Openbare Basisschool Kamperfoelie in Huizen

Het team van Openbare Basisschool Kamperfoelie in Huizen

Current section: team
Delta 37 - 39
1273 Huizen

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Kamperfoelie is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Kamperfoelie. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Kamperfoelie bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Kamperfoelie bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Kamperfoelie zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Kamperfoelie. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (46.7%)
45-55 jaar (26.7%)
55-65 jaar (26.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Kamperfoelie werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Kamperfoelie gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten bij Basisschool Kamperfoelie: Zekerheid voor Uw Kind

Bij Openbare Basisschool Kamperfoelie in Huizen garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We zetten primair in op interne vervanging door vertrouwde gezichten, zodat uw kind altijd les krijgt van een bekende professional. Indien interne vervanging niet mogelijk is, beschikt onze stichting over een team van vier fulltime bovenschoolse leerkrachten die exclusief zijn aangesteld voor ziektevervanging. Dit zorgt voor een snelle en betrouwbare oplossing. Daarnaast zijn we aangesloten bij Transvita, een gespecialiseerde organisatie die de leerkrachtenvervanging coördineert. Deze samenwerking verzekert ons van gekwalificeerde vervangers wanneer onze interne vervangingspool ontoereikend is, waardoor uw kind altijd verzekerd is van kwalitatief hoogstaand onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Kamperfoelie: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Succesvolle Leerpaden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Gecertificeerd Rekenspecialist
Ervaren Remedial Teacher
Gediplomeerde Logopedist
Gespecialiseerde Leesspecialist
NT2 Specialist voor Meertalige Kinderen

Toelichting van de school:

Op Basisschool Kamperfoelie zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. We volgen landelijke richtlijnen en werken met bewezen methodes om elke leerling te laten excelleren. Leesvaardigheid wordt gestimuleerd vanaf groep 1 met spelenderwijs taalgebruik, rijmen en letterherkenning. In groep 3 introduceren we 'Veilig Leren Lezen' voor een solide leesbasis, gevolgd door 'Estafette 3.0' in groep 4-8, met nadruk op leesplezier en samen hardop lezen. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we gerichte hulp. Dit varieert van extra oefenmateriaal bij 'Veilig Leren Lezen' tot gedifferentieerde aanpakken binnen 'Estafette 3.0' voor zwakke, gemiddelde en snelle lezers. Technieken zoals 'Letterster' helpen bij lees- en spellingproblemen. Logopedische ondersteuning en specifieke leesprogramma's zoals 'BOUW!' en 'Ralfi-lezen' zijn beschikbaar voor hardnekkige problemen. Begrijpend lezen wordt aangepakt met 'Estafette 3.0', waarbij verlengde instructie en woordenschatexercities worden ingezet voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Spelling en grammatica worden behandeld met de methode 'STAAL', aangevuld met extra oefenmateriaal en gerichte begeleiding door onze remedial teacher. Rekenen wordt speels aangeboden in groep 1-2 met 'Semsom' en gestructureerd in groep 3-8 met 'Wereld in getallen'. Extra ondersteuning wordt geboden via verlengde instructie, online toetsinstrumenten zoals 'Bareka' en oefenprogramma's zoals 'Rekensprint'. Voor leerlingen die meer uitdaging zoeken, zijn er plusboeken en speciale rekengroepen. Bij ernstige lees- of rekenproblemen, of wanneer speciaal (basis)onderwijs passender is, begeleiden we ouders bij aanvragen voor externe expertise via samenwerkingsverband Unita of een toelaatbaarheidsverklaring (TLV).

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Groeiomgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Ervaren Remedial Teacher
Gespecialiseerd Ergotherapeut
Deskundige Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Op Basisschool Kamperfoelie stimuleren we een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling en een prettig schoolklimaat voor al onze leerlingen. We hanteren drie niveaus van ondersteuning, beginnend met gezamenlijk opgestelde gedragsregels en de effectieve 'Kanjertraining'. Deze methode bevordert sociale vaardigheden en pakt pesten en conflicten proactief aan. Bij specifieke gedragsuitdagingen bieden leerkrachten, in samenwerking met de intern begeleider, extra ondersteuning. Dit kan bestaan uit aangepaste lesmethoden of individuele coaching. Voor leerlingen die aanvullende begeleiding nodig hebben, is er een kindercoach beschikbaar. Deze coach helpt bij faalangst, onzekerheid, pestproblematiek en emotieregulatie, en stimuleert het ontdekken van eigen talenten. Bij complexere problematiek werken we nauw samen met ouders en schakelen we externe hulp in, zoals jeugdhulpverlening of het samenwerkingsverband Unita voor gespecialiseerd advies en onderzoek. In het uiterste geval, wanneer onze school niet de juiste omgeving kan bieden, begeleiden we de overstap naar passend speciaal (basis)onderwijs.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Zelfstandig Leren

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Ervaren Remedial Teacher
Gespecialiseerd Ergotherapeut
Deskundige Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

De Kamperfoelieschool focust op de ontwikkeling van executieve functies, essentieel voor zelfstandig leren en een succesvolle taakuitvoering. We besteden in alle groepen aandacht aan 'leren leren', inclusief planning, organisatie en het effectief maken van opdrachten en huiswerk. Klassenmanagement en duidelijke afspraken ondersteunen dit proces. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun werkhouding, ontvangen gerichte begeleiding in de klas. Dit kan bestaan uit vaste werkplekken, individuele afspraken of de inzet van beloningssystemen. Bij aanhoudende uitdagingen met taak- of werkgedrag, ontwikkelen we in samenwerking met ouders een persoonlijk begeleidingsplan. Dit plan kan externe expertise of gespecialiseerde programma's omvatten. Voor leerlingen die meer intensieve ondersteuning behoeven, biedt het samenwerkingsverband Unita gespecialiseerde hulp. Indien de school niet de juiste faciliteiten kan bieden, begeleiden we ouders bij de overstap naar passend onderwijs, zoals speciaal (basis)onderwijs.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Vaardig

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Gespecialiseerd Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Op Basisschool Kamperfoelie stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van al onze leerlingen door middel van bewegingsonderwijs en een uitdagende speelomgeving. De fijne motoriek wordt in de onderbouw ontwikkeld via spel en creatieve materialen, en in de hogere groepen door middel van schrijf- en vormingstechnieken. De schoolpleinen bieden volop mogelijkheden voor beweging tijdens pauzes. Leerlingen met motorische uitdagingen ontvangen extra ondersteuning en advies van de vakdocent gym of de intern begeleider. Dit kan gericht zijn op zowel fijne als grove motoriek. Bij significante motorische achterstanden werken we nauw samen met ouders om via de zorgverzekering oefentherapie, logopedie of fysiotherapie in te schakelen. Een gespecialiseerde oefentherapeut is wekelijks aanwezig om leerlingen te ondersteunen bij onder andere schrijven, bewegen en spraak. De signalering van motorische problemen gebeurt in nauwe samenwerking tussen leerkrachten en ouders, waarbij we streven naar een integrale aanpak voor optimale ontwikkeling.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veilige Zorg

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Bedrijfshulpverleners

Toelichting van de school:

Veiligheid en welzijn staan voorop op Basisschool Kamperfoelie, ook als het gaat om medische handelingen en persoonlijke verzorging. We verwachten dat ouders bereikbaar zijn voor onvoorziene medische of persoonlijke zorg en zelf hun kind begeleiden bij medische afspraken buiten school. Zindelijkheid en handhygiëne worden gestimuleerd. Leerkrachten verlenen geen medische handelingen, behalve in levensbedreigende situaties. Voor het toedienen van medicatie of wondverzorging is een ingevuld en ondertekend formulier 'medisch handelen' vereist, dat wordt opgenomen in het leerlingendossier. Bij specifieke medische behoeften zoals allergieën of hemofilie, zijn alle medewerkers geïnformeerd via duidelijke handelingsprotocollen. Ouders voorzien in de benodigde medicatie, zoals epipennen. Voor leerlingen die langdurig ziek zijn, faciliteren we schoolwerk thuis en online lessen. Vijf getrainde bedrijfshulpverleners op school bieden eerste hulp en zorgen voor veilige omstandigheden, inclusief regelmatige brandoefeningen. Bij complexe medische situaties werken we samen met wijkverpleging en jeugdhulpverlening.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Leerontwikkeling: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool Kamperfoelie

