
Het team van Hervormde basisschool Eben-Haëzer in IJsselmuiden
Current section: teamZie hier hoe het team van Hervormde basisschool Eben-Haëzer is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Hervormde basisschool Eben-Haëzer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Hervormde basisschool Eben-Haëzer bij jullie?
Ontdek hoe goed Hervormde basisschool Eben-Haëzer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Hervormde basisschool Eben-Haëzer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Hervormde basisschool Eben-Haëzer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Hervormde basisschool Eben-Haëzer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Hervormde basisschool Eben-Haëzer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Vervanging van Leerkrachten: Ons Plan bij Afwezigheid
Bij Hervormde Basisschool Eben-Haëzer in IJsselmuiden waarborgen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Ons team en de directie zetten zich volledig in om altijd een passende oplossing te vinden voor uw kind. De directie draagt de eindverantwoordelijkheid voor het regelen van vervanging. We hanteren een zorgvuldig stappenplan om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Inzet van onze flexibele invalpool en het benutten van samenwerkingsverbanden met duo-collega's zijn onze eerste prioriteiten. Daarnaast maken we, waar mogelijk, gebruik van enthousiaste PABO-stagiaires die onder begeleiding van hun mentor een groep kunnen waarnemen. Als deze opties niet volstaan, vragen we flexibele collega's om bij te springen en een extra dag te werken om klassen te dekken. In uitzonderlijke situaties, wanneer geen van de reguliere methoden tot een oplossing leidt, activeren we onze noodprocedure. Dit kan betekenen dat leerlingen tijdelijk intern worden opgevangen in andere groepen. We realiseren ons dat dit extra druk kan leggen op klassen die al vol zijn, en streven ernaar dit tot een minimum te beperken. Voor de bovenbouwgroepen, waar gespecialiseerde kennis van cruciaal belang is, schuiven we indien nodig intern met leerkrachten. Dit stelt ons in staat om de ervaring van onze eigen leerkrachten optimaal in te zetten. Ouders worden direct geïnformeerd bij uitval van lessen. Een groep krijgt maximaal twee lesvrije dagen; daarna rouleren we om de impact te spreiden. Waar mogelijk krijgen leerlingen huiswerk mee voor deze dagen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra Ondersteuning op Basisschool Eben-Haëzer: Onze Deskundige Specialisten
Taalontwikkeling en Rekenen: Vakkundige Hulp op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Eben-Haëzer zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze interne begeleider en orthopedagoog bieden gerichte hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Specifiek voor meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben we een toegewijde coördinator en een stimulerende plusklas. Een gespecialiseerde rekenspecialist versterkt de rekenvaardigheden, terwijl onze logopedist zorgt voor een vroege signalering van spraak- en taalontwikkelingsproblemen door middel van jaarlijkse screenings in groep 2. De orthopedagoog is flexibel inzetbaar voor specifieke casussen. Bovendien is er vijf ochtenden per week extra begeleiding beschikbaar voor leerlingen die dit nodig hebben, wat zorgt voor een proactieve aanpak van leeruitdagingen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig en Positief Leerklimaat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij geloven in het belang van een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarom maken we op Eben-Haëzer gebruik van 'Kwink', een innovatieve online methode voor sociaal-emotioneel leren (SEL), inclusief burgerschap en mediawijsheid. Kwink biedt een uitgebreid SEL-programma dat is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Het programma is praktisch, boeiend en altijd up-to-date. De methode richt zich op preventie, zoals het tegengaan van pesten, en het versterken van de groepscohesie, wat leidt tot een veilige leeromgeving. Met Kwink bevorderen we een positief schoolklimaat door verstorend gedrag en pesten te voorkomen. De groepsbrede, preventieve aanpak zorgt voor een veilige en ondersteunende groepssfeer, waarin elk kind zich welkom en gewaardeerd voelt.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Expertise voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak werken we nauw samen met bureau Adapt, onderdeel van IJsselRijk. Een vaste orthopedagoog van Adapt ondersteunt ons met deskundig advies en onderzoeken. Zij denkt actief met ons mee over individuele leerplannen en biedt praktische handvatten voor zowel leerkrachten als ouders. Dit zorgt voor een consistente en effectieve aanpak, afgestemd op de specifieke behoeften van elk kind. Daarnaast profiteren we van de expertise binnen het samenwerkingsverband Hanzeland. Via dit verband kunnen we indien nodig een gespecialiseerde gedragsspecialist inschakelen, wat onze ondersteuningsmogelijkheden verder versterkt.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging en Gezondheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling direct aan onze school verbonden zijn, besteden we veel aandacht aan beweging en gezonde leefstijl binnen ons curriculum. Wij stimuleren actieve lessen en speelkwartieren om de motorische vaardigheden van alle leerlingen te bevorderen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn Eerst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Ons team is getraind in bedrijfshulpverlening (BHV), zodat we adequaat kunnen handelen in geval van medische noodgevallen of ongelukken. Dit zorgt voor een veilige omgeving waarin leerlingen zich vrij voelen om te leren en te spelen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Eben-Haëzer
Ons Beleid voor Extra Begeleiding
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Samen Werken aan Toekomstig Onderwijs
Wat zijn de kernambities van ons strategisch schoolplan?
Hoe garandeert onze school de realisatie van de gestelde onderwijsdoelen?
Ontdek Ons Kindcentrum: Peuteropvang en Doorlopende Leerlijnen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?
Onze basisschool biedt een rijk scala aan extra ondersteuning voor jonge kinderen. Centraal staat onze peuteropvang, die fungeert als een voorbereiding op de basisschool. Door onze samenwerking met IJsselRijk en andere voorschoolse educatiepartners, zorgen we voor een harmonieuze overgang en een doorlopende leerlijn. Dit alles maakt ons een volwaardig Kindcentrum waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Met welke organisaties werkt Eben-Haëzer samen voor het jonge kind?
Christelijke Basisschool Eben-Haëzer werkt nauw samen met Kindcentrum IJsselRijk. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige peuteropvang en draagt bij aan de ontwikkeling van onze jongste leerlingen. Meer informatie over onze peuteropvang en de diensten van IJsselRijk vindt u op de website.