
Het team van Hervormde basisschool Rehoboth in IJsselmuiden
Current section: teamZie hier hoe het team van Hervormde basisschool Rehoboth is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Hervormde basisschool Rehoboth. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Hervormde basisschool Rehoboth bij jullie?
Ontdek hoe goed Hervormde basisschool Rehoboth bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Hervormde basisschool Rehoboth zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Hervormde basisschool Rehoboth. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Hervormde basisschool Rehoboth werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Hervormde basisschool Rehoboth gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging bij Afwezigheid van Leerkrachten op Basisschool Rehoboth
Bij Hervormde Basisschool Rehoboth in IJsselmuiden is de directie verantwoordelijk voor een optimale invulling van de lesuren, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We streven ernaar de continuïteit van het onderwijs zo min mogelijk te verstoren. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van kwalitatief goed onderwijs. Daarom werken we met een flexibele schil voor vervanging. Dit kan bestaan uit een beroep doen op onze eigen invalpool of de flexibele schil van JufMeester. Ook kijken we naar mogelijkheden binnen ons eigen team, zoals het inschakelen van duo-collega's of PABO-stagiaires onder begeleiding. Indien deze opties niet toereikend zijn, kunnen collega's gevraagd worden om extra uren te maken. In uitzonderlijke situaties, waarbij geen enkele vorm van vervanging mogelijk is, treedt een noodprocedure in werking. Dit kan betekenen dat leerlingen intern worden opgevangen, waarbij we rekening houden met de groepsgrootte om de kwaliteit te waarborgen. Als laatste redmiddel, wanneer interne opvang niet haalbaar is, kan het voorkomen dat leerlingen tijdelijk naar huis moeten. Ouders worden hierover zo snel mogelijk geïnformeerd. Een groep zal maximaal twee dagen lesvrij hebben, waarna een andere groep aan de beurt kan zijn. Indien mogelijk krijgen de leerlingen huiswerk mee voor deze dagen. Voor vervanging in de bovenbouw zoeken we vaak naar interne oplossingen door ervaren leerkrachten uit de onderbouw in te zetten, gezien de specifieke uitdagingen van het lesgeven aan oudere leerlingen. De directie communiceert transparant met ouders over de genomen maatregelen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Rehoboth IJsselmuiden
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Gereformeerde Basisschool Rehoboth zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze school beschikt over een team van gekwalificeerde specialisten. U vindt bij ons een Intern Begeleider, drie Rekenspecialisten en een Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid. Daarnaast hebben we een Taalspecialist met expertise in NT2-ondersteuning en twee Leesspecialisten. Zij bieden gerichte hulp om elke leerling succesvol te laten zijn in deze kernvakken.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten direct aan deze categorie zijn toegewezen, hecht Rehoboth IJsselmuiden veel waarde aan het sociaal-emotioneel welzijn van alle leerlingen. We integreren sociale en emotionele leerdoelen in het dagelijkse onderwijs. Voor specifieke ondersteuning werken we samen met externe partners en zetten we de expertise van onze interne begeleiders in.
Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Gereformeerde Basisschool Rehoboth bevordert actief een positief schoolklimaat en een effectieve leeromgeving. Onze coördinatoren Gedrag en de Intern Begeleider werken nauw samen om duidelijke gedragsverwachtingen te scheppen en te handhaven. Bij individuele leerlingen met specifieke gedragsbehoeften bieden we gerichte ondersteuning. We maken gebruik van methodes zoals Kwink voor sociale vaardigheden en werken samen met externe experts voor zowel individuele als groepstrainingen, bijvoorbeeld Paxze en Defender.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Rehoboth IJsselmuiden besteedt aandacht aan de motorische ontwikkeling van haar leerlingen. We faciliteren toegang tot externe expertise door een nauwe samenwerking met fysiotherapeuten. Daarnaast is er wekelijks een fysiotherapeut gedurende twee uur binnen onze school actief om leerlingen te ondersteunen.
Medische Ondersteuning en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor medische ondersteuning en persoonlijke verzorging werkt Gereformeerde Basisschool Rehoboth samen met de ouders en, waar nodig, met externe medische professionals. We zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving waarin de basisbehoeften van elk kind worden gerespecteerd. Specifieke medische procedures of ondersteuning worden altijd in overleg met de betrokkenen en deskundigen geregeld.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning op Basisschool Rehoboth
Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Onderwijs
Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor de komende jaren?
Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en waar ligt de focus?
Downloaden
Download ons Uitgebreide Schoolplan HierOptimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Basisschool Rehoboth
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Rehoboth extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool Rehoboth in IJsselmuiden biedt een breed scala aan aanvullende programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat specifieke activiteiten gericht op vroege taalontwikkeling en sociaal-emotionele groei, afgestemd op de behoeften van onze jongste leerlingen.