Ons Ondersteuningsaanbod: Een Diepgaande Uitleg

Op Openbare Basisschool Kamperfoelie in Huizen zetten we ons in om elke leerling de aandacht en uitdaging te geven die hij of zij verdient. We erkennen dat leerlingen unieke talenten en leerbehoeften hebben, en daarom bieden we een breed scala aan ondersteuning. Onze aanpak is gericht op het identificeren en faciliteren van leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, waaronder (hoog)begaafde kinderen. Hieronder lichten we de verschillende niveaus van ondersteuning toe die wij bieden om uw kind optimaal te laten groeien. Ondersteuningsniveau 1: Verrijkend Materiaal in de Klas In elke groep van Basisschool Kamperfoelie vinden leerlingen die de reguliere lesstof snel beheersen, uitdagend verrijkingsmateriaal. Zodra uw kind klaar is met de kerntaak, kan hij of zij zich verdiepen in deze extra opdrachten. Soms wordt de hoeveelheid oefenwerk verminderd of compacter aangeboden, waardoor er meer ruimte ontstaat voor verdieping en verbreding. Ondersteuningsniveau 2: Zelfstandig Werken met Aangepaste Opdrachten Leerlingen die de basisstof snel onder de knie hebben, krijgen de mogelijkheid om zelfstandig aan aangepaste opdrachten te werken. Dit geldt met name voor vakken als rekenen, waar we complexe vraagstukken aanbieden die aansluiten bij hun niveau. Hierdoor blijft de leercurve steil en de motivatie hoog. Ondersteuningsniveau 3: Voor de Top 10% van Onze Leerlingen Voor leerlingen die consequent uitblinken en tot de top 10% van onze school behoren, bieden we extra uitdagingen buiten de groep. Dit werk wordt zorgvuldig afgestemd op hun specifieke leerbehoeften, zodat hun ontwikkeling optimaal gestimuleerd wordt. Dit gebeurt altijd in nauw overleg met u, de ouders, om een gezamenlijke aanpak te garanderen. Ondersteuningsniveau 4: Samenwerking met de Day a Week School (DWS) Indien er behoefte is aan nog meer uitdaging, werkt De Kamperfoelieschool samen met de Day a Week School (DWS). Deze samenwerking, die altijd met uw toestemming plaatsvindt, richt zich op het versterken van zelfvertrouwen, motivatie en plezier in leren bij analytisch en creatief sterke leerlingen. De DWS biedt een cognitief uitdagend programma dat vakoverstijgende vaardigheden ontwikkelt, met een focus op één dag per week. Toekomstige Ontwikkelingen in Ons Ondersteuningsaanbod De Kamperfoelieschool blijft zich ontwikkelen om het beste onderwijs te bieden. We investeren in de verdere professionalisering van ons team op het gebied van inclusief onderwijs en differentiatie, zodat elke leerkracht optimaal is toegerust. Daarnaast versterken we ons zorgteam met specialisten en bouwen we aan een nog betere samenwerking met externe partners zoals zorginstanties. Ook de samenwerking met u als ouders, mede via onze brugfunctionaris, staat centraal. Met deze ambitieuze plannen willen we ons ondersteuningsaanbod continu verbeteren en ervoor zorgen dat elke leerling van Basisschool Kamperfoelie succesvol kan zijn.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij Kamperfoelie

Welke ambitieuze doelen bevat ons schoolplan voor 2025-2026?

Een toekomstbestendig curriculum centraal. Op Openbare Basisschool Kamperfoelie werken we continu aan een innovatief en samenhangend onderwijsaanbod. Ons doel is dat elke leerling leert op een manier die betekenisvol is, aansluit bij persoonlijke interesses en hen optimaal voorbereidt op een dynamische toekomst. Taalontwikkeling is hierbij een kernfocus. We versterken het aanbod voor technisch en begrijpend lezen, schrijven en algemene taalvaardigheid, met een directe koppeling aan de vernieuwde kerndoelen. We verkennen actieve nieuwe taalmethodes die inspelen op hedendaagse inzichten en integreren mogelijk ook wereldoriëntatie. De succesvolle elementen van onze huidige aanpak, zoals de Estafette methode, blijven we benutten en verder ontwikkelen, met extra nadruk op het toepassen van kennis in diverse contexten voor begrijpend lezen. Onze onderwijsaanpak, didactiek en pedagogische strategieën stemmen we voortdurend af op de specifieke behoeften van onze leerlingen. We evalueren kritisch onze eigen ambities om te bepalen wat we behouden, aanpassen of vernieuwen, om zo de beschikbare ruimte in het curriculum optimaal te benutten voor effectief taalonderwijs. Leren van en met elkaar: een professionele leergemeenschap. Wij geloven sterk in de kracht van gezamenlijke ontwikkeling. Binnen ons team stimuleren we een cultuur waarin teamleden continu van en met elkaar leren. Dit bevordert gezamenlijke reflectie, constructieve feedback en continue professionele groei. We optimaliseren onze vergaderstructuren, versterken onze professionele leergemeenschappen (PLG’s) en zorgen voor heldere communicatiekanalen. Regelmatige bezoekjes aan elkaars lessen verrijken onze praktijk en bieden inspiratie en ondersteuning. De wereld in de klas en onze school in de wereld. Onze leerlingen groeien op in een steeds internationalere en diversere samenleving. Wij bieden hen daarom een brede kijk op de wereld en halen de wereld actief naar binnen op onze school. Met unieke initiatieven zoals de ‘vertelkoffer’ verlevendigen we verhalen en culturen in de klas. De ‘trotsmuur’ biedt leerlingen een podium om hun identiteit en waarden te delen. Actieve samenwerking met externe partners brengt leerlingen in contact met diverse perspectieven en mensen buiten de schoolmuren. Persoonlijke verbondenheid en een veilige leeromgeving. Een kind kan optimaal leren wanneer het zich veilig, gezien en gewaardeerd voelt. Daarom waarborgen we een warme, veilige en verbindende omgeving voor zowel onze leerlingen als ons toegewijde team. We hanteren een duidelijk normatief kader dat de verwachtingen wederzijds vastlegt. De Kanjertraining ondersteunt ons bij het bevorderen van sociaal gedrag en een positief groepsklimaat. Informele momenten versterken het teamgevoel, zodat we samen een prettige en inclusieve schoolomgeving creëren waar iedereen zich thuis voelt.

