St Gerardus Majella in Hoogezand

Het team van St Gerardus Majella in Hoogezand

Current section: team
Beetslaan 4
9602 Hoogezand

Zie hier hoe het team van St Gerardus Majella is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van St Gerardus Majella. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past St Gerardus Majella bij jullie?

Ontdek hoe goed St Gerardus Majella bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij St Gerardus Majella zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (71.4%)
Man (28.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij St Gerardus Majella. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij St Gerardus Majella werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor St Gerardus Majella gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij St Gerardus Majella: Een Betrouwbare Aanpak

Bij Basisschool St Gerardus Majella streven we ernaar om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We zetten alles op alles om direct een passende vervangingsoplossing te vinden, zodat uw kind kan blijven rekenen op kwalitatief hoogstaand onderwijs. Onze voorkeur gaat uit naar het inzetten van eigen, vertrouwde parttimers en bekende invallers uit de invalpool van onze stichting. Deze professionals zijn al bekend met onze school, de leerlingen en onze onderwijsmethoden, wat zorgt voor een naadloze overgang en minimale verstoring. Alle vervangingsverzoeken worden eerst centraal aangemeld bij Slim-personeelsbemiddeling. Zij beschikken over een uitgebreid netwerk en expertise om snel de juiste vervanger te vinden. Mocht dit onverhoopt niet direct lukken, dan schakelen we direct over naar een interne oplossing, waarbij we putten uit ons eigen getalenteerde team. In de praktijk betekent dit dat we in de meeste gevallen zelf voor een adequate opvang kunnen zorgen. Hierdoor staan er bij ziekte van een leerkracht vaak alleen maar bekende gezichten voor de klas, wat rust en vertrouwen geeft aan zowel leerlingen als ouders. Ons flexibele unitonderwijs draagt hierin een belangrijke rol. Hoewel we er alles aan doen om dit te voorkomen, is in uitzonderlijke situaties een tijdelijke sluiting van groepen helaas niet altijd uit te sluiten. Dankzij de effectieve organisatie van ons unitonderwijs en onze proactieve aanpak bij personeelsplanning, komt dit echter zelden voor. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We hebben in de periode van 2015 t/m 2019 veel ondernomen om toe te werken naar gepersonaliseerd leren. Daar is in die periode hard aan gewerkt. Er is veel bereikt om te komen tot deze gepersonaliseerde manier van onderwijs. Daarmee is het leerstofjaarklassensysteem doorbroken en werken we inmiddels in Units. In de afgelopen schooljaren zijn we weer meer vanuit een passende structuur gaan werken en hebben we naast het werken vanuit leerlijnen weer meer methodische lessen aangeboden. Daarmee kunnen wij beter tegemoet komen aan de voorwaarden van inclusief onderwijs.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool St Gerardus Majella

6

Taal en Rekenen: Optimaliseer Leervaardigheden

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Bij Basisschool St Gerardus Majella zetten we ons in om uw kind de best mogelijke leerervaring te bieden. We beschikken over gespecialiseerde interne experts die zich richten op taalontwikkeling en rekenvaardigheden. Deze specialisten, waaronder een dyslexie- en rekenspecialist, werken nauw samen om leerlingen met specifieke behoeften extra ondersteuning te bieden. Onze interne begeleiders en orthopedagogen vullen dit aan, zodat we een breed scala aan leermogelijkheden kunnen garanderen. Daarnaast is logopedie beschikbaar om communicatieve vaardigheden te verbeteren. Deze expertise in huis zorgt ervoor dat we proactief inspelen op de individuele leerbehoeften van elk kind op onze school.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Kind-Ouder Ondersteuner

Toelichting van de school:

Sinds schooljaar 2022/2023 versterkt onze Kind-Ouder Ondersteuner ons team, werkzaam binnen het integrale kindcentrum Punt West. Deze specialist biedt laagdrempelige ondersteuning aan zowel kinderen, ouders als leerkrachten, met een focus op het sociale en emotionele welzijn. Gesprekken met kinderen en ouders vormen de kern van deze ondersteuning, waarbij direct ingrijpen door externe instanties vaak overbodig wordt. Het doel is om een veilige en stimulerende omgeving te creëren waarin iedereen zich gesteund voelt. Deze proactieve benadering draagt bij aan een positieve ontwikkeling van sociaal-emotionele vaardigheden. Onze gedragsspecialist, intern begeleider en orthopedagoog werken hierin nauw samen om een holistische aanpak te garanderen.

