WereldKidz Kockenest
Drie Stammenweg 2
3628 BW Kockengen

Schoolweging

Schoolweging
25.84
Spreiding
6.57

De schoolweging van Kockenest is 25,84 , met een spreiding van 6,57 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 98% score op het fundamenteel niveau overtreft WereldKidz Kockenest de landelijke norm (85%) ruimschoots. Dit onderstreept dat vrijwel alle leerlingen basisvaardigheden beheersen, wat aansluit bij het geïntensiveerde taal- en rekenbeleid zoals beschreven in het schoolplan.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

De school scoort met 70,7% ruim boven haar signaleringswaarde van 51,8% voor het streefniveau. Dit geeft aan dat een groot deel van de leerlingen hogere referentieniveaus voor rekenen en taal behaalt dan van hen verwacht wordt, gezien de schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Het adviesprofiel is sterk gericht op hogere onderwijsniveaus: 25% vwo en 25% havo (t.o.v. 18,6% en 16,1% in de regio). Opvallend is de afwezigheid van praktijkonderwijs-adviezen (0% vs. 1,01% regionaal). De combinatie vmbo-(g)t (25%) en vmbo/havo (16,7%) toont een evenwichtige benadering binnen het voorgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsKockenestGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Geen enkele leerling presteert onder het basisschooladvies (0% vs. 11,8% landelijk). 71,4% blijft op adviesniveau, terwijl 28,6% hoger uitstroomt. Deze cijfers benadrukken de zorgvuldige advisering, passend bij de schoolspecifieke aanpak van 'opbrengstgericht werken' die in het schoolondersteuningsprofiel wordt genoemd.