Christelijke basisschool Samen op Weg in Hoornaar

Het team van Christelijke basisschool Samen op Weg in Hoornaar

Current section: team
Dirk Iv-Plein 33
4223 Hoornaar

Zie hier hoe het team van Christelijke basisschool Samen op Weg is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke basisschool Samen op Weg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke basisschool Samen op Weg bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke basisschool Samen op Weg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De kinderen krijgen les van een leerkracht die gespecialiseerd is in hoogbegaafdheid. Ongeveer 1,5 uur in de week zitten de kinderen in de Dolfijngroep en daarnaast krijgen ze in de klas tijd om verder te werken aan hun opdrachten. Naast de basisvakken besteden we ook aandacht aan leervaardigheden en aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. We streven ernaar dat deze kinderen met een goede werkhouding en met plezier in leren naar het voortgezet onderwijs gaan. Delfinogroep Kinderen die nog meer uitdaging nodig hebben, komen in aanmerking voor de Delfinogroep van TriVia. Een dag per week ontmoeten ze in deze groep ontwikkelingsgelijken van andere scholen van de vereniging.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team van onderwijsspecialisten voor optimale leerlingondersteuning

4

Specialistische hulp bij taal en rekenen

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Leesspecialist

Toelichting van de school:

Op basisschool Samen op Weg bieden we deskundige ondersteuning voor taal, rekenen, lezen en de begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze gespecialiseerde collega's werken nauw samen met de leerkrachten en zijn wekelijks aanwezig om specifieke leersituaties te analyseren en aan te pakken. Samen met de leerkracht bepalen we de beste aanpak, variërend van speciale programma's zoals BOUW en Read & Write, extra tijd of aangepast materiaal, tot ondersteuning binnen of buiten de klas, een dolfijnklas of individueel aangepast werk.

2

Sociaal-emotionele ontwikkeling en sociaal gedrag

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Bij Samen op Weg hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling en het welzijn van elke leerling. Alle leerkrachten zijn getraind in de Kanjermethodiek en kunnen voor advies terecht bij onze intern begeleider en Kanjercoördinator. Samen zorgen we voor een veilige en positieve leeromgeving. We zetten preventief in door middel van klassenbezoeken en gerichte gesprekken, gebaseerd op systematische monitoring via Kanvas. Onze aanpak is gericht op verbinding: 'presteren door verbinden'.

2

Gedragsmanagement en effectieve taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden ondersteuning bij vragen over gedrag, werkhouding en de aanpak van schooltaken. Zij werken nauw samen met de leerkrachten om passende strategieën te ontwikkelen en de leeropbrengsten te maximaliseren. Deze expertise zorgt ervoor dat elke leerling de juiste begeleiding krijgt om succesvol te zijn in zijn of haar leerproces.

0

Ondersteuning bij motorische ontwikkeling en fysieke behoeften

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Christelijke basisschool Samen op Weg is toegankelijk voor iedereen, met een rolstoelvriendelijke infrastructuur. Onze ruime lokalen, een functionele lift en een aangepast invalidentoilet dragen bij aan een comfortabele schoolervaring voor alle leerlingen. Bij specifieke behoeften op het gebied van motorische of fysieke ontwikkeling, onderzoeken we altijd de mogelijkheden voor maatwerk.

1

Medische ondersteuning en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

Jeugdarts

Toelichting van de school:

Voor medische ondersteuning en vragen over persoonlijke verzorging onderhouden wij nauwe contacten met de jeugdarts die aan onze school verbonden is. Deze samenwerking waarborgt dat leerlingen met specifieke medische behoeften de juiste aandacht en zorg ontvangen. Uw kind kan rekenen op een veilige en ondersteunende omgeving, ook als er specifieke medische aandachtspunten zijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gemeenschappelijke ruimte met optie tot podium
Ruimte voor vergaderingen en overleg
Crea- en technieklokaal
Flexlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Samen op Weg

Ons Aanbod aan Educatieve Ondersteuning: Een Diepgaande Uitleg

Op Christelijke Basisschool Samen op Weg bieden we een breed scala aan ondersteuning, optimaal afgestemd op de mogelijkheden van ons schoolgebouw en ons toegewijde team. Voor specifieke zorgvragen die onze expertise overstijgen, werken we samen met zorgvuldig geselecteerde externe partners, zodat uw kind altijd de juiste hulp ontvangt. Wij geloven sterk in een gepersonaliseerde aanpak, waarbij we de onderwijsbehoeften van elk kind centraal stellen. Ons uitgebreide zorgsysteem maakt effectief gebruik van onderwijsassistenten, een intern begeleider en gespecialiseerde krachten. Deze expertise komt met name ten goede aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, maar ook aan leerlingen die uitblinken en meer uitdaging zoeken, zoals meer- en hoogbegaafde kinderen. Continuïteit en Verbetering van Ondersteuning Onze ambitie is een naadloze leerlijn te garanderen voor alle leerlingen, waarbij we het onderwijs zo passend mogelijk maken zonder de sociale verbinding met de groep te verliezen. Dit realiseren we door regelmatige collegiale consultaties, gezamenlijke reflectie en het gebruik van kwaliteitskaarten voor diverse vakgebieden. Specifieke aandacht gaat dit schooljaar uit naar de vakgebieden rekenen en taal/spelling/begrijpend lezen, mede door de implementatie van een veelbelovende nieuwe lesmethode die de leerervaring zal verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: Onze Visie op Excellen