5

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Binnen ons kindcentrum Punt West, en op stichtingsniveau, beschikken we over een breed scala aan expertise gericht op gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze gedragsspecialist, intern begeleider en orthopedagoog bieden gerichte begeleiding waar nodig. Indien een specialistisch gebied niet intern vertegenwoordigd is, schakelen wij externe partners in om de continuïteit van hoogwaardige ondersteuning te waarborgen. Een remedial teacher en onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid versterken dit aanbod. Daarnaast is onze Kind-Ouder Ondersteuner, Joppe van Leeuwen, beschikbaar voor laagdrempelige hulp aan kinderen, ouders en gezinnen. Deze ondersteuning, vergelijkbaar met vroegere schoolmaatschappelijk werk, vereist geen specifieke indicatie en bevordert het welzijn binnen onze schoolgemeenschap.

1

Motorische Ontwikkeling en Fysieke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Via onze externe partner bieden wij fysiotherapeutische ondersteuning aan binnen ons kindcentrum. Dit helpt kinderen bij het ontwikkelen van hun motorische vaardigheden en het bevorderen van hun fysieke gezondheid. Deze samenwerking zorgt ervoor dat leerlingen toegang hebben tot deskundige begeleiding op het gebied van beweging en lichamelijke ontwikkeling. Het draagt bij aan een actieve en gezonde levensstijl. Onze focus ligt op het creëren van een omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel cognitief als fysiek.

1

Gezondheidsadvies en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

GGD Jeugdverpleegkundige

Toelichting van de school:

Wij onderhouden een nauwe samenwerking met de GGD jeugdverpleegkundige voor ondersteuning bij gezondheidsvraagstukken. Zij biedt waardevol advies over gezond gedrag en welzijn aan onze leerlingen en hun families. De jeugdverpleegkundige voert screenings uit bij alle leerlingen in leerjaar 2 en 7, mits er toestemming is van de ouders. Dit proactieve beleid helpt bij het vroegtijdig signaleren en aanpakken van mogelijke gezondheidsproblemen. Deze samenwerking onderstreept onze toewijding aan de algehele gezondheid en ontwikkeling van elk kind op Basisschool St Gerardus Majella.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Fysiotherapie
Dyslexiebegeleiding
Logopedie
Kinderopvang
Kookstudio

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij St Gerardus Majella

Ons Beleid voor Passend Onderwijs en Extra Hulp

Bij St Gerardus Majella geloven we in het bieden van de best mogelijke zorg aan elke leerling. Ons onderwijs is zo ingericht dat het aansluit bij de individuele capaciteiten en behoeften van uw kind, wat we basisondersteuning noemen. Soms kan het voorkomen dat een leerling extra begeleiding nodig heeft die buiten de reguliere mogelijkheden van de school valt. In dergelijke situaties gaan we direct in gesprek met u als ouder of verzorger. Samen onderzoeken we welke ondersteuning essentieel is, wat de school kan bieden en waar eventueel aanvullende hulp beschikbaar is. De school staat er niet alleen voor in dit proces. We maken gebruik van een netwerk van specialisten en expertise. De intern begeleider speelt hierin een cruciale rol, ondersteund door interne expertise teams binnen ons schoolbestuur. Bovendien kunnen we via het samenwerkingsverband Passend Onderwijs 20.01 een gespecialiseerd onderwijsondersteuningsteam inschakelen. Dit team, bestaande uit orthopedagogen en andere deskundigen, kijkt samen met u en de school naar de optimale vervolgstappen voor de ontwikkeling van uw kind. Indien extra ondersteuning noodzakelijk blijkt, wordt gekeken naar mogelijkheden binnen het speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs. Deze scholen beschikken over leerkrachten met gespecialiseerde kennis en ervaring, aangevuld met externe deskundigen zoals orthopedagogen en psychologen. De klassen zijn er vaak kleiner, wat een meer gerichte aanpak mogelijk maakt. Plaatsing op deze scholen vereist een toelaatbaarheidsverklaring (TLV), die door de basisschool wordt aangevraagd. Voor meer gedetailleerde informatie over het samenwerkingsverband Passend Onderwijs 20.01 kunt u terecht op hun website of contact opnemen met onze intern begeleider. Toekomstplannen voor Uitgebreide Ondersteuning: Dit schooljaar onderzoeken we actief hoe we onze ondersteuningsmogelijkheden verder kunnen uitbreiden. Denk hierbij aan het faciliteren van een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs, het aanbieden van inspirerende naschoolse activiteiten op creatief en sportief gebied, en het waarborgen van gezonde voeding voor alle leerlingen. We werken er hard aan om deze initiatieven op een effectieve en duurzame manier te organiseren en te financieren, met als doel de kansengelijkheid voor al onze leerlingen te maximaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg op St Gerardus Majella: Ons Schoolplan en Toekomstvisie

