Jenaplankindcentrum De Verrekijker in Julianadorp

Het team van Jenaplankindcentrum De Verrekijker in Julianadorp

Current section: team
Vogelzand 4104
1788 Julianadorp

Zie hier hoe het team van Jenaplankindcentrum De Verrekijker is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Jenaplankindcentrum De Verrekijker. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Jenaplankindcentrum De Verrekijker bij jullie?

Ontdek hoe goed Jenaplankindcentrum De Verrekijker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Jenaplankindcentrum De Verrekijker zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95%)
Man (5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Jenaplankindcentrum De Verrekijker. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15%)
25-35 jaar (35%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Jenaplankindcentrum De Verrekijker werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (47.4%)
Direct ondersteunend personeel (47.4%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Jenaplankindcentrum De Verrekijker gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Onderwijzend Personeel bij De Verrekijker

Bij Jenaplankindcentrum De Verrekijker streven we naar continuïteit in het onderwijs. Wanneer een stamgroepleider onverhoopt ziek is of verlof opneemt, zetten we alles op alles om passende vervanging te vinden. We begrijpen dat een stabiele leeromgeving essentieel is voor uw kind. Daarom hebben we een aantal oplossingen achter de hand om de impact van afwezigheid te minimaliseren. Onze flexibele benadering omvat diverse strategieën. Dit kan variëren van het inzetten van collega's met minder lesgevende taken, het slim verdelen van leerlingen over bestaande groepen, tot het inschakelen van onze toegewijde onderwijsondersteuners voor kortdurende overnames. In uitzonderlijke gevallen, en altijd in overleg, kunnen we ervoor kiezen leerlingen tijdelijk naar huis te sturen met opdrachten. Uw kind kan rekenen op een betrokken team dat ook bij onverwachte situaties de beste zorg en begeleiding biedt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Binnen het Jenaplanonderwijs spreken we niet van klassen, maar van stamgroepen. Een stamgroep is samengesteld uit kinderen van verschillende leeftijden en ontwikkelingsniveaus. In tegenstelling tot de traditionele klas – waarin kinderen doorgaans van dezelfde leeftijd zijn en op hetzelfde moment dezelfde leerstof krijgen aangeboden – gaan wij bewust uit van verschillen tussen kinderen. Deze heterogene samenstelling sluit aan bij de uitgangspunten van het Jenaplanonderwijs, waarin het ontwikkelen van persoonlijke kwaliteiten, sociale vaardigheden en verantwoordelijkheid centraal staat.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning voor Elke Leerling op Jenaplankindcentrum De Verrekijker

4

Verbeteren Taal en Rekenen met Deskundige Hulp

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Heeft uw kind extra ondersteuning nodig bij taal of rekenen, die verder gaat dan het reguliere groepslesaanbod? Jenaplankindcentrum De Verrekijker werkt nauw samen met gespecialiseerde professionals van ons samenwerkingsverband Kop van Noord Holland om elke leerling de best mogelijke begeleiding te bieden. Deze experts beschikken over diepgaande kennis van leerstoornissen en worden ingeschakeld wanneer de onderwijsbehoeften van een kind hierom vragen. In samenspraak met u als ouder en ons interne ondersteuningsteam, kunnen wij specifieke taal- of rekenspecialisten betrekken. Zij observeren en evalueren het kind gericht, geven praktische adviezen aan de leerkracht en helpen het onderwijs in de klas optimaal af te stemmen op de individuele leerling. Door deze gerichte aanpak garanderen we dat elk kind binnen De Verrekijker de ondersteuning ontvangt die nodig is voor optimale persoonlijke groei en ontwikkeling. Alle stappen worden gezet in voortdurend overleg met u, waarbij we samen de meest effectieve ondersteuningsroute bepalen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Jenaplankindcentrum De Verrekijker hechten we grote waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Naast cognitieve groei, zorgen we ervoor dat elk kind zich ook op persoonlijk vlak optimaal kan ontplooien. Wekelijkse lessen sociale vaardigheden in elke groep versterken competenties zoals samenwerken, emotieregulatie en conflictoplossing. We hanteren schoolbreed het Positive Behavior Support (PBS) programma. Deze proactieve methodiek bevordert positief gedrag, creëert een stimulerend schoolklimaat en minimaliseert gedragsproblemen. PBS zorgt voor duidelijke verwachtingen en structuur, wat bijdraagt aan een veilige en prettige leeromgeving voor iedereen. De sociaal-emotionele ontwikkeling monitoren we in groep 3 t/m 8 met het IEP Hart & Handen instrument. Voor de jongste leerlingen gebruiken we gerichte observaties via ons leerlingvolgsysteem. Deze inzichten stellen ons in staat om tijdig passende ondersteuning te bieden wanneer dit gewenst is.

