Basisschool Hulsberg in Hulsberg

Het team van Basisschool Hulsberg in Hulsberg

Current section: team
Schoolstraat 17
6336 Hulsberg

Zie hier hoe het team van Basisschool Hulsberg is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Hulsberg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Hulsberg bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Hulsberg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Hulsberg zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 94.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (94.1%)
Man (5.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Hulsberg. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (47.1%)
35-45 jaar (11.8%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Hulsberg werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Hulsberg gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Hulsberg

Op Basisschool Hulsberg zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of noodzakelijk verlof onderzoeken we actief de inzet van gekwalificeerde externe vervangers. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderwijsverstoring. Mochten we onverhoopt geen externe leerkracht kunnen plaatsen, dan hanteren we een zorgvuldig stappenplan. Een toegewijde collega of onderwijsondersteuner neemt tijdelijk de zorg voor de klas op zich. Indien nodig, kunnen groepen worden samengevoegd met een aangepast, focusgericht lesprogramma om de continuïteit te waarborgen. We werken ook nauw samen met andere scholen in de regio om flexibel leerkrachtentekorten op te vangen. In uitzonderlijke situaties, waarbij alle andere opties zijn uitgeput, vragen we met klem de medewerking van ouders om hun kinderen thuis op te vangen. Dit doen we altijd in een zo laat mogelijke fase om de impact te beperken. Concreet betekent dit voor onze schoolgemeenschap: Aan het einde van de eerste dag zonder vervanging ontvangen de leerlingen van de betreffende groep een bericht voor thuis. Hierin informeren we u over de situatie en de noodzaak om voor de volgende dag eventueel kinderopvang te regelen, aangezien er nog één dag geïmproviseerd wordt. Op de tweede dag van de vervangingssituatie ontvangen de leerlingen opnieuw een bericht. Dit bericht informeert u dat de kinderen de daaropvolgende dag (de derde dag zonder vervanging) niet naar school hoeven te komen. We verwachten hen dan weer vol energie op de vierde dag, zodat het reguliere onderwijs zo snel mogelijk wordt hervat.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het lesgeven is de belangrijkste taak van de leerkracht. We maken verschil tussen pedagogisch handelen (hoe we met kinderen omgaan) en didactisch handelen (hoe we lesgeven), maar beide zijn eigenlijk altijd met elkaar verbonden. Wij vinden het belangrijk om oog te hebben voor elk kind, een open houding te hebben, respect te tonen en een goede relatie op te bouwen, zodat het kind zich begrepen voelt. Nagenoeg alle kinderen doen mee aan de klassikale uitleg en inoefening. Hierna gaan de meeste kinderen de leerstof zelfstandig verwerken en aan de leerlingen die dit nodig hebben, wordt nogmaals verlengde instructie gegeven.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Hulsberg

3

Taal en Rekenen: Expertise op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Bij Basisschool Hulsberg hanteren we een bewezen formatieve benadering voor zowel taal als rekenen. Dit betekent dat we continu de voortgang van elke leerling nauwlettend volgen en gerichte, constructieve feedback geven. Zo stimuleren we een gestage ontwikkeling, niet alleen na afloop van een les, maar gedurende het hele leerproces. Onze aanpak in rekenonderwijs is gericht op het monitoren van de leerling zijn of haar voortgang. Door middel van gerichte vragen, tussentijdse oefeningen en observatie van de aanpak van rekenopdrachten, krijgen we inzicht in het leerproces. We focussen op de strategieën en de manier van denken, niet enkel op het eindresultaat, om zo het rekenbegrip te versterken. Dit stelt ons in staat om het onderwijs en de begeleiding flexibel aan te passen aan de individuele behoeften, wat leidt tot optimale leerresultaten. Ook in het taalonderwijs zetten we vol in op formatieve didactiek. Via gesprekken, schrijfopdrachten en leesactiviteiten volgen we de taalontwikkeling nauwkeurig. We identificeren specifieke vaardigheden die versterking behoeven, zoals lezen, schrijven, spelling of grammatica. Directe feedback tijdens de les helpt leerlingen om de volgende stappen te zetten in hun taalontwikkeling. Regelmatige tussentijdse evaluaties zorgen ervoor dat we tijdig kunnen bijsturen en leerlingen voortdurend sterker maken in hun taalvaardigheden. Deze formatieve werkwijze creëert een omgeving waarin elke leerling op eigen tempo kan groeien. Met ondersteuning op maat en duidelijke feedback, bereiken onze leerlingen hun individuele leerdoelen effectief.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Basisschool Hulsberg investeert actief in de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Wij streven ernaar leerlingen wegwijs te maken in de wereld, hen te helpen kritisch te denken en hen veerkrachtig te maken. Een hoge mate van veiligheid en geborgenheid op school is hierbij essentieel. Onze aanpak is zowel preventief als gericht op specifieke ondersteuning. We organiseren groepsactiviteiten die de sociale vaardigheden bevorderen, zoals lessen over emotieverwerking, groepsgesprekken en rollenspellen. Hiermee leren kinderen respectvol met elkaar om te gaan en conflicten op te lossen, wat bijdraagt aan een positieve groepsdynamiek. Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, bieden we individuele gesprekken aan. Deze gesprekken, vaak met de intern begeleider, richten zich op persoonlijke uitdagingen en het versterken van zelfvertrouwen. We monitoren de sociaal-emotionele ontwikkeling nauwlettend en werken, indien nodig, samen met ouders en externe professionals om de best mogelijke ondersteuning te bieden.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Executieve Functies