Hoe realiseren we onze doelstellingen volgens het jaarplan 2025-2026?

Ons jaarplan 2025-2026 richt zich op vier strategische pijlers. Toekomstbestendig curriculum & leerlijnen: van ambitie naar realisatie. Ons doel is de ontwikkeling van een curriculum dat vooruitstrevend, geïntegreerd en betekenisvol is, met volop ruimte voor maatwerk en leerling-eigenaarschap. We bouwen doelgericht aan een sterk en actueel taalaanbod, met specifieke aandacht voor technisch en begrijpend lezen, schrijfvaardigheid en algemene taalontwikkeling, in lijn met de nieuwe kerndoelen. Deze focus is essentieel omdat de actualisatie van kerndoelen een herijking van ons taalonderwijs vereist. We willen helderheid verschaffen over de keuzes die we maken in de verdere ontwikkeling van ons taalaanbod. Dit omvat de evaluatie van onze huidige methodes, de duurzame borging van Estafette, en de versterking van de doorgaande lijn in begrijpend lezen. Bovendien zetten we stappen in de rubric 'Werken vanuit leerlijnen' richting het volgende ijkpunt, waarbij leerkrachten gezamenlijk onderwijs ontwerpen dat gebaseerd is op samenhangende leerlijnen die aansluiten bij de onderwijsbehoeften van leerlingen. Onze aanpak omvat de oriëntatie op een nieuwe taalmethode, mogelijk gecombineerd met wereldoriëntatie, die zorgt voor meer samenhang en eigentijdse didactiek. We borgen de opbrengsten van Estafette en versterken begrijpend lezen met een focus op kennisoverdracht. De onderwijsbehoeften van onze leerlingen vormen het uitgangspunt voor analyses van aanbod, didactiek en pedagogiek. Op basis hiervan evalueren we onze ambities en bepalen we hoe we de beschikbare curriculumruimte invullen. We beschouwen ons doel als bereikt wanneer we weten hoe we het volgende ijkpunt in de rubric 'Werken vanuit leerlijnen' benaderen. Dit omvat een scherp inzicht in: - Wie onze leerlingen zijn en wat zij nodig hebben qua aanbod, didactiek en pedagogiek. - Welke aanpassingen nodig zijn in relatie tot de nieuwe kerndoelen. - Hoe we onze vrije curriculumruimte benutten in het taalonderwijs. - Hoe we technisch en begrijpend lezen effectief en duurzaam verankeren. - Welke taalmethode hierbij optimaal aansluit, of hoe bestaande methodes geoptimaliseerd moeten worden. Leren van- en met elkaar: versterking van professionele samenwerking. Ons doel is het creëren van een professionele, lerende cultuur waarin teamleden gezamenlijk verantwoordelijkheid dragen voor de ontwikkeling van alle leerlingen. Door te investeren in structuur, inhoud en samenwerking versterken we het onderlinge leren, vergroten we eigenaarschap en benutten we de unieke kwaliteiten van zowel collega's als leerlingen. De voortgang van leerlingen, het groepsgevoel en de collectieve kracht staan hierbij centraal. We streven naar een verdieping van de onderlinge samenwerking, meer structuur in het leerproces van het team, en het stimuleren van gezamenlijke verantwoordelijkheid. Specifiek richten we ons op het bevorderen van de leerlingvoortgang en het optimaal benutten van de talenten van leerlingen en collega’s. Onze strategie omvat het versterken van de vergaderstructuur, het verdiepen van professionele leergemeenschappen (PLG’s), het verbeteren van de communicatie en het implementeren van structurele lesbezoeken gericht op feedback en professionele ontwikkeling. De wereld in onze school & onze school in de wereld: verbinding en wereldburgerschap. Ons doel is het versterken van het wereldburgerschap van onze leerlingen door aandacht te geven aan persoonlijke verhalen, culturele diversiteit en externe betrokkenheid. Door het inzetten van culturele instrumenten zoals de vertelkoffer en de trotsmuur, vergroten we het zelfinzicht en het begrip voor anderen. We zoeken actief de samenwerking met ouders, de wijk en externe partners om ons onderwijs betekenisvol en relevant te maken in de context van de wereld om ons heen. Deze aanpak is noodzakelijk vanwege onze diverse leerlingenpopulatie en de internationale context, die vraagt om aandacht voor wereldburgerschap, cultuuronderwijs en externe verbindingen. Onze methoden omvatten het gebruik van culturele tools zoals de vertelkoffer, het zichtbaar maken van persoonlijke verhalen via de trotsmuur, en het actief aangaan van verbindingen met externe partners. Persoonlijke verbondenheid: een veilige en inclusieve leer- en werkomgeving. Ons doel is het creëren van een veilige, warme en verbindende leer- en werkomgeving voor zowel leerlingen als teamleden. Dit draagt bij aan een positief pedagogisch klimaat, waarborgt sociaal-emotionele veiligheid en versterkt het teamgevoel. Hoewel het team relatief nieuw is, ervaren we al saamhorigheid en goede samenwerking, die we graag verder intensiveren. Onze aanpak omvat de implementatie van een normatief kader, het toepassen van de Kanjertraining, het versterken van het teamgevoel en het benutten van informele momenten om de onderlinge band te versterken.