3

Ondersteuning bij Gedrag, Werkhouding en Leertrajecten

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Soms ervaren kinderen uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding of het aanpakken van taken. Op De Verrekijker bieden we gerichte ondersteuning, altijd in nauwe afstemming met u als ouder en ons deskundige ondersteuningsteam. Samen zorgen we voor de juiste aanpak die past bij de leerling. Om gedragsontwikkelingen nauwkeurig te volgen, maken we effectief gebruik van het SWIS (School-Wide Information System). Dit registratiesysteem helpt ons om gedragspatronen te analyseren op individueel, groeps- en schoolniveau, zodat we proactief en gericht kunnen handelen. Voor specifieke gedragsvragen schakelen we een gedragsspecialist van het samenwerkingsverband Kop van Noord Holland in. Deze professional biedt observatie, advies en begeleiding aan zowel kind als leerkracht. Bovendien versterken we onze interne expertise: vanaf schooljaar 2025-2026 volgt een van onze leerkrachten een opleiding tot gedragsspecialist, waardoor we nog meer gedragsvragen intern professioneel kunnen opvangen.

0

Motorische Ontwikkeling en Bewegingsstimulering

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Beweging is essentieel voor een gezonde ontwikkeling. Op Jenaplankindcentrum De Verrekijker verzorgt onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs voor alle groepen. Deze lessen stimuleren niet alleen de motorische vaardigheden, maar bieden ook waardevolle inzichten in de lichamelijke ontwikkeling van elk kind. Onze vakleerkracht observeert tijdens de lessen de grove motoriek, het coördinatievermogen en het uithoudingsvermogen. Bij signalen van ontwikkelingsverschillen of motorische uitdagingen, worden deze besproken met de leerkracht en de intern begeleider. Indien nodig, adviseren we u als ouder over mogelijke vervolgstappen, zoals consultatie bij een kinderfysiotherapeut of ergotherapeut. Via deze samenwerkingslijnen zorgen we ervoor dat de motorische ontwikkeling van uw kind de aandacht krijgt die het verdient, en dat zij met plezier en vertrouwen kunnen blijven bewegen en leren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van medisch handelen of persoonlijke verzorging, biedt Jenaplankindcentrum De Verrekijker een veilige omgeving. We werken nauw samen met u als ouder, het schoolteam en, indien nodig, externe zorgverleners om de zorg optimaal af te stemmen. Afhankelijk van de specifieke behoefte, kunnen we ondersteuning inschakelen van de schoolarts, jeugdverpleegkundige of gespecialiseerde therapeuten. Onze intern begeleider coördineert deze zorg en zorgt voor duidelijke protocollen en handelingsplannen, altijd met schriftelijke toestemming van ouders. Dit garandeert dat medische handelingen veilig en deskundig worden uitgevoerd. Een voorbeeld is de begeleiding van kinderen met diabetes, waarbij wij zorgen voor de benodigde zorg, zoals bloedsuikermetingen en medicatie-toediening. Zo kan elk kind vol vertrouwen deelnemen aan alle schoolactiviteiten. Ons streven is om een veilige en ondersteunende leeromgeving te bieden voor alle leerlingen, ongeacht hun zorgvraag.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Speelbos

