
Het team van De Ark in IJsselstein
Current section: teamZie hier hoe het team van De Ark is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Ark. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De Ark bij jullie?
Ontdek hoe goed De Ark bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De Ark zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Ark. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De Ark werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Ark gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging Personeel Basisschool De Ark: Zekerheid voor uw Kind
Bij Basisschool De Ark zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We hanteren een proactief beleid voor personeelsvervanging. Een speciaal opgeleide vervangingspool staat paraat om direct in te springen bij onverwachte afwezigheid, zodat uw kind verzekerd blijft van kwalitatief onderwijs. Indien een invaller uit de pool niet beschikbaar is, zetten we interne expertise in. Collega's met beschikbare capaciteit nemen met plezier een extra groep onder hun hoede, met de focus op minimale verstoring van het leerproces.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning
Taal & Rekenen: Fundament voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij De Ark leggen we een sterke basis in taal en rekenen, conform de kerndoelen. Onze doorlopende leerlijn, van groep 1 tot en met 8, garandeert een vloeiende ontwikkeling zonder onnodige sprongen. Wij bieden zowel snelle leerlingen als kinderen die extra tijd nodig hebben, passende begeleiding. We werken met duidelijke lesdoelen en succescriteria, waarbij convergente differentiatie centraal staat. Leerlingen die een doel beheersen, krijgen verdiepings- en verrijkingswerk. Kinderen die meer ondersteuning nodig hebben krijgen tijdens de stapeltijd extra tijd en directe feedback aan de instructietafel, zodat zij het niveau van de groep kunnen bijhouden. Dit gebeurt in variërende niveaugroepen per vak, periode of lesdoel. **Instructieafhankelijke kinderen:** Hebben veel begeleiding nodig. Zij ontvangen pre-teaching of extra instructie na de gezamenlijke les, gericht op het beheersen van het lesdoel. **Instructiegevoelige kinderen (basisgroep):** Vormen de meerderheid. Zij volgen het directe instructiemodel met 7 fasen: Terugblik, Oriëntatie, Uitleg, Begeleide oefening, Zelfstandige verwerking, Toets en transfer, en Terug- en vooruitblik. **Instructieonafhankelijke kinderen:** Hebben weinig extra instructie nodig. Zij starten direct met verwerkingsstof, volgen de compacte route en maken verrijkingsopdrachten. **Specifieke zorg:** Incidenteel volgen leerlingen een deels eigen programma, met leerstof aangepast aan hun onderwijsbehoeften, zoals extra werk uit de plusklas of begeleiding door de leerlingbegeleider. Voor dyslexie hanteren we een specifiek protocol.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Kanjertraining
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een positief pedagogisch klimaat is essentieel voor een veilige en prettige leeromgeving bij De Ark. Wij bevorderen een sfeer van acceptatie, respect en vertrouwen, waarin elk kind zich geborgen voelt en optimaal kan ontwikkelen. De Kanjertraining, die we in alle groepen toepassen, is hierin leidend. Deze training focust op de sociaal-emotionele ontwikkeling en leert kinderen op een constructieve manier met zichzelf en anderen om te gaan. Kernprincipes van de Kanjertraining zijn: vertrouwen, elkaar helpen, geen pestgedrag, en respectvolle communicatie. We integreren deze principes met praktijkvoorbeelden en de thema's uit de Kanjerboeken. Kinderen leren de vier petten (wit, zwart, rood, geel) te gebruiken om hun gedrag aan te passen aan de situatie, met als doel positief en betrouwbaar gedrag te tonen. De training is contextueel en omvat ook de samenwerking met ouders. Het leerlingvolgsysteem registreert sociale verhoudingen en gedragingen, wat ons helpt om de sociale veiligheid binnen de school te waarborgen.
Gedrag, Werkhouding & Taakaanpak: Leren Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij De Ark besteden we veel aandacht aan de leerstrategieën van onze leerlingen. We monitoren en stimuleren hierbij de werkhouding, het doorzettingsvermogen, de taakgerichtheid en de zelfstandigheid. Sinds schooljaar 2014-2015 is de leerlijn ‘leren leren’ een belangrijk onderdeel van ons onderwijsaanbod. Onze drie gedragsspecialisten bieden ondersteuning aan leerlingen wiens ontwikkeling belemmerd wordt door gedragsproblematiek. Zij observeren leerlingen en begeleiden leerkrachten bij het opstellen van passende onderwijsbehoeften.
Motorische & Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Ark biedt vier dagen per week gespecialiseerde bewegingslessen door een vakleerkracht. De motorische ontwikkeling van leerlingen wordt geëvalueerd met de MQ Scan, die hun motorische vaardigheden meet ten opzichte van leeftijdgenoten. Deze scan, uitgevoerd op een beweegbaan, geeft inzicht in de motorische vooruitgang. Kinderen vinden de beweegbaan leuk om te doen, en regelmatige scans helpen ons om de ontwikkeling te volgen. Op basis van de scanresultaten passen we lessen aan om specifieke motorische vaardigheden te oefenen en te verbeteren.
Medisch Handelen & Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar de mogelijkheden buiten de school. Wij zorgen voor een veilige omgeving waarin deze aspecten, indien nodig, op de juiste wijze worden aangepakt.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerondersteuning op Basisschool De Ark
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteit en Ambitie op De Ark
Welke toekomstgerichte doelen liggen vast in ons schoolplan?
Hoe realiseren we onze schoolambities concreet?
Hoe draagt De Ark bij aan onderwijsonderzoek en -verbetering?
Downloaden
Ontdek Ons Schoolplan: Download HierOntdek ons Stimulerende Programma voor het Jonge Kind bij Basisschool De Ark
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod heeft Basisschool De Ark voor jonge kinderen?
Basisschool De Ark biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun schoolcarrière. Het richt zich op het spelenderwijs ontwikkelen van taalvaardigheid, sociale vaardigheden en cognitieve capaciteiten. Daarnaast werken we nauw samen met de peuteropvang om een naadloze overgang naar de basisschool te garanderen.
Met welke partners werkt Basisschool De Ark samen voor het jonge kind programma?
Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen, werkt Basisschool De Ark samen met vertrouwde partners. Een belangrijke samenwerkingspartner is peuteropvang de Petteflet, die valt onder Stichting Pulse. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende aanpak vanaf de vroegste kinderjaren. Deze nauwe banden met lokale organisaties garanderen dat uw kind een gestructureerde en plezierige entree in het onderwijs maakt.