
Schoolweging
De schoolweging van Joppeschool is 22,94 , met een spreiding van 4,51 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
98,58% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. Deze score overtreft ook het landelijk gemiddelde (98,03%), wat wijst op sterke basisvaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
68,09% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat boven de schoolspecifieke signaleringswaarde van 61,9% ligt. Dit onderstreept effectieve differentiatie, hoewel het iets onder het vergelijkingsgemiddelde (72,1%) blijft.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft een sterk theoretische focus: 45,45% vwo-advies (vs. 18,61% regio). Tegelijkertijd wijkt het percentage praktijkonderwijs (0%) af van vergelijkbare scholen (1,01%). De brede adviesrange (van vmbo-b/k tot vwo) sluit aan bij de lage spreiding in schoolweging (4,51).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Joppeschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussentijdse toetsen zijn een hulpmiddel om in te schatten of de cruciale doelen bereikt worden. Zowel methode gebonden als methode onafhankelijke toetsen zijn daarbij een hulpmiddel.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 5,26% presteert onder advies (landelijk 11,81%), terwijl 26,32% boven advies presteert. Dit wijst op accurate advisering én groeipotentieel, mogelijk door de kleinschalige begeleiding (gem. 127 leerlingen).