
Het team van Basisschool de Doorkijk in Kerkrade
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool de Doorkijk is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Doorkijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool de Doorkijk bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Doorkijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool de Doorkijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 72.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Doorkijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool de Doorkijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Doorkijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool de Doorkijk
Bij Basisschool de Doorkijk waarborgen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We zetten primair intern personeel in, zoals leerkrachten zonder directe lesgroep of onze toegewijde leraarondersteuners, om ziektes of verlof op te vangen. Onze proactieve aanpak minimaliseert de impact op uw kind. Wanneer interne vervanging niet mogelijk is, volgen we een vooraf vastgesteld rooster voor 'Klas naar huis'. Hierbij neemt de leerkracht van een specifieke groep de vervanging op zich, waardoor de eigen groep tijdelijk thuis les krijgt. Deze methode is ontworpen om te voorkomen dat dezelfde groep meerdere dagen achter elkaar niet naar school kan komen. Leerlingen van groep 3 tot en met 8 krijgen op deze dagen de mogelijkheid om via een gestructureerde online leeromgeving zelfstandig te werken aan hun schoolopdrachten.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op de Doorkijk worden leerlingen ingedeeld in een jaargroep met één of twee vaste leerkrachten. Omdat elk kind uniek is, houden we rekening met de verschillen tussen kinderen en passen we het klassikale systeem flexibel toe. Differentiatie naar tempo en naar inhoud is mogelijk. Kinderen die gemakkelijk leren krijgen meer en/of verdiepende leerstof aangeboden en voor andere kinderen blijft de stof beperkt tot de basisleerstof. Het kan zo zijn dat de doelen die de kinderen aan het eind van een schooljaar bereiken, verschillen van elkaar. Soms is het nodig om extra aanpassingen te doen, afwijkend van de bassistof. Deze aanpassingen worden met ouders besproken.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Team van Onderwijs Specialisten voor Extra Ondersteuning
Taal, Rekenen en Hoogbegaafdheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool de Doorkijk bieden we gerichte ondersteuning voor taal en rekenen. Onze rekenspecialist helpt bij complexe vraagstukken en voert diagnostisch onderzoek uit om leerlingen optimaal te begeleiden. Daarnaast stimuleren we de ontwikkeling van meer- en hoogbegaafde leerlingen met een uitdagende leeromgeving. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid is een aanspreekpunt voor ouders en ondersteunt bij executieve functies. Externe partners verzorgen logopedie, dyslexietraining en ergotherapie, zodat elk kind de juiste hulp krijgt.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor kinderen die extra aandacht nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, staat ons deskundigenteam klaar. Wij werken samen met zowel interne als externe specialisten om de ontwikkeling van elk kind te bevorderen. Onze specialisten voeren gesprekken met leerlingen, ouders en leerkrachten. Samen bepalen we de beste aanpak en de benodigde ondersteuning om een positieve groei te garanderen.
Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool de Doorkijk biedt gespecialiseerde hulp bij gedrag, werkhouding en het aanpakken van schooltaken. Ons team van interne en externe experts staat klaar om leerlingen te ondersteunen. Door middel van gerichte gesprekken met leerlingen, ouders en docenten, ontwikkelen we een persoonlijk plan. Dit plan zorgt ervoor dat kinderen effectieve strategieën leren om hun leerproces te verbeteren.
Motorische Vaardigheden en Sensorische Integratie
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
In de onderbouw focussen we op de motorische ontwikkeling met gespecialiseerde vakdocenten gym. Deze aanpak legt een sterke basis voor latere leerjaren. Een externe ergotherapeut biedt daarnaast begeleiding aan kinderen met motorische uitdagingen of sensorische verwerkingsproblemen. Zo zorgen we ervoor dat alle leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij samen met gespecialiseerde externe zorgverleners. Zij bieden ondersteuning op maat waar nodig.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool de Doorkijk
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan bij Basisschool de Doorkijk
Welke Ambitieuze Doelen Bevat Ons Schoolplan 2023-2027?
Hoe Realiseert Basisschool de Doorkijk Haar Educatieve Doelstellingen?
Ontdek ons Aanbod voor Jonge Kinderen: Een Vloeiende Start op Basisschool de Doorkijk
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool de Doorkijk specifieke programma's voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool de Doorkijk biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen, met een focus op een zachte landing in groep 1. Dit omvat nauwe samenwerking met kinderopvang en buitenschoolse opvang binnen hetzelfde gebouw.
Met welke kinderopvangpartnerschappen werkt Basisschool de Doorkijk samen?
Basisschool de Doorkijk onderhoudt een waardevolle samenwerking met Flow Kinderopvang, wat bijdraagt aan een geïntegreerde leerervaring voor jonge kinderen.