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Basisschool Hulsberg biedt gespecialiseerde ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, met een focus op de ontwikkeling van executieve functies. Deze essentiële vaardigheden, zoals plannen, organiseren, doorzetten en zelfregulatie, zijn cruciaal voor het succes van elke leerling. We hanteren schoolbrede, duidelijke afspraken over regels en structuren die consistent worden toegepast in alle groepen. Leerlingen worden actief betrokken bij het formuleren en naleven van deze afspraken. Hierdoor ontwikkelen zij een groter bewustzijn van hun eigen werkhouding en gedrag, wat leidt tot een meer effectieve leeromgeving en betere prestaties.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht bewegen

Toelichting van de school:

Via onze vakleerkracht bewegen van RiskCare krijgen de leerlingen van Basisschool Hulsberg wekelijks uitdagende gymlessen. In de onderbouw ligt de nadruk op de ontwikkeling van basisbewegingen, terwijl in de bovenbouw wordt gewerkt aan sporttechnieken, kracht en uithoudingsvermogen. De vakleerkracht verzorgt één les per week, en de andere gymles wordt gegeven door de eigen leerkracht. We beschikken over een moderne gymzaal voor de groepen 3 t/m 8 en een aparte speelzaal voor de jongste leerlingen van groep 1 en 2. Deze faciliteiten zorgen voor een gevarieerd en stimulerend bewegingsprogramma.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
De gymzaal voor groep 3 t/m 8 is op loopafstand
Het speelplein is ingedeeld voor groep 1-2 en 3-8
Buitenschoolse opvang Villa Hulsberg (SKN)
Peuterspeelzaal 't Peuterke (SKN)

