't Kienholt in Hoogeveen

Het team van 't Kienholt in Hoogeveen

Current section: team
Van Leeuwenhoekstraat 85
7908 Hoogeveen

Zie hier hoe het team van 't Kienholt is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 't Kienholt. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 't Kienholt bij jullie?

Ontdek hoe goed 't Kienholt bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 't Kienholt zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 't Kienholt. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (17.6%)
25-35 jaar (29.4%)
35-45 jaar (11.8%)
45-55 jaar (23.5%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 't Kienholt werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 't Kienholt gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op 't Kienholt: Een Vlotte Regeling

Op basisschool 't Kienholt streven we naar een minimale impact van leerkrachtverzuim. Ons doel is om zoveel mogelijk lessen ononderbroken te laten plaatsvinden door proactief te zoeken naar de beste oplossingen. Wij zetten ons volledig in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden. Onze aanpak voor leerkrachtvervanging is efficiënt en gericht op snelheid. Bij ziekte of verlof van een leerkracht zoeken we direct naar interne oplossingen. Ons bestuur maakt effectief gebruik van een gespecialiseerde vervangingsmanager en onderhoudt een vaste pool van flexibele invalkrachten. Dit stelt ons in staat om snel te schakelen en de impact op de leerlingen te beperken. Indien er onverhoopt geen directe vervanger beschikbaar is, bekijken we de mogelijkheden om de leerlingen binnen de school op te vangen. Dit kan betekenen dat de groep tijdelijk wordt verdeeld over andere klassen, indien dit pedagogisch verantwoord is. Mocht dit ook niet mogelijk zijn, dan is het in uiterste gevallen noodzakelijk dat kinderen thuisblijven. In een dergelijk scenario informeren we u zo spoedig mogelijk. Voor ouders die geen alternatieve opvang hebben, zorgen we ervoor dat hun kind op school kan blijven in een andere, passende groep.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met combinatieklassen, groep 1-2, groep 3-4, groep 5-6 en groep 7-8. Daarnaast worden de kinderen met rekenen en taal ingedeeld in niveaugroepen. Groep 5 t/m 8 werkt iedere vrijdagmiddag groepsdoorbrekend aan activiteiten die binnen Steam passen. Steam staat voor Science, Technology, Engineering, Arts & Mathmatics.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool 't Kienholt

0

Taal- en Rekenondersteuning op 't Kienholt

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op basisschool 't Kienholt bieden we gerichte ondersteuning voor taal en rekenen. In groep 3 en 4 werken we met een overlap van leerkrachten op dinsdagochtend. Deze opzet maakt intensief technisch leesonderwijs mogelijk, waarbij leerlingen individuele aandacht krijgen. Voor alle groepen, van 1 tot en met 8, staat een onderwijsassistent wekelijks 16 uur klaar om extra hulp en begeleiding te bieden, wat bijdraagt aan een sterke academische basis.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal bij 't Kienholt. We maken gebruik van de effectieve methode Kwink, die we in de klas toepassen en die uitstekende resultaten laat zien. Elke leerkracht voert regelmatig kindgesprekken om de persoonlijke groei en het welzijn van elke leerling te bevorderen. Dit zorgt voor een veilige en ondersteunende leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak met Daltononderwijs

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

't Kienholt hanteert de principes van Daltononderwijs, met een sterke focus op gedrag, werkhouding en een proactieve taakaanpak. Onze leerkrachten zijn hiervoor gecertificeerd en passen deze methode volledig toe. Dit leidt tot zelfstandige, gemotiveerde leerlingen die eigenaarschap nemen over hun leerproces. De Daltonvisie stimuleert zelfdiscipline en verantwoordelijkheid, essentieel voor succes op de basisschool en daarbuiten.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling op 't Kienholt

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Bewegingsonderwijs specialist

Toelichting van de school:

Voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen zetten we gespecialiseerde krachten in. Onze intern begeleider coördineert de aanpak en ons bewegingsonderwijs wordt verzorgd door gekwalificeerde docenten. Indien er specifieke zorgen zijn over de motorische ontwikkeling, schakelen we proactief een externe kinderfysiotherapeut in. Dit waarborgt dat elk kind de juiste ondersteuning krijgt om zijn of haar fysieke vaardigheden optimaal te ontwikkelen.