Individuele Leerondersteuning op Jenaplankindcentrum De Verrekijker

Onze Aanpak voor Elke Leerling

Op Jenaplankindcentrum De Verrekijker geloven we in op maat gemaakt onderwijs voor elk uniek kind. In deze sectie van de schoolgids lichten we toe hoe wij leerlingen met specifieke behoeften extra ondersteuning bieden. Wij begrijpen dat sommige kinderen extra hulp nodig hebben om optimaal te leren en zich te ontwikkelen. Deze ondersteuning kan diverse vormen aannemen, zoals aangepaste opdrachten, extra uitleg in kleine groepen, meer oefentijd, of gespecialiseerde hulp van professionals zoals logopedisten of gedragsexperts. Onze aanpak is altijd gericht op het individu. Of het nu gaat om leesvaardigheid, het bieden van uitdagendere leermaterialen, of het stimuleren van sociale interactie tijdens het buitenspelen, wij kijken nauwkeurig naar de specifieke ondersteuningsbehoefte van elk kind. Ondersteuningsniveaus: Een Gelaagde Aanpak Wij hanteren een gelaagd systeem van ondersteuning om ervoor te zorgen dat onderwijs aansluit bij de individuele leerbehoeften: Niveau 1: Basisondersteuning – Dit is de standaard zorg die we bieden aan alle leerlingen. Het omvat de dagelijkse aandacht en begeleiding binnen de reguliere lessen. Niveaus 2 t/m 4: Verhoogde Ondersteuning – Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, bieden we intensievere ondersteuning. Dit kan variëren van extra instructie tot gespecialiseerde interventies, altijd binnen de schoolmuren. Niveau 5: Doorverwijzing naar Gespecialiseerd Onderwijs – Wanneer de schoolondersteuning niet langer volstaat, werken we nauw samen met ouders om de meest passende plek te vinden in het speciaal (basis)onderwijs of andere gespecialiseerde instellingen. Belangrijk is dat elk ondersteuningsniveau voortbouwt op het voorgaande, zodat de hulp continu en effectief blijft. We zorgen voor een naadloze doorstroming van zorg, afgestemd op het moment dat een leerling het nodig heeft. Niveau 1: Basisondersteuning – De Basis van Ons Onderwijs De leerkracht monitort voortdurend de voortgang en het welzijn van elke leerling. Door middel van observaties, toetsresultaten en het stellen van leerdoelen wordt de ontwikkeling nauwlettend gevolgd. De geboden hulp vindt plaats binnen de vertrouwde klasomgeving, en ouders worden proactief betrokken bij elke stap. Niveau 2: Onderwijs op Maat – Flexibele Klasseondersteuning Indien de basisondersteuning niet volstaat, bieden we tijdelijke, extra ondersteuning binnen de klas. Dit kan bestaan uit gerichte instructie, extra begeleiding of specifieke oefeningen, altijd met het doel om de leerling weer op het gewenste niveau te krijgen. Niveau 3: Versterkte Groepsbegeleiding – Expertise in de Klas Bij complexere ondersteuningsvragen schakelen we de expertise van onze intern begeleider in. Vaak wordt ook een onderwijsondersteuner