
Het team van Basisschool Hulsberg in Hulsberg
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Hulsberg is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Hulsberg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Hulsberg bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Hulsberg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Hulsberg zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 94.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Hulsberg. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Hulsberg werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Hulsberg gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Hulsberg
Op Basisschool Hulsberg zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of noodzakelijk verlof onderzoeken we actief de inzet van gekwalificeerde externe vervangers. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderwijsverstoring. Mochten we onverhoopt geen externe leerkracht kunnen plaatsen, dan hanteren we een zorgvuldig stappenplan. Een toegewijde collega of onderwijsondersteuner neemt tijdelijk de zorg voor de klas op zich. Indien nodig, kunnen groepen worden samengevoegd met een aangepast, focusgericht lesprogramma om de continuïteit te waarborgen. We werken ook nauw samen met andere scholen in de regio om flexibel leerkrachtentekorten op te vangen. In uitzonderlijke situaties, waarbij alle andere opties zijn uitgeput, vragen we met klem de medewerking van ouders om hun kinderen thuis op te vangen. Dit doen we altijd in een zo laat mogelijke fase om de impact te beperken. Concreet betekent dit voor onze schoolgemeenschap: Aan het einde van de eerste dag zonder vervanging ontvangen de leerlingen van de betreffende groep een bericht voor thuis. Hierin informeren we u over de situatie en de noodzaak om voor de volgende dag eventueel kinderopvang te regelen, aangezien er nog één dag geïmproviseerd wordt. Op de tweede dag van de vervangingssituatie ontvangen de leerlingen opnieuw een bericht. Dit bericht informeert u dat de kinderen de daaropvolgende dag (de derde dag zonder vervanging) niet naar school hoeven te komen. We verwachten hen dan weer vol energie op de vierde dag, zodat het reguliere onderwijs zo snel mogelijk wordt hervat.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Het lesgeven is de belangrijkste taak van de leerkracht. We maken verschil tussen pedagogisch handelen (hoe we met kinderen omgaan) en didactisch handelen (hoe we lesgeven), maar beide zijn eigenlijk altijd met elkaar verbonden. Wij vinden het belangrijk om oog te hebben voor elk kind, een open houding te hebben, respect te tonen en een goede relatie op te bouwen, zodat het kind zich begrepen voelt. Nagenoeg alle kinderen doen mee aan de klassikale uitleg en inoefening. Hierna gaan de meeste kinderen de leerstof zelfstandig verwerken en aan de leerlingen die dit nodig hebben, wordt nogmaals verlengde instructie gegeven.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool Hulsberg
Taal en Rekenen: Expertise op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool Hulsberg hanteren we een bewezen formatieve benadering voor zowel taal als rekenen. Dit betekent dat we continu de voortgang van elke leerling nauwlettend volgen en gerichte, constructieve feedback geven. Zo stimuleren we een gestage ontwikkeling, niet alleen na afloop van een les, maar gedurende het hele leerproces. Onze aanpak in rekenonderwijs is gericht op het monitoren van de leerling zijn of haar voortgang. Door middel van gerichte vragen, tussentijdse oefeningen en observatie van de aanpak van rekenopdrachten, krijgen we inzicht in het leerproces. We focussen op de strategieën en de manier van denken, niet enkel op het eindresultaat, om zo het rekenbegrip te versterken. Dit stelt ons in staat om het onderwijs en de begeleiding flexibel aan te passen aan de individuele behoeften, wat leidt tot optimale leerresultaten. Ook in het taalonderwijs zetten we vol in op formatieve didactiek. Via gesprekken, schrijfopdrachten en leesactiviteiten volgen we de taalontwikkeling nauwkeurig. We identificeren specifieke vaardigheden die versterking behoeven, zoals lezen, schrijven, spelling of grammatica. Directe feedback tijdens de les helpt leerlingen om de volgende stappen te zetten in hun taalontwikkeling. Regelmatige tussentijdse evaluaties zorgen ervoor dat we tijdig kunnen bijsturen en leerlingen voortdurend sterker maken in hun taalvaardigheden. Deze formatieve werkwijze creëert een omgeving waarin elke leerling op eigen tempo kan groeien. Met ondersteuning op maat en duidelijke feedback, bereiken onze leerlingen hun individuele leerdoelen effectief.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Hulsberg investeert actief in de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Wij streven ernaar leerlingen wegwijs te maken in de wereld, hen te helpen kritisch te denken en hen veerkrachtig te maken. Een hoge mate van veiligheid en geborgenheid op school is hierbij essentieel. Onze aanpak is zowel preventief als gericht op specifieke ondersteuning. We organiseren groepsactiviteiten die de sociale vaardigheden bevorderen, zoals lessen over emotieverwerking, groepsgesprekken en rollenspellen. Hiermee leren kinderen respectvol met elkaar om te gaan en conflicten op te lossen, wat bijdraagt aan een positieve groepsdynamiek. Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, bieden we individuele gesprekken aan. Deze gesprekken, vaak met de intern begeleider, richten zich op persoonlijke uitdagingen en het versterken van zelfvertrouwen. We monitoren de sociaal-emotionele ontwikkeling nauwlettend en werken, indien nodig, samen met ouders en externe professionals om de best mogelijke ondersteuning te bieden.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Executieve Functies
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Hulsberg biedt gespecialiseerde ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, met een focus op de ontwikkeling van executieve functies. Deze essentiële vaardigheden, zoals plannen, organiseren, doorzetten en zelfregulatie, zijn cruciaal voor het succes van elke leerling. We hanteren schoolbrede, duidelijke afspraken over regels en structuren die consistent worden toegepast in alle groepen. Leerlingen worden actief betrokken bij het formuleren en naleven van deze afspraken. Hierdoor ontwikkelen zij een groter bewustzijn van hun eigen werkhouding en gedrag, wat leidt tot een meer effectieve leeromgeving en betere prestaties.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Via onze vakleerkracht bewegen van RiskCare krijgen de leerlingen van Basisschool Hulsberg wekelijks uitdagende gymlessen. In de onderbouw ligt de nadruk op de ontwikkeling van basisbewegingen, terwijl in de bovenbouw wordt gewerkt aan sporttechnieken, kracht en uithoudingsvermogen. De vakleerkracht verzorgt één les per week, en de andere gymles wordt gegeven door de eigen leerkracht. We beschikken over een moderne gymzaal voor de groepen 3 t/m 8 en een aparte speelzaal voor de jongste leerlingen van groep 1 en 2. Deze faciliteiten zorgen voor een gevarieerd en stimulerend bewegingsprogramma.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Extra Ondersteuning voor Elke Leerling
Gedetailleerde Uitleg van Basisschool Hulsberg
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Schoolplan Basisschool Hulsberg
Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan voor Basisschool Hulsberg?
Hoe realiseert Basisschool Hulsberg haar onderwijsdoelen?
Succesvolle Start: Ons Programma voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke extra ondersteuning biedt Basisschool Hulsberg voor jonge kinderen?
Onze school biedt een rijk en ondersteunend programma voor het jonge kind, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een optimale start te garanderen.
Met welke partners werkt Basisschool Hulsberg samen voor de jongste kinderen?
Basisschool Hulsberg werkt nauw samen met Stichting Kinderopvang Nuth om een doorlopende en kwalitatieve ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen.