KC De Ruimte in Kudelstaart

Het team van KC De Ruimte in Kudelstaart

Current section: team
Schweitzerstraat 136
1433 Kudelstaart

Zie hier hoe het team van KC De Ruimte is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KC De Ruimte. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KC De Ruimte bij jullie?

Ontdek hoe goed KC De Ruimte bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij KC De Ruimte zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij KC De Ruimte. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (55.6%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij KC De Ruimte werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor KC De Ruimte gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Leerkrachtvervanging bij KC De Ruimte

Bij KC De Ruimte streven we naar optimale continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zorgen wij voor een vakkundige vervanging. Ons doel is om de impact op de dagelijkse gang van zaken en de leerervaring van uw kind te minimaliseren. Om dit te garanderen, volgen we een zorgvuldig opgesteld vervangingsprotocol. Dit protocol waarborgt dat uw kind altijd les krijgt van gekwalificeerd personeel, met de minste mogelijke onderbreking. We zetten hiervoor verschillende, bewezen effectieve opties in. De prioriteit ligt bij het inzetten van interne leerkrachten die extra uren maken, om zo de bekendheid met de groep te waarborgen. Indien dit niet mogelijk is, schakelen we onze bovenschoolse vervangingspool in. Als derde optie zetten we onze getalenteerde leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten in. Ten slotte kunnen stagiaires, onder strikte supervisie van de directie of intern begeleider, een waardevolle bijdrage leveren aan de continuïteit van het onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij KC De Ruimte

7

Taal en Rekenen: Versterk de Basis

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Bij KC De Ruimte zetten wij ons in voor optimale leerresultaten op het gebied van taal en rekenen. Onze gespecialiseerde teamleden, waaronder een dyslexiespecialist en rekenspecialist, bieden gerichte ondersteuning. Deze expertise stelt ons in staat om proactief te handelen en individuele leerplannen te ontwikkelen. Zo garanderen we een hoogwaardig onderwijsaanbod dat aansluit bij de behoeften van elke leerling, met extra aandacht voor kinderen die extra uitdaging of ondersteuning nodig hebben.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Onze school hanteert de succesvolle Kanjertraining methodiek, waarbij al ons personeel is opgeleid. Dit zorgt voor een veilige en ondersteunende leeromgeving waarin kinderen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen. Met een toegewijde Kanjercoördinator en een intern begeleider bieden we extra begeleiding op maat. Wij helpen kinderen om te gaan met uitdagingen en stimuleren een positieve mindset, zodat ze vol zelfvertrouwen de wereld tegemoet treden.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

KC De Ruimte besteedt veel aandacht aan de ontwikkeling van een positieve gedragshouding en een effectieve taakaanpak. Onze specialisten bieden gerichte begeleiding om leerlingen te helpen hun schoolwerk gestructureerd aan te pakken. In nauwe samenwerking met leerlingen, ouders en leerkrachten stellen we individuele plannen van aanpak op. Dit maatwerk zorgt ervoor dat elke leerling de nodige ondersteuning krijgt om zijn of haar academische doelen te bereiken.

2

Motorische Vaardigheden en Bewegingsonderwijs: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen werkt KC De Ruimte nauw samen met een professionele fysiotherapeut. Zij bezoekt onze school wekelijks om leerlingen met specifieke behoeften te begeleiden en oefeningen te bieden. Deze begeleiding gebeurt altijd in overleg met de ouders, om zo de beste resultaten te behalen. Bovendien wordt het bewegingsonderwijs verrijkt door de aanwezigheid van een gespecialiseerde vakleerkracht, die twee dagen per week zorgt voor uitdagende en leerzame gymlessen.

2

Veiligheid en Welzijn: Eerste Hulp Altijd Nabij

Beschikbare specialisten:

EHBO voor Kinderen
BHV

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen en medewerkers staan voorop bij KC De Ruimte. Daarom zijn diverse teamleden getraind in het verlenen van Eerste Hulp bij Ongelukken (EHBO) specifiek gericht op kinderen. Daarnaast beschikt een aanzienlijk deel van ons personeel over een certificaat voor Bedrijfshulpverlening (BHV). Deze getrainde collega's zijn voorbereid om adequaat te handelen in noodsituaties, wat bijdraagt aan een veilige leeromgeving voor iedereen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Moestuinen
Levelwerkgroep
ICT-ruimte met o.a. Lasersnijder, podcaststudio
Muzieklokaal

Brede Ondersteuning voor Elke Leerling bij KC De Ruimte

Ons Toekomstige Aanbod: Versterkte Extra Ondersteuning

Bij KC De Ruimte geloven we in een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We onderhouden nauwe banden met diverse externe partners om onze leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften de best mogelijke begeleiding te bieden. Ons team investeert continu in professionele ontwikkeling door middel van teambreed opleiden. Hierdoor vergroten we onze gezamenlijke expertise en kunnen we nog effectiever inspelen op de individuele behoeften van uw kind, binnen een heldere, gedeelde visie en aanpak. Ontdek hoe wij een veilige en uitdagende plek creëren voor alle leerlingen om te excelleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Strategie voor Toekomstgericht Onderwijs

Welke Kernambities Bevat Ons Schoolplan voor KC De Ruimte?