Wat zijn de kernambities van St Gerardus Majella voor het schooljaar 2024-2025?

Voor het schooljaar 2024-2025 heeft St. Gerardus Majella zich vol overgave gericht op het versterken van essentiële basisvaardigheden, het bevorderen van actief burgerschap, het waarborgen van kansengelijkheid en het stimuleren van goed werkgeverschap binnen ons team. Dankzij strategische inzet van subsidies, een verruimde formatie en gerichte bijscholing, hebben we significante vooruitgang geboekt op diverse cruciale gebieden. Ons onderwijs is gericht op het verbeteren van taal en rekenvaardigheden. Dit realiseren we door intensieve instructie in kleine groepen en de implementatie van een schoolbreed effectief instructiemodel. Onze toegewijde leerkrachten ontvangen voortdurende begeleiding van ervaren coördinatoren, waardoor hun didactische expertise continu wordt aangescherpt. Deze inspanningen resulteren in meetbare groei in de leerresultaten van onze leerlingen, met speciale aandacht voor hun individuele leerontwikkeling. We blijven ons inzetten voor optimale differentiatie en de ontwikkeling van doorlopende leerlijnen om elke leerling optimaal te ondersteunen. Burgerschapsvorming krijgt een prominente plaats binnen onze school. Het vernieuwde burgerschapsplan is schoolbreed geïntegreerd in ons dagelijks onderwijsbeleid en de pedagogische aanpak. Activiteiten zoals levendige klassenvergaderingen en een actieve leerlingenraad stimuleren het eigenaarschap, de betrokkenheid en het sociale verantwoordelijkheidsgevoel bij onze leerlingen. De nadruk ligt hierbij op de praktische toepassing van burgerschapsprincipes, in plaats van alleen op meetbare resultaten. Via het inspirerende programma "Tijd voor Toekomst" bieden we onze leerlingen waardevolle naschoolse activiteiten aan, waaronder sportieve uitdagingen, creatieve kunstprojecten en het programma "Petje Af". Deze activiteiten dragen bij aan de ontwikkeling van hun talenten, het versterken van hun executieve functies en verbreden hun maatschappelijke oriëntatie. Dankzij extra personele inzet kunnen we gerichte begeleiding bieden, met name op het gebied van basisvaardigheden, om zo de kansengelijkheid maximaal te bevorderen. Op organisatorisch vlak dragen de inzet van onze coördinatoren en de implementatie van kwaliteitskaarten bij aan een continue en gestructureerde onderwijsverbetering. Er is een bewuste focus op een duidelijke taakverdeling, het bevorderen van werkplezier en het stimuleren van professionele groei binnen ons team. Dit alles draagt bij aan de stabiliteit en de betrokkenheid van onze medewerkers, wat essentieel is voor een positieve schoolcultuur. De zichtbaarheid van onze school en onze gestage groei zijn te danken aan effectieve marketingcampagnes, actieve wijkbetrokkenheid en een sterke samenwerking met de lokale kinderopvang. Het leerlingenaantal is hierdoor aanzienlijk gestegen, wat ons motiveert om te blijven investeren in onze profilering en zichtbaarheid. Ons ultieme doel is het realiseren van structurele groei en het behouden van onze zelfstandige positie als een bloeiende basisschool.

