
Schoolweging
De schoolweging van WSKO Andreashof is 28,96 , met een spreiding van 6,29 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 95,61% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, overschrijdt de school ruimschoots de signaleringswaarde van 85%. Dit ligt iets onder het gemiddelde van vergelijkbare scholen (96,37%), maar benadrukt een stevige basiskwaliteit voor taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het percentage leerlingen dat het streefniveau behaalt, bedraagt 55,56%, wat boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 48,6% ligt. Hoewel dit lager is dan het vergelijkingspercentage van 60,51% bij soortgelijke scholen, toont het aan dat een aanzienlijk deel van de leerlingen boven het basisniveau presteert.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een focus op theoretische leerroutes: 26,83% vmbo-(g)t en 21,95% havo. Het vwo-advies (14,63%) ligt iets onder het landelijk gemiddelde (18,61%), maar het hoge percentage leerlingen met een vmbo-(g)t-advies benadrukt een brede onderwijskundige aanpak. Het praktijkonderwijsadvies (4,88%) is opvallend hoger dan bij vergelijkbare scholen (1,01%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | WSKO Andreashof | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Vanaf schooljaar 2020-2021 wordt het leerlingvolgsysteem van DIA gebruikt om de leerontwikkeling van de leerlingen te volgen. De DIA-toetsen worden twee keer per jaar digitaal afgenomen. De toetsen voor rekenen en begrijpend lezen zijn adaptief (binnen het leerjaar). Diatekst (begrijpend lezen): Groep 4-8 Diaspel (spelling): Groep 3-8 Diacijfer (rekenen): Groep 3-8 Diawoord (woordenschat): Groep 3-8 De resultaten van de toetsen worden op leerling-, groeps- en schoolniveau gerapporteerd. Voor elk vakgebied wordt per leerling automatisch een uitgebreide analyse gemaakt. Na iedere afname van de DIA-toetsen vinden vertelgesprekken plaats, waarin de groepsleerkracht(en) met de intern begeleider(s) op leerling- en groepsniveau de resultaten bespreken. Op basis van de resultaten en analyses worden groepsplannen en individuele handelingsplannen opgesteld, waar de leerkrachten de aankomende periode planmatig mee aan de slag gaan. In dit overleg wordt gekeken wat op schoolniveau aandachtspunten zijn en wat daarmee gedaan wordt. Zorgcyclus van de Andreashof
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 8,33% van de oud-leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), terwijl 30,56% bovengemiddeld scoort. Dit weerspiegelt de zorgvuldige advisering en doorlopende monitoring, zoals omschreven in het koersplan PO-VO.
Sociale ontwikkeling
GA VOOR GOUD - Ik ben vriendelijk, behulpzaam en beleefd. - Ik laat respect zien. - Ik neem mijn werk serieus. - Door mijn gedrag voelt een ander zich gelukkig. - Ik bouw mee aan een gelukkige klas. - Ik leer van mijn fouten. LEES MINDER
Veiligheid
Vertrouwen
Respect
Wat is de werkwijze van R.K. Basisschool WSKO Andreashof voor sociale ontwikkeling?
R.K. Basisschool WSKO Andreashof werkt met ZIEN! voor de sociale- en emotionele ontwikkeling. ZIEN! is een systeem dat observaties analyseert en concrete doelen en handelingssuggesties biedt. Het wordt preventief gebruikt om sociale vaardigheden te oefenen en curatief om inzicht te krijgen in ondersteuningsvragen en het gedrag van kinderen beter te begrijpen. Volgend schooljaar zal de school kijken naar een nieuw observatie instrument.
Welke registratievorm(en) gebruikt R.K. Basisschool WSKO Andreashof om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
R.K. Basisschool WSKO Andreashof gebruikt ZIEN! als registratievorm om sociale opbrengsten in kaart te brengen.