Basisschool De Biezen in Hoogland

Het team van Basisschool De Biezen in Hoogland

Current section: team
Kraailandhof 1
3828 Hoogland

Zie hier hoe het team van Basisschool De Biezen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Biezen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Biezen bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Biezen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Biezen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Biezen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (14.3%)
45-55 jaar (35.7%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Biezen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Biezen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Biezen

Bij Basisschool De Biezen streven we naar ononderbroken en kwalitatief hoogstaand onderwijs voor al onze leerlingen. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten we alles op alles om een passende vervanging te regelen. Als eerste benaderen we interne leerkrachten uit ons eigen team, die bekend zijn met onze school en aanpak. Indien dit niet mogelijk is, doen we een beroep op onze flexibele schil van AnnoNu, bestaande uit ervaren onderwijsprofessionals. Ook de invalpool van Transvita behoort tot onze opties voor het vinden van gekwalificeerde vervangers. Ondanks deze inspanningen kan het voorkomen dat er geen vervanging beschikbaar is. In uitzonderlijke situaties, om de onderwijskwaliteit te waarborgen, kunnen we u vragen om uw kind een dag thuis te houden. We waarderen uw begrip in dergelijke omstandigheden ten zeerste.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze school is een school met een jaargroepensysteem, over het algemeen ingericht op leeftijd. Afhankelijk van de leerbehoefte en doorstroom aantallen maken we een combinatiegroep als we denken dat dit bevordelijk is voor de kwaliteit van ons onderwijs. Binnen de groepen wordt rekening gehouden met verschillen in belangstelling (bv. bij het werken in hoeken, het maken van keuze-opdrachten), tempo (sommige kinderen maken alleen de minimumstof) en niveau (bij de verwerking is er meestal sprake van basisstof, mogelijkheden tot herhaling en verdieping). Soms volgen kinderen voor bepaalde vakken een aangepast programma, dit kan zijn voor kinderen die nog niet aan de voorwaarden voor de reguliere lesstof voldoen of voor kinderen die de doelen van de lesstof al beheersen. Binnen onze zaakvakkenmethode, waarbij we in thema's werken en de verschillende zaakvakken aan elkaar koppelen, wordt er soms groepsdoorbrekend gewerkt per twee leerjaren bij het maken van zogenaamde themawerkstukken. Ook worden kinderen uit de andere leerjaren betrokken bij de presentaties van het thema.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Biezen

9

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexie-expert
Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog voor Onderwijsbehoeften
Rekenspecialist voor Verbeterde Cijfervaardigheid
Remedial Teacher voor Extra Begeleiding
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden
Logopedist voor Spraak- en Taalontwikkeling
Ondersteuning op Maat

Toelichting van de school:

Basisschool De Biezen biedt gespecialiseerde hulp aan leerlingen met specifieke leeruitdagingen, zoals dyslexie en dyscalculie. We ondersteunen ook kinderen met gedragsproblemen, zoals AD(H)D, faalangst en hechtingsproblematiek, evenals sociaal-emotionele moeilijkheden. Onze school zet zich in voor de ontwikkeling van meer- en hoogbegaafde leerlingen en biedt ondersteuning aan kinderen met motorische beperkingen. We geloven in een gepersonaliseerde aanpak om elk kind de kans te geven zijn of haar potentieel volledig te benutten, met een focus op zowel academische als persoonlijke groei. Niveau 3: Intensieve Begeleiding voor Succes Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we op niveau 3 intensieve begeleiding. Dit geldt voor leerproblemen, ontwikkelingsvoorsprong, gedragsuitdagingen of fysieke beperkingen. Begeleiding vindt plaats in kleine groepen of individueel, gegeven door ervaren leerkrachten of onderwijsassistenten. We werken doelgericht en op maat, met regelmatige evaluaties en aanpassingen. Leerlingen met duidelijke leer- en/of gedragsproblemen komen in aanmerking voor deze intensieve ondersteuning. Vaak gebeurt dit in nauw overleg met de intern begeleider. Een handelingsplan of ontwikkelingsperspectief (OPP) vormt de basis, met extra instructie, soms buiten de klas. Samenwerking met ouders en externe partners zoals logopedisten, fysiotherapeuten, het wijkteam en GGD is essentieel voor een succesvolle aanpak. Niveau 4: Individuele Ondersteuning door Externe Experts Wanneer schoolse ondersteuning niet volstaat, schakelen we op niveau 4 externe deskundigen in voor intensieve, individuele begeleiding. Dit omvat hulp van logopedisten, remedial teachers, orthopedagogen of gedragsspecialisten, afhankelijk van de specifieke behoeften van het kind. Leerlingen met complexe ondersteuningsvragen ontvangen deze gespecialiseerde hulp. Onderzoek en diagnose kunnen plaatsvinden om de best passende aanpak te bepalen. Een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) wordt opgesteld, waarbij zowel het kind als de ouders actief betrokken worden. Samenwerking met behandelaren, speciale onderwijsinstellingen en psychologisch/didactisch onderzoekscentra garandeert een holistische benadering om elk kind optimaal te laten floreren.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Ondersteuning
Remedial Teacher voor Sociale Vaardigheden
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjer Coördinator voor Positief Groepsgedrag
Pest Coördinator voor een Veilige Omgeving