Ontdek Onze Extra Ondersteuning voor Elke Leerling

Gedetailleerde Uitleg van Basisschool Hulsberg

Basisschool Hulsberg streeft naar passend en inclusief primair onderwijs, dicht bij huis in het prachtige Zuid-Limburg. Wij nemen onze zorgplicht serieus en werken samen met regionale partners om een optimale leeromgeving voor elk kind te garanderen. Als onderdeel van een groter samenwerkingsverband, werken we samen met scholen in regio's als Westelijke Mijnstreek, Maastricht-Heuvelland en Parkstad. Dit zorgt voor een breed en toegankelijk ondersteuningsaanbod. Wij geloven in een proactieve aanpak waarbij de school een centrale rol speelt in de begeleiding van leerlingen. Elke school, inclusief Basisschool Hulsberg, heeft een specifiek ondersteuningsprofiel. Dit profiel beschrijft de onderwijsondersteuning die wij bieden, en is te vinden in onze schoolgids en op de website van het samenwerkingsverband. Onze Ondersteuningsstructuur: Een Gelaagde Aanpak Wij hanteren een model met vijf ondersteuningsniveaus, van de dagelijkse les in de groep tot gespecialiseerde hulp. Niveau 1: Onderwijs binnen de eigen groep. Niveau 2: Extra ondersteuning in de klas. Niveau 3: Interne expertise voor gerichte hulp. Niveau 4: Samenwerking met externe specialisten. Niveau 5: Toegang tot speciaal (basis)onderwijs met een toelaatbaarheidsverklaring. Basisschool Hulsberg biedt standaard de basisondersteuning (niveaus 1-4), vaak in samenwerking met onze waardevolle netwerkpartners. Bij onduidelijkheden over de inzet van ondersteuning bieden samenwerkingsverbanden onafhankelijk advies. Gemeentelijke en Wettelijke Zorgondersteuning Naast onderwijsondersteuning werken we nauw samen met gemeentelijke instanties voor jeugdhulp en schoolmaatschappelijk werk. Indien nodig, wordt deze hulp aangevuld op onze onderwijsactiviteiten. Ook ondersteuning vanuit de Wet Langdurige Zorg (WLZ) of Zorgverzekeringswet (Zvw) wordt met ouders afgestemd voor optimale begeleiding tijdens schooltijd. Knooppunt: Samenwerken voor de Beste Oplossing Als de ondersteuningsbehoefte van een leerling onze eigen capaciteit overstijgt, organiseren we een 'knooppunt'. Hierin werken we samen met ouders, school, jeugdarts, schoolmaatschappelijk werk, leerplicht en gemeentelijke toegang om de best mogelijke oplossing te vinden. Aanmelding en Plaatsing: Ons Proces Ouders melden hun kind schriftelijk aan, minimaal 10 weken voor de gewenste startdatum. Een aanmelding garandeert geen plaatsing; we beoordelen elke aanvraag zorgvuldig. Wij vragen altijd informatie op bij de vorige school of kinderopvang om de benodigde ondersteuning te kunnen inschatten. Binnen zes weken, met een mogelijke verlenging van vier weken, beslissen we over plaatsing. Als Hulsberg niet de juiste plek is, zoeken we samen met u naar een passende school. Voor speciaal (basis)onderwijs is een toelaatbaarheidsverklaring nodig via het samenwerkingsverband. Bij overstap naar een andere school zorgen wij voor een soepele informatieoverdracht. Toekomstvisie: Continu Verbeteren van Ondersteuning Basisschool Hulsberg investeert continu in de ontwikkeling van onze leerkrachten en ons onderwijsaanbod. We richten ons op formatief handelen, het stimuleren van lees- en schrijfvaardigheid en het thematisch aanbieden van leerstof. We willen onze expertise op het gebied van rekenen, lezen en gedrag verder uitbreiden en de samenwerking met externe professionals intensiveren. Trainen van ons personeel is essentieel om beter aan te sluiten bij de diverse behoeften van onze leerlingen. Belangrijke Thema's voor Schoolontwikkeling: Formatief handelen met hoge verwachtingen voor elke leerling. Lerend lezen en lezend leren, met focus op schrijven en taalcreativiteit. De school als oefenplaats, met aandacht voor burgerschap, diversiteit en maatschappelijke thema's. Grenzen van Ondersteuning: Wanneer Noodzaak tot Doorverwijzing Hoewel we streven naar passend onderwijs voor iedereen, zijn er situaties waarin de ondersteuningsbehoefte de schoolcapaciteit overstijgt. Dit geldt bij ernstige gedragsproblemen die de veiligheid bedreigen, complexe medische zorg, structurele één-op-één begeleiding, of wanneer de leerbehoefte van een kind het leerproces van de groep te veel belemmert. Ook als de zorgcapaciteit van de school vol is, bijvoorbeeld door een hoog aantal zorgleerlingen, kan plaatsing lastig zijn. We wegen elke aanmelding zorgvuldig af om de kwaliteit voor alle leerlingen te waarborgen. Onze fysieke faciliteiten, inclusief MIVA-voorzieningen, zijn geschikt voor kinderen met lichamelijke beperkingen. Echter, situaties die gespecialiseerde medische zorg vereisen of waarbij complexe co-morbiditeit een rol speelt, kunnen buiten onze directe mogelijkheden vallen. Voor meer informatie over het samenwerkingsverband en contactgegevens kunt u terecht op www.passendonderwijszuid.nl.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan Basisschool Hulsberg

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan voor Basisschool Hulsberg?