0

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen op school werken wij samen met gediplomeerde professionals. Deze deskundigen kunnen ingeschakeld worden via de ouders en onze intern begeleider om de benodigde zorg te verlenen. Op dit moment zijn er geen vaste medische specialisten permanent aanwezig binnen de school. We zorgen echter wel voor een veilige en weloverwogen aanpak bij medische ondersteuningsvragen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
2
Totaal specialisten
2
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij 't Kienholt

Ontwikkeling van Toekomstig Aanbod voor Uitgebreide Leerlingenzorg

't Kienholt benut de expertise van samenwerkingsverbanden en andere scholen om de leerlingen de best mogelijke ondersteuning te bieden. Wij onderzoeken actief hoe we een rijker en passender aanbod kunnen creëren voor zowel meer- als hoogbegaafde leerlingen. In samenwerking met het gerenommeerde expertisecentrum Kienderwijs verkennen we de mogelijkheden voor een optimaal aanbod voor nieuwkomers die Nederlands als tweede taal leren (NT2).

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij 't Kienholt

Welke ambitieuze doelen stellen we in ons schoolplan?

Bij 't Kienholt beschouwen we ouders als essentiële partners en trotse ambassadeurs van onze schoolgemeenschap. We stimuleren actieve betrokkenheid bij schoolactiviteiten, van ouderavonden en gezellige koffieochtenden tot inspirerende evenementen. Ouders worden aangemoedigd om deel te nemen aan beleidsvorming en strategische besluitvorming, wat onze schoolomgeving verrijkt en een positieve impuls geeft. Dit partnerschap zorgt voor een gedeelde visie en een sterke verbinding. Ons beleid voor hoogbegaafdheid richt zich op het aanbieden van lesmateriaal en instructies die perfect aansluiten bij de zone van de naaste ontwikkeling, met speciale aandacht voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. We zetten het IEP en BOOM leerlingvolgsysteem effectief in. Door frequente evaluaties en doorlopende updates van deze systemen, garanderen we dat ze optimaal aansluiten bij de unieke leerbehoeften van elke leerling. Het zorgdocument "Zo zijn onze manieren" beschrijft gedetailleerd hoe deze leerlingvolgsystemen geïmplementeerd worden en welke stappen we ondernemen om de voortgang en ontwikkeling van leerlingen te monitoren en te bevorderen. Deze systematische aanpak en heldere documentatie tonen de effectiviteit van IEP en BOOM aan. We beheersen het EDI instructiemodel, een krachtig hulpmiddel voor effectieve didactiek. Door dit model regelmatig te evalueren en aan te passen, integreren we het naadloos met ons Daltononderwijs en de specifieke behoeften van onze leerlingen. Dit leidt tot een consistente en kwalitatieve manier van lesgeven door al onze leerkrachten. 't Kienholt evalueert momenteel een passend kleutervolgsysteem voor implementatie. In het schooljaar 2024-2025 hebben we "Mijn Kleutergroep" aangeschaft, met implementatie gepland voor 2025-2026, om de ontwikkeling van kleuters te volgen. De scholing "Professionele Cultuur" is afgerond en wacht op implementatie, wat onze focus op samenwerking en groei onderstreept. We verschuiven onze mindset van 'uitdagingen' naar 'kansen', met een focus op het verbeteren van de korte zorgcyclus. De verbeterde korte zorgcyclus, gedetailleerd beschreven in "Zo zijn onze manieren", wordt zichtbaar gemaakt door diverse initiatieven. Regelmatige evaluaties en aanpassingen zorgen voor een effectieve en toekomstbestendige zorgondersteuning. De zorgcyclus wordt nauwkeurig gedocumenteerd, wat de effectiviteit in het ondersteunen van onze leerlingen aantoont. De focus ligt vanaf groep 3 op het versterken van rekenvaardigheden. Twee jaar geleden introduceerden we een nieuwe rekenmethode, waarvan we de potentie volledig willen benutten. Voor technisch lezen vanaf groep 4 oriënteren we ons op een voortgezette leesmethode. Door grondig onderzoek naar diverse methodes, selecteren we de meest geschikte voor onze leerlingen en ons onderwijs. Onze school hanteert een doelgericht en samenhangend curriculum voor burgerschap, perfect afgestemd op de behoeften van onze leerlingenpopulatie.

