Basisschool Basisschool De Langenoord in Hoogland

Het team van Basisschool De Langenoord in Hoogland

Current section: team
Kerklaan 7
3828 Hoogland

Zie hier hoe het team van Basisschool De Langenoord is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Langenoord. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Langenoord bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Langenoord bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Langenoord zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.2%)
Man (15.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Langenoord. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (31.6%)
35-45 jaar (36.8%)
45-55 jaar (15.8%)
55-65 jaar (10.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Langenoord werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (5.3%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (10.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Langenoord gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Langenoord: Onze Aanpak

Op Basisschool De Langenoord garanderen we de continuïteit en kwaliteit van ons onderwijs, ook bij afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of studie van een docent zetten we primair in op onze interne flexibele schil en de beschikbare invalpool binnen onze scholengroep. Indien mogelijk vragen we ook parttime leerkrachten om bij te springen, zodat de lessen zo min mogelijk worden verstoord. Onze prioriteit ligt altijd bij het vinden van een kwalitatieve oplossing die het leerproces van uw kind optimaal ondersteunt. Het verdelen van leerlingen over andere groepen vermijden we zoveel mogelijk, omdat dit de kwaliteit van meerdere klassen kan beïnvloeden. Als laatste redmiddel, en enkel wanneer absoluut noodzakelijk, kunnen we u vragen uw kind tijdelijk thuis te houden. Dit doen we met grote tegenzin en vinden het vervelend als dit vaker bij dezelfde groep gebeurt. Om de belasting eerlijk te verdelen, wisselen we daarom intern van leerkrachten bij herhaalde afwezigheid. Dit kan betekenen dat een leerkracht tijdelijk een andere groep lesgeeft, of dat we u vragen uw kind thuis te houden. Zo zorgen we dat de impact van vervanging zo breed mogelijk wordt verspreid over de schoolgemeenschap.

### Onderwijsorganisatie

Toelichting van de school

**Onze onderwijsaanpak** is gericht op het bieden van een sterke basis, zowel sociaal-emotioneel als cognitief. We werken volgens de wettelijke kerndoelen en hanteren de referentieniveaus voor taal, lezen en rekenen als leidraad voor ons onderwijs.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Creatieve vakken
29.1%
Taal
20.9%
Bewegingsonderwijs
19.8%
Zintuiglijke ontwikkeling
14.6%
Rekenen
13.4%
Sociaal emotionele ontwikkeling
2.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
26%
Rekenen/wiskunde
21%
Lezen
18.7%
Wereldoriëntatie
12.7%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.3%
Bewegingsonderwijs
5.7%
Levensbeschouwing
3.8%
Overig
3.8%
Engelse taal
1.9%

Deskundige Ondersteuning op Maat: Ons Specialisten Team op Basisschool De Langenoord

5

Academische Groei: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Progressie
Gespecialiseerde Rekencoach
Remedial Teacher voor Gerichte Studiehulp
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalontwikkelingsspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Langenoord zetten wij ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Ons team van vijf toegewijde specialisten staat klaar om extra ondersteuning te bieden op het gebied van taal en rekenen. De remedial teacher biedt individuele begeleiding aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben, buiten de reguliere klassenstructuur om. Voor onze leerlingen met een uitzonderlijk leertraject is er 'Lefland', onze plusklas, waar onze expert in meer- en hoogbegaafdheid twee dagdelen per week uitdagende activiteiten aanbiedt. Onze intern begeleider is drie dagen per week aanwezig om de onderwijszorg op school te coördineren en te monitoren. De specialisten voor taal en rekenen zijn dagelijks beschikbaar om leerkrachten te ondersteunen met hun expertise en zo leerlingen de best mogelijke hulp te garanderen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. Onze gedragsdeskundige is dagelijks op school aanwezig om leerkrachten te adviseren en te ondersteunen bij vragen rondom gedrag en sociaal welzijn. De intern begeleider werkt nauw samen met de gedragsdeskundige om een veilige en stimulerende leeromgeving te waarborgen voor alle leerlingen op De Langenoord.

2

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige voor Effectieve Werkmethoden
Intern Begeleider voor Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de ontwikkeling van een positieve werkhouding en effectieve studievaardigheden. Onze gedragsdeskundige ondersteunt leerkrachten dagelijks met praktische adviezen en strategieën. Samen met de intern begeleider zorgen we ervoor dat elke leerling de tools krijgt om succesvol te leren en om te gaan met uitdagingen in de klas.

