Basisschool De Torenuil in IJsselstein

Het team van Basisschool De Torenuil in IJsselstein

Current section: team
Sint Petersburglaan 29
3404 IJsselstein

Zie hier hoe het team van Basisschool De Torenuil is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Torenuil. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Torenuil bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Torenuil bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Torenuil zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Torenuil. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (53.3%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (6.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Torenuil werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (6.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Torenuil gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Torenuil: Een Betrouwbaar Plan

Bij Basisschool De Torenuil streven we naar een stabiele en stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen. We hechten veel waarde aan het welzijn van ons personeel, zodat zij met plezier en energie les kunnen geven. Daarom zorgen we voor een eerlijke werkverdeling en een duidelijke structuur binnen ons team. Onze prioriteit is het waarborgen van kwalitatief onderwijs, ook bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Bij ziekte of andere calamiteiten zetten we direct alles op alles om een gekwalificeerde vervanger te vinden. We begrijpen dat dit niet altijd direct mogelijk is, gezien het huidige lerarentekort in Nederland. Om de continuïteit van het onderwijs te garanderen, hebben alle scholen binnen Stichting Robijn een gezamenlijk protocol opgesteld. Dit protocol beschrijft de procedures en afspraken rondom personeelsvervanging. U kunt dit protocol opvragen bij de directie van de school voor inzage. Het personeelstekort vormt een uitdaging, wat helaas kan betekenen dat er soms geen directe invaller beschikbaar is. We doen er alles aan om de impact hiervan op de dagelijkse gang van zaken zo klein mogelijk te houden. Meer informatie over het vervangingsbeleid is ook te vinden op de website van Stichting Robijn: www.stichtingrobijn.nl.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Vormingsonderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Torenuil

3

Taal en Rekenen Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist Basisschool
Remedial Teacher IJsselstein
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Torenuil zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze gespecialiseerde remedial teacher, met een erkende rekenspecialisme, biedt gerichte hulp. Daarnaast beschikt een van onze toegewijde collega's over een diploma als specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, wat zorgt voor uitdagend en passend onderwijs.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Basisschool
Remedial Teacher IJsselstein
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kwink-coach Onderwijs
HB Specialist Basisschool

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele groei van elk kind. Hiervoor maken wij gebruik van de effectieve Kwink-methode, die sociale vaardigheden en emotioneel welzijn bevordert. Binnen ons team zijn twee collega's opgeleid tot gecertificeerde Kwink-coaches. Zij begeleiden leerlingen actief bij hun persoonlijke ontwikkeling en het opbouwen van positieve relaties.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Onderwijs
Intern Begeleider School
Taakspel Coach IJsselstein

Toelichting van de school:

Het bevorderen van een positieve werkhouding en een gestructureerde taakaanpak is een prioriteit op De Torenuil. Wij passen de 'Taakspel'-methode toe om leerlingen hierin te ondersteunen. Onze speciaal opgeleide taakspel-coach begeleidt de kinderen intensief, zodat zij leren zelfstandig en gefocust te werken aan hun schooltaken.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Computerlokaal
Lokaal t.b.v. HB plusklas

Maatwerk Ondersteuning: Elk Kind Uniek bij Basisschool De Torenuil

Ons Plan van Aanpak voor Succesvol Leren

Basisschool De Torenuil biedt op maat gemaakte ondersteuning, gebaseerd op het principe van Handelingsgericht Werken (HGW). Dit stappenplan, ontwikkeld binnen Samenwerkingsverband Profi Pendi, garandeert dat we de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling nauwkeurig in kaart brengen en erop inspelen. HGW: De Kern van Onze Aanpak Handelingsgericht Werken is meer dan een methode; het is onze filosofie. Wij focussen op de sterke punten van uw kind en creëren een leeromgeving die optimaal aansluit bij zijn of haar individuele ontwikkelingsproces. Door deze gerichte aanpak zorgen we ervoor dat elk kind zich veilig en gestimuleerd voelt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Zeven Uitgangspunten voor Effectief Onderwijs Onze HGW-aanpak rust op zeven kernprincipes die leidend zijn in ons dagelijks werk: doelgerichtheid, afstemming, centrale rol van de leerling, belang van leerkrachten en ouders, positieve benadering, samenwerking en transparantie. Deze principes waarborgen een gestructureerde en proactieve aanpak voor zowel het onderwijs als de begeleiding. Vijf Niveaus van Ondersteuning: Een Progressieve Aanpak We hanteren een vijf-niveaus model om de intensiteit van ondersteuning te structureren. Vanaf de basisbehoeften in de klas, breiden we de hulp stapsgewijs uit met expertise van onze intern begeleiders of externe specialisten, indien nodig. Elk niveau bouwt voort op het vorige, zodat de ondersteuning altijd passend is en meegroeit met de leerling. Passend Onderwijs via Profi Pendi Basisschool De Torenuil is aangesloten bij Samenwerkingsverband Profi Pendi, een regionaal netwerk dat zorgt voor een soepele organisatie van passend onderwijs. Dit stelt ons in staat om ook kinderen met specifieke leer-, gedrags- of ontwikkelingsuitdagingen de juiste begeleiding te bieden, of dit nu op onze school is of via gespecialiseerde partners. Profi Pendi: Uw Partner in Passend Onderwijs Het stafbureau van Profi Pendi ondersteunt ons met expertise, middelen en advies. Zij helpen ons bij het vinden van de meest geschikte onderwijsplek en het aanvragen van extra ondersteuningsarrangementen. Samen met Profi Pendi en u als ouder, zoeken we naar de beste oplossingen voor uw kind. Voor meer informatie, bezoek www.profipendi.nl of bel 030 2751288.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan 2025-2026: De Torenuil Ambitie

Wat Zijn de Kernambities van Ons Jaarplan 2025-2026?

