
Schoolweging
De schoolweging van Rehobothschool Kampen is 28,27 , met een spreiding van 6,35 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
95,83% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, iets onder het vergelijkingsgemiddelde (96,37%) maar ruim boven de landelijke norm van 85%. De school garandeert hiermee een stevige basis voor doorstroming naar het VO.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
62,96% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde van 48,6%. Dit is 2,5% hoger dan bij vergelijkbare scholen (60,51%), wat duidt op effectieve differentiatie in reken- en taalonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een tweeledig beeld: enerzijds een sterk aandeel vwo-adviezen (20,83% vs. 18,61% regionaal), anderzijds een bovenmatig percentage vmbo-b adviezen (16,67% vs. 5,52% regionaal). De brede spreiding – van praktijkonderwijs tot vwo – reflecteert de diversiteit in de leerlingenpopulatie. Opvallend is het hoge aandeel gecombineerde adviezen (31,25%), wat wijst op zorgvuldige doorstroombegeleiding.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Kampen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
214.3 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Al deze stappen zijn vastgelegd in onze HGW kalender. De Ib'er checkt samen met de leerkrachten of alle stappen doorlopen worden. Wij kennen 4 zorg perioden en aan het eind van iedere zorg periode worden de doelen gecheckt, geëvalueerd en bijgesteld. Al deze actiepunten en evaluaties worden bijgehouden in onze groepsplannen en taakkaarten. De tussenresultaten worden gemeten met methode gebonden toetsen en niet-methode gebonden toetsen zoals het Cito Leerling Volgstysteem. Naast de lange zorg cyclus (de zorg perioden) kennen wij ook een korte zorg cyclus. In de weekplanningen kan tussendoor bijgesteld worden indien nodig blijkt nav analyse van de tussen-toetsen. Wij ondersteunen de leerlingen op basis van de verschillende zorgniveaus.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Maar liefst 42,86% van de leerlingen presteert boven hun basisschooladvies – bijna het dubbele van het landelijk gemiddelde (25,27%). Slechts 14,29% zit onder advies, wat consistent lager is dan de regionale trend (11,81%). Deze cijfers onderstrepen de kwaliteit van het adviseringstraject en de doorlopende ontwikkelingslijn naar het VO.
Sociale ontwikkeling
Overleg met Stuurgroep en Team
Respect voor jezelf en anderen
Reflecteren en zelfkennis
Sociale Veiligheid
Wat is de werkwijze van Basisschool Rehobothschool voor sociale ontwikkeling?
De werkwijze van Basisschool Rehobothschool voor sociale ontwikkeling wordt uitgewerkt met een stuurgroep en het team.
Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Rehobothschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool Rehobothschool gebruikt 'Zien' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Rehobothschool?
Basisschool Rehobothschool gebruikt de KiVa methode voor sociaal-emotioneel leren.