Basisschool Hervormde basisschool Eben-Haëzer in IJsselmuiden

Het team van Hervormde basisschool Eben-Haëzer in IJsselmuiden

Current section: team
Dorpsweg 20
8271 IJsselmuiden

Zie hier hoe het team van Hervormde basisschool Eben-Haëzer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Hervormde basisschool Eben-Haëzer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Hervormde basisschool Eben-Haëzer bij jullie?

Ontdek hoe goed Hervormde basisschool Eben-Haëzer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Hervormde basisschool Eben-Haëzer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Hervormde basisschool Eben-Haëzer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Hervormde basisschool Eben-Haëzer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Hervormde basisschool Eben-Haëzer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten: Ons Plan bij Afwezigheid

Bij Hervormde Basisschool Eben-Haëzer in IJsselmuiden waarborgen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Ons team en de directie zetten zich volledig in om altijd een passende oplossing te vinden voor uw kind. De directie draagt de eindverantwoordelijkheid voor het regelen van vervanging. We hanteren een zorgvuldig stappenplan om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Inzet van onze flexibele invalpool en het benutten van samenwerkingsverbanden met duo-collega's zijn onze eerste prioriteiten. Daarnaast maken we, waar mogelijk, gebruik van enthousiaste PABO-stagiaires die onder begeleiding van hun mentor een groep kunnen waarnemen. Als deze opties niet volstaan, vragen we flexibele collega's om bij te springen en een extra dag te werken om klassen te dekken. In uitzonderlijke situaties, wanneer geen van de reguliere methoden tot een oplossing leidt, activeren we onze noodprocedure. Dit kan betekenen dat leerlingen tijdelijk intern worden opgevangen in andere groepen. We realiseren ons dat dit extra druk kan leggen op klassen die al vol zijn, en streven ernaar dit tot een minimum te beperken. Voor de bovenbouwgroepen, waar gespecialiseerde kennis van cruciaal belang is, schuiven we indien nodig intern met leerkrachten. Dit stelt ons in staat om de ervaring van onze eigen leerkrachten optimaal in te zetten. Ouders worden direct geïnformeerd bij uitval van lessen. Een groep krijgt maximaal twee lesvrije dagen; daarna rouleren we om de impact te spreiden. Waar mogelijk krijgen leerlingen huiswerk mee voor deze dagen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool Eben-Haëzer: Onze Deskundige Specialisten

5

Taalontwikkeling en Rekenen: Vakkundige Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Educatieve Groei
Orthopedagoog voor Ontwikkelingsondersteuning
Rekenspecialist voor Numerieke Vaardigheden
Hoogbegaafdheid Specialist voor Talentontwikkeling
Logopedist voor Communicatieverbetering

Toelichting van de school:

Op Basisschool Eben-Haëzer zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze interne begeleider en orthopedagoog bieden gerichte hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Specifiek voor meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben we een toegewijde coördinator en een stimulerende plusklas. Een gespecialiseerde rekenspecialist versterkt de rekenvaardigheden, terwijl onze logopedist zorgt voor een vroege signalering van spraak- en taalontwikkelingsproblemen door middel van jaarlijkse screenings in groep 2. De orthopedagoog is flexibel inzetbaar voor specifieke casussen. Bovendien is er vijf ochtenden per week extra begeleiding beschikbaar voor leerlingen die dit nodig hebben, wat zorgt voor een proactieve aanpak van leeruitdagingen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig en Positief Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Ondersteuning
Hoogbegaafdheid Specialist voor Sociale Integratie

Toelichting van de school:

Wij geloven in het belang van een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarom maken we op Eben-Haëzer gebruik van 'Kwink', een innovatieve online methode voor sociaal-emotioneel leren (SEL), inclusief burgerschap en mediawijsheid. Kwink biedt een uitgebreid SEL-programma dat is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Het programma is praktisch, boeiend en altijd up-to-date. De methode richt zich op preventie, zoals het tegengaan van pesten, en het versterken van de groepscohesie, wat leidt tot een veilige leeromgeving. Met Kwink bevorderen we een positief schoolklimaat door verstorend gedrag en pesten te voorkomen. De groepsbrede, preventieve aanpak zorgt voor een veilige en ondersteunende groepssfeer, waarin elk kind zich welkom en gewaardeerd voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Expertise voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Effectieve Werkstrategieën
Orthopedagoog voor Gedragsanalyse

Toelichting van de school:

Voor uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak werken we nauw samen met bureau Adapt, onderdeel van IJsselRijk. Een vaste orthopedagoog van Adapt ondersteunt ons met deskundig advies en onderzoeken. Zij denkt actief met ons mee over individuele leerplannen en biedt praktische handvatten voor zowel leerkrachten als ouders. Dit zorgt voor een consistente en effectieve aanpak, afgestemd op de specifieke behoeften van elk kind. Daarnaast profiteren we van de expertise binnen het samenwerkingsverband Hanzeland. Via dit verband kunnen we indien nodig een gespecialiseerde gedragsspecialist inschakelen, wat onze ondersteuningsmogelijkheden verder versterkt.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling direct aan onze school verbonden zijn, besteden we veel aandacht aan beweging en gezonde leefstijl binnen ons curriculum. Wij stimuleren actieve lessen en speelkwartieren om de motorische vaardigheden van alle leerlingen te bevorderen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn Eerst