Wat zijn de strategische doelen van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan, opgesteld voor de periode 2023-2027, definieert onze strategische doelen voor schoolontwikkeling. Deze doelen zijn gebaseerd op grondige evaluaties van ons beleid. Onze kernambities omvatten: een heldere en gedragen identiteit, een onderwijsaanbod gericht op talentontwikkeling, continue verbetering door professionele groei, en toekomstbestendig bestuur. Voor het schooljaar 2025/2026 richten we ons specifiek op de modernisering van het leerstofaanbod, waaronder nieuwe methodes voor taal en lezen, en de ontwikkeling van burgerschapsonderwijs. Daarnaast verbeteren we onze leeropbrengsten door een vernieuwd rapport en collectieve ambitie, en versterken we digitale geletterdheid met een nieuw ICT-beleidsplan. Onze identiteit is geworteld in geloof, bloei, samenwerking en vertrouwen. We streven ernaar kinderen voor te bereiden op een complexe maatschappij door hen een positieve en kritische blik te geven, met oog voor verantwoordelijkheid voor zichzelf, anderen en de schepping. Burgerschap is een integraal onderdeel van ons onderwijsprogramma, zichtbaar in zowel vakinhoudelijke als extra-curriculaire activiteiten, zoals uitgebreid beschreven in ons beleidsstuk.

Hoe realiseert CBS Samen op Weg zijn onderwijsdoelen?

Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, waarin de strategische doelen uit het schoolplan worden vertaald naar concrete actiepunten voor het desbetreffende schooljaar. Deze doelen worden toegewezen aan werkgroepen, samengesteld uit leerkrachten met specifieke expertise. Deze werkgroepen nemen de leiding, ontwikkelen verbeterplannen en betrekken het hele team. Gedurende het schooljaar evalueren we voortdurend de voortgang en de effectiviteit van onze aanpak. Na het behalen van een doel, documenteren we onze werkwijze in kwaliteitskaarten. Deze kaarten, die onze methoden, afspraken en lesstructuren beschrijven, worden jaarlijks geëvalueerd en bijgewerkt om continue kwaliteitsverbetering te waarborgen.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen op Basisschool Samen op Weg

Toelichting van de school

Op Christelijke Basisschool Samen op Weg bieden we een gestructureerde en stimulerende omgeving voor onze jongste leerlingen. Groep 1 en 2 hanteren een andere aanpak en inrichting dan de hogere groepen, met speciale aandacht voor spelenderwijs leren. Dagelijks werken we aan basisvaardigheden, zoals rekenen, en stimuleren we creativiteit door middel van diverse speelhoeken. Het schoolplein biedt volop ruimte voor beweging en ontdekking. Wekelijks beleven de kinderen plezier en ontwikkeling tijdens het bewegingsonderwijs in ons speellokaal. Hiervoor is speciale gymkleding vereist. Vanaf de eerste schooldagen focussen we op het creëren van een routine en het stellen van duidelijke regels, essentieel voor een goede start. Leren vindt plaats door middel van spel, waarbij de leerkracht een actieve en begeleidende rol speelt. Onze thematische aanpak, zoals 'seizoenen', 'wonen' en 'kunst', verbindt verschillende leergebieden. We maken gebruik van educatief materiaal van 'Kleuteruniversiteit' om de nieuwsgierigheid te prikkelen. Spel in de huishoek bevordert de taalontwikkeling, de basis voor veel toekomstige schoolvakken. Puzzelen ontwikkelt rekenkundig inzicht en tekenen bereidt voor op schrijven. Leerlingen verblijven tussen de anderhalf en tweeënhalf jaar in onze groepen 0/1/2, afhankelijk van hun geboortedatum. Kinderen die vóór 1 oktober vijf jaar worden, stromen het daaropvolgende schooljaar door naar groep 3. Elke stap in de ontwikkeling van het kind wordt zorgvuldig bekeken en ondersteund met behulp van het leerlingvolgsysteem Mijn KleuterGroep. Onze school werkt nauw samen met peuterspeelzaal 'Trippel Trappel', onderdeel van Wasko. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool. Ook vanuit kinderdagverblijven vindt indien nodig een overdracht plaats, waardoor de communicatielijnen kort blijven en de ontwikkeling van elk kind continu en afgestemd kan doorgaan.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Christelijke Basisschool Samen op Weg biedt een rijkelijk aanbod voor jonge kinderen, waaronder specifieke programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en de peuteropvang. Daarnaast zetten we het programma Logo3000 in om de taalontwikkeling te stimuleren.

Christelijke Basisschool Samen op Weg biedt een rijkelijk aanbod voor jonge kinderen, waaronder specifieke programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en de peuteropvang. Daarnaast zetten we het programma Logo3000 in om de taalontwikkeling te stimuleren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Taalontwikkelingsprogramma Logo3000

Met welke externe partners werkt de school samen voor het onderwijs aan jonge kinderen?

Voor het onderwijs aan jonge kinderen werkt Christelijke Basisschool Samen op Weg momenteel niet samen met externe partijen. We focussen op onze eigen expertise en interne samenwerking.
Team | Christelijke basisschool Samen op Weg in Hoornaar | [2025] Schoolregister