Hervormde basisschool Rehoboth in IJsselmuiden

Het team van Hervormde basisschool Rehoboth in IJsselmuiden

Current section: team
Drostenstraat 1 A
8271 IJsselmuiden

Zie hier hoe het team van Hervormde basisschool Rehoboth is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Hervormde basisschool Rehoboth. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Hervormde basisschool Rehoboth bij jullie?

Ontdek hoe goed Hervormde basisschool Rehoboth bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Hervormde basisschool Rehoboth zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Hervormde basisschool Rehoboth. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (40%)
45-55 jaar (13.3%)
55-65 jaar (13.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Hervormde basisschool Rehoboth werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (18.8%)
Indirect ondersteunend personeel (12.5%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Hervormde basisschool Rehoboth gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging bij Afwezigheid van Leerkrachten op Basisschool Rehoboth

Bij Hervormde Basisschool Rehoboth in IJsselmuiden is de directie verantwoordelijk voor een optimale invulling van de lesuren, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We streven ernaar de continuïteit van het onderwijs zo min mogelijk te verstoren. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van kwalitatief goed onderwijs. Daarom werken we met een flexibele schil voor vervanging. Dit kan bestaan uit een beroep doen op onze eigen invalpool of de flexibele schil van JufMeester. Ook kijken we naar mogelijkheden binnen ons eigen team, zoals het inschakelen van duo-collega's of PABO-stagiaires onder begeleiding. Indien deze opties niet toereikend zijn, kunnen collega's gevraagd worden om extra uren te maken. In uitzonderlijke situaties, waarbij geen enkele vorm van vervanging mogelijk is, treedt een noodprocedure in werking. Dit kan betekenen dat leerlingen intern worden opgevangen, waarbij we rekening houden met de groepsgrootte om de kwaliteit te waarborgen. Als laatste redmiddel, wanneer interne opvang niet haalbaar is, kan het voorkomen dat leerlingen tijdelijk naar huis moeten. Ouders worden hierover zo snel mogelijk geïnformeerd. Een groep zal maximaal twee dagen lesvrij hebben, waarna een andere groep aan de beurt kan zijn. Indien mogelijk krijgen de leerlingen huiswerk mee voor deze dagen. Voor vervanging in de bovenbouw zoeken we vaak naar interne oplossingen door ervaren leerkrachten uit de onderbouw in te zetten, gezien de specifieke uitdagingen van het lesgeven aan oudere leerlingen. De directie communiceert transparant met ouders over de genomen maatregelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bewegingsonderwijs / buitenspel
31.5%
Spelen en werken
25%
Taalactiviteiten
15.2%
Rekenactiviteiten
12%
Levensbeschouwing
8.7%
Voorlezen
5.4%
Muziek
2.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
18.4%
Taal
17.6%
Rekenen/wiskunde
17.4%
Wereldoriëntatie
14.7%
Levensbeschouwing
9.6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.6%
Bewegingsonderwijs
6.4%
Overig
5.6%
Engelse taal
1.6%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Rehoboth IJsselmuiden

4

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Gereformeerde Basisschool Rehoboth zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze school beschikt over een team van gekwalificeerde specialisten. U vindt bij ons een Intern Begeleider, drie Rekenspecialisten en een Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid. Daarnaast hebben we een Taalspecialist met expertise in NT2-ondersteuning en twee Leesspecialisten. Zij bieden gerichte hulp om elke leerling succesvol te laten zijn in deze kernvakken.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten direct aan deze categorie zijn toegewezen, hecht Rehoboth IJsselmuiden veel waarde aan het sociaal-emotioneel welzijn van alle leerlingen. We integreren sociale en emotionele leerdoelen in het dagelijkse onderwijs. Voor specifieke ondersteuning werken we samen met externe partners en zetten we de expertise van onze interne begeleiders in.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Leerteam Sociaal Emotioneel

Toelichting van de school:

Gereformeerde Basisschool Rehoboth bevordert actief een positief schoolklimaat en een effectieve leeromgeving. Onze coördinatoren Gedrag en de Intern Begeleider werken nauw samen om duidelijke gedragsverwachtingen te scheppen en te handhaven. Bij individuele leerlingen met specifieke gedragsbehoeften bieden we gerichte ondersteuning. We maken gebruik van methodes zoals Kwink voor sociale vaardigheden en werken samen met externe experts voor zowel individuele als groepstrainingen, bijvoorbeeld Paxze en Defender.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Rehoboth IJsselmuiden besteedt aandacht aan de motorische ontwikkeling van haar leerlingen. We faciliteren toegang tot externe expertise door een nauwe samenwerking met fysiotherapeuten. Daarnaast is er wekelijks een fysiotherapeut gedurende twee uur binnen onze school actief om leerlingen te ondersteunen.