1

Motorische Vaardigheden en Fysieke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Schoolfysiotherapeut voor Bewegingsontwikkeling

Toelichting van de school:

Voor de bevordering van de motorische vaardigheden werken wij samen met een gespecialiseerde fysiotherapiepraktijk. Indien er specifieke ondersteuning nodig is, kunnen onze leerlingen ook op school begeleid worden. Dit zorgt ervoor dat eventuele fysieke ontwikkelingsvragen adequaat worden aangepakt binnen de vertrouwde schoolomgeving.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wanneer een leerling tijdens schooluren medicatie nodig heeft, vragen wij ouders om hiervoor schriftelijke toestemming te verlenen. Dit waarborgt de veiligheid en het welzijn van de leerling op Basisschool De Langenoord. Wij werken volgens strikte protocollen om de gezondheid van uw kind te beschermen en te ondersteunen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

### Extra faciliteiten

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool De Langenoord

Gepersonaliseerd Onderwijs voor Elk Kind

Op Basisschool De Langenoord bieden we meer dan alleen het reguliere klassikale onderwijs. Wij geloven in de kracht van individuele aandacht en hebben daarom een uitgebreid pakket aan extra ondersteuning, specifiek gericht op taal, lezen en rekenen. Gedurende de week staan onze toegewijde leerkrachten klaar om leerlingen die extra begeleiding nodig hebben te helpen hun leerdoelen te bereiken. Voor leerlingen die behoefte hebben aan verdieping of juist specifieke hulp, hebben we vier verschillende onderwijsniveaus ontwikkeld. Deze niveaus zijn zorgvuldig afgestemd op de behoeften van onze leerlingen op het gebied van rekenen, taal en voor hoogbegaafdheid. Daarnaast werken we nauw samen met gespecialiseerde partners om optimale ondersteuning te garanderen. Voor slechthorende en dove leerlingen werken we samen met Auris, en voor slechtziende en blinde leerlingen schakelen we de expertise van Bartiméus in. Ons doel is om elk kind de best mogelijke start te geven. Voor onze meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben we een inspirerend en uitdagend programma ontwikkeld, genaamd Lefland. Dit programma stimuleert talentontwikkeling en zorgt ervoor dat deze leerlingen zich optimaal kunnen ontplooien. Samenwerkingsverband de Eem: Uw Gids naar Passend Onderwijs Ons samenwerkingsverband, SWV de Eem, is een cruciale schakel in het bieden van passend onderwijs en ondersteuning voor elk kind. SWV de Eem zet zich in om voor iedere leerling een passend onderwijsaanbod te realiseren, met de juiste ondersteuning voor een optimale persoonlijke ontwikkeling. Zij faciliteren, stimuleren en coachen ons bij het inzetten van de meest geschikte voorzieningen, zo dicht mogelijk bij de vertrouwde schoolomgeving van het kind. De onderwijsondersteuner speelt hierbij een centrale rol. De onderwijsondersteuner helpt ons bij het invullen van onze zorgplicht door middel van arrangementen voor extra ondersteuning op school. In gevallen waar een kind beter tot zijn recht komt op speciaal (basis)onderwijs, ondersteunt hij/zij bij het verkrijgen van een toelaatbaarheidsverklaring (TLV). De leerling zelf wordt hierbij altijd actief betrokken. Toekomstig Aanbod: Executieve Vaardigheden en Zelfstandigheid Met het oog op de toekomst starten we komend schooljaar, in samenwerking met een andere school vanuit AnnoNu, een pilot. Deze pilot richt zich specifiek op het ontwikkelen van executieve vaardigheden en het vergroten van de zelfstandigheid bij onze leerlingen. Wij blijven ons onderwijs continu innoveren om aan te sluiten bij de veranderende onderwijsbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Wat Zijn de Kernambities van ons Schoolplan?

Ons schoolplan, een essentieel onderdeel van het strategisch beleidsplan van scholengroep AnnoNu, schetst helder onze missie, visie en de concrete doelen en acties die daaruit voortvloeien. Dit plan vormt de 'Plan'-fase binnen onze PDCA-cyclus. In de 'Check'-fase evalueren we gezamenlijk met het team onze verbeterpunten, potentiële valkuilen en bewezen succescriteria, terwijl we ook rekening houden met actuele en toekomstige externe ontwikkelingen. Op basis van deze inzichten hebben we met het voltallige team ambitieuze doelen geformuleerd voor de komende drie jaar. Deze doelstellingen bestrijken diverse kerngebieden: ons onderwijs, de professionele ontwikkeling van onze medewerkers, onze rol in de maatschappij en de relatie met onze directe omgeving. Het schoolplan dient als een leidraad en verantwoordingsinstrument voor ouders, het bevoegd gezag en overheidsinstanties. Om de informatie toegankelijk te maken voor iedereen, hebben we ons schoolplan visueel samengevat op een A3-formaat. Dit document biedt in één oogopslag inzicht in wie wij zijn, waar we voor staan, en welke concrete stappen we de komende drie jaar zullen zetten. Elk jaar wordt op basis van dit plan een gedetailleerd jaarplan opgesteld, met specifieke acties die aansluiten bij de vastgestelde doelen. Dit vertegenwoordigt de 'Do'-fase van onze PDCA-cyclus.Gedurende het schooljaar monitoren we proactief de realisatie van onze doelen, wat de 'Act'-fase vormt. Op deze manier implementeren we een continue cyclus van plannen, uitvoeren en evalueren. Specifieke onderwijsdoelen voor 2026-2027: - Rekenen: 97% beheersing van 1F en 54% van 1S. - Lezen: 97% beheersing van 1F en 81% van 2F. - Taalverzorging: 97% beheersing van 1F en 63% van 2F. Daarnaast streven we naar een professionele schoolcultuur waarin ieders gedrag bijdraagt aan onze gezamenlijke doelen en het welbevinden van iedereen verhoogt. ICT en burgerschap zullen volledig geïntegreerd worden in ons onderwijsaanbod.

