Montessorischool Gouden Kraal in Huizen

Het team van Montessorischool Gouden Kraal in Huizen

Current section: team
Hoofdweg 107
1275 Huizen

Zie hier hoe het team van Montessorischool Gouden Kraal is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessorischool Gouden Kraal. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessorischool Gouden Kraal bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessorischool Gouden Kraal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessorischool Gouden Kraal zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessorischool Gouden Kraal. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (23.1%)
25-35 jaar (7.7%)
35-45 jaar (7.7%)
45-55 jaar (30.8%)
55-65 jaar (23.1%)
&ge;65 jaar (7.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessorischool Gouden Kraal werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (23.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessorischool Gouden Kraal gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invallers: Continue Kwaliteit op Gouden Kraal

Bij Montessorischool Gouden Kraal garanderen we ononderbroken kwalitatief hoogstaand onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we direct onze interne vervangingspool in. Dit team bestaat uit toegewijde professionals binnen onze school die flexibel inzetbaar zijn. Daarnaast hebben we een waardevolle samenwerking met ervaren gepensioneerde leerkrachten die graag hun expertise delen. Ook maken we gebruik van de professionele vervangingspool van onze stichting, Talent Primair, voor de beste match. Bij langdurige afwezigheid, zoals zwangerschapsverlof, streven we naar een vaste vervanger. Dit zorgt voor continuïteit en een vertrouwde omgeving voor onze leerlingen. Indien nodig schakelen we externe, gekwalificeerde leerkrachten in om de continuïteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Start van de dag De kinderen worden elke ochtend begroet bij de deuropening van de klas. Ze starten de dag door zelf te gaan lezen. Vervolgens bespreken we de planning van de dag met elkaar en delen we wat er van de kinderen verwacht wordt. Er is altijd ruimte om je eigen verhaal te vertellen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Montessorischool Gouden Kraal

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Boost de Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Orthopedagoog voor Leren en Ontwikkeling
Rekenspecialist voor Cijfermatig Succes
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedist voor Communicatievaardigheden

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Gouden Kraal zetten we ons in om elke leerling optimaal te ondersteunen op het gebied van taal en rekenen. Ons team van toegewijde specialisten werkt nauw samen om op maat gemaakte hulp en uitdagingen te bieden. Wij geloven dat een sterke basis in deze kernvakken essentieel is voor toekomstig succes. Daarom investeren we in expertise die uw kind helpt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Ontdek hoe onze aanpak het leren verrijkt.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Sociaal-Emotioneel Welzijn
Orthopedagoog: Emotionele Ondersteuning
Remedial Teacher: Emotionele Veerkracht
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Sociale Intelligentie
Ergotherapeut: Praktische Levensvaardigheden

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan centraal bij Montessorischool Gouden Kraal. We bieden een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen leren omgaan met hun gevoelens en sociale interacties. Onze specialisten, waaronder een ervaren intern begeleider, een orthopedagoog en een specialist meer- en hoogbegaafdheid, werken samen om uw kind te ondersteunen. Met aanvullende expertise van een ergotherapeut, bieden we een compleet pakket aan zorg voor een gezonde ontwikkeling.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Effectieve Werkstrategieën
Orthopedagoog: Gedragsinzichten
Remedial Teacher: Verbetering Werkhouding
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Aangepaste Taakaanpak
Ergotherapeut: Structuur en Planning

Toelichting van de school:

Montessorischool Gouden Kraal besteedt veel aandacht aan een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak. We helpen kinderen om zelfstandig en gefocust te werken, zodat ze het beste uit zichzelf kunnen halen. Ons team van specialisten, waaronder de intern begeleider, orthopedagoog en remedial teacher, biedt gerichte ondersteuning. De ergotherapeut draagt bij aan het ontwikkelen van structuur en planning, essentieel voor schoolsucces. Ontdek onze proactieve aanpak voor gedrag en leerstrategieën.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Motorische Ontwikkeling
Orthopedagoog: Lichamelijke Welzijn
Ergotherapeut: Fijne en Grove Motoriek
Logopedist: Lichamelijke Communicatie

Toelichting van de school:

Een goede motorische en lichamelijke ontwikkeling is cruciaal voor het algehele welzijn van uw kind. Op Montessorischool Gouden Kraal stimuleren we beweging en gezonde gewoonten. Onze school werkt nauw samen met gespecialiseerde professionals. Een ergotherapeut van Ergokids en een toegewijde logopedist bieden expertise om de motorische vaardigheden en communicatie van uw kind te optimaliseren. Samen zorgen we voor een actieve en gezonde schoolervaring.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn Eerst

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we ons primair richten op onderwijs, hechten we veel waarde aan het welzijn van onze leerlingen. We zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving waarin kinderen zich prettig voelen. Voor specifieke medische of verzorgingsbehoeften werken we samen met externe professionals en ouders om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Uw kind staat bij ons altijd voorop.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op Gouden Kraal

Ons Passend Onderwijs Beleid Toegelicht

Bij Montessorischool Gouden Kraal geloven we in een open en inclusieve benadering voor alle leerlingen. Ons School OndersteuningsProfiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe we kinderen met specifieke onderwijsbehoeften een op maat gemaakt leerervaring bieden en hoe we dit proces effectief organiseren. Wij bieden een breed scala aan extra ondersteuning, zowel voor leerlingen die extra uitdaging zoeken als voor hen die behoefte hebben aan meer begeleiding en uitleg. Ons team van specialisten staat klaar om elk kind optimaal te laten groeien. Ons aanbod omvat Remedial Teaching, een gespecialiseerde rekendocent, een expert in hoogbegaafdheid, diverse vakspecialisten en strategische samenwerkingen met een ergotherapeut en logopedist. Daarnaast versterken we taalontwikkeling door middel van gerichte Remedial Teaching en ons unieke mentorprogramma 'Bouw!', dat leerlingen extra leesvaardigheden en lesmateriaal biedt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Montessorischool Gouden Kraal

Wat zijn de kerndoelen voor het schooljaar 2025-2026?

Jaarlijkse Evaluatie en Toekomstplannen Elk schooljaar ronden we af met een grondige evaluatie van ons functioneren. Tijdens de laatste studiedag bespreken we wat succesvol was, wat goed gaat en waar verbetering mogelijk is. Dit vormt de basis voor onze toekomstplannen. Focus op Kosmisch Onderwijs en Burgerschap Voor het komende schooljaar streven we naar een verankering van Kosmisch Onderwijs binnen ons curriculum. Dit toekomstgerichte onderwijs willen we gestructureerd en schoolbreed aanbieden. De integratie van Burgerschap, zoals beschreven in ons visiedocument, is hierbij essentieel. Ontwikkeling Digitale Geletterdheid Een belangrijk doel is het implementeren van Digitale Geletterdheid in ons curriculum, conform de vastgestelde leerlijn. Dit sluit aan bij de landelijke ontwikkelingen en de aanlevering van concept kerndoelen door SLO en OCW in mei 2025. Verrijking Lesmateriaal en Pedagogiek We willen leerkrachten voorzien van rijke leermaterialen, waaronder geïntegreerd Montessorimateriaal, zodat zij hun talenten optimaal kunnen inzetten. Het is onze ambitie om de specifieke behoeften van elke leerling scherp in beeld te hebben, zowel qua aanbod als pedagogische en didactische aanpak. Dit stelt ons in staat om ons onderwijs continu te evalueren en aan te scherpen. Verbetering van het Leesonderwijs Ons doel is om ons leesonderwijs grondig te evalueren en een concreet verbeterplan op te stellen. We zijn van plan om de huidige methoden voor zowel technisch als begrijpend lezen te vervangen door nieuwe lesmaterialen die het leesplezier vergroten en het leesniveau van onze leerlingen stimuleren.

Hoe realiseert de school haar langetermijndoelen?

Strategisch Meerjarenbeleid Het meerjarenbeleidsplan vormt een flexibel raamwerk dat onze concrete ambities voor de middellange termijn uiteenzet. Het plan bevat specifieke doelen en een indicatie van de uitvoeringsjaren, en biedt directie en team een praktisch kader. Jaarlijkse Bijstelling en Flexibiliteit Dit beleidsplan is niet statisch; het wordt jaarlijks geactualiseerd en bijgesteld op basis van de behaalde resultaten en de veranderende maatschappelijke context. Deze dynamische aanpak zorgt ervoor dat ons schoolplan continu meegroeit met de ontwikkelingen binnen en rondom onze school, en altijd relevant blijft.

Voorbereiding op School: Het Jonge Kind Programma bij Montessorischool Gouden Kraal

Toelichting van de school

Montessorischool Gouden Kraal biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons programma voor het jonge kind is speciaal ontworpen om de natuurlijke nieuwsgierigheid en leergierigheid te voeden. Wij geloven in een persoonlijke aanpak, waarbij elk kind de ruimte krijgt om zich in eigen tempo te ontwikkelen. Door middel van de Montessori-pedagogiek leggen we een sterke basis voor een leven lang leren en ontdekken. Ontdek hoe wij uw kind helpen groeien in een veilige en inspirerende omgeving, met aandacht voor zowel academische als sociale vaardigheden. Wij bereiden uw kind met plezier voor op de volgende stap in hun onderwijsreis.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt Montessorischool Gouden Kraal voor jonge kinderen?

Montessorischool Gouden Kraal richt zich op een integrale voorbereiding voor jonge kinderen, waarbij de nadruk ligt op spelend leren en de ontwikkeling van sociale en cognitieve vaardigheden. We bieden een gestructureerd programma dat aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen. Ons doel is om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen. Dit doen we door een omgeving te creëren die uitnodigt tot ontdekking en zelfstandigheid. Bent u benieuwd naar de specifieke activiteiten? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over ons aanbod.

Met welke organisaties werkt Montessorischool Gouden Kraal samen voor het jonge kind?

Montessorischool Gouden Kraal onderhoudt waardevolle samenwerkingen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. Een belangrijke partner hierin is Kinderopvang Huizen. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn en een consistente aanpak in de begeleiding van jonge kinderen. Kinderopvang Huizen deelt onze visie op kindontwikkeling en draagt bij aan een harmonieuze overgang naar onze school. Meer informatie over Kinderopvang Huizen vindt u op hun website: http://www.kinderopvanghuizen.nl/.

Montessorischool Gouden Kraal onderhoudt waardevolle samenwerkingen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. Een belangrijke partner hierin is Kinderopvang Huizen. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn en een consistente aanpak in de begeleiding van jonge kinderen. Kinderopvang Huizen deelt onze visie op kindontwikkeling en draagt bij aan een harmonieuze overgang naar onze school. Meer informatie over Kinderopvang Huizen vindt u op hun website: http://www.kinderopvanghuizen.nl/.

Team | Montessorischool Gouden Kraal in Huizen | [2025] Schoolregister