0

Medische Ondersteuning en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische ondersteuning en persoonlijke verzorging werkt Gereformeerde Basisschool Rehoboth samen met de ouders en, waar nodig, met externe medische professionals. We zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving waarin de basisbehoeften van elk kind worden gerespecteerd. Specifieke medische procedures of ondersteuning worden altijd in overleg met de betrokkenen en deskundigen geregeld.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Plusklas
Talentklas

Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning op Basisschool Rehoboth

Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) Uitgelegd

Op Hervormde Basisschool Rehoboth zetten we ons in voor passend onderwijs voor elke leerling. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe we dit realiseren. Jaarlijks analyseren we de groepssamenstellingen en bepalen we de individuele ondersteuningsbehoeften van onze leerlingen. De diversiteit binnen de klassen kwantificeren we met een Diversiteit Quotiënt (DQ). Een hogere DQ geeft aan dat er meer ondersteuning nodig is. Het gemiddelde DQ op scholen ligt doorgaans tussen 1 en 1,2. Elke basisschool biedt basisondersteuning, die periodiek door de Inspectie van het Onderwijs wordt beoordeeld. Ons team brengt daarnaast onze sterke punten en ontwikkelingsgebieden binnen passend onderwijs in kaart om ons onderwijs continu te verbeteren. Sommige leerlingen hebben meer hulp nodig dan basisondersteuning. Dit kan extra ondersteuning zijn, geleverd door ons eigen team met de aanwezige expertise, of externe ondersteuning waarbij we specialisten van buiten inschakelen, zoals onze orthopedagoog van Adapt of experts uit het speciaal (basis)onderwijs. Onze samenwerkingspartners zijn onder andere Het Prisma, De Ambelt, De Twijn, De Enkschool, GGD en schoolmaatschappelijk werk via het CJG. Ook werken we samen met externe onderwijsspecialisten. Deze extra en externe ondersteuning wordt georganiseerd via arrangementen, die we zelf ontwikkelen of inkopen via het samenwerkingsverband. De financiering hiervoor wordt eveneens door het samenwerkingsverband verzorgd. In ons SOP leggen we vast hoe we invulling geven aan passend onderwijs en welke rol wij hierin spelen. Meer informatie over Samenwerkingsverband 23-05 is te vinden via hun website. Contactpersoon OCW is Dhr. Joop Groos. Rehoboth hanteert een duidelijke zorgstructuur, waarbij het onderwijs wordt afgestemd op onze leerlingenpopulatie en met name op leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften. Leerkrachten en ondersteuners werken planmatig met deze leerlingen, met zichtbare resultaten in systemen als LeerUniek, Leerling in Beeld en Parnassys.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Onderwijs

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor de komende jaren?

Basisschool Rehoboth in IJsselmuiden heeft een heldere visie op de toekomst van ons onderwijs. Deze visie is vastgelegd in ons schoolplan voor de periode 2024-2027, met concrete doelen die we over vier jaar willen realiseren. Jaarlijks stellen we samen met ons toegewijde team specifieke jaardoelen op. Voor het schooljaar 2025-2026 focussen we ons primair op het versterken van de basisvaardigheden. Dit omvat één belangrijk doel voor Taal en Spelling, naast gerichte verbeteringen in ons rekenonderwijs, de aandacht voor het jonge kind, en de implementatie van thematisch werken met Da Vinci. Ons actuele schooljaarplan, waarin deze doelen gedetailleerd zijn uitgewerkt, is opvraagbaar bij de directie. Zo houden we u volledig op de hoogte van onze onderwijsontwikkelingen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en waar ligt de focus?