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een toegewijde Kanjer Coördinator die zich richt op het bevorderen van positief sociaal gedrag en een veilige schoolomgeving. Afhankelijk van de specifieke zorgbehoefte van leerlingen, zetten we ook andere gespecialiseerde professionals in om hun sociaal-emotionele welzijn te ondersteunen.

5

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Studieplanning
Orthopedagoog voor Gedragsmanagement
Remedial Teacher voor Werkhouding
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Ondersteuning op Maat door SWV

Toelichting van de school:

Bij behoefte aan extra ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding of studiemethoden, werken we samen met het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs (SWV). Binnen het vastgestelde arrangement zetten we gespecialiseerde professionals in die de leerling optimaal kunnen begeleiden.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Bewegingsontwikkeling
Orthopedagoog voor Motorische Uitdagingen
Fysiotherapeut voor Lichamelijke Coördinatie
Ergotherapeut voor Dagelijkse Vaardigheden
Logopedist voor Fijne Motoriek

Toelichting van de school:

Via het Expertisecentrum Uniek bieden wij gespecialiseerde ondersteuning door een fysiotherapeut en een logopedist. Zij helpen leerlingen met zowel grove als fijne motorische vaardigheden en spraakontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische zorg en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en externe zorgverleners om een veilige en ondersteunende omgeving te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
25
Totaal specialisten
25
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
podium
Keuken

Ontdek Onze Expertise in Extra Ondersteuning voor Leerlingen

Gedetailleerde Toelichting van Basisschool De Biezen

Bij Basisschool De Biezen staat uw kind centraal. Wij omarmen onze zorgplicht en streven naar inclusief onderwijs dat is afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling. Ons schoolondersteuningsplan beschrijft de basisondersteuning die wij bieden, hoe extra ondersteuning is georganiseerd en hoe middelen worden ingezet. Wij werken conform de tien basisbeloften van Samenwerkingsverband de Eem en garanderen een solide basisondersteuning. Onze interne ondersteuningsstructuur kent duidelijke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden, met aandacht voor zowel stimulerende als belemmerende factoren bij de begeleiding van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Ons team is vaardig in het differentiëren binnen de klas, zowel qua niveau als hoeveelheid en tempo. Wanneer klassikale ondersteuning onvoldoende is, verkennen we externe hulp. Als, ondanks de inzet van het samenwerkingsverband, niet aan de onderwijsbehoeften kan worden voldaan, zoeken we samen met ouders, leerkrachten, de intern begeleider en het samenwerkingsverband naar een passendere onderwijsplek. Veiligheid staat voorop. Bij gedrag dat de veiligheid van leerlingen of teamleden in gevaar brengt, werken we nauw samen met onze onderwijspartners. Hun expertise wordt ingezet om de beste ondersteuning te bieden. School, ouders en de onderwijsondersteuner van SWV de Eem bepalen gezamenlijk de benodigde extra ondersteuning, vastgelegd in een arrangement. Ons schoolondersteuningsprofiel is beschikbaar op scholenopdekaart.nl en op onze website debiezen.nl. Ontdek onze ambities voor de toekomst, waaronder het vroegtijdig signaleren van leerproblemen met Mijn Kleutergroep, het verdiepen van handelingsgericht werken en het vergroten van vakinhoudelijke expertise via focusteams. Verder zetten we in op geïntegreerde leerlijnen, versterking van leesonderwijs en leesmotivatie, het borgen van onze visie op jonge kinderen en het optimaliseren van het rekenonderwijs. We bevorderen zelfstandigheid en zelfredzaamheid en herijken onze pedagogische visie om aan te sluiten bij maatschappelijke veranderingen. Ook optimaliseren we de signalering en begeleiding van hoogbegaafde leerlingen binnen een inclusieve omgeving. Deze doelen zijn verankerd in ons school- en jaarplan.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Biezen: Onze Visie

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan op Basisschool De Biezen?

Bij Basisschool De Biezen zetten we vol in op onderwijsverdieping en continue kwaliteitsverbetering, met een scherp oog voor de behoeften van onze leerlingen. Ons doel is om de leerresultaten op alle fronten te verhogen, van toetsresultaten tot executieve vaardigheden en de sociaal-emotionele ontwikkeling. We streven ernaar de volgende doelen te realiseren met ons schoolplan: **Leesontwikkeling:** We faciliteren een doorlopende leerlijn voor leesverdieping, voorzien van effectieve leermaterialen en werkvormen die leesplezier stimuleren. Leerlingen ontdekken nieuwe verhalen, lezen boeken die aansluiten bij hun niveau, en profiteren van een uitgebreid archief met rijke teksten per bouw. Onze ambitie is om de scores voor begrijpend lezen te optimaliseren, met een streefgetal van 100% op 1F niveau en 74,3% op 2F niveau. **Ontdekkend Leren:** De Biezen hanteert een duidelijke doorlopende lijn voor ontdekkend leren, waarbij thema's naadloos op elkaar aansluiten en SLO-doelen (doelgericht werken) geïntegreerd zijn. Methodes zoals DaVinci, geïntegreerd burgerschap, culturele activiteiten en de ontwikkeling van kritisch en creatief denkvermogen versterken dit proces. Leerlingen en leerkrachten tonen waarden als samenwerking, verantwoordelijkheid en aandacht, wat leidt tot een groeiende kennis van de wereld. **Rekenvaardigheden:** Onze school behaalt sterke resultaten in rekenen, met minimaal 91,9% op 1F niveau en bovengemiddeld 42,2% op 1S niveau, met een ambitie voor verdere verbetering. We zorgen voor een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs en leren leerlingen zelfstandig rekenen met een eigen verantwoordelijkheid, via stappenplannen die aansluiten bij individuele leerbehoeften. De succesvolle implementatie van 'Wereld in getallen 5' garandeert een rijke, samenhangende en flexibele rekenmethode. Deze doelen dragen bij aan onze missie om de wereld mooier te maken door leerlingen voor te bereiden op een toekomst vol aandacht voor zichzelf, anderen en hun omgeving. Dit doen we samen met ouders en partners, vanuit ons motto ‘Ontdek jezelf, groeien naar de toekomst’, als lerende organisatie voor zowel leerlingen als medewerkers, met ruimte voor spel, ontdekking en groei.

Hoe waarborgt Basisschool De Biezen het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?

De school- en jaarplannen van Basisschool De Biezen bevatten gedetailleerde informatie over de evaluatiemomenten en de voortgang op de gestelde doelen. Concreet vastgelegde afspraken en werkwijzen zijn te vinden op kwaliteitskaarten, die jaarlijks worden geëvalueerd en waar nodig worden aangepast om de kwaliteit van ons onderwijs te optimaliseren.

Start uw Kind Succesvol: Het Jonge Kind Programma op Basisschool De Biezen

Toelichting van de school

Een warme en zorgzame start is essentieel voor de ontwikkeling van uw kind. Op Basisschool De Biezen hechten we veel waarde aan een soepele overgang naar de basisschool. Voordat uw kind bij ons start, nodigen we u uit voor een persoonlijk intakegesprek. Ter voorbereiding vragen we u om een gedetailleerde vragenlijst in te vullen. Deze lijst, onderdeel van ons uitgebreide aanname- en toelatingsbeleid, bespreken we samen met de intern begeleider. Zes weken na de start evalueren we de voortgang opnieuw met u en de leerkracht. Indien u hiervoor toestemming geeft, faciliteren wij een soepele overdracht met de voorschoolse opvang. Deze samenwerking, met name met Dribbel, is cruciaal voor een doorlopende ontwikkelingslijn. We werken er continu aan om deze samenwerking te optimaliseren, zodat uw kind een solide basis meekrijgt voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Biezen extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Absoluut! Basisschool De Biezen biedt specifieke programma's en extra ondersteuning om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en te waarborgen. Ons doel is om elk kind een vliegende start te geven.

Absoluut! Basisschool De Biezen biedt specifieke programma's en extra ondersteuning om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en te waarborgen. Ons doel is om elk kind een vliegende start te geven.

Ontdek ons brede aanbod voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang.

Met welke partners werkt Basisschool De Biezen samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met onze gewaardeerde partner Dribbel om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen voor alle jonge kinderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving.

Wij werken nauw samen met onze gewaardeerde partner Dribbel om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen voor alle jonge kinderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving.

Team | Basisschool De Biezen in Hoogland | [2025] Schoolregister