Hoe realiseert 't Kienholt haar onderwijskwaliteitsdoelen?

Bij 't Kienholt streven we continu naar onderwijsverbetering door een combinatie van hoogwaardige lesmethoden, de expertise van ons personeel, een consequente monitoring van leerlingresultaten en de strategische ontwikkeling van ons onderwijs conform ons kwaliteitsbeleid. Kwaliteitsverbetering door Innovatieve Lesmethoden Wij maken gebruik van moderne en effectieve lesmethoden die regelmatig worden geëvalueerd en vernieuwd. Bij de selectie van lesmaterialen stellen we de cruciale vraag of deze methoden optimaal bijdragen aan het leerproces en de ontwikkeling van kinderen stimuleren. Daarnaast toetsen we of de methoden voldoen aan de overheid gestelde kerndoelen. Kwaliteitsverbetering door Vakkundig Personeel Onze leerkrachten, onderwijsassistenten en vakdocenten vormen het hart van onze school. Hun expertise en vakmanschap zijn essentieel voor de ontwikkeling van uw kind. In teamverband werken zij samen aan een eenduidige en doorlopende leerlijn door de gehele school. We blijven op de hoogte van de nieuwste onderwijsontwikkelingen. Elk schooljaar volgen onze leerkrachten studiedagen en nascholingscursussen om hun kennis en vaardigheden up-to-date te houden. Specifieke focusgebieden voor de komende jaren vindt u terug onder 'Doelen Schoolplan' in deze schoolgids. Kwaliteitsverbetering door het Jaarlijkse Schoolplan Ons schoolplan schetst de beleidslijnen voor de komende vier jaar. Elk jaar vertalen we dit naar een concreet jaarplan met specifieke, meetbare doelen. Dit jaarplan wordt opgesteld op basis van de evaluatie van het voorgaande jaar en de overkoepelende schoolplan-doelen, in nauwe samenwerking met het gehele team. De Medezeggenschapsraad (MR) heeft hierbij een adviserende rol.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool 't Kienholt

Toelichting van de school

Basisschool 't Kienholt in Hoogeveen biedt een warm welkom en een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. Wij geloven in een sterke start voor elk kind, waarbij ontwikkeling centraal staat. Ontdek hoe wij uw kind voorbereiden op een succesvolle schoolcarrière. Onze school richt zich op een brede ontwikkeling, zowel cognitief als sociaal-emotioneel. Dit leggen we uit in onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft basisschool 't Kienholt voor jonge kinderen?

Basisschool 't Kienholt focust op een soepele overgang naar de basisschool. Hoewel wij geen eigen VVE of peuteropvang aanbieden, zijn er uitstekende voorzieningen in de nabije omgeving. Deze partnerschappen zorgen ervoor dat jonge kinderen een goede voorbereiding krijgen op de basisschool, met aandacht voor spelenderwijs leren en sociale interactie.

Basisschool 't Kienholt focust op een soepele overgang naar de basisschool. Hoewel wij geen eigen VVE of peuteropvang aanbieden, zijn er uitstekende voorzieningen in de nabije omgeving. Deze partnerschappen zorgen ervoor dat jonge kinderen een goede voorbereiding krijgen op de basisschool, met aandacht voor spelenderwijs leren en sociale interactie.

Er is geen Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) of peuteropvang direct op onze school. Wel zijn er in de omgeving uitstekende mogelijkheden.
In de directe omgeving van 't Kienholt vindt u diverse kwalitatieve peuteropvang- en VVE-aanbieders.

Met welke organisaties werkt 't Kienholt samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt basisschool 't Kienholt nauw samen met Amfiera. Deze samenwerking waarborgt een doorlopende leerlijn en gedeelde expertise, wat essentieel is voor een goede start in het onderwijs.

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt basisschool 't Kienholt nauw samen met Amfiera. Deze samenwerking waarborgt een doorlopende leerlijn en gedeelde expertise, wat essentieel is voor een goede start in het onderwijs.

Team | 't Kienholt in Hoogeveen | [2025] Schoolregister