
Het team van Basisschool De Biezen in Hoogland
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Biezen is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Biezen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Biezen bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Biezen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool De Biezen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Biezen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool De Biezen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Biezen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Biezen
Bij Basisschool De Biezen streven we naar ononderbroken en kwalitatief hoogstaand onderwijs voor al onze leerlingen. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten we alles op alles om een passende vervanging te regelen. Als eerste benaderen we interne leerkrachten uit ons eigen team, die bekend zijn met onze school en aanpak. Indien dit niet mogelijk is, doen we een beroep op onze flexibele schil van AnnoNu, bestaande uit ervaren onderwijsprofessionals. Ook de invalpool van Transvita behoort tot onze opties voor het vinden van gekwalificeerde vervangers. Ondanks deze inspanningen kan het voorkomen dat er geen vervanging beschikbaar is. In uitzonderlijke situaties, om de onderwijskwaliteit te waarborgen, kunnen we u vragen om uw kind een dag thuis te houden. We waarderen uw begrip in dergelijke omstandigheden ten zeerste.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Onze school is een school met een jaargroepensysteem, over het algemeen ingericht op leeftijd. Afhankelijk van de leerbehoefte en doorstroom aantallen maken we een combinatiegroep als we denken dat dit bevordelijk is voor de kwaliteit van ons onderwijs. Binnen de groepen wordt rekening gehouden met verschillen in belangstelling (bv. bij het werken in hoeken, het maken van keuze-opdrachten), tempo (sommige kinderen maken alleen de minimumstof) en niveau (bij de verwerking is er meestal sprake van basisstof, mogelijkheden tot herhaling en verdieping). Soms volgen kinderen voor bepaalde vakken een aangepast programma, dit kan zijn voor kinderen die nog niet aan de voorwaarden voor de reguliere lesstof voldoen of voor kinderen die de doelen van de lesstof al beheersen. Binnen onze zaakvakkenmethode, waarbij we in thema's werken en de verschillende zaakvakken aan elkaar koppelen, wordt er soms groepsdoorbrekend gewerkt per twee leerjaren bij het maken van zogenaamde themawerkstukken. Ook worden kinderen uit de andere leerjaren betrokken bij de presentaties van het thema.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Biezen
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Biezen biedt gespecialiseerde hulp aan leerlingen met specifieke leeruitdagingen, zoals dyslexie en dyscalculie. We ondersteunen ook kinderen met gedragsproblemen, zoals AD(H)D, faalangst en hechtingsproblematiek, evenals sociaal-emotionele moeilijkheden. Onze school zet zich in voor de ontwikkeling van meer- en hoogbegaafde leerlingen en biedt ondersteuning aan kinderen met motorische beperkingen. We geloven in een gepersonaliseerde aanpak om elk kind de kans te geven zijn of haar potentieel volledig te benutten, met een focus op zowel academische als persoonlijke groei. Niveau 3: Intensieve Begeleiding voor Succes Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we op niveau 3 intensieve begeleiding. Dit geldt voor leerproblemen, ontwikkelingsvoorsprong, gedragsuitdagingen of fysieke beperkingen. Begeleiding vindt plaats in kleine groepen of individueel, gegeven door ervaren leerkrachten of onderwijsassistenten. We werken doelgericht en op maat, met regelmatige evaluaties en aanpassingen. Leerlingen met duidelijke leer- en/of gedragsproblemen komen in aanmerking voor deze intensieve ondersteuning. Vaak gebeurt dit in nauw overleg met de intern begeleider. Een handelingsplan of ontwikkelingsperspectief (OPP) vormt de basis, met extra instructie, soms buiten de klas. Samenwerking met ouders en externe partners zoals logopedisten, fysiotherapeuten, het wijkteam en GGD is essentieel voor een succesvolle aanpak. Niveau 4: Individuele Ondersteuning door Externe Experts Wanneer schoolse ondersteuning niet volstaat, schakelen we op niveau 4 externe deskundigen in voor intensieve, individuele begeleiding. Dit omvat hulp van logopedisten, remedial teachers, orthopedagogen of gedragsspecialisten, afhankelijk van de specifieke behoeften van het kind. Leerlingen met complexe ondersteuningsvragen ontvangen deze gespecialiseerde hulp. Onderzoek en diagnose kunnen plaatsvinden om de best passende aanpak te bepalen. Een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) wordt opgesteld, waarbij zowel het kind als de ouders actief betrokken worden. Samenwerking met behandelaren, speciale onderwijsinstellingen en psychologisch/didactisch onderzoekscentra garandeert een holistische benadering om elk kind optimaal te laten floreren.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een toegewijde Kanjer Coördinator die zich richt op het bevorderen van positief sociaal gedrag en een veilige schoolomgeving. Afhankelijk van de specifieke zorgbehoefte van leerlingen, zetten we ook andere gespecialiseerde professionals in om hun sociaal-emotionele welzijn te ondersteunen.
Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij behoefte aan extra ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding of studiemethoden, werken we samen met het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs (SWV). Binnen het vastgestelde arrangement zetten we gespecialiseerde professionals in die de leerling optimaal kunnen begeleiden.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Via het Expertisecentrum Uniek bieden wij gespecialiseerde ondersteuning door een fysiotherapeut en een logopedist. Zij helpen leerlingen met zowel grove als fijne motorische vaardigheden en spraakontwikkeling.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor medische zorg en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en externe zorgverleners om een veilige en ondersteunende omgeving te garanderen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Expertise in Extra Ondersteuning voor Leerlingen
Gedetailleerde Toelichting van Basisschool De Biezen
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Biezen: Onze Visie
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan op Basisschool De Biezen?
Hoe waarborgt Basisschool De Biezen het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?
Downloaden
Download hier ons uitgebreide schoolplanStart uw Kind Succesvol: Het Jonge Kind Programma op Basisschool De Biezen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Biezen extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Absoluut! Basisschool De Biezen biedt specifieke programma's en extra ondersteuning om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en te waarborgen. Ons doel is om elk kind een vliegende start te geven.
Met welke partners werkt Basisschool De Biezen samen voor het jonge kind programma?
Wij werken nauw samen met onze gewaardeerde partner Dribbel om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen voor alle jonge kinderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving.