Basisschool Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen in Kerkdriel

Het team van Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen in Kerkdriel

Current section: team
Ipperakkeren 13
5331 Kerkdriel

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 79.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (79.1%)
Man (20.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (20.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (29.5%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (79.1%)
Direct ondersteunend personeel (11.6%)
Indirect ondersteunend personeel (2.3%)
Management (7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Effectieve Leerkrachtvervanging op Basisschool Monseigneur Zwijsen: Ziekte & Studie

Onze aanpak bij Leerkrachtvervanging: Ziekte en Studie. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte of voor studieverlof, zetten wij direct onze flexibele vervangingspool in. We proberen altijd een gekwalificeerde invaller te regelen, zowel extern als intern, om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Uw kind kan rekenen op een gestructureerde lesdag, ongeacht de situatie. Continuïteit van Onderwijs: Wat als er geen Invaller Beschikbaar is? In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat er geen directe vervanger beschikbaar is. In zo'n situatie zorgen we ervoor dat de leerlingen binnen de school worden opgevangen en de lessen zoveel mogelijk doorgaan. Klaslokalen kunnen tijdelijk worden samengevoegd om de impact op het leerproces te minimaliseren. Het naar huis sturen van een klas is slechts een uitzonderlijke maatregel voor zeer specifieke omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In de groepen 1 en 2 maken we gebruik van combinatieklassen. De jongere kinderen leren van de oudere kinderen, de oudere kinderen veel van het helpen van de jongere kinderen. Bovendien leren kinderen in de combinatiegroep 1-2 over het algemeen erg goed zelfstandig en geconcentreerd werken. In de groepen 3 t/m 8 wordt gewerkt volgens het leerstofjaarklassensysteem.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Nederlandse taal
23.5%
Bewegingsonderwijs en spel
22.4%
Kunstzinnige oriëntatie
16.3%
Rekenen
13.3%
Oriëntatie op natuur en techniek
9.2%
Oriëntatie op mens en maatschappij
6.1%
Pauze - speelkwartier
5.1%
Engels
2%
Levensbeschouwing
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Wereldoriëntatie
26.5%
Rekenen/wiskunde
21.4%
Taal
18.5%
Lezen
9.5%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.2%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Overig
5.1%
Engelse taal
2.6%
Levensbeschouwing
2%

Ontdek Ons Team van Onderwijsexperts: Uitmuntende Ondersteuning op Basisschool Mgr. Zwijsen

3

Taal- en Rekenkundige Vooruitgang: Specialisten voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gediplomeerd Orthopedagoog
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Basisschool Mgr. Zwijsen geloven we in gepersonaliseerde aandacht voor elke leerling. Ons team van vier intern begeleiders, waaronder twee gespecialiseerde orthopedagogen, werkt nauw samen met de groepsleerkrachten om de leerlingenzorg te optimaliseren. Een toegewijde orthopedagoog zorgt voor de correcte implementatie van individuele ondersteuningsplannen, specifiek afgestemd op kinderen met extra leerbehoeften. Dit garandeert dat elk kind de juiste begeleiding krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Voor onze getalenteerde leerlingen met meer- of hoogbegaafdheid bieden we een stimulerende leeromgeving in het Leerlab. Hier worden zij uitgedaagd met complexe opdrachten en projecten, zowel binnen het Leerlab als geïntegreerd in hun dagelijkse groepswerk. Dit bevordert hun intellectuele groei en houdt hen gemotiveerd.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig en Ondersteunend Klimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Onze leerkrachten kunnen rekenen op de expertise van onze intern begeleiders en orthopedagogen bij het signaleren en aanpakken van sociaal-emotionele uitdagingen. Daarnaast beschikken diverse leerkrachten over aanvullende specialisaties in sociaal-emotionele begeleiding. Zij fungeren als waardevolle ondersteuning voor hun collega's, waardoor we een veilige en positieve leeromgeving kunnen waarborgen voor alle kinderen op onze school.

2

Gedrag en Studievaardigheden: Praktische Hulp voor Focus en Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Onze school biedt gerichte ondersteuning voor leerlingen die extra hulp nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak. De vier intern begeleiders, waaronder twee orthopedagogen, vormen de kern van onze leerlingenzorg, in nauwe samenwerking met de groepsleerkrachten. Een van onze orthopedagogen is specifiek belast met de uitvoering van ondersteuningsarrangementen. Zij zorgt ervoor dat leerlingen met specifieke behoeften de best mogelijke begeleiding ontvangen, wat bijdraagt aan een betere schoolprestatie en welzijn.

3

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gekwalificeerde Gymnastiekdocenten
Motorisch Remedial Teachers (MRT)

Toelichting van de school:

Wij stimuleren de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen door diverse naschoolse activiteiten. Het 'SportPunt' biedt gedurende drie periodes per jaar na schooltijd gespecialiseerde gymlessen voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, zowel fysiek als mentaal. Deze lessen worden gegeven door onze ervaren vakleerkrachten gym en vinden plaats in cycli van zes weken, met clustering van leerjaren (groep 3/4, 5/6 en 7/8). Daarnaast organiseren we naschoolse yogalessen die bijdragen aan de algehele welzijn en concentratie van de leerlingen. Er is ook 'Naschoolse Sport', een gratis gymles aangeboden door onze vakleerkrachten gym, waar leerlingen van een specifieke leerjaar zich voor kunnen inschrijven. Onze twee speciaal opgeleide Motorisch Remedial Teachers verrijken de kennis van het gehele team op het gebied van motorische ontwikkeling. Zij delen hun expertise via teamtrainingen en bieden individuele ondersteuning aan leerkrachten bij specifieke vragen over de motorische vooruitgang van leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Diverse karren met Chromebooks
Breinplein: rustige werkplek voor kinderen

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool Monseigneur Zwijsen

Ons Toewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen is een levendige dorpsschool met een missie: een breed scala aan onderwijsmogelijkheden bieden aan alle kinderen in onze gemeenschap. Het welbevinden en de veiligheid van elke leerling staan hierbij voorop. We streven ernaar om passende ondersteuning te bieden, gebaseerd op zowel onze interne expertise als externe samenwerkingen, om zo de optimale ontwikkeling van elk kind te waarborgen. Indien de school niet direct de benodigde ondersteuning kan bieden, werken we nauw samen met het samenwerkingsverband De Meierij om een geschikte plek te vinden voor de leerling. Dit garandeert een continuüm van zorg en ontwikkeling, ongeacht de individuele behoeften. Toekomstig Aanbod: Innovatie en Expertise Onze professionele leerkrachten blijven zich ontwikkelen door middel van gespecialiseerde nascholing. Met een team van vier intern begeleiders, waaronder twee gespecialiseerde orthopedagogen, bieden we elke leerling de individuele aandacht die hij of zij verdient. Onze samenwerking met het Samenwerkingsverband De Meierij is essentieel voor het leveren van arrangementen op maat, ondersteund door onze eigen arrangementondersteuner en orthopedagoog. Wij zetten sterk in op de Kanjertraining voor een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarnaast stimuleren onze vakleerkrachten gym en muziek de fysieke en creatieve talenten van uw kind. Naschoolse sportactiviteiten, extra gymlessen en yoga-sessies zijn gratis toegankelijk voor alle leerlingen die hier interesse in hebben. Ons schoolkoor, onder leiding van onze muziekvakleerkracht, biedt een platform voor muzikale expressie. Voor het schooljaar 2025-2026 staat een teambrede scholing gepland gericht op lesgeven vanuit positieve, hoge verwachtingen. Dit versterkt onze ambitie om elke leerling te inspireren tot maximale prestaties en persoonlijke groei.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan RK Basisschool Monseigneur Zwijsen

Welke ambitieuze doelen stellen wij voor het schooljaar 2025-2026?

Voor het schooljaar 2025-2026 heeft Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen duidelijke ambities geformuleerd om ons onderwijs continu te verbeteren. We zetten vol in op het versterken van onze NT2-expertise, zodat we alle nieuwkomers optimaal kunnen begeleiden. Daarnaast investeren we in gerichte teamscholing, met een focus op lesgeven vanuit positieve, hoge verwachtingen, wat essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind. We optimaliseren de toepassing van de Kleuteruniversiteit in onze groepen 1 en 2, en besteden extra aandacht aan een naadloze doorlopende lijn in ons pedagogisch en didactisch handelen. Burgerschap is een integraal en zichtbaar onderdeel van ons lesprogramma, waarbij de actieve betrokkenheid van onze leerlingen centraal staat in het dagelijks onderwijs. Verder werken we aan inclusiever onderwijs door de oprichting van een Doelab, waarmee we onze onderwijsfilosofie verder vormgeven.

Hoe realiseren wij onze schoolse doelen en waarborgen we kwaliteit?

Ons gedetailleerde jaarplan beschrijft nauwkeurig de strategieën om onze ambitieuze onderwijsdoelen te behalen. We specificeren de betrokken partijen en de methoden voor evaluatie en borging van de voortgang en resultaten. Dit plan garandeert dat we continu werken aan de hoogste kwaliteit van ons onderwijs voor alle leerlingen van RK Basisschool Monseigneur Zwijsen.

Speciaal Aanbod Jonge Kind Basisschool Mgr. Zwijsen Kerkdriel: Vroegtijdige Ontwikkeling

Toelichting van de school

De Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen in Kerkdriel zet vol in op een optimale start voor elk kind. Wij werken nauw samen met vooraanstaande partners zoals Stichting VillaDriel, Kinderopvang 't Veldmuisje en Kinderdagverblijf De Balledotjes. Deze samenwerking stelt ons in staat om kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, te voorzien van een verrijkend VVE-programma (Voor- en Vroegschoolse Educatie). Via deze weg krijgen deze jonge talenten meer tijd op onze voorschoolse voorzieningen en ontvangen zij gespecialiseerde begeleiding. Bij de overgang naar groep 1-2 zorgen onze pedagogisch medewerkers en groepsleerkrachten voor een naadloze aansluiting. Door middel van gezamenlijk overleg en gestructureerde overdrachtsformulieren, garanderen wij een warme overdracht die perfect aansluit bij de individuele onderwijsbehoeften van elk kind. Zelfs voor kinderen die geen gebruik maken van een VVE-programma, zorgen wij middels onze gestandaardiseerde overdrachtsformulieren en een persoonlijke overdracht voor een optimale voorbereiding op de basisschool. Zo speelt de Mgr. Zwijsenschool proactief in op de leerbehoeften van alle jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Mgr. Zwijsen Kerkdriel extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

Basisschool Mgr. Zwijsen Kerkdriel biedt gespecialiseerde programma's ter ondersteuning van jonge kinderen, waaronder het VVE-programma, in samenwerking met lokale kinderopvangpartners.

Met welke kinderopvangpartners werkt Basisschool Mgr. Zwijsen Kerkdriel samen voor het jonge kind?

Basisschool Mgr. Zwijsen Kerkdriel werkt nauw samen met Stichting VillaDriel en Kinderopvang 't Veldmuisje om een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen te waarborgen.

Basisschool Mgr. Zwijsen Kerkdriel werkt nauw samen met Stichting VillaDriel en Kinderopvang 't Veldmuisje om een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen te waarborgen.

Team | Rooms Katholieke Basisschool Monseigneur Zwijsen in Kerkdriel | [2025] Schoolregister