Ons schoolplan voor 2025-2026 focust op een breed professionaliseringstraject genaamd "Regie in de School". We implementeren en borgen een nieuwe rekenmethode, met speciale aandacht voor concreet materiaal en redactiesommen. Daarnaast verstevigen we de aanpak van close reading voor alle groepen, van kleuters tot oudere leerlingen. Het aanbod voor jonge kinderen wordt verder ontwikkeld door thematisch werken te integreren. Een nieuw startpunt is het professionaliseringstraject gericht op spelbegeleiding. Op internationaal vlak streven we naar verbinding en uitwisseling met scholen in het buitenland om het Engels en de globalisering binnen ons onderwijs te versterken. Onze leerlingen ontwikkelen essentiële vaardigheden voor succesvol burgerschap, zoals communicatie, samenwerking en deelname aan besluitvorming. We stimuleren actief burgerschap in een veilige en ondersteunende omgeving. Verder implementeren we compacting en verrijking voor hoogbegaafde leerlingen, zowel binnen het thematisch werken in de onderbouw als in de plannen voor het jonge kind. We bouwen aan een sterke professionele leergemeenschap, werken evidence-informed en ontwerpen gezamenlijk lessen om ons onderwijsaanbod continu te optimaliseren. De school beschikt tevens over een beleidsstuk gericht op NT2-onderwijs en meertaligheid.

Hoe Garandeert De Torenuil de Kwaliteit van Haar Onderwijsdoelen?

Bij Basisschool De Torenuil monitoren we continu de kwaliteit van ons onderwijs. Twee keer per jaar evalueert het voltallige team onze onderwijsdoelen tijdens een schoolbrede bespreking, waarbij we waar nodig direct bijsturen. De leerkrachten werken tussentijds aan de verbetering van hun lespraktijken en het onderwijsaanbod, wat wordt besproken in de reguliere bouwvergaderingen. Deze continue kwaliteitsverbetering baseren we op resultaten van methode- en niet-methodetoetsen, interne evaluaties en tevredenheidsonderzoeken van alle betrokkenen. We zetten ons in voor de voortdurende professionele ontwikkeling van onze medewerkers, zodat hun groei parallel loopt met de schoolontwikkeling. Onze kwaliteitsborging omvat: - Periodieke beoordeling van onze schoolkwaliteit door ouders, leerlingen en leerkrachten. - Planmatige verbeteringen op basis van ons schoolplan, jaarplan en jaarverslag. - Systematische evaluatie van de realisatie van onze verbeterplannen. - Documentatie van processen en resultaten voor duurzame kwaliteit. - Transparante rapportage aan alle belanghebbenden, inclusief de inspectie, het bestuur van Stichting Robijn, de (G)MR en ouders. - Actieve waarborging van de sociale veiligheid voor zowel medewerkers als leerlingen.

Ontdek ons Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Torenuil

Toelichting van de school

Basisschool De Torenuil in IJsselstein biedt een stimulerende omgeving voor kinderen in de vroege ontwikkelingsfase. We richten ons op een brede, kindgerichte aanpak die de nieuwsgierigheid prikkelt en de basis legt voor levenslang leren. Onze school is er trots op om samen te werken met gespecialiseerde partners om een rijke leerervaring te garanderen. Met een toegewijd team van ervaren leerkrachten creëren we een veilige en uitdagende omgeving waar elk kind zich welkom voelt en de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren, van de eerste schooldagen tot verdere jaren.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Torenuil voor jonge kinderen?

Basisschool De Torenuil in IJsselstein biedt een uitgebreid en kindgericht programma, speciaal ontworpen om de vroege ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit aanbod omvat diverse activiteiten die gericht zijn op spelenderwijs leren, sociale interactie en de ontwikkeling van essentiële vaardigheden. We zorgen voor een warme en uitnodigende sfeer waar elk kind zich optimaal kan ontplooien. Ons onderwijs is afgestemd op de behoeften van jonge leerlingen, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Ontdek de unieke leerervaring die wij bieden, met een focus op individuele aandacht en een stimulerende lesomgeving.

Met welke organisaties werkt Basisschool De Torenuil samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Torenuil in IJsselstein werkt nauw samen met Blos Kinderopvang IJsselstein om een naadloze overgang en een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen profiteren van een consistente en verrijkende leeromgeving, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Onze partnerschappen zijn essentieel om kinderen de best mogelijke start te geven. Door samen te werken met deskundige organisaties zoals Blos, versterken we ons aanbod en bieden we een breder scala aan ontwikkelingsmogelijkheden. Dit optimaliseert de educativo-pedagogische continuïteit voor elk kind.

Basisschool De Torenuil in IJsselstein werkt nauw samen met Blos Kinderopvang IJsselstein om een naadloze overgang en een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen profiteren van een consistente en verrijkende leeromgeving, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Onze partnerschappen zijn essentieel om kinderen de best mogelijke start te geven. Door samen te werken met deskundige organisaties zoals Blos, versterken we ons aanbod en bieden we een breder scala aan ontwikkelingsmogelijkheden. Dit optimaliseert de educativo-pedagogische continuïteit voor elk kind.

Team | Basisschool De Torenuil in IJsselstein | [2025] Schoolregister