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverlening (BHV) voor Noodgevallen

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Ons team is getraind in bedrijfshulpverlening (BHV), zodat we adequaat kunnen handelen in geval van medische noodgevallen of ongelukken. Dit zorgt voor een veilige omgeving waarin leerlingen zich vrij voelen om te leren en te spelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Eben-Haëzer

Ons Beleid voor Extra Begeleiding

Op onze Hervormde Basisschool Eben-Haëzer in IJsselmuiden geloven we in het bieden van uitstekende zorg en begeleiding aan al onze leerlingen. Elk schooljaar evalueren we zorgvuldig de groepsdynamiek en de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling. Ons doel is om een omgeving te creëren waarin ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen, met de juiste ondersteuning op maat. De basiszorg op onze school wordt jaarlijks getoetst door de Inspectie van het Basisonderwijs, die onze aanpak van 'Zorg en Begeleiding' beoordeelt. Intern brengen we onze pedagogische en didactische sterktes en ontwikkelpunten in kaart. Deze inzichten gebruiken we continu om ons onderwijs te verbeteren en aan te passen aan de veranderende onderwijsbehoeften. Indien een leerling meer nodig heeft dan de standaard basisondersteuning, bieden we extra of externe hulp. Extra ondersteuning wordt verzorgd door ons eigen team van gekwalificeerde professionals. Wanneer gespecialiseerde kennis van buitenaf nodig is, schakelen we externe expertise in, vaak vanuit het speciaal (basis)onderwijs. Onze gewaardeerde samenwerkingspartners omvatten onder andere Het Prisma, De Ambelt, De Twijn, De Enkschool, onze eigen orthopedagoog, de GGD en schoolmaatschappelijk werkers van het CJG. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om flexibele arrangementen te bieden, gefinancierd door ons samenwerkingsverband. Samenvattend beschrijft ons Perspectief op School (POS) de uitvoering van passend onderwijs en onze visie hierop. We zijn aangesloten bij Samenwerkingsverband 23-05 Hanzeland (Ossenkamp 8, 8024 AE Zwolle, 06-30497017 / secretariaat-po@swv-hanzeland.nl). Onze ambitie is om proactief te handelen en ondersteuning te bieden zodra een zorgvraag zich aandient. Door onze signaleringsvaardigheden te versterken en open communicatie tussen leerkrachten, intern begeleiders en directie te stimuleren, kunnen we vroege signalen oppakken. Dit minimaliseert langetermijngevolgen en zorgt ervoor dat leerlingen de hulp krijgen die ze nodig hebben, wanneer ze die nodig hebben. We streven naar meer differentiatie binnen de klassen, zodat het onderwijsaanbod beter aansluit bij de individuele leerbehoeften van elk kind. Modellen zoals Effectieve Directe Instructie (EDI) helpen ons hierbij om het leerproces te optimaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Samen Werken aan Toekomstig Onderwijs

Wat zijn de kernambities van ons strategisch schoolplan?

Ons schoolplan is een dynamisch document dat continu wordt ontwikkeld om het beste onderwijs te bieden. Voor de groepen 1-2-3 focussen we op onderwijsvernieuwing, waarbij thematisch werken centraal staat. Dit zorgt voor passend onderwijs dat aansluit bij de individuele ontwikkelingsfase van elk kind. Daarnaast zetten we actief in op het vergroten van ouderbetrokkenheid. We onderzoeken hoe ouders zich nog meer een gewaardeerde partner kunnen voelen in de ontwikkeling van hun kind, zodat we samen sterk staan. Een derde belangrijk speerpunt is het verbeteren van de rekenresultaten. We hebben de oorzaken van de huidige prestaties geanalyseerd en een gericht verbetertraject opgesteld om de leerresultaten te optimaliseren. Tot slot besteden we extra aandacht aan het afmaken van lopende projecten en doelen. Ondanks onvoorziene omstandigheden hebben we niet alle ambities volledig kunnen realiseren in het afgelopen jaar. Dit ontwikkelpunt zorgt ervoor dat we onze plannen zorgvuldig afronden en de kwaliteit waarborgen.

Hoe garandeert onze school de realisatie van de gestelde onderwijsdoelen?