Ontdek ons Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Kamperfoelie

Toelichting van de school

Openbare Basisschool Kamperfoelie in Huizen biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een sterke start voor elk kind, met aandacht voor zowel spelenderwijs leren als de sociale en emotionele ontwikkeling. Onze basisschool is er trots op een veilige en uitdagende plek te zijn waar jonge kinderen hun talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen. Bij Kamperfoelie staat de ontwikkeling van het jonge kind centraal. We creëren een warm welkom en een gestructureerd programma dat aansluit bij de behoeften van kleuters. Elke dag is een avontuur vol ontdekkingen, met activiteiten die de nieuwsgierigheid prikkelen en de basis leggen voor levenslang leren. Ontdek de unieke sfeer van onze school.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs- of ontwikkelingsaanbod biedt Basisschool Kamperfoelie voor jonge kinderen?

Openbare Basisschool Kamperfoelie richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen in Huizen. We bieden een rijk en gevarieerd lesprogramma dat is afgestemd op de leeftijd en ontwikkelingsfase van kleuters. Dit omvat zowel gestructureerde leeractiviteiten als veel ruimte voor creativiteit en spel, essentieel voor de vroege kinderjaren. Ons onderwijs stimuleert de nieuwsgierigheid en zelfstandigheid van jonge leerlingen. We zorgen voor een veilige omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontplooien en de eerste stappen in hun schoolcarrière met plezier zetten. Elk kind krijgt de aandacht die het nodig heeft om te groeien.

Met welke partners werkt Basisschool Kamperfoelie samen op het gebied van het programma voor jonge kinderen?

Openbare Basisschool Kamperfoelie waardeert samenwerkingen die de ontwikkeling van jonge kinderen ten goede komen. Op dit moment richten wij ons primair op de expertise binnen onze eigen schoolmuren om onze jongste leerlingen de best mogelijke start te geven. We geloven in een sterke basis die we zelf creëren. Mocht er in de toekomst een gelegenheid ontstaan voor een waardevolle samenwerking die ons aanbod verrijkt, dan staan we hier zeker voor open. Momenteel ligt onze focus echter op het optimaal benutten van onze eigen faciliteiten en pedagogische aanpak voor het jonge kind.
Team | Openbare Basisschool Kamperfoelie in Huizen | [2025] Schoolregister