De Gooische Montessorischool in Huizen

Het team van De Gooische Montessorischool in Huizen

Current section: team
Holleblok 10
1273 Huizen

Zie hier hoe het team van De Gooische Montessorischool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Gooische Montessorischool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Gooische Montessorischool bij jullie?

Ontdek hoe goed De Gooische Montessorischool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Gooische Montessorischool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Gooische Montessorischool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (45.5%)
35-45 jaar (9.1%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Gooische Montessorischool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Gooische Montessorischool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallerregeling voor Continuïteit op De Gooische Montessorischool

Op De Gooische Montessorischool zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Talent Primair, onze onderwijskoepel, beschikt over een pool van toegewijde vaste invallers die snel inzetbaar zijn. Daarnaast stimuleren we collegialiteit binnen ons team, waarbij teamleden elkaar waar mogelijk ondersteunen en vervangen. Deze interne flexibiliteit garandeert dat de lessen zoveel mogelijk doorgaan zoals gepland. Voor aanvullende ondersteuning zijn wij aangesloten bij de invalpoule Transvita. Ondanks de uitdagingen van het huidige lerarentekort, zetten we alles op alles om gekwalificeerd personeel te vinden. Wanneer er onverhoopt toch geen gediplomeerde leerkracht beschikbaar is, verdelen we de leerlingen zorgvuldig over de overige groepen. Soms neemt een ervaren onderwijsondersteuner de leiding over een groep, om zo de educatieve continuïteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op De Gooische Montessorischool: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

5

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning en Uitdaging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor onderwijszorg
Orthopedagoog voor leerontwikkeling
Remedial Teacher voor gerichte hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor taalvaardigheid

Toelichting van de school:

Op De Gooische Montessorischool bieden we gerichte ondersteuning voor taal en rekenen. Onze toegewijde leerkrachten zetten verlengde instructie en extra oefensessies in de klas in voor leerlingen die dit nodig hebben. Indien aanvullende hulp gewenst is, zetten we externe expertise in, zowel individueel als in kleine groepen. Dit kan variëren van extra uitdaging tot ondersteuning bij het volgen van de eigen leerlijn. Onze Remedial Teacher werkt nauw samen met de leerkracht en ouders om effectieve plannen van aanpak te ontwikkelen en de voortgang te monitoren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welzijn
Intern Begeleider voor brede zorg
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor sociaal inzicht

Toelichting van de school:

Wij bevorderen de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen door middel van de Kanjertraining in alle klassen. Met 'Beweegwijs' stimuleren we het welbevinden en de sociale interactie op het schoolplein. Individuele aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling is een prioriteit, zowel binnen als buiten de klas. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs is gecertificeerd Rots en Watertrainer. Deze methodiek wordt preventief ingezet tijdens gymlessen en waar nodig ook klassikaal aangeboden voor een veerkrachtige ontwikkeling.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor schoolbrede aanpak
Orthopedagoog voor gedragsanalyse
Remedial Teacher voor studievaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor uitdaging
Rots en Water trainer voor zelfmanagement

Toelichting van de school:

We onderhouden een sterke samenwerking met het samenwerkingsverband Unita, wat ons in staat stelt om extra ondersteuning in te schakelen wanneer nodig. Dit waarborgt dat elke leerling de juiste begeleiding krijgt. Op woensdagen organiseren we een stimulerende plusklas voor leerlingen die extra intellectuele uitdaging zoeken. Deelname gebeurt in goed overleg met ouders. De progressie wordt periodiek geëvalueerd om te bepalen of voortzetting in de plusklas of begeleiding binnen de eigen klas het meest passend is.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gezonde Beweging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor integrale zorg
Orthopedagoog voor lichamelijke ontwikkeling
Remedial Teacher voor bewegingsstimulatie
Fysiotherapeut voor fysieke begeleiding
Ergotherapeut voor motorische vaardigheden

Toelichting van de school:

Onze school werkt nauw samen met Fysio Holland. Een gespecialiseerde ergo- en fysiotherapeut is één dag per week aanwezig om onze leerlingen te ondersteunen bij hun motorische ontwikkeling. Deze expertise zorgt ervoor dat leerlingen met specifieke motorische behoeften de juiste begeleiding krijgen, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en schoolprestaties.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij samen met externe professionals en volgen wij de richtlijnen van de GGD. Ouders worden nauw betrokken bij de zorgplannen voor hun kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Individuele Leerlingondersteuning op De Gooische Montessorischool

Ontwikkelingen in ons Aanbod voor Extra Ondersteuning

Vanuit onze kernvisie als Montessorischool bieden wij al veel individuele aandacht en tijd voor elke leerling in de klas. Dit persoonlijke leerklimaat is de basis voor succesvolle ontwikkeling. Om dit verder te versterken, hebben we afgelopen jaar twee taalcoördinatoren opgeleid. Zij zullen een cruciale rol spelen in het uitbreiden en verdiepen van de ondersteuning die wij onze leerlingen bieden. Deze initiatieven onderstrepen onze toewijding aan een optimale leerervaring, waarbij we inspelen op de specifieke behoeften van elk kind binnen onze schoolgemeenschap.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Onderwijs

Wat zijn de speerpunten van ons schoolplan voor 2024-2025?

Jaarlijks stellen we op De Gooische Montessorischool een schoolplan op met concrete speerpunten. Deze worden bepaald op basis van leerlingresultaten uit ons volgsysteem, tevredenheidspeilingen onder leerlingen en ouders, nieuwe onderwijsrichtlijnen en recente inzichten in leer- en gedragsprocessen. We streven ernaar om onze Montessori-visie te integreren in alle aspecten van het onderwijs, zodat we toekomstgericht en gepersonaliseerd leren kunnen bieden. Toekomstbestendig Montessorionderwijs staat centraal. We versterken de kernprincipes van Maria Montessori door deze te combineren met moderne lesmethoden en technologische innovaties. Het doel is een eigentijds curriculum te creëren waarin elke leerling zelfsturend is en zijn of haar leerproces kan personaliseren, volgens het principe ‘help mij het zelf te doen’. Een belangrijk onderdeel van ons curriculum is het verplichte schoolkamp vanaf groep 3. Daarnaast zetten we in op het versterken van basisvaardigheden. In het schooljaar 2023-2024 hebben we een heldere werkstructuur geïmplementeerd en nieuwe lesmethoden ingevoerd, wat heeft geleid tot betere leerlingresultaten en meer inzicht in individuele onderwijsbehoeften. We blijven deze structuur optimaliseren om nog beter aan te sluiten bij de leerlijnen van onze leerlingen. Met het programma 'De Transformatieve School' focussen we in 2024-2025 op cultuurverandering en professionalisering. Dit programma onderzoekt hoe de diverse leefwerelden van kinderen, inclusief thuiscultuur en sociale codes, de schoolcultuur beïnvloeden. Het helpt ons te begrijpen hoe leerlingen omgaan met deze verschillen en hoe zij veerkracht kunnen ontwikkelen om succesvol te zijn op school. Deze wetenschappelijk onderbouwde aanpak ondersteunt de persoonlijke groei van al onze leerlingen. Burgerschapsonderwijs is eveneens een belangrijk pijler. We willen leerlingen vormen tot actieve, betrokken en empathische wereldburgers. In onze inclusieve leeromgeving vieren we diversiteit en moedigen we leerlingen aan om verantwoordelijkheid te nemen. Ons kosmisch onderwijs stimuleert nieuwsgierigheid en verwondering over de verbondenheid van alles, van het kleinste tot het grootste. We werken aan kerndoelen zoals zorg voor gezondheid, kennis van staatsinrichting, respect voor waarden en normen, begrip van geestelijke stromingen, milieuzorg, vergelijking van leefomgevingen, en historische kennis van Nederland en de wereld.

Hoe realiseert de Gooische Montessorischool haar onderwijsdoelen?