Hoe monitort St Gerardus Majella de voortgang en borgt het de kwaliteit van het onderwijs?

Binnen onze basisschool maken we optimaal gebruik van het geavanceerde systeem 'Schoolmonitor'. Dit platform bevat een gedetailleerde beschrijving van al onze onderwijsdoelen. Elk specifiek doel wordt binnen dit systeem uitgewerkt in een afzonderlijk traject, wat ons een helder inzicht geeft in de te behalen resultaten. Voor elk doel documenteren we nauwkeurig de huidige situatie en formuleren we concrete doelstellingen om de gewenste toekomstige situatie te realiseren. Op vaste intervallen worden alle geplande trajecten binnen Schoolmonitor geëvalueerd en waar nodig bijgestuurd, om flexibiliteit en effectiviteit te garanderen. De werkpaden binnen Schoolmonitor bieden alle leerkrachten een duidelijke leidraad voor de planning van het onderwijsaanbod. Bovendien worden alle lessen wekelijks geëvalueerd, zodat we het aanbod voor de komende week tijdig kunnen optimaliseren. Een geïntegreerde methodeplanning, die nauw aansluit bij de werkpaden, zorgt ervoor dat we continu zicht houden op wat leerlingen moeten doen en reeds hebben voltooid. Via de tools 'Leerling in beeld' en de 'Groeimeter' volgen we de voortgang van onze leerlingen periodiek. Om de leerontwikkeling op langere termijn te meten, toetsen we minimaal tweemaal per jaar. Dit continue proces van plannen, uitvoeren, evalueren en bijsturen garandeert de toepassing van de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) en verzekert de hoge kwaliteit van ons onderwijs.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool St Gerardus Majella

Toelichting van de school

Op Basisschool St Gerardus Majella verwelkomen we veel leerlingen die reeds de peuteropvang hebben bezocht. Een deel van deze kinderen heeft een officiële VVE-indicatie, wat aangeeft dat zij extra ondersteuning hebben ontvangen op de voorschool. Voor ons onderwijs op de Majella is deze indicatie echter geen bepalende factor. We hanteren een persoonsgerichte aanpak waarbij we de unieke behoeften en het huidige functioneringsniveau van elk individueel kind nauwkeurig observeren. Een VVE-leerling ontvangt dezelfde zorgvuldige aandacht als ieder ander kind binnen onze schoolgemeenschap. Ons primaire doel is het bevorderen van gelijke kansen en het creëren van een stimulerende leeromgeving waarin elk kind de mogelijkheid krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Wij geloven sterk in het bestrijden van kansenongelijkheid door iedere leerling de aandacht en middelen te bieden die nodig zijn voor succes.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool St Gerardus Majella extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool St Gerardus Majella biedt specifieke extra ondersteuning en programma's, afgestemd op de unieke ontwikkelingsfase van jonge kinderen. Dit omvat nauwe samenwerking met voorschoolse voorzieningen om een soepele overgang te garanderen. We zetten ons in voor een stimulerende start met aandacht voor individuele behoeften.

Ja, Basisschool St Gerardus Majella biedt specifieke extra ondersteuning en programma's, afgestemd op de unieke ontwikkelingsfase van jonge kinderen. Dit omvat nauwe samenwerking met voorschoolse voorzieningen om een soepele overgang te garanderen. We zetten ons in voor een stimulerende start met aandacht voor individuele behoeften.

Deskundige kinderopvang diensten
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Geïntegreerd kindcentrum aanbod

Met welke partners werkt Basisschool St Gerardus Majella samen voor het jonge kind programma?

Basisschool St Gerardus Majella onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met diverse partners om een rijk en ondersteunend aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijke partners is Kaka, waarmee we innovatieve educatieve programma's ontwikkelen en uitvoeren om de ontwikkeling van onze jongste leerlingen te optimaliseren.

Basisschool St Gerardus Majella onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met diverse partners om een rijk en ondersteunend aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Een van onze belangrijke partners is Kaka, waarmee we innovatieve educatieve programma's ontwikkelen en uitvoeren om de ontwikkeling van onze jongste leerlingen te optimaliseren.

Team | St Gerardus Majella in Hoogezand | [2025] Schoolregister