren ze omgaan met diverse materialen en bouwen ze vriendschappen op. Vaak maken ze daar al kennis met educatieve programma's die hen voorbereiden op de basisschool. Deze vroege leerervaringen dragen bij aan de ontwikkeling van uw kind. De observaties van pedagogisch medewerkers bieden waardevolle inzichten. Deze informatie helpt onze school bij het samenstellen van een gebalanceerde en passende groepsindeling, waarbij we rekening houden met de individuele behoeften van elk kind. Alle informatieoverdracht, zoals vastgelegd in een overdrachtsformulier, gebeurt uitsluitend met uw expliciete toestemming. Dit is in lijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die de privacy van persoonsgegevens waarborgt. Zonder uw akkoord worden geen persoonlijke gegevens gedeeld. Indien de school aanvullende informatie nodig acht om de ondersteuning optimaal af te stemmen op uw kind, zullen wij dit altijd eerst met u bespreken. U behoudt de volledige controle over welke informatie wordt gedeeld. Het weigeren van toestemming voor informatie-uitwisseling mag geen reden zijn voor het weigeren van plaatsing op onze school. Basisschool Andreashof neemt haar zorgplicht serieus. Dit betekent dat wij de benodigde ondersteuning organiseren voor kinderen die dit nodig hebben, conform wettelijke verplichtingen. Mocht onze school niet de specifieke ondersteuning kunnen bieden, dan zorgen wij voor een passende plaatsing elders. Deze zorgplicht geldt voor alle leerlingen, zowel bij nieuwe aanmeldingen als voor kinderen die reeds ingeschreven zijn. Na de start op school kan het voorkomen dat een plaatsing in een andere groep beter aansluit bij de ontwikkeling van uw kind of de groepsdynamiek. Ook in dergelijke situaties zoeken wij altijd het overleg met u als ouder.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool Andreashof?

Basisschool Andreashof biedt diverse aanvullende programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen en de leerervaringen te verrijken.

Basisschool Andreashof biedt diverse aanvullende programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen en de leerervaringen te verrijken.

Ontdek onze kinderopvang- en VVE-programma's voor een vliegende start
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang: Een sterke basis

Met welke partners werkt Basisschool Andreashof samen voor het jonge kind?

Wij werken nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te garanderen. Een van onze gewaardeerde partners is Okidoki Kinderopvang, die zich inzet voor hoogwaardige kinderopvang en vroege educatie.

Wij werken nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te garanderen. Een van onze gewaardeerde partners is Okidoki Kinderopvang, die zich inzet voor hoogwaardige kinderopvang en vroege educatie.

Team | R.K. Basisschool WSKO Andreashof in Kwintsheul | [2025] Schoolregister