ingezet om de leerling extra begeleiding te bieden, gebruikmakend van specifieke didactische methoden en interventies. Niveau 4: Schoolbreed Ondersteuningsteam – Collegiale Consultatie Als de voortgang onvoldoende is ondanks de extra begeleiding, komt ons interne ondersteuningsteam bijeen. Dit team, bestaande uit de directeur, leerkracht, intern begeleider en orthopedagoog, bespreekt de situatie en stelt een passend plan op. Ouders zijn hierbij altijd nauw betrokken. Mogelijke uitkomsten zijn: intensievere begeleiding buiten de klas, inzet van een onderwijsassistent, diagnostisch onderzoek, of arrangementen zoals een onderwijs-zorgarrangement (OZA). Niveau 5: Doorverwijzing naar Gespecialiseerd Onderwijs – De Juiste Plek Vinden Voor leerlingen die baat hebben bij gespecialiseerd onderwijs, zoals speciaal (basis)onderwijs (SBO/SO), onderwijs voor ZMOK/ZMLK, Mytylscholen of onderwijs voor langdurig zieke kinderen, wordt een aanvraag ingediend bij de Commissie Toelaatbaarheidsverklaring (CTO). Voor integrale zorgarrangementen werken we samen met gemeentelijke instanties en jeugdhulpverlening. Meer informatie over onze samenwerkingspartners en de regionale afspraken vindt u op onze website onder 'Wie doet wat? MIS-K'. Belangrijke Contactpersonen voor Ondersteuning Voor vragen over de ondersteuning kunt u terecht bij: De leerkracht (stamgroepleider) De intern begeleider: Melissa Last De schoolmaatschappelijk werker: Esther de Wit Daarnaast kunt u contact opnemen met: Het Samenwerkingsverband Kop van Noord-Holland Het Onafhankelijk Oudersteunpunt (via de website van het samenwerkingsverband). Samenwerkingsverband Kop van Noord-Holland James Wattstraat 4, 1817 DC Alkmaar Postbus 1120, 1810 KC Alkmaar Telefoon: 06 52 347 163 E-mail: secretariaat@swvkopvannoordholland.nl CTO Secretaraat: 06 52 347 139 E-mail: secretariaatcto@swvkopvannoordholland.nl www.swvkopvannoordholland.nl Toekomstige Ontwikkelingen in Leerondersteuning Jenaplankindcentrum De Verrekijker investeert continu in de verbetering van onze ondersteuningsstructuur. Vanaf schooljaar 2025-2026 zal een van onze leerkrachten de opleiding tot gedragsspecialist afronden, wat onze expertise op het gebied van gedragsbegeleiding aanzienlijk zal versterken. We versterken ook onze interne zorgstructuur door de invoering van een 'klein ondersteuningsteam' (klein OT). Dit team zorgt voor een efficiëntere afstemming van zorgvragen, bevordert eigenaarschap bij teamleden en ontlast de intern begeleider, zodat deze zich optimaal kan richten op coördinatie en overzicht. Door vroegtijdige signalering en nauwkeurige registratie kunnen we de juiste ondersteuning tijdig inzetten, zodat elk kind de kans krijgt zich volledig te ontplooien in een veilige en stimulerende omgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: Jenaplankindcentrum De Verrekijker