Kwaliteitszorg op Basisschool Hulsberg is de fundering voor al onze onderwijsbeslissingen. Wij stellen heldere doelen, monitoren de voortgang nauwgezet en evalueren wanneer we deze doelen bereiken, waarbij we alle betrokkenen actief raadplegen. Onze school focust op vijf cruciale pijlers voor onderwijskwaliteit: een veilige leeromgeving, effectief pedagogisch en didactisch handelen, concrete onderwijsresultaten, continue leerlingontwikkeling en ondersteuning, en een robuust kwaliteitsbeleid. Deze pijlers sturen onze kwaliteitsverbetering op zowel school- als bestuursniveau, met een Plan-Do-Check-Act cyclus en een intern borgingssysteem om afspraken actueel te houden. Periodiek evalueren we resultaten en processen, en integreren we deze inzichten in toekomstige ontwikkelingen. Een jaaroverzicht per periode en pijler helpt ons om ambities te monitoren, bij te sturen en te borgen. Hierbij betrekken we actief onze schoolomgeving: de leerlingenraad, ouders via een ouderpanel en de medezeggenschapsraad (MR), en externe partners. Schoolplan 2024-2028: Onze Ambities Met ons schoolplan 2024-2028 streven we naar de realisatie van significante verbeteringen in ons onderwijs. Formatief Handelen met Hoge Verwachtingen Wij implementeren en borgen formatief handelen in al onze lessen, met specifieke kwaliteitskaarten voor rekenen en taal/lezen. We geloven in het potentieel van elke leerling en stellen hoge verwachtingen, waarbij formatief handelen (continue monitoring, bijsturing en ondersteuning) centraal staat voor optimale leeropbrengsten. Onze leerkrachten in groep 1-2 stemmen hun instructie voor taal, lezen en rekenen af op de groep, gekoppeld aan de kennis van Beekdaelen 'hard voor Taal'. Leerkrachten van groep 3-8 passen formatief handelen toe in hun dagelijkse pedagogische en didactische keuzes. Tijdens unit- en teamoverleggen bespreken we de voortgang van leerlingen op het gebied van basisvaardigheden, burgerschap en sociaal-emotionele ontwikkeling. We evalueren periodiek of ons handelen aansluit bij onze hoge verwachtingen en hoe dit zich vertaalt in de onderwijsresultaten. Leren Lezen, Lezend Leren en de Kritische Wereldburger Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van kinderen, waarbij we vanaf groep 1 taal gebruiken om de wereld te verkennen. We bieden taaldomeinen aan die kennis, vaardigheden en houding integreren, zodat kinderen zich ontwikkelen tot taalvaardige burgers die hun plaats in de wereld kennen en vormgeven. Kinderen leren betekenis te geven aan teksten, de waarde ervan in te zien voor zichzelf en anderen, en verbreden zo hun wereldbeeld. Dit proces is vastgelegd in onze kwaliteitskaart 'Door Lezen De Wereld Ontmoeten' (DLDWO). In de komende vier jaar breiden we dit uit naar 'Door Taal de Wereld Ontmoeten' (DTDWO) voor een breder taalonderwijs. Kennis, Vaardigheden en Houding Leerkrachten vergroten continu hun kennis en vaardigheden om kinderen doelgericht te leren schrijven (kerndoel 4), schrijven als leermiddel in te zetten (kerndoel 6) en creatief met taal om te gaan (kerndoel 5). Dit omvat ook het ontwikkelen van 'schrijfdurf' en het leren reflecteren op taalactiviteiten (kerndoel 9). De School als Oefenplaats: Burgerschap en de Omgeving Onze visie op burgerschap is geformuleerd en onze leerlingenpopulatie-analyse is bijgewerkt ter voorbereiding op dit schoolplan. Het onderwijsaanbod is afgestemd op onze leerlingenpopulatie, met aanvullingen op en verrijking van de wereldoriëntatiemethode Blink. We richten ons op de vier kerntaken voor burgerschap: democratisch handelen, maatschappelijk verantwoord handelen, conflicthantering en omgaan met verschillen. Deze zijn verwerkt in de volgende hoofdthema's: 2024-2025: Kennis van en omgang met wereldreligies en culturen. 2025-2026: Respectvolle gespreksvoering en debatteren. 2025-2026: Het belang van democratie. 2026-2027: Armoede en sociale ongelijkheid.

Hoe realiseert Basisschool Hulsberg haar onderwijsdoelen?