De realisatie van onze onderwijsdoelen wordt gestuurd door een strategisch jaarplan, dat jaarlijks wordt opgesteld op basis van ons overkoepelende schoolplan. Dit jaarplan is het resultaat van een collaboratief proces, met input van ons toegewijde team van docenten, medewerkers, leerlingen en ouders. Voor elk van de vastgestelde speerpunten binnen het schoolplan is een gespecialiseerd leerteam samengesteld om de uitvoering te waarborgen en de voortgang te monitoren.

Programma Jonge Kind: Uw Kind Ontwikkelt Zich op De Gooische Montessorischool

Toelichting van de school

De Gooische Montessorischool in Huizen biedt een inspirerende omgeving waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op het stimuleren van zelfstandigheid, nieuwsgierigheid en een levenslange liefde voor leren. Met een team van toegewijde professionals en een bewezen Montessoripedagogiek, zorgen we voor een veilige en uitdagende leerervaring voor elk kind. Wij geloven in de kracht van zelfontdekkend leren. Onze klaslokalen zijn ingericht met speciaal Montessori-materiaal dat kinderen uitnodigt om te experimenteren en te ontdekken. Dit bevordert niet alleen de cognitieve ontwikkeling, maar ook de sociale vaardigheden en het zelfvertrouwen van uw kind. Ontdek het verschil dat Montessorionderwijs kan maken voor uw kind. Neem contact met ons op voor meer informatie of een rondleiding door onze school in Huizen. Wij heten u en uw kind van harte welkom om deel uit te maken van onze groeiende schoolgemeenschap.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt De Gooische Montessorischool voor jonge kinderen?

De Gooische Montessorischool heeft een breed scala aan aanvullende programma's specifiek ontworpen voor de jongste leerlingen. Deze programma's zijn bedoeld om de overgang naar de basisschool soepel te laten verlopen en bieden extra stimulans voor de vroege ontwikkeling. Denk hierbij aan activiteiten die de fijne motoriek, taalvaardigheid en sociale interactie bevorderen. We zorgen ervoor dat elk kind zich gezien en gehoord voelt, met aandacht voor individuele behoeften en ontwikkelingsfasen. Onze aanpak is erop gericht om een stevige basis te leggen voor toekomstig schoolsucces.

De Gooische Montessorischool heeft een breed scala aan aanvullende programma's specifiek ontworpen voor de jongste leerlingen. Deze programma's zijn bedoeld om de overgang naar de basisschool soepel te laten verlopen en bieden extra stimulans voor de vroege ontwikkeling. Denk hierbij aan activiteiten die de fijne motoriek, taalvaardigheid en sociale interactie bevorderen. We zorgen ervoor dat elk kind zich gezien en gehoord voelt, met aandacht voor individuele behoeften en ontwikkelingsfasen. Onze aanpak is erop gericht om een stevige basis te leggen voor toekomstig schoolsucces.

Onze school werkt nauw samen met vooraanstaande peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in de regio Huizen.

Met welke partnerschappen werkt De Gooische Montessorischool samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt De Gooische Montessorischool samen met diverse gerenommeerde organisaties. Deze samenwerkingen garanderen een doorlopende leerlijn en uitstekende opvangmogelijkheden. Onze partners zijn zorgvuldig geselecteerd op hun kwaliteit en kindgerichte aanpak. Dit stelt ons in staat om een breed en complementair aanbod te bieden dat aansluit bij de behoeften van zowel kinderen als ouders in Huizen. Wij streven ernaar om een vertrouwde omgeving te creëren waar elk kind kan groeien.

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt De Gooische Montessorischool samen met diverse gerenommeerde organisaties. Deze samenwerkingen garanderen een doorlopende leerlijn en uitstekende opvangmogelijkheden. Onze partners zijn zorgvuldig geselecteerd op hun kwaliteit en kindgerichte aanpak. Dit stelt ons in staat om een breed en complementair aanbod te bieden dat aansluit bij de behoeften van zowel kinderen als ouders in Huizen. Wij streven ernaar om een vertrouwde omgeving te creëren waar elk kind kan groeien.

Team | De Gooische Montessorischool in Huizen | [2025] Schoolregister