Gedurende het schooljaar evalueren we de voortgang van onze jaardoelen, met een formele evaluatie aan het einde van het schooljaar met het hele team. Jaardoelen worden toegewezen aan teamleden binnen leerteams, wat zorgt voor hoge betrokkenheid en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Leren van en met elkaar is de kern van onze aanpak. Binnen ons team ontwikkelen we continu diverse expertises. We hebben een gecertificeerde cultuurcoördinator en twee leerkrachten met een afgeronde opleiding tot werkplekcoach. Volgend schooljaar breiden we dit uit met vier extra werkplekcoaches. Onze ambitie is om een geaccrediteerde opleidingsschool te worden via Scope, wat onze school een uitstekende leeromgeving maakt voor studenten. Verder investeert onze school in gespecialiseerde opleidingen: een collega volgt de opleiding tot rekencoördinator, een ander bereidt zich voor op een managementfunctie, en BHV-taken worden centraal opgepakt. Binnen de groepen hanteren we duidelijke structuren en het directe instructiemodel, ondersteund door visuele hulpmiddelen zoals timers en stoplichten. Onze kwaliteitszorg is verankerd in een meerjarenplanning, waarmee we systematisch de onderwijskwaliteit beoordelen en verbeteren. Dit is nauw verbonden met ons integraal personeelsbeleid, zodat schoolontwikkeling en professionele groei hand in hand gaan. Verbeterpunten, vastgesteld in samenspraak met het team en gebaseerd op onze ambities, worden verwerkt in het schooljaarplan en uitgevoerd door toegewijde werkgroepen. De directie monitort de voortgang nauwgezet. Twee keer per jaar vindt een tussentijdse evaluatie plaats van de schooljaardoelen. Aan het einde van het jaar evalueren we de verbeterplannen en leggen we verantwoording af in het jaarverslag. Het schoolplan is een levend document dat jaarlijks wordt geactualiseerd op basis van deze evaluaties en de feedback van het bestuur, zodat we continu blijven innoveren en verbeteren.

Ontdek Ons Kindcentrum: Peuteropvang en Doorlopende Leerlijnen

Toelichting van de school

Christelijke Basisschool Eben-Haëzer in IJsselmuiden is trots op haar rol als Kindcentrum. We bieden een bloeiende peuteropvang die vijf ochtenden per week klaarstaat voor jonge kinderen. Deze opvang is onderdeel van de gerenommeerde organisatie IJsselRijk. Ouders kunnen zich aanmelden en alle benodigde informatie vinden op www.ijsselrijk.nl/kinderopvang.nl. Dit stelt ons in staat om een naadloze overgang te creëren van de opvang naar het basisonderwijs, wat essentieel is voor de ontwikkeling van uw kind. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met voorschoolse voorzieningen om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen. Deze samenwerking is cruciaal voor het uitwisselen van belangrijke informatie over leerlingen, met name die met specifieke onderwijsbehoeften of een achterstandsituatie. Ook de overgang naar vervolgscholen, inclusief tussentijdse schoolwisselingen, wordt zorgvuldig begeleid. Ouders worden altijd actief betrokken bij elke stap in de onderwijsreis van hun kind, van peuteropvang tot basisschool en eventueel verder. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal, grijpen we direct in. Door de samenwerking met voorschoolse instellingen kunnen onze leraren direct inspelen op eventuele taalachterstanden. We bieden een intensiever taalaanbod aan voor groepen, subgroepen of individuele leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. Dit omvat meer instructie en gerichte oefening om taalvaardigheid te versterken. De aanwezigheid van onze peuteropvang in hetzelfde gebouw bevordert korte communicatielijnen en een soepele ontwikkeling voor elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Onze basisschool biedt een rijk scala aan extra ondersteuning voor jonge kinderen. Centraal staat onze peuteropvang, die fungeert als een voorbereiding op de basisschool. Door onze samenwerking met IJsselRijk en andere voorschoolse educatiepartners, zorgen we voor een harmonieuze overgang en een doorlopende leerlijn. Dit alles maakt ons een volwaardig Kindcentrum waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Onze basisschool biedt een rijk scala aan extra ondersteuning voor jonge kinderen. Centraal staat onze peuteropvang, die fungeert als een voorbereiding op de basisschool. Door onze samenwerking met IJsselRijk en andere voorschoolse educatiepartners, zorgen we voor een harmonieuze overgang en een doorlopende leerlijn. Dit alles maakt ons een volwaardig Kindcentrum waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Kindcentrum Eben-Haëzer: Geïntegreerde Opvang en Onderwijs

Met welke organisaties werkt Eben-Haëzer samen voor het jonge kind?

Christelijke Basisschool Eben-Haëzer werkt nauw samen met Kindcentrum IJsselRijk. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige peuteropvang en draagt bij aan de ontwikkeling van onze jongste leerlingen. Meer informatie over onze peuteropvang en de diensten van IJsselRijk vindt u op de website.

Christelijke Basisschool Eben-Haëzer werkt nauw samen met Kindcentrum IJsselRijk. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige peuteropvang en draagt bij aan de ontwikkeling van onze jongste leerlingen. Meer informatie over onze peuteropvang en de diensten van IJsselRijk vindt u op de website.

Team | Hervormde basisschool Eben-Haëzer in IJsselmuiden | [2025] Schoolregister