Hoe Realiseren Wij Onze Ambitieuze Schooldoelen?

Op Basisschool De Langenoord hanteren we een planmatige, cyclische aanpak om ons onderwijs continu te optimaliseren. We focussen hierbij op school-, groeps- en individueel niveau, waarbij we continu schakelen tussen deze verschillende lagen. De ambities van onze school zijn gedetailleerd vastgelegd in ons schoolplan en vertaald naar concrete jaarplannen. Deze jaarplannen vormen de basis voor de actieplannen binnen onze kwaliteitskringen, die zich in verschillende stadia van ontwikkeling bevinden: oriëntatie, uitvoering of afronding. De voortgang van deze actieplannen wordt actief besproken tijdens schoolbrede overleggen. Dit zorgt ervoor dat we continu inzicht houden in de realisatie van onze gestelde doelen. De schoolopbrengsten worden tweemaal per jaar geëvalueerd tijdens onze schoolbesprekingen, met specifieke aandacht voor de kernvakken. De standaard 'Zicht op ontwikkeling' beschrijft nauwkeurig hoe deze voortgang op groeps- en individueel niveau wordt gemeten en gemonitord. Binnen de scholengroep AnnoNu volgen we de PDCA-cyclus nauwgezet. Viermaal per jaar vinden er gesprekken plaats tussen de schoolleiding, de intern begeleider en vertegenwoordigers van het bestuur, de beleidsregisseur onderwijs en een andere school. Tijdens deze bijeenkomsten bespreken we de voortgang van de gestelde doelen en sturen we waar nodig bij. Daarnaast hechten we grote waarde aan de feedback van onze schoolgemeenschap. Door middel van tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en medewerkers verkrijgen we waardevolle inzichten in hoe de kwaliteit van het onderwijs op De Langenoord wordt ervaren. Deze feedback is cruciaal voor onze continue verbetercyclus.

Uitgebreid Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Langenoord

Toelichting van de school

Basisschool De Langenoord in Hoogland biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een warme overgang van de kinderopvang naar de basisschool, waarbij elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen. We zetten in op spelenderwijs leren, sociale vaardigheden en de eerste stappen in geletterdheid en gecijferdheid. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren. Onze school, gelegen in het hart van Hoogland, heeft momenteel 295 leerlingen en staat bekend om haar betrokken team en warme schoolcultuur. We streven ernaar om elk kind de aandacht te geven die het verdient.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Langenoord voor jonge kinderen?

Basisschool De Langenoord biedt een rijk en afgestemd programma voor jonge kinderen, gericht op een soepele overgang naar het basisonderwijs. Dit programma omvat activiteiten die de nieuwsgierigheid prikkelen en de ontwikkeling stimuleren op sociaal, emotioneel en cognitief vlak. We zorgen voor een veilige en speelse leeromgeving waar kinderen kunnen ontdekken en groeien. Specifieke aandacht gaat uit naar de voorbereiding op de basisschool, met een focus op spelend leren en het ontwikkelen van essentiële vaardigheden.

Basisschool De Langenoord biedt een rijk en afgestemd programma voor jonge kinderen, gericht op een soepele overgang naar het basisonderwijs. Dit programma omvat activiteiten die de nieuwsgierigheid prikkelen en de ontwikkeling stimuleren op sociaal, emotioneel en cognitief vlak. We zorgen voor een veilige en speelse leeromgeving waar kinderen kunnen ontdekken en groeien. Specifieke aandacht gaat uit naar de voorbereiding op de basisschool, met een focus op spelend leren en het ontwikkelen van essentiële vaardigheden.

Peuterschool programma

Met welke partners werkt Basisschool De Langenoord samen voor het jonge kind aanbod?

Om een optimale ontwikkeling en een naadloze overgang te garanderen, werkt Basisschool De Langenoord nauw samen met vertrouwde partners in de kinderopvang. Een van onze gewaardeerde partners is Dribbel Kinderopvang, bekend om hun kwalitatieve aanpak en focus op de ontwikkeling van jonge kinderen. Via deze samenwerking bieden we een doorlopende leerlijn. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat kinderen en ouders de beste ondersteuning krijgen bij de start van hun schoolcarrière.

Om een optimale ontwikkeling en een naadloze overgang te garanderen, werkt Basisschool De Langenoord nauw samen met vertrouwde partners in de kinderopvang. Een van onze gewaardeerde partners is Dribbel Kinderopvang, bekend om hun kwalitatieve aanpak en focus op de ontwikkeling van jonge kinderen. Via deze samenwerking bieden we een doorlopende leerlijn. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat kinderen en ouders de beste ondersteuning krijgen bij de start van hun schoolcarrière.

Team | Basisschool De Langenoord in Hoogland | [2025] Schoolregister