Ons schoolplan is de ruggengraat van onze educatieve visie en stelt duidelijke doelen voor schoolverbetering. We focussen op het versterken van effectieve instructiemethoden in alle leerjaren, wat zorgt voor een consistente leerervaring. Daarnaast leggen we nadruk op het ontwikkelen van toekomstgericht burgerschapsonderwijs, waarbij we kinderen voorbereiden op een steeds veranderende wereld. Ons plan bevat ook een doordachte aanpak voor reken-, taal- en leesonderwijs, ontworpen om leerlingen van groep 1 tot en met 8 optimaal te ondersteunen. Meer details over deze ambitieuze plannen vindt u in ons volledige schoolplan en jaarplan, beschikbaar op onze website.

Hoe Realiseert KC De Ruimte Haar Educatieve Doelstellingen?

Bij KC De Ruimte zetten we actief in op de professionele groei van ons team om onze educatieve doelen te bereiken. Geplande studiedagen gedurende het schooljaar zijn specifiek gericht op het implementeren van onze verbeterstrategieën, met ondersteuning van externe experts. Individuele ontwikkelingstrajecten van leerkrachten dragen eveneens bij aan onze collectieve schoolambities. Ons kwaliteitsborgingssysteem, gebaseerd op 'kwaliteitskaarten' onder leiding van ervaren leerkrachten, biedt een gestructureerd kader voor continue verbetering. We stellen vierjarige en jaarlijkse doelen op, die we vastleggen in ambitie- en kwaliteitskaarten. Deze worden gemonitord en bijgestuurd in nauwe samenwerking met het gehele team. Jaarlijkse evaluaties en rapportages, inclusief interne audits en bezoeken van de onderwijsinspectie, garanderen de hoogste onderwijskwaliteit.

Stimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen bij KC De Ruimte

Toelichting van de school

Bij KC De Ruimte starten jonge kinderen hun educatieve reis in een warme en stimulerende omgeving. Groep 1/2 is de plek waar nieuwsgierigheid wordt aangewakkerd en zelfstandigheid wordt ontwikkeld. Kleuters leren hier op een natuurlijke manier door spel, beweging en actieve ontdekkingstochten. Ons onderwijsaanbod is rijk, gedifferentieerd en volledig afgestemd op de individuele ontwikkeling van elk kind. We bieden op maat gemaakte instructies en creëren een omgeving met veel ruimte voor creatieve expressie, vrij spel en het gebruik van moderne digitale leermiddelen. Kinderen ontwikkelen zich optimaal in hun eigen tempo. De ontwikkeling van elke kleuter volgen we nauwgezet via het observatiesysteem Mijn Kleutergroep. Dit stelt ons in staat om de voortgang te monitoren en het leerproces te optimaliseren. We koesteren een positief en veilig leerklimaat waarin kinderen zich volledig kunnen ontplooien en zichzelf durven te zijn. Met de Kanjertraining stimuleren we sociale vaardigheden, vergroten we het zelfvertrouwen en leren kinderen op een constructieve manier omgaan met leeftijdsgenoten. De thema's van Blink brengen de wereld naar de klas, waardoor kinderen op een boeiende manier kennis maken met natuur, duurzaamheid en hun directe leefomgeving. Ze leren door te onderzoeken, te ervaren en te spelen. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak en werken nauw samen met ouders om ervoor te zorgen dat elke kleuter met plezier groeit en leert bij KC De Ruimte. Ons motto is 'leren met hoofd, hart én handen', wat de brede ontwikkeling van uw kind benadrukt. Bij KC De Ruimte bieden we speciale wenmomenten voor nieuwe kleuters. Elk nieuw kind krijgt vier dagdelen de gelegenheid om rustig te wennen aan de klas, de leerkracht en de dagelijkse routines voordat de officiële schoolstart plaatsvindt. Dit zorgt voor een soepele en prettige overgang. Om een optimale focus te garanderen op de afronding van het schooljaar en de groepsactiviteiten, starten er geen nieuwe leerlingen meer in de laatste drie weken voor de zomervakantie. Alle wenmomenten worden zorgvuldig afgestemd in overleg met de ouders, zodat we samen een fantastische start voor uw kind kunnen realiseren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op KC De Ruimte?

KC De Ruimte richt zich op een breed en geïntegreerd aanbod binnen de reguliere groepen 1 en 2, waarbij de nadruk ligt op spelend leren en ontwikkelen. Er is geen apart 'extra' aanbod voor jonge kinderen buiten de reguliere lesprogramma's.

Met welke partners werkt KC De Ruimte samen voor het jonge kind programma?

KC De Ruimte onderhoudt waardevolle samenwerkingen met gespecialiseerde organisaties om het leerproces van jonge kinderen te verrijken. Deze partnerschappen omvatten onder andere:

KC De Ruimte onderhoudt waardevolle samenwerkingen met gespecialiseerde organisaties om het leerproces van jonge kinderen te verrijken. Deze partnerschappen omvatten onder andere:

Team | KC De Ruimte in Kudelstaart | [2025] Schoolregister