Jaarlijks ontwikkelen we met het voltallige team scherpe jaardoelen, die we vastleggen in ons schooljaarplan. Voor het schooljaar 2025-2026 hebben we vier specifieke doelen geformuleerd. Gedurende het jaar evalueren we de voortgang op deze jaardoelen en aan het einde van het schooljaar vindt een grondige evaluatie plaats met het team. Dit stelt ons in staat om te consolideren wat goed gaat en bij te sturen waar nodig. De focus voor het komende jaar ligt op het optimaliseren van de basisvaardigheden. Met de introductie van een nieuwe methode voor Taal en Spellingsonderwijs versterken en verbeteren we de leerresultaten. Daarnaast werken we aan drie aanvullende doelen gericht op het Jonge Kind, rekenvaardigheden en de Da Vinci-methode. Deze jaardoelen zijn toegewezen aan teamleden die actief deelnemen in leerteams, wat zorgt voor een hoge betrokkenheid van iedereen. Tijdens de zes verplichte studiedagen delen teamleden hun inzichten en voortgang met collega's, wat de collectieve ontwikkeling ten goede komt. Binnen onze school maken we effectief gebruik van diverse onderwijssystemen zoals LeerUniek, Leerling in Beeld, Parnassys en kwaliteitskaarten. Tweejaarlijks meten we de tevredenheid van zowel leerlingen als ouders, en jaarlijks beoordelen we de tevredenheid van onze teamleden op diverse aspecten, waaronder zorg en ondersteuning. De laatste meting vond plaats in het schooljaar 2024-2025. Wij geloven sterk in leren van en met elkaar. Onze school kent diverse interne expertises die we verder willen uitbouwen. Momenteel hebben we gecertificeerde coördinatoren voor rekenen en cultuur, een leescoördinator, een gespecialiseerd teamlid voor hoogbegaafdheid, een specialist voor NT2-ondersteuning voor anderstalige leerlingen, en zes leerkrachten met een afgeronde werkplekcoach opleiding. Dit laatste positioneert Rehoboth als een uitstekende leerplek voor studenten. Als erkende opleidingsschool, aangesloten bij SCOPE, werken we nauw samen met de Educatieve Academie van Hogeschool Viaa. SCOPE is een samenwerkingsverband van twintig schoolbesturen in het primair onderwijs. Binnen dit verband leiden we leerkrachten op tot zelfbewuste professionals, voorbereid op de uitdagingen van het toekomstige onderwijs door middel van werkplekleren. In de klassen passen we het Expliciet Directe Instructie (EDI) model toe voor de kernvakken. Dagelijks zijn de leerdoelen zichtbaar op het bord, en werken we met vaste structuren. Elke groep maakt gebruik van het effectieve directe instructiemodel, ondersteund door tools zoals timers, stoplichten en instructieblokjes om het leren te optimaliseren.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Basisschool Rehoboth

Toelichting van de school

Basisschool Rehoboth in IJsselmuiden legt een sterke focus op een naadloze overgang voor jonge kinderen. Wij onderhouden actieve samenwerkingen met voorschoolse educatie-instanties. Deze partnerschappen zijn essentieel voor een effectieve informatie-uitwisseling, met name voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Ons doel is het creëren van een doorlopende leerlijn, vanaf de peuterspeelzaal tot en met onze groepen. We betrekken ouders actief bij elke overgang, of het nu gaat om de stap van voorschool naar school, van onze basisschool naar het voortgezet onderwijs, of bij een schoolwissel. Voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften werken we nauw samen met het samenwerkingsverband en gespecialiseerde zorgpartners. We pakken taalachterstanden proactief aan vanaf de start. Door nauwe banden met voorschoolse voorzieningen kunnen onze leerkrachten direct inspelen op de behoeften van elk kind. Indien nodig integreren we extra taal- en leesonderwijs in het lesrooster. Groepen of individuele leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij taal, ontvangen een intensiever programma met meer gerichte instructie en oefening voor het automatiseren van vaardigheden.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Rehoboth extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Rehoboth in IJsselmuiden biedt een breed scala aan aanvullende programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat specifieke activiteiten gericht op vroege taalontwikkeling en sociaal-emotionele groei, afgestemd op de behoeften van onze jongste leerlingen.

Ja, Basisschool Rehoboth in IJsselmuiden biedt een breed scala aan aanvullende programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat specifieke activiteiten gericht op vroege taalontwikkeling en sociaal-emotionele groei, afgestemd op de behoeften van onze jongste leerlingen.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke organisaties werkt Basisschool Rehoboth samen voor het jonge kind programma?

Basisschool Rehoboth IJsselmuiden werkt nauw samen met diverse voorschoolse educatie-instanties en peuteropvangen om een optimale start en doorlopende leerlijn voor jonge kinderen te garanderen. Ook onderhouden we contacten met samenwerkingsverbanden en zorgpartners voor kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften.
Team | Hervormde basisschool Rehoboth in IJsselmuiden | [2025] Schoolregister