
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Schooladviezen
Na het VSO stroomt 68% door naar beschut werk of dagbesteding, terwijl 22% doorstroomt naar MBO-entreeopleidingen (landelijk gemiddelde ZMLK: 18%). De school benadrukt in haar visie 'toeleiding naar zinvolle participatie', wat zich vertaalt in praktijkgerichte adviezen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Schooladvies vergelijking
Grafiek
Grafiek laden...
Van de uitgestroomde leerlingen functioneert 89% op of boven het verwachte niveau binnen hun arbeids- of leertraject. De intensieve samenwerking met lokale werkgevers en stagebegeleiding wordt in het schoolplan genoemd als succesfactor.
Sociale ontwikkeling
School heeft veel aandacht voor de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerling. Kinderen ervaren dat ze goed zijn zoals ze zijn en leren emoties herkennen, begrijpen en reguleren. Het overbrengen van waarden en normen is een belangrijk aspect van de opvoeding. Deze zijn gericht op veiligheid, respect en verantwoordelijkheid. Hieraan wordt gestalte gegeven middels School Wide Positive Behavior Support. Het Crisisontwikkelingsmodel biedt de leerkracht en de leerling handvatten om escalatie van een crisissituatie te voorkomen door tijdige herkenning/signalering en bijsturing. Een voorbeeld hiervan is het signaleringsplan welk voor de leerlingen is vertaald in een emo-schijf die door leerlingen en medewerkers gehanteerd wordt. Veel aandacht gaat uit naar preventieve interventies en eigenaarschap, echter ondanks dit kan het voorkomen dat een leerling de controle over zijn eigen gedrag verliest. In zulke situaties kennen we rust-time out ruimtes binnen school. Hierin krijgt de leerling de gelegenheid om (begeleid) zijn rust te hervinden in een veilige ruimte buiten de klas. Mocht een rust-time out interventie nodig zijn wordt dit steeds gedocumenteerd en met ouders/verzorgers besproken. Teamleden worden jaarlijks getraind in DDG (een training waarin men leert omgaan met Dreigend Destructief Gedrag). In het uiterste geval hanteert school een protocol voor schorsing en verwijdering. In dat geval heeft de leerling (tijdelijk) geen toegang tot school. Om goede resultaten te behalen dienen leerlingen en leerkrachten zich veilig te voelen. Daartoe hebben wij een veiligheidsplan opgesteld waarvan het pest- en time-out protocol een onderdeel is. De school monitort de veiligheidsbeleving van onze leerlingen jaarlijks en communiceert dit naar ouders/verzorgers. De school maakt hiervoor gebruik van vragenlijsten van Q-school. De resultaten van Q-school worden met de onderwijsinspectie gedeeld en leiden tot een plan van aanpak. LEES MINDER