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schooljaarplan?

Voor het schooljaar 2025-2026 richt Jenaplankindcentrum De Verrekijker zich op diverse ontwikkelingen om de onderwijskwaliteit te verhogen. We zetten een belangrijke stap in de uitbreiding van ons onderwijsportfolio, wat bijdraagt aan een breder lesaanbod. De volledige implementatie van Positive Behavior Support (PBS) wordt afgerond, waarna we ons richten op het borgen van deze aanpak. Voor groep 3 introduceren we nieuwe, innovatieve lesmethodes voor zowel aanvankelijk rekenen als aanvankelijk lezen. Daarnaast verfijnen we ons aanbod in de kleuterbouw, met een scherpere focus op de specifieke leerdoelen van jonge kinderen. Een doorgaande ontwikkelingslijn voor jonge kinderen, van peuters tot en met groep 3, wordt ontwikkeld in samenwerking met onze peuterschool. Ten slotte werken we aan een verdere aanscherping van ons burgerschapsplan, om onze leerlingen optimaal voor te bereiden op de toekomst.

Hoe waarborgt onze school de gestelde onderwijsdoelen?

Bij Jenaplankindcentrum De Verrekijker werken we continu aan de realisatie van kwalitatief hoogstaand onderwijs en de brede ontwikkeling van al onze leerlingen. De onderwijsdoelen voor het schooljaar zijn nauwkeurig vastgelegd in ons schooljaarplan, waarin de jaarlijkse speerpunten en ontwikkelingslijnen gedetailleerd worden beschreven. Deze doelen zijn afgestemd op ons meerjarenbeleid en worden voortdurend aangepast aan de specifieke behoeften van onze leerlingen en de actuele ontwikkelingen binnen het onderwijs. Om deze ambitieuze doelen te bereiken en duurzaam te verankeren, investeren we structureel in de professionele ontwikkeling van ons gehele team. Tijdens onze teamvergaderingen en studiedagen bespreken we gezamenlijk de behaalde resultaten, onderwijskundige uitdagingen en kwaliteitsdoelstellingen. Deze sessies versterken de collectieve verantwoordelijkheid, bevorderen de uitwisseling van best practices en leiden tot concrete afspraken voor de dagelijkse onderwijspraktijk. De voortgang op de gestelde jaardoelen wordt gedurende het schooljaar meerdere keren geëvalueerd, zowel intern als in samenwerking met externe deskundigen, zoals de kwaliteitsmedewerker van ons bestuur. Deze ontwikkelingen en resultaten worden transparant gedeeld met en besproken in de medezeggenschapsraad (MR), wat zorgt voor gedeelde betrokkenheid en verantwoording. Voor een consistente implementatie van onze onderwijskwaliteit maken we gebruik van zogenaamde kwaliteitsafsprakenkaarten. Deze kaarten documenteren schoolbrede werkwijzen, procedures en pedagogisch-didactische afspraken, en dienen als een essentieel naslagwerk voor ons team. Ze bieden nieuwe medewerkers een snel en duidelijk inzicht in onze werkwijze en kernwaarden. Door deze systematische aanpak borgen we niet alleen de kwaliteit van ons onderwijs, maar stimuleren we ook een lerende cultuur binnen de school, waarin voortdurende verbetering centraal staat.

Optimale Start voor Jonge Kinderen bij Jenaplankindcentrum De Verrekijker

Toelichting van de school

Jenaplankindcentrum De Verrekijker biedt een gespecialiseerd programma voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om jonge kinderen een vliegende start te geven in hun basisschoolcarrière, met een focus op kansengelijkheid en een soepele overgang. Onze peuterschool, Peuterschool De Sterrekijkers, is gevestigd binnen hetzelfde gebouw en volgt volledig de Jenaplanpedagogiek. Samen vormen we een geïntegreerd kindcentrum waar de ontwikkeling van uw kind centraal staat. We gebruiken de erkende methode Uk & Puk, die zorgt voor een stimulerende en ontwikkelingsgerichte omgeving. De samenwerking tussen de peuterschool en de onderbouwgroepen (groep 1 en 2) is intensief. We waarborgen een naadloze aansluiting in leerlijnen, zodat de kennis en vaardigheden die kinderen spelenderwijs op de peuterschool opdoen, optimaal worden voortgebouwd in de basisschool. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, met name op het gebied van taalontwikkeling, ontvangen gerichte hulp. Via speelse taalactiviteiten vergroten we de woordenschat en stimuleren we de taalvaardigheid. Dit alles gebeurt in een veilige, stimulerende omgeving die interactie, beleving en betrokkenheid bevordert. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met lokale kinderdagverblijven en logopediepraktijken. Deze samenwerking zorgt voor een integrale aanpak, wat essentieel is voor een sterke startpositie van elk kind in Julianadorp.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Jenaplankindcentrum De Verrekijker voor jonge kinderen?

Onze school biedt uitgebreide ondersteuning voor jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een doorlopende leerlijn in samenwerking met onze peuterschool. We zetten de Uk & Puk methode in voor een optimale ontwikkeling.

Onze school biedt uitgebreide ondersteuning voor jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een doorlopende leerlijn in samenwerking met onze peuterschool. We zetten de Uk & Puk methode in voor een optimale ontwikkeling.

Kinderopvang Julianadorp
VVE en Peuteropvang Julianadorp
Kindcentrum Julianadorp

Met welke partners werkt Jenaplankindcentrum De Verrekijker samen voor het jonge kind?

Wij hebben een waardevolle samenwerking met Kappio, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om de beste zorg en educatie voor uw jonge kind te garanderen.

Wij hebben een waardevolle samenwerking met Kappio, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om de beste zorg en educatie voor uw jonge kind te garanderen.

Team | Jenaplankindcentrum De Verrekijker in Julianadorp | [2025] Schoolregister