Elke professional bij Basisschool Hulsberg draagt dagelijks doelgericht bij aan de onderwijskwaliteit. Wij hanteren een professionele, formatieve en flexibele aanpak, waarbij we onszelf en elkaar continu meten aan onze kwaliteitsdoelen. De structuur en inrichting van onze school zijn gebaseerd op deze visie op onderwijskwaliteit, evenals onze ambities zoals uiteengezet in het schoolplan 2024-2028. Wij stellen vier essentiële kwaliteitsvragen om onze monitoring te sturen: 1. Bieden we onze leerlingen kwalitatief goed onderwijs met een rijk en passend aanbod? 2. Voelen onze leerlingen en professionals zich veilig en uitgedaagd? 3. Leren onze leerlingen voldoende en effectief? 4. Sturen we actief op de verbetering van onze onderwijskwaliteit? De gerealiseerde ambities uit het schoolplan worden, waar relevant, vastgelegd in kwaliteitskaarten en gekoppeld aan een interne onderwijsspecialist. Ons interne borgingssysteem zorgt ervoor dat gemaakte afspraken actueel blijven. Bovendien evalueren we continu resultaten en processen om deze te verwerken in toekomstige ontwikkelingen. INNOVO, waar Basisschool Hulsberg deel van uitmaakt, werkt met een systeem van interne audits. Onze school neemt hier actief aan deel: collega's observeren ons onderwijs onder begeleiding van een auditteam. Door middel van dialoog met hen streven we ernaar om eventuele blinde vlekken in ons onderwijs te identificeren en aan te pakken.

Succesvolle Start: Ons Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Ontdek de naadloze overgang van peuterspeelzaal naar basisschool bij Basisschool Hulsberg. Wij werken intensief samen met Peuterspeelzaal 't Peuterke binnen de Brede School Hulster. Deze samenwerking is vastgelegd in een gedetailleerd protocol, waarin we duidelijke afspraken maken over zowel de inhoudelijke als de organisatorische aspecten van de kinderopvang en het basisonderwijs. Een soepele en warme overdracht van uw peuter naar onze school staat hierbij centraal. Een Gezamenlijke Visie op Groei Onze gezamenlijke pedagogische uitgangspunten omvatten alles van toiletbezoek tot speelpleinregels. Door gezamenlijke projecten en een consistente aanpak creëren we een voorspelbare en veilige omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Deze eenheid in aanpak zorgt voor herkenning en vertrouwen bij de kinderen. Voorbereiding op de Basisschool Peuters krijgen ruim de tijd om te wennen aan de basisschoolomgeving. Meerdere keren per jaar kunnen zij een uur meedraaien in onze groepen 1-2. Deze kennismakingsmomenten bieden een laagdrempelige introductie tot onze school, de enthousiaste leerkrachten en de dagelijkse schoolse routines. Warme Overdracht: Een Persoonlijke Start Bij de overgang van de peuterspeelzaal naar groep 1-2 vindt er altijd een persoonlijk overdrachtsgesprek plaats tussen de pedagogisch medewerker en onze leerkracht. We bespreken de unieke kenmerken van uw kind, eventuele ontwikkelpunten, ondersteuningsbehoeften en specifieke onderwijsbehoeften. Hierdoor start uw kind met een op maat gemaakte aanpak, perfect voorbereid op de eerste schooldag. Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE): Extra Ondersteuning Basisschool Hulsberg biedt verrijkende Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor extra ondersteuning. In nauwe samenwerking met de peuterspeelzaal garanderen we een vloeiende overgang en optimale afstemming. Ons VVE-programma kenmerkt zich door doorlopende leerlijnen, afgestemd educatief handelen en een naadloze aansluiting van zorg en begeleiding. De warme overdracht is hierin een vanzelfsprekend onderdeel. Samenwerking en Ouderbetrokkenheid: Koppeloverleg en Communicatie Vier keer per jaar bundelen we onze krachten in een 'koppeloverleg' tussen de pedagogisch medewerkers van ’t Peuterke en onze leerkrachten van groep 1-2. Deze overleggen volgen het format ‘VVE Koppeloverleg Beekdaelen’ met vaste agendapunten voor optimale afstemming. Wij geloven in actieve ouderbetrokkenheid. Daarom versturen we gezamenlijk vier keer per jaar ouderberichten met praktische thuisopdrachten, gericht op de taalontwikkeling en brede ontwikkeling van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt Basisschool Hulsberg voor jonge kinderen?

Onze school biedt een rijk en ondersteunend programma voor het jonge kind, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een optimale start te garanderen.

Onze school biedt een rijk en ondersteunend programma voor het jonge kind, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een optimale start te garanderen.

Ontdek ons Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma en de voordelen van onze peuteropvang.

Met welke partners werkt Basisschool Hulsberg samen voor de jongste kinderen?

Basisschool Hulsberg werkt nauw samen met Stichting Kinderopvang Nuth om een doorlopende en kwalitatieve ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen.

Basisschool Hulsberg werkt nauw samen met Stichting Kinderopvang Nuth om een doorlopende en kwalitatieve ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen.

Team | Basisschool Hulsberg in Hulsberg | [2025] Schoolregister