Montessorischool Gouden Kraal

De resultaten van Montessorischool Gouden Kraal in Huizen

Current section: resultaten
Hoofdweg 107
1275 AB Huizen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Montessorischool Gouden Kraal, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Montessorischool Gouden Kraal

Schoolweging
28.75
Spreiding
7.15

De schoolweging van Gouden Kraal is 28,75 , met een spreiding van 7,15 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past Montessorischool Gouden Kraal bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessorischool Gouden Kraal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Montessorischool Gouden Kraal?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsGouden KraalGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De leerlingen van groep 1-2 worden gevolgd door middel van een observatie en registratiesysteem. We hebben aan de hand van leerlijnen van de overheid minimumdoelen vastgesteld, die na een bepaalde periode bereikt moeten zijn zodat een leerling voorbereid naar de volgende groep gaat. De groepsleerkracht beoordeelt aan de hand van observaties of de doelen bereikt zijn en maakt daarbij gebruik van de volgende gegevens: observaties tijdens een les of tijdens vrij spel, antwoorden naar aanleiding van vragen van de leerkracht, het gemaakte werk. Vanaf groep 3 toetsen we de vorderingen op het gebied van (voorbereidend) lezen, rekenen en taal twee maal per jaar door middel van de IEP toets. Daarnaast werken we met de toetsen die bij de lesmethodes horen. Deze zijn vooral bedoeld om te controleren of de leerlingen de lesstof van de afgelopen periode voldoende beheersen. De leerkrachten houden de gegevens digitaal bij in het leerlingadministratiesysteem, ParnasSys.

Zitten de oud-leerlingen van Montessorischool Gouden Kraal in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap.

Sociale veiligheid

Weerbaarheid

Respect

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Op onze school streven we ernaar dat leerlingen op een prettige wijze met elkaar omgaan. Om dit te waarborgen en sociaal gedrag verder te ontwikkelen wordt hier in speciale lessen tijd en aandacht aan geschonken. We voelen ons verantwoordelijk voor alle leerlingen in de school. We benadrukken als school het positieve gedrag en geven dus aan wat we wel willen zien ("rustig lopen in de gang" ipv "niet rennen!") Een veilige omgeving betekent dat er een positieve sfeer heerst waarin leerlingen zich goed kunnen ontwikkelen, het team op een prettige manier kan werken en er een goed contact is met ouders. In de lessen Sociale Vaardigheid leren leerlingen door middel van spelactiviteiten, opdrachten en rollenspelen respectvol met elkaar om te gaan en om te gaan met emoties en gevoelens. Mocht er sprake zijn van pestgedrag, dan wordt daar met de betreffende leerling over gesproken en worden er afspraken gemaakt. Wedoen dit via een vast anti-pestprotocol. Elke klacht tav pesten wordt serieus genomen. De leerkracht kan het pesten ook in de groep bespreken. Samen ben je beter in staat pestgedrag te bestrijden.Wanneer u als ouder signaleert dat een kind pest of gepest wordt verwachten wij dat u contact opneemt met de leerkracht. In samenspraak met de MR is er een Deurbeleid vastgesteld. Hierin staat beschreven hoe de omgangsregels zijn en hoe wij agressie “buiten de deur” houden.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Hart en Handen van IEP LVS

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Kwink Rots & Water